Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Eukanuba onder vuur
Moderator: moderatorteam
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Cane Corso, Friese Stabij,chihuahua
- Aantal honden: 10
En wat dachten jullie van het vlees dat je zelf eet? Die dieren zijn ook echt niet lekker aan hun eind gekomen hoor. Wel eens in een varkensslachterij gekeken?
Geen hondevoer kopen waar bloed van andere honden aan kleeft, maar wel vlees eten waar heel wat bloed van zielig dieren aan kleeft.
Kijk, ik vind dierproeven absoluut niet kunnen, ben er ook grandioos tegen. Maar er is hier geen enkel bewijs dat dit bij IAMS is gefilmd, het kan overal wel gebeuren........en ik ben er dus helemaal niet zo zeker van dat ander diervoederfabrikanten geen dierproeven doen.....
Geen hondevoer kopen waar bloed van andere honden aan kleeft, maar wel vlees eten waar heel wat bloed van zielig dieren aan kleeft.
Kijk, ik vind dierproeven absoluut niet kunnen, ben er ook grandioos tegen. Maar er is hier geen enkel bewijs dat dit bij IAMS is gefilmd, het kan overal wel gebeuren........en ik ben er dus helemaal niet zo zeker van dat ander diervoederfabrikanten geen dierproeven doen.....
- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
- Aantal honden: 2
Je schrijft steeds dat je het niet gelooft. Stel nu dat het waar is. Blijf je het dan nog steeds voeren?malinois schreef:eukanuba IS goed voer, in ieder geval voor mij! ik ben er heel tevreden over bij een hond van mij... dan geef ik ze dat omdat zij het beste mogen hebben...Rataplan schreef: Ik snap het verband niet helemaal alsof er lijden van dieren aan vooraf moet gaan voor het voer goed is 8O

-
- Zeer actief
Je vroeg het niet aan mij, maar ik antwoord ook even. Ik voer nl. ook Eukanuba (is voor Amar erg goed), maar als ECHT blijkt dat ze dit doen, zal ik proberen ander voer te zoeken waarvoor geen dieren zijn gebruikt in laboratoria.Hutsje schreef:Je schrijft steeds dat je het niet gelooft. Stel nu dat het waar is. Blijf je het dan nog steeds voeren?malinois schreef:eukanuba IS goed voer, in ieder geval voor mij! ik ben er heel tevreden over bij een hond van mij... dan geef ik ze dat omdat zij het beste mogen hebben...Rataplan schreef: Ik snap het verband niet helemaal alsof er lijden van dieren aan vooraf moet gaan voor het voer goed is 8O
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
als dit het enige is waar mijn hond het goed op doet (en dat is het op dit moment) ja.. dan wel. Mijn hond hoeft niet naar de kl*t* te gaan omdat ze niet tegen ander voer kan. Niet al mijn honden krijgen Eukanuba, maar deze dus wel.Hutsje schreef:Je schrijft steeds dat je het niet gelooft. Stel nu dat het waar is. Blijf je het dan nog steeds voeren?malinois schreef:eukanuba IS goed voer, in ieder geval voor mij! ik ben er heel tevreden over bij een hond van mij... dan geef ik ze dat omdat zij het beste mogen hebben...Rataplan schreef: Ik snap het verband niet helemaal alsof er lijden van dieren aan vooraf moet gaan voor het voer goed is 8O
Maar al die kippetjes die jullie honden vers krijgen waar komen die vandaan, wat is er mee gedaan, al die runderen etc. zo kun je wel door blijven gaan. Of fok jij alle kippen en runderen zelf en slacht je ze zelf?

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
- Aantal honden: 1
tbeast schreef:Je vroeg het niet aan mij, maar ik antwoord ook even. Ik voer nl. ook Eukanuba (is voor Amar erg goed), maar als ECHT blijkt dat ze dit doen, zal ik proberen ander voer te zoeken waarvoor geen dieren zijn gebruikt in laboratoria.Hutsje schreef:Je schrijft steeds dat je het niet gelooft. Stel nu dat het waar is. Blijf je het dan nog steeds voeren?malinois schreef:eukanuba IS goed voer, in ieder geval voor mij! ik ben er heel tevreden over bij een hond van mij... dan geef ik ze dat omdat zij het beste mogen hebben...Rataplan schreef: Ik snap het verband niet helemaal alsof er lijden van dieren aan vooraf moet gaan voor het voer goed is 8O
ik zou dat ook wel willen, maar weet jij een lijst met "nietgetestopdierenvoer"??
ik voer nu geen eukanuba, maar weet niet of mijn brokken wél goed zijn...

