Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Toch een tweede hond: tijd om Feta voor te stellen

Voor alle hondenfotos

Moderator: moderatorteam

Sandra&co

Re: Toch een tweede hond: tijd om Feta voor te stellen

Ongelezen bericht door Sandra&co »

Wat een scheet!
Maryanne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers, Vizsla
Aantal honden: 12
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maryanne »

Wat een leukerdje :I: Veel plezier met Feta
HillieS
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising Border Terriër en Schapendoes
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door HillieS »

Hoe spreek je haar naam eigenlijk uit?
Afbeelding
Kayltje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeentjes, Laekense Herder en een terror-terriër
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Kayltje »

Wat een leukerd!
Ze lijkt een beetje oren als Imp te hebben, ze kunnen staan, maar met een tipoorknikje. Schattig is dat, lekker expressief.

Edit:
Zulke oren dusAfbeeldingAfbeelding
:I: Maddie :I: Fitz :I: Imp :I: Djinn :I:
GrethavW
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse Staffordshire Terrier
Kruising

Ongelezen bericht door GrethavW »

Wat een verschrikkelijk leuk hondje! :I:
Gefeliciteerd.
Die fotobom van Lanai is geweldig :mann:
Afbeelding
miriam
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever.

Ongelezen bericht door miriam »

Goed van je, dat je het weer aandurfde. Ze is enig :I: . Heel veel plezier van de meisjes.
Afbeelding
Miriam, Pleun en Pelle
Tibbe 24-03-2004*20-03-2017
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

Gefeliciteerd, zal voor de acceptatie/gewenning en ook voor jezelf ook schelen dat ze niet 8 maar 13 weken is.
Lieske_1977
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever

Ongelezen bericht door Lieske_1977 »

Wat leuk, gefeliciteerd! Fijn dat ze zo goed matcht met Lanai :)
Afbeelding
Charlie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Charlie »

Wat een dotje ! En wat fijn dat het goed gaat met zijn tweetjes.
Groetjes Charlie

Afbeelding
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Plaatje en super lieve uitstraling. Lijkt wel een scheutje whippet door te zitten. :I:
Afbeelding
Floortje
Zeer actief

Ongelezen bericht door Floortje »

Op bezoek bij een vriendin waar ze meteen kennis heeft gemaakt met paarden, kippen en schapen.
En dan een foto met een klein meisje :LOL:

Maar wat een ontzettend aandoenlijk hondje zeg! Veel plezier met haar.
anniek16
Zeer actief
Mijn ras(sen): Epagneul Nain Continental Papillon - Vlinderhondje

Ongelezen bericht door anniek16 »

Oh dit is echt helemaal mijn smaak. Erg benieuwd hoe ze gaat uitgroeien. Haar naam is ook echt géweldig, om op te vreten :I:

Verstuurd vanaf mijn SM-A505FN met Tapatalk
~Anniek
JML
Zeer actief

Ongelezen bericht door JML »

Daar zou ik ook zo verliefd op kunnen worden! Veel geluk met Feta!
runninggirl
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door runninggirl »

Echt een superleuk hondje om te zien! Heel veel plezier met haar!
tomaat
Actief
Mijn ras(sen): Podenco & Poedel

Ongelezen bericht door tomaat »

Prachtige foto’s!! En wat een mooi meisje is Feta, ook samen Lanai laten de foto’s al zien dat dat weleens ‘twee handen op één buik’ kan gaan worden. ;) Heel veel geluk met dit mooie stel!
Lothian
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeen Dalí, Bulgaar Lucca, lurcher Taro
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Lothian »

Ze is leuk! Heel mooie uitstraling inderdaad.
Afbeelding
meriam
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door meriam »

Wat leuk! en wat fijn dat het nu zo goed gaat, heel veel plezier met Feta
laeken
Zeer actief

Tamara81 schreef:
Net zoals jij baal ik er ook van dat die DNA testen zo prijzig zijn. Ik wil er ook altijd nog een bij Lanai doen. Het komt vast nog wel een keer, ook voor Guus :)
Ik vind dat ook duur inderdaad en daarom komt het er steeds niet van. Is toch 150 euro voor twee hondjes en dat geld kan ik ook anders besteden. Maar de nieuwsgierigheid lonkt wel. Dus wie weet komt het er een keer van. Ben bijna jarig dus kan er een op mijn verjaardag vragen :engel:
Afbeelding
GoldenGizmo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden retriever

Ongelezen bericht door GoldenGizmo »

Gefeliciteerd en veel plezier met Feta! Heel fijn dat je een pup hebt gevonden die een goede match is met zowel jou als Lanaï.

