Oh raar ik ga nog even kijken voor de juiste linkcrutz schreef:Link brengt me bij FB Market place ipv iets wat bij het plaatje hoortmalinois schreef:[/img]
Ik kom wel bij de juiste uit maar voor de zekerheid een screenshot van de post

Moderator: moderatorteam
Oh raar ik ga nog even kijken voor de juiste linkcrutz schreef:Link brengt me bij FB Market place ipv iets wat bij het plaatje hoortmalinois schreef:[/img]
Nu lukt het welmalinois schreef:Oh raar ik ga nog even kijken voor de juiste linkcrutz schreef:Link brengt me bij FB Market place ipv iets wat bij het plaatje hoortmalinois schreef:[/img]
Ik kom wel bij de juiste uit maar voor de zekerheid een screenshot van de post
Mijn vriendin in de USA die met dezelfde symptomen te maken had heeft er 1 doorheen getrokken met vochtinfusen en AB infusen weken langBons schreef:Iemand enig idee hoe die hond behandeld is dat hij/zij het heeft overleefd?
Ik las net dat in Zweden nu ook een aantal gevallen zijn, 3 honden hebben t overleefd die zijn gelijk aan t infuus gelegd en diverse ab. Meteen bij de 1e verschijnselen van diarree/overgevenBons schreef:Iemand enig idee hoe die hond behandeld is dat hij/zij het heeft overleefd?
Bloederige diarree neem ik aan, of niet?malinois schreef:Ik las net dat in Zweden nu ook een aantal gevallen zijn, 3 honden hebben t overleefd die zijn gelijk aan t infuus gelegd en diverse ab. Meteen bij de 1e verschijnselen van diarree/overgevenBons schreef:Iemand enig idee hoe die hond behandeld is dat hij/zij het heeft overleefd?
Ja zoals op de eerder geplaatste foto. Maar alles wat nu daar aan de diarree gaat, bloed of niet, gaat nu naar de da.sirene schreef:Bloederige diarree neem ik aan, of niet?malinois schreef:Ik las net dat in Zweden nu ook een aantal gevallen zijn, 3 honden hebben t overleefd die zijn gelijk aan t infuus gelegd en diverse ab. Meteen bij de 1e verschijnselen van diarree/overgevenBons schreef:Iemand enig idee hoe die hond behandeld is dat hij/zij het heeft overleefd?
Hoezo, geloof je het niet? Het is vandaag ook op tv geweest.flatcoatjrt schreef:Is er ergens een site waar je de laatste info hierover kan vinden, en dan geen faceboek maar van een officiële instantie?
Noorse kennelclub “officieel” genoeg om het te gelovenflatcoatjrt schreef:Is er ergens een site waar je de laatste info hierover kan vinden, en dan geen faceboek maar van een officiële instantie?
https://translate.googleusercontent.com ... RRLAKihUiAflatcoatjrt schreef:Is er ergens een site waar je de laatste info hierover kan vinden, en dan geen faceboek maar van een officiële instantie?
Of een gek die lekker aan het rondreizen is en een moeilijk traceerbaar vergif strooit.dagmar88 schreef:De tering. Lijkt wel hondenebola
Dan zouden er toch veel meer slachtoffers zijn lijkt me.Hanneke2 schreef:Of een gek die lekker aan het rondreizen is en een moeilijk traceerbaar vergif strooit.dagmar88 schreef:De tering. Lijkt wel hondenebola
Hanneke2 schreef:Of een gek die lekker aan het rondreizen is en een moeilijk traceerbaar vergif strooit.dagmar88 schreef:De tering. Lijkt wel hondenebola
Gewoon negeren.Bons schreef:Hanneke2 schreef:Of een gek die lekker aan het rondreizen is en een moeilijk traceerbaar vergif strooit.dagmar88 schreef:De tering. Lijkt wel hondenebola
Ook ja.Cleva schreef:Cendy schreef:Volgens de laatste berichten gaat het toch om een bacterie.
https://translate.googleusercontent.com ... FKoVIskEgA
Providencia is toch meer van de vliegen?