-
- Zeer actief
Nee, dat weet ik helaas ook niet. Dat bedoel ik ook, het is niet gezegd dat andere fabrikanten het NIET doen.
Ik had trouwens gisteren wel een mail gestuurd naar Eukanuba en dit antwoord heb ik gekregen:
Geachte heer, mevrouw,
Naar aanleiding van uw brief/mail over de problemen met een onderzoeksinstituut die in de USA tot voor kort onderzoek verrichtte o.a voor Iams, kan ik het volgende meedelen.
Wij delen uw bezorgdheid en waarderen uw betrokkenheid bij deze zaak. De meeste ontoelaatbare zaken die door PETA in maart jl. in de openbaarheid zijn gebracht hebben mogelijk plaatsgevonden op het betreffende onderzoeksinstituut, maar hebben geen relatie met Iams. Er werd daar slechts één onderzoek voor Iams uitgevoerd. Bijgevoegd vindt u twee persberichten (uit april en juli 2003) waarin ons moederbedrijf de laatste stand van zaken weergeeft. Inmiddels heeft er overleg door Iams met PETA in Amerika plaatsgevonden en is er alles aan gedaan om te voorkomen dat dit soort fouten door derden, waarvan Iams de dupe is, nogmaals kunnen optreden.
Bijgevoegd vindt u ter informatie een brochure waarin onze Research Policy wordt beschreven, alsmede een beoordeling door de grootste dierenbeschermings, veterinaire en fokkerij-organisaties in Amerika en de UK. U kunt ervan overtuigd zijn dat bedrijven als Iams en Procter & Gamble, met zeer grote marktposities vooral in de USA, absoluut niet de intentie hebben of hadden misbruik te maken van welke proefdieren dan ook.
Hoogachtend,
Dr Wim Van Kerkhoven
Iams Europe,
Veterinary Technical Manager Belux
A division of Procter & Gamble International Operations SA
Ik had trouwens gisteren wel een mail gestuurd naar Eukanuba en dit antwoord heb ik gekregen:
Geachte heer, mevrouw,
Naar aanleiding van uw brief/mail over de problemen met een onderzoeksinstituut die in de USA tot voor kort onderzoek verrichtte o.a voor Iams, kan ik het volgende meedelen.
Wij delen uw bezorgdheid en waarderen uw betrokkenheid bij deze zaak. De meeste ontoelaatbare zaken die door PETA in maart jl. in de openbaarheid zijn gebracht hebben mogelijk plaatsgevonden op het betreffende onderzoeksinstituut, maar hebben geen relatie met Iams. Er werd daar slechts één onderzoek voor Iams uitgevoerd. Bijgevoegd vindt u twee persberichten (uit april en juli 2003) waarin ons moederbedrijf de laatste stand van zaken weergeeft. Inmiddels heeft er overleg door Iams met PETA in Amerika plaatsgevonden en is er alles aan gedaan om te voorkomen dat dit soort fouten door derden, waarvan Iams de dupe is, nogmaals kunnen optreden.
Bijgevoegd vindt u ter informatie een brochure waarin onze Research Policy wordt beschreven, alsmede een beoordeling door de grootste dierenbeschermings, veterinaire en fokkerij-organisaties in Amerika en de UK. U kunt ervan overtuigd zijn dat bedrijven als Iams en Procter & Gamble, met zeer grote marktposities vooral in de USA, absoluut niet de intentie hebben of hadden misbruik te maken van welke proefdieren dan ook.
Hoogachtend,
Dr Wim Van Kerkhoven
Iams Europe,
Veterinary Technical Manager Belux
A division of Procter & Gamble International Operations SA
- M@scha
- Zeer actief
- Branka
- moderator
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
Helaas bij ons ook een ervaring van een hond die het eigenlijk alleen op Eukanuba goed doet: Tagor. Toen hij jong was had ie regelmatig last van vachtproblemen (hotspots) en was een zeer selectieve eter. Na een half jaar het ene merk haalde hij zijn neus ervoor op en anders kreeg hij na een aantal maanden last van zijn vacht. Merken die we hebben geprobeer? Pfff, de volgende kan ik mij nog herinneren: Bonzo (schijnt erg zout te zijn), Kiddo, Doko (heel erg snel bedorven), Prins, Smolke, Hills en dus Eukanuba.malinois schreef:als dit het enige is waar mijn hond het goed op doet (en dat is het op dit moment) ja.. dan wel. Mijn hond hoeft niet naar de kl*t* te gaan omdat ze niet tegen ander voer kan. Niet al mijn honden krijgen Eukanuba, maar deze dus wel.Hutsje schreef:Je schrijft steeds dat je het niet gelooft. Stel nu dat het waar is. Blijf je het dan nog steeds voeren?malinois schreef:eukanuba IS goed voer, in ieder geval voor mij! ik ben er heel tevreden over bij een hond van mij... dan geef ik ze dat omdat zij het beste mogen hebben...Rataplan schreef: Ik snap het verband niet helemaal alsof er lijden van dieren aan vooraf moet gaan voor het voer goed is 8O
Maar al die kippetjes die jullie honden vers krijgen waar komen die vandaan, wat is er mee gedaan, al die runderen etc. zo kun je wel door blijven gaan. Of fok jij alle kippen en runderen zelf en slacht je ze zelf?
Tagor en Jari krijgen nu dus Eukanuba en mijn katten Iams. Tot ik zeker weet dat deze misstanden nog steeds worden begaan en er een alternatief is blijven mijn katten zeker nog op Iams. Mijn ouders zijn nu op vakantie en ik heb de uitzending gisteren opgenomen. Die zal ik hen laten zien en ik zal ze ook wijzen op de hevige discussies die er op hebben gevolgd. De keuze zal ik aan hun over moeten laten.