Lanaï is nog kleiner dan ik altijd dacht :80:
HillieS
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising Border Terriër en Schapendoes

Ongelezen bericht door HillieS »

laeken schreef:
Tamara81 schreef:
Net zoals jij baal ik er ook van dat die DNA testen zo prijzig zijn. Ik wil er ook altijd nog een bij Lanai doen. Het komt vast nog wel een keer, ook voor Guus :)
Ik vind dat ook duur inderdaad en daarom komt het er steeds niet van. Is toch 150 euro voor twee hondjes en dat geld kan ik ook anders besteden. Maar de nieuwsgierigheid lonkt wel. Dus wie weet komt het er een keer van. Ben bijna jarig dus kan er een op mijn verjaardag vragen :engel:
Ik ben voor Jamie ook wel eens aan het kijken, maar die prijs houdt me behoorlijk tegen.
Afbeelding
Alfilillo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising en podenco(kruising)

Ongelezen bericht door Alfilillo »

Tamara81 schreef:Dankjewel voor jullie reacties allemaal!

Ik vind ook dat ze een zachte uitstraling heeft, dat trok me ook meteen aan.
fenneke schreef:Fijn dat het nu wel goed gaat . Ze wordt wel een flink stuk groter dan lanaï zo te zien.
Ja, ze wordt een stuk groter dan Lanai; Feta heeft best hoge poten en ze is nu al groter dan Lanai (alles is dan wel snel groter dan Lanai, inclusief de gemiddelde cavia:)). Ik ben heel benieuwd hoe ze uitgroeit!
Alfilillo schreef:Hé, wat ontzettend leuk dat je er een tweede hond bij hebt! Ze is mooi, met die lange poten en staart en toch die terrier look.
Wat heb je nou anders gedaan zodat het werkt met Lanai?
Nou, ik was niet duidelijk genoeg in mijn comminucatie naar Lanai in huis met een andere hond. Ze heeft veel duidelijkheid nodig en een vaste structuur, dat werkt bij Lanai. Dus met aanlijnen, spelen, eten, aandacht, snacks geven doe ik altijd Lanai eerst en daarna Feta. In huis let ik erop dat er niet te wild gespeeld wordt samen. Op de bank rollebollen vind ik geen probleem, maar door het huis achter elkaar aanstormen wordt onmiddellijk afgekapt.
Ik let goed op de lichaamstaal van Lanai; bij een harde blik, tongelen, lip optrekken, of een strakke kwispel neem ik haar even apart om ieder weer de ruimte te geven.

Ze doen het goed samen, dit komt denk ik ook omdat ze totaal verschillend zijn van karakter.
Mooi is dat, hoe je je hond uiteindelijk tot in de kleinste details kan lezen.
Afbeeldingalfillilo (1) by [url=https://www.flickr.com/photos/157306925@N05/]

Alfil & Lily
laeken
Zeer actief

Goed dat dat werkt. Dat begeleiden. Jij kan dat veel beter dan ik. En ik denk dat ze op termijn op elkaar ingespeeld raken en je steeds minder de regie op je hoeft te nemen. Ik neem ook wel een beetje de regie over als er een nieuwe hond is hier. Bas is heel makkelijk maar ook claimerig of misschien angstig naar een nieuwe hond in huis. Als die op de bank springt als Bas bij me ligt valt ze de eerste tijd fiks uit. Ze wil ook wel de lip optrekken vanaf mijn schoot of naast me. Dat straf in af de eerste dagen. Ze mag grommen en doen tegen de nieuwelingen maar niet vanaf mij. Geen van de twee honden hier mag mij als macht inzetten tegen de ander. De hond die gromt wordt gestraft. En na een paar dagen stopt dat gedrag want dan vertrouwt Bas de nieuwe hond en slapen ze gerust in een mandje en eten ze naast elkaar. Weer wat later liggen ze tegen elkaar aan naast je en dan hoef je niks meer te sturen en dan is het pas echt ontspannen.