Heftigmalinois schreef:https://www.newsinenglish.no/2019/09/09 ... -dogs-die/
Ik niet maar er zijn wel landen die grenscontroles hebben. Dan krijg je niet wat je nu hebt dat er bij een WK FCI Noorse honden zijn op een paar m2 waar honderden honden uit heel veel landen bij elkaar lopen in 3 dagen. Zo verspreidt je t heerlijk snel in de rest van Europa. Met de MKZ was er een vervoersverbod dat werd toch ook niet op elk landweggetje gecontroleerd?Cleva schreef:Omdat dat moeilijk te handhaven is, miljarden kost en wellicht niet zinnig is.malinois schreef:Ik snap serieus niet dat er geen vervoersverbod is in en uit Noorwegen voor honden. Het verspreidt zich nog steeds...
Als je je verantwoordelijk maakt voor het isoleren van een uitbraak van een bepaalde ziekte dan moet je dat ook gewoon echt doen en niet in het wilde weg allemaal symbolische maatregelen nemen.
Ben je bereid om Noorse honden af te maken als ze toch de grens over komen?
Ga je elke voertuig op elk landweggetje controleren?
ik las vandaag dat er geen noorse honden afreizen naar internationale wedstrijden, of iets in die trend.malinois schreef:Ik niet maar er zijn wel landen die grenscontroles hebben. Dan krijg je niet wat je nu hebt dat er bij een WK FCI Noorse honden zijn op een paar m2 waar honderden honden uit heel veel landen bij elkaar lopen in 3 dagen. Zo verspreidt je t heerlijk snel in de rest van Europa. Met de MKZ was er een vervoersverbod dat werd toch ook niet op elk landweggetje gecontroleerd?Cleva schreef:Omdat dat moeilijk te handhaven is, miljarden kost en wellicht niet zinnig is.malinois schreef:Ik snap serieus niet dat er geen vervoersverbod is in en uit Noorwegen voor honden. Het verspreidt zich nog steeds...
Als je je verantwoordelijk maakt voor het isoleren van een uitbraak van een bepaalde ziekte dan moet je dat ook gewoon echt doen en niet in het wilde weg allemaal symbolische maatregelen nemen.
Toen mocht er zelfs geen WK gehouden worden voor de honden.
Ze zijn er daar en doen gewoon meesbientje schreef:ik las vandaag dat er geen noorse honden afreizen naar internationale wedstrijden, of iets in die trend.malinois schreef:Ik niet maar er zijn wel landen die grenscontroles hebben. Dan krijg je niet wat je nu hebt dat er bij een WK FCI Noorse honden zijn op een paar m2 waar honderden honden uit heel veel landen bij elkaar lopen in 3 dagen. Zo verspreidt je t heerlijk snel in de rest van Europa. Met de MKZ was er een vervoersverbod dat werd toch ook niet op elk landweggetje gecontroleerd?Cleva schreef:Omdat dat moeilijk te handhaven is, miljarden kost en wellicht niet zinnig is.malinois schreef:Ik snap serieus niet dat er geen vervoersverbod is in en uit Noorwegen voor honden. Het verspreidt zich nog steeds...
Ik denk omdat er geen economisch belang is...malinois schreef:Ik snap serieus niet dat er geen vervoersverbod is in en uit Noorwegen voor honden. Het verspreidt zich nog steeds...
Vergis je niet in de hoeveelheid maatregelen die in zo'n geval genomen worden. Ik ben opgegroeid vlak bij de Belgische grens, en ik weet niet meer of het bij mkz was, of een andere besmettelijke uitbraak (ik denk mkz). De Belgen hadden toen een berg zand gestort bij verschillende bospaden zodat het niet als sluipweg gebruikt kon worden. De doorgaande wegen waren wel gewoon open ja, maar daar was ook echt wel extra controle aanwezig. De grens over was dus nog niet zo makkelijk. Maar binnen het land zal zo'n verbod vast lastiger te handhaven zijn.malinois schreef:Ik niet maar er zijn wel landen die grenscontroles hebben. Dan krijg je niet wat je nu hebt dat er bij een WK FCI Noorse honden zijn op een paar m2 waar honderden honden uit heel veel landen bij elkaar lopen in 3 dagen. Zo verspreidt je t heerlijk snel in de rest van Europa. Met de MKZ was er een vervoersverbod dat werd toch ook niet op elk landweggetje gecontroleerd?Cleva schreef:Omdat dat moeilijk te handhaven is, miljarden kost en wellicht niet zinnig is.malinois schreef:Ik snap serieus niet dat er geen vervoersverbod is in en uit Noorwegen voor honden. Het verspreidt zich nog steeds...