-
- Zeer actief
Hier een lijstje van merken waarvoor ook proefdieren gebruikt schijnen te worden:
IAMS Eukanuba Alpo, Arthur's
Bakers Complete Bonio Bonus Bounce
Brekkies Cesar Chappie Choice
Choosy Chunky Felix Friskies/Winalo
Go-Cat Go-Dog Gourmet Hills Science Diet
Katkins Kitekat Mighty Dog Omega Complete
Pal Pedigree Ralston Purina Sheba
Spillers Whiskas
Spillers Whiskas
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
ik ben bijvoorbaat tegen het gebruik van proefdieren, het zal toch ooit eens getest moeten worden voor het bij de consument komt. Als de dieren goed behandeld worden en na bijv. een jaar in een gezin geplaatst worden, heb ik er niet zoveel moeite mee.tbeast schreef:Hier een lijstje van merken waarvoor ook proefdieren gebruikt schijnen te worden:
Spillers Whiskas

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
- Zeer actief
Nouja, ik vind dat wij ons op een behoorlijk voetstuk plaatsen door te mogen uitmaken of wij daar dieren voor mogen gebruiken. Ik ben er van overtuigd dat het ook op andere manieren kan. Dus nee, ik vind dierproeven niet kunnen.malinois schreef:ik ben bijvoorbaat tegen het gebruik van proefdieren, het zal toch ooit eens getest moeten worden voor het bij de consument komt. Als de dieren goed behandeld worden en na bijv. een jaar in een gezin geplaatst worden, heb ik er niet zoveel moeite mee.tbeast schreef:Hier een lijstje van merken waarvoor ook proefdieren gebruikt schijnen te worden:
Spillers Whiskas
Zouden er diervriendelijke dierproeven bestaan?
- vinkje
- Zeer actief
Boomertje - Locatie: eindhoven
Ja wij willen het beste voor onze honden, maar niet als dat ten koste moet gaan van al die arme hondjes die daar zwaar voormishandeld worden.tijger2 schreef:Blijft altijd een heel moeilijk punt,maar uiteindelijk willen wij allemaal wel het beste voor ONZE honden toch.???

