Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Izzy

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Jackira
Zeer actief
Aantal honden: 3

Re: Izzy

Ongelezen bericht door Jackira »

Jack vind spelen met een bal ook leuk. Ik heb een bal bij me tijdens de losloopwandeling. Hij gaat gewoon zijn eigen gang en krijgt de bal (gedoseerd) als beloning. Meestal loopt hij er dan mee rond en snuffelt hier en daar en bijt op de bal want er zit een piep in. En regelmatig legt hij de bal ook voor mijn voeten zodat ik de bal weg kan schoppen voor hem. Ik kan hem dat ook op commando laten doen.

Dat is voor mij handig omdat wanneer hij de bal bij een andere hond wegpakt ik direct het commando kan geven, hij de bal voor mijn voeten legt, en ik dan zijn eigen bal voor hem weggooi en de andere bal terug kan geven aan de eigenaar.

Het heeft veel moeite gekost om hem de bal weer voor mijn voeten neer te laten leggen, omdat ik in het begin natuurlijk steeds de bal (die hij dan van een andere hond pikte) afpakte.

En ik heb ook een commando dat ik de bal opberg zodat hij weet dat hij hem even niet krijgt en hij vindt het dan ook prima zonder bal.

Shira is een bal junk. Maar ik neem voor haar de bal zelden mee tijdens een wandeling omdat ze die gaat verdedigen als er andere honden in de buurt zijn. Voor haar zijn er buiten de wandeling om momenten om hier in de buurt op een veldje even met de bal te gooien.

Ik heb haar wel geleerd om de bal van Jack te gaan halen als hij hem even ergens laat liggen en die brengt ze dan naar mij en dan krijgt ze een beloning. Dus dat is nu haar taak vind ze zelf :mrgreen:
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Nou, ik zal je wat vertellen... :mrgreen:

Ik heb Jessie ook gek gemaakt op de bal, in eerste instantie omdat ze ons praktisch niet zag staan en absoluut niet van plan was haar vrije wandeling
op te geven (ze liep nooit weg, maar was gewoon helemaal vrij als ze los was en maakte er een potje van).
Daarna de bal ingezet ivm andere honden en gewoon spel.

Jessie kan ook moeilijk stress handelen en het koppie is snel te vol en een bal geeft super focus, maar dus ook een bepaald 'level' in dat koppie.

Afijn, toen wij een paar maanden geleden heel veel om gingen gooien bij Jessie, o.a. hebben we een totaal ander losloopgebied gekozen, namen
we alleen een piepbal mee voor 'nood' zodat we haar direct bij ons konden krijgen. Verder hebben we in dat nieuwe gebied nooit met de
bal gespeeld... en - toeval of niet - alles gaat prima daar :19:
Waar ze voorheen in het andere gebied nog wel wilde 'bitchen' en 'de dienst uitmaken', is dat hier helemaal niet het geval: de ene hond is
superleuk en dan wordt er gespeeld, bij de uitlaatservices die we daar tegenkomen toont ze volkomen correct onderdanig gedrag (iedere hond
mag komen snuffelen) en als het kennismaken achter de rug is is het weer lol met de honden die willen, en andere honden worden ook wel
volledig genegeerd omdat ze die niet leuk vindt (of beneden haar 'stand' zijn :mrgreen: ) en daar loopt ze langs alsof ze niet bestaan.
Waar ze eerder een punt maakte bij die laatste groep 'jou kan ik hebben', doet ze dat hier niet en ik denk zomaar dat die bal hier veel
mee te maken heeft, omdat ze dat 'level' niet haalt in haar koppie, maar ze gewoon ontspannen daar loopt :19:

Natuurlijk is zo'n bal handig en wij ballen ook gewoon nog met haar, maar dan gaan we puur naar buiten voor het balspel. Tijdens het
wandelen is het ding (en dan een piepbal) alleen nog mee voor 'je weet maar nooit'.
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Sandra&co

Ongelezen bericht door Sandra&co »

Da's super Caro! Mooi als je ineens weer zo'n handig knopje hebt gevonden bij je hond :D
Alfilillo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising en podenco(kruising)
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Alfilillo »

Hier geen ballengekken (Lily kan zichzelf prima vermaken tijdens de wandeling en Alfil hobbelt graag achter haar aan), maar ik vind het toch een interessant topic. Zeker ook de relatie tussen activiteiten, hormonen, gemoedstoestand en gedrag.
Afbeeldingalfillilo (1) by [url=https://www.flickr.com/photos/157306925@N05/]

Alfil & Lily
Sandra&co

Ongelezen bericht door Sandra&co »

Alfilillo schreef:Hier geen ballengekken (Lily kan zichzelf prima vermaken tijdens de wandeling en Alfil hobbelt graag achter haar aan), maar ik vind het toch een interessant topic. Zeker ook de relatie tussen activiteiten, hormonen, gemoedstoestand en gedrag.
Ja, inderdaad. Het is zo'n complex systeem, dat hondenlijf. Echt gaaf! Zo leer je elke dag wat bij :D Ze ziet nu zóveel en lijkt psychisch ook veel vermoeider.
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”