Moderator: moderatorteam
Precies dit.Caro. schreef:Ja en nee, mag dat ook?![]()
Ik vind ze superleuk, super schattig en ze ruiken zooooooo lekker![]()
maar ik ben ook altijd blij als ze volwassen zijn en we goed op elkaar ingespeeld zijn en de rust erin komt.
Ik denk dat we misschien over een jaartje wel weer mogennomo schreef:Zucht ja... die puppenogen die je dan aankijken met een 'nu hoor ik bij jou' blik en dan vol vertrouwen achter je aanhobbelen.Marion. schreef:Juist als ze baby zijn, als je ze uit het nest bij de moeder haalt... ik heb er dan gelijk een band mee. Hoe mooi dat afhankelijke dingetje opgroeit, is helemaal jouw verantwoordelijkheid.nomo schreef:En natuurlijk zijn andere fases ook leuk. Nu Ayla anderhalf is kan ik er echt lekker mee aan de gang, maar ik ben toch wel heel blij dat ik haar al vanaf 8 weken heb.![]()
Ik wil weer een puppy
Precies, dat heb ik ook.Kruimel53 schreef:Wat zij zegt dus.Caro. schreef:Ja en nee, mag dat ook?![]()
Ik vind ze superleuk, super schattig en ze ruiken zooooooo lekker![]()
maar ik ben ook altijd blij als ze volwassen zijn en we goed op elkaar ingespeeld zijn en de rust erin komt.
Ik vind het echt geweldig maar ook doodvermoeiend.
Dat inderdaad. Ik vind ze superschattig, ik ben ook oppas-/logeermama geweest voor een pup, dus ik heb wel enig idee van hoe en wat, maar na een dag of wat ben ik dat onnozele wel een beetje zat en dan is het fijn als dat ding weer naar huis gaat. Doet u mij maar een jongvolwassen herplaatser met werkende hersens. Ik heb ook niks met mensenbaby's. Die van mezelf waren uiteraard wel leuk, maar werden veeeel leuker toen ik ermee kon communiceren.lor1_1984 schreef:Ik vind puppies heel leuk maar wel bij een ander graag.![]()
Voor mijn gevoel ben ik absoluut geen puppymens, ik kan veel beter uit de voeten met (jong)volwassen honden.
Maar Mahdu was een überpuber toen hij kwam, erg leuk maar ook erg vermoeiend omdat hij gewoon onbegrensd en losgeslagen was, eenmaal de regels duidelijk gekregen werd het echt leuk.
Achteraf zou ik er een moord voor doen om mijn herplaatsers als pup te krijgen, om ze al de ellende te besparen en ook omdat het zulke ontzaglijk leuke puppedingen geweest moeten zijn om zulke leuke honden te worden. Aan de andere kant, mwah, pups...Cleva schreef:Ik vind het altijd raar als mensen doen alsof het allemaal helemaal niets uitmaakt en je net zo goed halverwege met je hond kunt beginnen.
Het heeft absoluut voordelen om een herplaatser aan te schaffen en dat is een prima keuze maar dat is toch iets anders dan dat nihilistische genietsmaaktuit.
Ik heb meerdere herplaatsers gehad en ik zou er niets aan willen veranderen maar ik zou ze stuk voor stuk graag ook als pup gekend hebben.
Niet omdat dat pupperige nou zo bijzonder is maar ik wil gewoon niets van mijn honden missen dus dat al helemaal niet.
Zoveel honden heb je niet in je leven en als hondenmens maakt sowieso alles aan mijn honden me uit.
Ja koekoek. Omdat anderen er een zooitje van maken qua erop los laten fokken, op straat dumpen en zoveel dieren in hokjes stoppen dat ze ze niet goed (kunnen) verzorgen en alles maar moet blijven leven moet ik dat opruimen en anders hou ik nog niet eens een beetje van honden? Doe normaal.Hanneke2 schreef:Maar hoe dan ook vind ik dat we wereldwijd zo godsgruwelijk veel volwassen asiel- en zwerfhonden hebben, dat het van de gierende gekte is om nog pups te fokken en daar geld voor te betalen. Als je een beetje van honden houdt, koop je geen bewust gefokte pup. Van mij mogen ze fokken ook compleet verbieden tot er nergens meer een hond achter tralies in een asiel zit of op straat loopt.
Ach, ze heeft het even nodig, met een nieuwe hond die door eigen gebrek aan realisme zo tegenvalt dat ze hem houdt "uit fatsoen".Zamunda schreef: Ja koekoek. Omdat anderen er een zooitje van maken qua erop los laten fokken, op straat dumpen en zoveel dieren in hokjes stoppen dat ze ze niet goed (kunnen) verzorgen en alles maar moet blijven leven moet ik dat opruimen en anders hou ik nog niet eens een beetje van honden? Doe normaal.
Eenieder moet de keuze maken die hij wil maken en doet dat om zijn eigen redenen, helemaal prima maar we gaan niet idioot doen en beweren dat mensen die andere keuzes maken dan jij niet (een beetje) van honden houden.
Oh ja, ik ben heel blij dat ik nu weer gewoon de deur uit kan stappen zonder na te denken. Dat continu oppas regelen en hele schema's waar, wanneer en hoe de oppas was geregeld inclusief voor werkdagen een rijtje wekkers in mijn telefoon 'ayla ouders', 'ayla dagopvang', 'ayla thuis' enz met verschillende tijden waarop ik dan op moest staan mis ik ook niet hoorCleva schreef:Ik vind het de laatste keer echt een tocht.nomo schreef:Ik vond het aanpassen trouwens ook genoeg meevallen.
Naast een onregelmatige full time baan. Ik heb me weleens gevoeld alsof ik al eeuwen heen en weer naar de oppas aan het rijden was en dat het ook nooit meer op zou houden.
Zo'n ground hog day-scene met in en uitladen van een pup met een bench.
En toch was dat voor haar erg goed en was het ineens wel voorbij want toen kon ze een halve dag alleen zijn dus kon ik haar voor of na de middag thuis laten en weer even later kon ze hele dagen mee of thuis blijven.
En die periode van zwoegen ben ik vergeten. Het was maar een winter lang en er is niets mis mee om er soms een seizoen je schouders onder te moeten zetten, toch?
Dat heb je toch ook als je naast je werk een cursus doet of nota bene een kind krijgt.
Het valt inderdaad mee maar zelfs als dat niet zo was, je bent toch hopelijk niet alleen maar op gemak gericht?