Als je de mensen leert kennen, ga je van dieren houden.
- M@scha
- Zeer actief
-
- Zeer actief
- M@scha
- Zeer actief
- vinkje
- Zeer actief
Boomertje - Locatie: eindhoven
Malinois je hebt Radar gisteravond zeker niet gezien, anders zou je niet schrijven ( als de dieren goed behandeld worden )malinois schreef:ik ben bijvoorbaat tegen het gebruik van proefdieren, het zal toch ooit eens getest moeten worden voor het bij de consument komt. Als de dieren goed behandeld worden en na bijv. een jaar in een gezin geplaatst worden, heb ik er niet zoveel moeite mee.tbeast schreef:Hier een lijstje van merken waarvoor ook proefdieren gebruikt schijnen te worden:
Spillers Whiskas
de tranen liepen over mijn wangen, vreselijk wat ze daar met de hondjes doen, en zover ik kon zien waren het allemaal bassets die ze er voor gebruikten.
Smeerlappen zijn het hoe ze daar met de honden omgaan, spieren uit de billen snijden om te kijken of het voer goed is voor de spieren, en dan worden de honden aan de poten opgepakt en op een koude vloer gelegd, honden die in hele kleine kooitjes zitten met een ijzeren vloer waar allemaal grote spleten in zitten omdat ze de ontlasting op moeten vangen en nakijken, de honden schieten met hun poten tussen die grote spleten en raken gewond.
Nee hier komt nooit maar dan ook nooit eukanuba in huis.
Ik geef onze Beau Royal Canin, maar als ik er achter kom dat ze hier ook dierproeven voor doen, vliegt de Royal Canin er meteen uit, en zoek ik wel weer wat anders, maar dit kan niet door de beugel.
:cry2: :cry2: :cry2:

Als je de mensen leert kennen, ga je van dieren houden.
- Rataplan
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): asielhonden!
- Dingo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herder
- Rataplan
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): asielhonden!
Ik zie het ook nergens staan nou daar dan maar een zakje voor de katten voor kopen.Dingo schreef:ik heb het nog nooit nergens gelezen...Rataplan schreef:Geen dierproeven bij Royal Canin dan?
Op de Winner maar eens een paar vertegenwoordigers het vuur aan de schenen leggen

Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
- Dingo
- Zeer actief
heb al hele lijsten in het verleden voorbij zien komen, maar nog nooit Royal Canin gezien, dus voorlopig houden we dat mooi aan. Dingo lust het ook enorm graag, dus dat komt mooi uit! Neemt niet weg, dat als er toch bekend zou worden dat RC zich ook schuldig maakt aan dit soort trieste dingen dat er hier wat anders komt...Rataplan schreef:Ik zie het ook nergens staan nou daar dan maar een zakje voor de katten voor kopen.Dingo schreef:ik heb het nog nooit nergens gelezen...Rataplan schreef:Geen dierproeven bij Royal Canin dan?
Op de Winner maar eens een paar vertegenwoordigers het vuur aan de schenen leggen

Who finds a faithful friend, finds a treasure.
-
- Zeer actief
- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
als dit het enige is waar mijn hond het goed op doet (en dat is het op dit moment) ja.. dan wel. Mijn hond hoeft niet naar de kl*t* te gaan omdat ze niet tegen ander voer kan. Niet al mijn honden krijgen Eukanuba, maar deze dus wel.malinois schreef: Je schrijft steeds dat je het niet gelooft. Stel nu dat het waar is. Blijf je het dan nog steeds voeren?
Maar al die kippetjes die jullie honden vers krijgen waar komen die vandaan, wat is er mee gedaan, al die runderen etc. zo kun je wel door blijven gaan. Of fok jij alle kippen en runderen zelf en slacht je ze zelf?[/quote]
Mijn honden krijgen geen kippetjes, wel de eitjes van onze kippetjes. Ik ben tegen bioindustrie. Voor de rest, wat er in het slachthuis gebeurt, een dier wordt zsm afgemaakt, dat ondergaat niet eerst allerlei tests ed.
Ik snap niet dat jij in deze wetensachp dat dieren zeer zware mishandeling moeten ondergaan je gewoon doorgaat met het voeren van dit voer. Ik weet zeker dat er merken zijn waar jou hond het net zo goed, zo niet beter op doet.

