Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Kruising Mechelse/Duitse herder, goed idee?

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

blondie
Zeer actief
Aantal honden: 2

Re: Kruising Mechelse/Duitse herder, goed idee?

Ongelezen bericht door blondie »

Rumaroze schreef:
blondie schreef:@Rumaroze.. je bent hopelijk niet afgeschrikt door alle reacties positief en sommige met een kanttekening?
Nee! Hij is gisteren bij ons komen wonen! Iets later dan gepland door wat diarree in het nest. Hij wordt maandag 9 weken.

We starten woensdag al met puppytraining. Ik vind het wel heel heftig, de eerste nacht is net achter de rug. We hebben een bench naast ons bed gezet en dat was even 10 minuten piepen waarvan 3 hysterisch. Maar hand door de tralies en hij sliep uiteindelijk. 2x er uit geweest om 2 en 5 uur en tot half 7 geslapen. De eerste paar keer ‘zit’ is al gelukt! Hij leert bizar snel. En dat maakt me naast trots ook wat onzeker. Ik vraag me bij alles af ‘wil ik dat hij dit over een jaar nog doet’. Negeren van ongewenst gedrag, maar dat is lastig als hij de bank bespringt. Wat doe ik dan? Afleiden? Er af halen met ‘nee’?

En de katten, die zijn boos en willen niet binnen. Ja vannacht, toen hij boven was. Hij zag een kat en blafte en dat wil ik pertinent niet, blaffen of jagen. Maar hoe voorkom ik dat? Ik bouw nu maar een feestje met hem, achter een glazen deur, als de kat binnenkomt en laat een gezinslid de kat voeren en aanhalen. Maar ik ben zó bang om iets verkeerd te doen... benchdeurtje iets te snel dicht, met een kluifje, direct gillen. Tja, dan negeren tot hij stil is, maar de buren dan? En wat als het lang duurt?

Genoeg vragen dus. Tips zijn welkom Het is wel een schátje ❤️
Ben erg benieuwd naar de foto's, en blij te lezen dat je er voor bent gegaan!

Kijk als zit met beloning al zo snel wordt opgepakt kun je dat ook toepassen als het om de katten gaat, zo te lezen zijn je katten geen hond gewend. Dan is het zaak om de katten te laten zien dat jij ervoor kunt zorgen dat de hond ze niet lastig valt. Ik kreeg een volwassen hond die wel katten gewend was, maar de katten geen hond. Toen de katten doorhadden dat de hond niet bij ze kwam kregen ze wat meer vertrouwen en werd het meer eigen na verloop van tijd en kwam er toenadering.
Met de pup was er 1 kat die hem niet moest, de ander was niet bang en voedde de pup op. Maar de pup leerden we ook dat de katten met rust moesten worden gelaten, en dat was beter te doen door op te letten en de pup te beletten naar de katten toe te stuiven, dus het was geen gewenning vanuit de bench, we zaten er bij en belemmerden bepaald gedrag.. door hem simpelweg op te tillen, bij ons te houden als de katten in de buurt waren en buiten zaten we ook rustig in de tuin en dan kwam een kat vanzelf snuffelen om kennis te maken met de nieuwe huisgenoot.
Katten zijn namelijk ook niet gek, op een bepaald moment beseffen ze dat een bepaald nieuw dier een "blijvertje" is :wink:

Heb hier trouwens nog een foto met de pup, volwassen hond en de katten in de keuken, mijn katten konden ook zitten op commando voor een voertje, de pup kon dat inmiddels ook dus zaten ze met zijn vieren te wachten op een overheerlijk hapje. Dat had ik ooit eens eerder gedaan met de volwassen honden en katten, en in mijn geval werkte het perfect om katten en honden bij elkaar te laten zijn zonder gedoe. Weet niet of dat overal op die manier goed uitpakt, maar hier was dat een perfecte manier om ze allemaal in 1 ruimte te hebben, met een beloning en vanwege het iets laten doen in ruil voor iets waren ze niet met elkaar bezig maar met mij en dat wat ze als beloning een voor een kregen, ik benoemde ook de namen trouwens als ik uitdeelde.
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”