Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Pipapuberhond

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Re: Pipapuberhond

Ongelezen bericht door DeDiana »

Ik ken jullie woonsituatie natuurlijk niet, maar ik vind het allemaal heel ingewikkeld klinken. Waarom doe je de hond niet gewoon even naar binnen als er iemand de poort in of uit loopt? Zeker als ze er al zo op gericht is om snel door de poort te glippen zodra die opengaat.
Mijn honden moeten ook even op het terras achter een hekje als de poort hier opengaat. Zou er net een kat of konijn lopen, dan weet ik zeker dat er twee vandoor zijn :oeps: Alleen Mila mag gewoon vrij rondlopen, die luistert beter en gaat niet zomaar door de open poort, ongeacht wat er aan de andere kant loopt. Ik kan dat natuurlijk met de andere honden ook gaan oefenen, maar ik denk dat ze daar nooit 100% betrouwbaar in worden en dat dat veel meer werk is dan de honden even naar binnen sturen op zulke momenten.
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Tara schreef:Het zal wel aan mij liggen, maar ik voel helemaal niks voor allerlei hulpmiddelen in plaats van mijn hond manieren bijbrengen.
Ik vind het tenminste zelf wel fijn als ik gewoon "even wachten" kan zeggen en dan in de tussentijd even iets voor mezelf kan doen zonder dat ik meteen mijn hond kwijt ben. :U:
Ik maak graag gebruik van beide opties... Dubbel zeker dus. Ik kan dus inderdaad de container aan de weg zetten en Elco en Gait blijven aan de andere kant van de tuin, maar ik doe toch meestal ook de poort even achter me dicht. Gewoon, extra zekerheidje
Johnny Jones
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Johnny Jones »

Cairnterrier Tibby was in de puberperiode heel erg van het weglopen. Toen ze eenmaal een jaar of twee was begon ze aan mijn hielen te plakken, en dat is ze tot haar dood blijven doen.
O ja, Koda heeft een paar keer de onderlinge verhoudingen met Digger ter discussie gesteld. Hij weet nu dat hij misschien wel de grootste is, maar geen bal te vertellen heeft. :F:
Marlett
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rotcockapoo en Griekse nepteckel
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Marlett »

Tara schreef:De clou zit hem natuurlijk in het vooruitdenken. Als je weet hoe je hond is, dan moet je de volgende stap al bedacht en dichtgetimmerd hebben.
Wetende dat er nog een situatie komt dat het hek open en dicht gaat, en wetende dat je hond de kuierlatten neemt betekent dus dat de hond nog niet zonder toezicht in de tuin kan. Eigenlijk betekent het ook dat het commando NEE en de waarschuwing "Denk er om hè?" er al ingesleten hadden moeten zitten. Je zult dus een paar stappen terug moeten doen tot die voorgaande stappen er goed in zitten.
Merci. Treffende tip inderdaad.
Tara schreef:
Marlett schreef:[
Wat ik tot nu toe heb bedacht:
Ik ga op dagen dat er veel heen en weer gespeeld wordt, een cijferslot op het hek doen. (Zo een die je vroeger op je kinderfiets had.) Dan wordt het in elk geval wat bedachtzamer opengemaakt -of nog beter: dicht gelaten- en heb ik meer tijd om erbij te komen.
Nee, dat is symptoombestrijding. Leer je hond nou eerst eens dat het niet mag. Als dat niet duidelijk is kun je sloten omhangen wat je wilt, maar dan weet je hond nog steeds niet wat je van hem verlangt. Geef duidelijk aan wat je wel en niet wilt, dáár heeft je hond behoefte aan.
Daar ben ik vandaag mee begonnen. Ik ga eerst het hek uit en ze mag pas komen als ik het zeg. (Voor de goede orde: aangelijnd.) Wat de burger wel moed geeft is dat ze dat gewoon ook doet. De eerste keer niet natuurlijk, maar ze heeft het razendsnel door, dus de andere keren wel. Overigens luistert ze bij andere begrenzing ook goed, niet in de keuken als we koken, niet over de drempels van de kinderslaapkamers, uit de garage blijven, stoep, etc. Het moet dus gaan lukken.

Er was ook nog plaats bij een hondencursus binnenkort, weer verder leren.
Johnny Jones schreef:Cairnterrier Tibby was in de puberperiode heel erg van het weglopen. Toen ze eenmaal een jaar of twee was begon ze aan mijn hielen te plakken, en dat is ze tot haar dood blijven doen.
O ja, Koda heeft een paar keer de onderlinge verhoudingen met Digger ter discussie gesteld. Hij weet nu dat hij misschien wel de grootste is, maar geen bal te vertellen heeft. :F:
Waarop het gebaseerd is weet ik niet, maar ik heb zo'n gevoel (oké, ook hoop... :wink: ) dat dat bij Tosca ook weleens het geval kan zijn (mits ik/wij het nu goed gaan begrenzen). Ze vindt ons namelijk wel heel leuk en is graag bij ons. Ze gaat ook heus wel onder de tafel liggen kluiven, maar bij huishoudelijke klusjes is ze een trouw publiek.
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”