- MissTique
- Actief
- Contacteer:
- annicka
- Zeer actief
Re: Voer voor discussie...
Inge schreef:In deze tijd is er heel veel goed hoogwaardig voer, Iams is echt niet de enige die goed voer op de markt brengt.CopyKid schreef: Kiezen jullie voor minderwaardige voeding van een bedrijf met (op het eerste gezicht) 'propere' handen, waar jullie hond weinig tot niets aan heeft (vb. blikkenvoer vol water - onder het motto 'baadt het niet, dan schaadt het niet) of voor kwaliteitsvoeding, dat een lange weg heeft afgelegd, op zoek naar de ideale samenstelling? Ik ben benieuwd. Persoonlijk ben ik er nog niet helemaal uit. Eerlijk is eerlijk.
Je HOEFT dus niet dat voer te nemen.
Farmfood is bv. gegarandeerd proefdiervrij, schrijft Gerrit in de voedingshoek.
En zo zijn er meerderen.
Zelf voer ik nu carocroc, en ik heb de fabrikant nu een brief gestuurd, ik wil weten of ook zij proefdiervrij produceren. Zo niet, zoek ik gewoon weer verder, Farmfood heb ik bv. zelf een tijd gegeven (helaas krijgt Marouck er tandplak van, Nika had dat probleem niet).
Je kunt je ogen sluiten voor misstanden in de voedingsindustrie, of zelf je conclusies trekken.
Zolang er geen openheid wordt gegeven door de fabrikant, ga ik er vanuit dat er dus iets is wat ze niet willen laten zien.
Ha, Inge,
Mijn moeder heeft vanochtend met de Carocroc (Vobra) gebeld en die dame aan de telefoon was zelf erg onder de indruk van deze gruwelen en wist te vertellen dat er particuliere dieren voor de smaaktesten werden gebruikt en dat de ontlasting naar Utrecht werd gestuurd voor onderzoek, en dat er op generlei wijze misbruik van dieren wordt gemaakt voor Vobra voer.
De directie van Vobra is al bezig om een brief naar Radar te schrijven om deze er van te verzekeren dat er geen misdadige en dieronvriendelijke praktijken voor het onderzoek naar en de productie van Vobra voer.
Groeten, Ellen (die ook Carocroc voert)
Groetjes van Ellen en een Knuf van Noa, Luna en Fitz.
- mechelaar_fan
- Zeer actief
Het gaat erom hoe het voer en hoe de dieren getest worden. je kunt hondenvoer testen op honden op een normale, wetenschappelijke manier, en je kunt hondenvoer testen zoals Eukanuba, een wijze die eerder te maken heeft met dierenmishandeling.tbeast schreef:Hier een lijstje van merken waarvoor ook proefdieren gebruikt schijnen te worden:
Spillers Whiskas
- Inge
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder
- Contacteer:
Re: Voer voor discussie...
Thanksannicka schreef:Inge schreef:In deze tijd is er heel veel goed hoogwaardig voer, Iams is echt niet de enige die goed voer op de markt brengt.CopyKid schreef: Kiezen jullie voor minderwaardige voeding van een bedrijf met (op het eerste gezicht) 'propere' handen, waar jullie hond weinig tot niets aan heeft (vb. blikkenvoer vol water - onder het motto 'baadt het niet, dan schaadt het niet) of voor kwaliteitsvoeding, dat een lange weg heeft afgelegd, op zoek naar de ideale samenstelling? Ik ben benieuwd. Persoonlijk ben ik er nog niet helemaal uit. Eerlijk is eerlijk.
Je HOEFT dus niet dat voer te nemen.
Farmfood is bv. gegarandeerd proefdiervrij, schrijft Gerrit in de voedingshoek.
En zo zijn er meerderen.
Zelf voer ik nu carocroc, en ik heb de fabrikant nu een brief gestuurd, ik wil weten of ook zij proefdiervrij produceren. Zo niet, zoek ik gewoon weer verder, Farmfood heb ik bv. zelf een tijd gegeven (helaas krijgt Marouck er tandplak van, Nika had dat probleem niet).
Je kunt je ogen sluiten voor misstanden in de voedingsindustrie, of zelf je conclusies trekken.
Zolang er geen openheid wordt gegeven door de fabrikant, ga ik er vanuit dat er dus iets is wat ze niet willen laten zien.
Ha, Inge,
Mijn moeder heeft vanochtend met de Carocroc (Vobra) gebeld en die dame aan de telefoon was zelf erg onder de indruk van deze gruwelen en wist te vertellen dat er particuliere dieren voor de smaaktesten werden gebruikt en dat de ontlasting naar Utrecht werd gestuurd voor onderzoek, en dat er op generlei wijze misbruik van dieren wordt gemaakt voor Vobra voer.
De directie van Vobra is al bezig om een brief naar Radar te schrijven om deze er van te verzekeren dat er geen misdadige en dieronvriendelijke praktijken voor het onderzoek naar en de productie van Vobra voer.
Groeten, Ellen (die ook Carocroc voert)