Als straks Lanai en Feta in hun eigen zones ook ontspannen blijven is het echt helemaal goed. Dus fijn dat je nu de knopjes van Lanai hebt om die eerste periode in goede banen te leiden.
Afbeelding
thom
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
Contacteer:

Ongelezen bericht door thom »

Wat leuk zeg, fijn dat het zo goed gaat. :cheer:
Afbeelding
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen

Ongelezen bericht door DeDiana »

Tamara81 schreef:
laeken schreef:Goed dat dat werkt. Dat begeleiden. Jij kan dat veel beter dan ik. En ik denk dat ze op termijn op elkaar ingespeeld raken en je steeds minder de regie op je hoeft te nemen. Ik neem ook wel een beetje de regie over als er een nieuwe hond is hier. Bas is heel makkelijk maar ook claimerig of misschien angstig naar een nieuwe hond in huis. Als die op de bank springt als Bas bij me ligt valt ze de eerste tijd fiks uit. Ze wil ook wel de lip optrekken vanaf mijn schoot of naast me. Dat straf in af de eerste dagen. Ze mag grommen en doen tegen de nieuwelingen maar niet vanaf mij. Geen van de twee honden hier mag mij als macht inzetten tegen de ander. De hond die gromt wordt gestraft. En na een paar dagen stopt dat gedrag want dan vertrouwt Bas de nieuwe hond en slapen ze gerust in een mandje en eten ze naast elkaar. Weer wat later liggen ze tegen elkaar aan naast je en dan hoef je niks meer te sturen en dan is het pas echt ontspannen.

Als straks Lanai en Feta in hun eigen zones ook ontspannen blijven is het echt helemaal goed. Dus fijn dat je nu de knopjes van Lanai hebt om die eerste periode in goede banen te leiden.
Het zal zoals je zegt steeds makkelijker gaan en ik hoop dat ik ook minder regie hoef te nemen in de toekomst. Ik leer elke dag weer iets over de omgang met twee honden. Bij het aanlijnen na de ochtendronde krijgen Lanai en Feta een beloning. Vanochtend was Feta aan de beurt met aanlijnen en Lanai steekt zo grommend haar snoet bij het gebeuren om het koekje te claimen. Ja, dit werkt niet en dit mag niet. Nieuwe strategie is dat Lanai moet zitten en wachten op een meter afstand terwijl Feta aangelijnd wordt en een koekje krijgt. Daarna mag Lanai een koekje en aangelijnd worden. Zo leert ze geduldig te wachten terwijl ik met de pup bezig ben en dit gedrag ook loont.
Ik verwacht ook wel dat het in de loop der tijd makkelijker gaat, omdat de routines een tweede natuur worden voor jou en voor de honden, omdat de honden steeds vertrouwder met elkaar raken waardoor ze waarschijnlijk ook toleranter naar elkaar worden en elkaar beter leren kennen, dus weten wat ze moeten doen om conflicten te vermijden.

Wat betreft dat koekjes geven, bijvoorbeeld na aanlijnen: bij Mila werkt het ook veel beter om haar als laatste een koekje te geven ;-) Je zou denken dat als eerste geven logischer is, maar zij beheerst het commando blijf beter dan de rest dus is beter te sturen én ze heeft daardoor geleerd dat het leuk is als een andere hond een koekje krijgt, want als ze geduldig wacht, krijgt zij er daarna ook één :D Toen ik haar nog als eerste een koekje gaf, positioneerde zij zich gewoon strategisch zodat de andere honden geen koekje durfden te pakken omdat Mila ervoor zat :hmmm:
Zamunda
Zeer actief

Ongelezen bericht door Zamunda »

Wat fijn dat je een leuke hond gevonden hebt en het goed gaat, ze heeft een mooi koppie :I: .