Groetjes Inge

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
- Dingo
- Zeer actief
Heb bericht terug van RC:...
Geachte heer, mevrouw,
Hartelijk dank voor uw e-mail.
Naar aanleiding van de uitzending Tros Radar 1 december jl. hebben wij
inmiddels al vele vragen ontvangen hoe dit bij Royal Canin is geregeld.
Teneinde speculaties te voorkomen, voelen wij sterk de behoefte om hierin
volledig uitleg van zaken te geven. Derhalve treft u bijgaand ons company
statement aan.
Mocht u nog vragen hebben na het lezen van dit statement, dan kunt u
contact opnemen met ons via via telefoonnummer 0413-318400.
Met vriendelijke groeten,
Royal Canin Nederland B.V.,
Kathelijn Gardebroek
Royal Canin: Kennis van en Respect voor dieren
Al sinds de oprichting heeft Royal Canin één belangrijke bedrijfsfilosofie: Kennis van en respect voor het dier. Royal Canin blijft trouw aan deze ethiek. Wij verklaren dan ook het volgende:
1. Royal Canin heeft altijd geweigerd om experimenten op honden en katten uit te voeren welke de gezondheid, de levensverwachting en het welzijn van het dier in gevaar brengen.
2. Royal Canin verricht toonaangevend voedingsonderzoek. Dit onderzoek betreft wetenschappelijke studies naar acceptatie en verteerbaarheid van onze voedingen en de specifieke voedingsbehoefte tijdens de verschillende fasen in hun leven. Deze studies veroorzaken geen stress voor de dieren of aantasting van hun integriteit, gezondheid of gedrag. De onderzoeken worden gedaan met de grootst mogelijke openheid van zaken. Dit blijkt uit de vele bezoeken van journalisten en opionleaders aan ons Research & Development center, met als resultaat vele positieve publicaties.
3 In ons research center wordt er grote zorg en veel aandacht besteed aan het welzijn van alle dieren, hun omgeving en de zorg voor voldoende beweging. Alle dieren beschikken over uitstekende binnen- als buitenverblijven. Daarnaast beschikken de honden over een weide waar ze enige uren per dag in groepsverband kunnen spelen, worden uitgelaten en getraind. De katten wonen in groepen in ruime verblijven bij elkaar. Naast de dagelijkse verzorging wordt er met hen elke dag gespeeld en krijgt iedere kat persoonlijke aandacht. De dieren worden begeleid door volledig gekwalificeerde verzorgers en dierenartsen. Al de honden en katten worden geboren bij fokkers thuis, die al geruime tijd een relatie hebben met Royal Canin. De goed gesocialiseerde dieren blijven ook na hun “pensioenâ€
Geachte heer, mevrouw,
Hartelijk dank voor uw e-mail.
Naar aanleiding van de uitzending Tros Radar 1 december jl. hebben wij
inmiddels al vele vragen ontvangen hoe dit bij Royal Canin is geregeld.
Teneinde speculaties te voorkomen, voelen wij sterk de behoefte om hierin
volledig uitleg van zaken te geven. Derhalve treft u bijgaand ons company
statement aan.
Mocht u nog vragen hebben na het lezen van dit statement, dan kunt u
contact opnemen met ons via via telefoonnummer 0413-318400.
Met vriendelijke groeten,
Royal Canin Nederland B.V.,
Kathelijn Gardebroek
Royal Canin: Kennis van en Respect voor dieren
Al sinds de oprichting heeft Royal Canin één belangrijke bedrijfsfilosofie: Kennis van en respect voor het dier. Royal Canin blijft trouw aan deze ethiek. Wij verklaren dan ook het volgende:
1. Royal Canin heeft altijd geweigerd om experimenten op honden en katten uit te voeren welke de gezondheid, de levensverwachting en het welzijn van het dier in gevaar brengen.
2. Royal Canin verricht toonaangevend voedingsonderzoek. Dit onderzoek betreft wetenschappelijke studies naar acceptatie en verteerbaarheid van onze voedingen en de specifieke voedingsbehoefte tijdens de verschillende fasen in hun leven. Deze studies veroorzaken geen stress voor de dieren of aantasting van hun integriteit, gezondheid of gedrag. De onderzoeken worden gedaan met de grootst mogelijke openheid van zaken. Dit blijkt uit de vele bezoeken van journalisten en opionleaders aan ons Research & Development center, met als resultaat vele positieve publicaties.
3 In ons research center wordt er grote zorg en veel aandacht besteed aan het welzijn van alle dieren, hun omgeving en de zorg voor voldoende beweging. Alle dieren beschikken over uitstekende binnen- als buitenverblijven. Daarnaast beschikken de honden over een weide waar ze enige uren per dag in groepsverband kunnen spelen, worden uitgelaten en getraind. De katten wonen in groepen in ruime verblijven bij elkaar. Naast de dagelijkse verzorging wordt er met hen elke dag gespeeld en krijgt iedere kat persoonlijke aandacht. De dieren worden begeleid door volledig gekwalificeerde verzorgers en dierenartsen. Al de honden en katten worden geboren bij fokkers thuis, die al geruime tijd een relatie hebben met Royal Canin. De goed gesocialiseerde dieren blijven ook na hun “pensioenâ€

Who finds a faithful friend, finds a treasure.
- mechelaar_fan
- Zeer actief
-
- Vaste gebruiker
Ik denk dat wij nog een beetje gaan afwachten
wat we onze pup gaan geven..
Vrienden hadden ons Eukanuba aangeraden,
omdat zij dat ons met korting konden bezorgen enz
Maar we zien zondag wel wat de fokker zegt!
Ik vind het echt jammer dat zoiets moet gebeuren,
die mensen worden verondersteld zo goed mogelijk voer te bezorgen voor de honden, maar ze moeten wel eerst afzien? Jammer..
wat we onze pup gaan geven..
Vrienden hadden ons Eukanuba aangeraden,
omdat zij dat ons met korting konden bezorgen enz
Maar we zien zondag wel wat de fokker zegt!
Ik vind het echt jammer dat zoiets moet gebeuren,
die mensen worden verondersteld zo goed mogelijk voer te bezorgen voor de honden, maar ze moeten wel eerst afzien? Jammer..
Een hond heeft maar één doel in zijn leven ..zijn hart schenken.

- Bowie
- Actief
dit stond op de site van de DBmechelaar_fan schreef:Hou er wel rekening mee dat Royal Canin op de rand van het faillissement stond, en is overgekocht door Waltham (Master Foods-Pedigree). Het Amerikaanse management zal stilaan geïmplementeerd worden, dit zou gevolgen kunnen hebben voor de testpolitiek van het bedrijf.
Reactie Masterfoods (fabrikant Pedigree, Cesar, Whiskas, Sheba, Frolic, Catsan en Kitekat)
Bij de ontwikkeling van onze producten voor zowel dier als mens plegen wij onderzoek. Wij zijn van mening dat gezondheid en welzijn van dieren en mens op de eerste plaats komt. Wij zijn tegen vivisectie en iedere mogelijke vorm van onderzoek die lijden bij dieren kan veroorzaken.
Het onderzoek voor dierenvoeding ten behoeve van onze producten vindt plaats in het Waltham Centrum voor Pet Nutrition. Eén van de meest vooraanstaande instituten op dit gebied. De dieren in Waltham worden net zo goed behandeld en krijgen net zo veel liefde als gewone huisdieren. Elke hond heeft zijn eigen verzorger. Hij wordt iedere dag uitgelaten en er wordt iedere dag met hem gespeeld. Zij krijgen allemaal een gehoorzaamheidscursus. De kennels hebben een buitenren en een speelweide. De meeste honden delen een kennel met een andere hond van het bedrijf. Onze katten leven in kolonies. Zij hebben veel contact met andere katten en hebben dagelijks contact met mensen. De faciliteiten zijn ruim en ontworpen voor de katten om zo veel mogelijk een huiselijk sfeer te benaderen.Zie ook www.waltham.com.
Groetjes van Marjolein, Bowie, Chanti & Chamook