Tamara81 schreef:Haha, ja, ik wilde het zo graag. Honden houden is zo een leuke hobby/ liefhebberij; en met twee honden kan ik me helemaal uitleven. Het observeren van twee of meer honden daar krijg ik geen genoeg van; van hoe ze samen rusten, buiten scharrelen, spelen en rennen, aan dezelfde plekjes snuffelen; ik blijf maar kijken. Het is genieten. Er zullen vast nog wel conflicten komen want Lanai blijft een pittige tante, maar er is rust in de tent en ik heb een weg gevonden om toch een tweede hond te houden (en van te houden) :)
Heel herkenbaar, zo leuk hè!
Zamunda
Zeer actief

DeDiana schreef:Wat betreft dat koekjes geven, bijvoorbeeld na aanlijnen: bij Mila werkt het ook veel beter om haar als laatste een koekje te geven ;-) Je zou denken dat als eerste geven logischer is, maar zij beheerst het commando blijf beter dan de rest dus is beter te sturen én ze heeft daardoor geleerd dat het leuk is als een andere hond een koekje krijgt, want als ze geduldig wacht, krijgt zij er daarna ook één :D Toen ik haar nog als eerste een koekje gaf, positioneerde zij zich gewoon strategisch zodat de andere honden geen koekje durfden te pakken omdat Mila ervoor zat :hmmm:
Het is in het begin gewoon echt wennen, zeker de eerste keer van één naar twee honden. Ik weet nog wel dat Mister erbij kwam: Lais was hier gewend enig hond te zijn dus alles wat ik zei was voor haar bedoeld, ze snapte het verschil dus echt niet als ik iets tegen Mister zei. Dan probeerde ik ze op een afstandje van elkaar te zetten zodat ik ze beide een koekje kon geven: eerst Lais op plek A in zit en blijf, dan Mister gebaren dáár te gaan zitten en prompt zat Lais 'daar' want ik gebaarde toch :19: :LOL: ? Pfff, dat was echt even wennen hoor :tongue: .
billy
Erelid
Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier

Ongelezen bericht door billy »

Wat een leukerd :I: en mooi stel heb je zo, heel veel geluk met Feta :E:

Hier werkt eerst de naam van de hond noemen heel goed zodat ze leren voor wie ik iets bedoel op dat moment, en het werkt het als een tierelier, ik gebruik het met alles, de bal, beloning, aandacht, kluiven enz.
Afbeelding
Zamunda
Zeer actief

billy schreef:Wat een leukerd :I: en mooi stel heb je zo, heel veel geluk met Feta :E:

Hier werkt eerst de naam van de hond noemen heel goed zodat ze leren voor wie ik iets bedoel op dat moment, en het werkt het als een tierelier, ik gebruik het met alles, de bal, beloning, aandacht, kluiven enz.
Werkt hier ook goed inderdaad, alleen dus nog niet toen Lais nog niet gewend was dat niet elke aanwijzing voor haar was: dat ik ineens 'Mister' zei voordat ik een gebaar maakte of een commando gaf betekende voor haar niks :tongue: .
billy
Erelid
Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier

Ongelezen bericht door billy »

Zamunda schreef:
billy schreef:Wat een leukerd :I: en mooi stel heb je zo, heel veel geluk met Feta :E:

Werkt hier ook goed inderdaad, alleen dus nog niet toen Lais nog niet gewend was dat niet elke aanwijzing voor haar was: dat ik ineens 'Mister' zei voordat ik een gebaar maakte of een commando gaf betekende voor haar niks :tongue: .
Hahaha maar hier duurde het ook even hoor, het is ook geen commando of zo, meer iets van waar ze aan gaan wennen, weet niet hoe ik het anders moet zeggen :lol1:
Afbeelding
lucie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herders (x), Beauceron, Hongaarse windhond, Bodeguero
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door lucie »

o wat een leukerd :I: en heel fijn dat je je weg lijkt te kunnen vinden in de aansturing van Lanai :ok:
Ik denk dat de meeste mensen het wel lastig hebben gevonden, hun eerste tweede hond, maar voor je het weet heb je er 5 :LOL: . Hoe meer je er hebt, hoe meer je moet sturen (zeker bij regelaars als herders), maar op een dag gaat het vanzelf en merk je niet eens meer wat een sturende rol je eigenlijk hebt. Dat maakt het hebben van een grote roedel ook zo leuk en interessant, want dan ga je echt een eenheid met je honden vormen.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Foto's”