Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Huisdierenverzekering; ervaringen?

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Aantal honden: 1
Contacteer:

Re: Huisdierenverzekering; ervaringen?

Ongelezen bericht door Caro. »

Tamara/Bayko schreef:
Caro. schreef: Nu kunnen ze het weer aangepast hebben naar betere dekkingen, maar misschien is dat over 3, 5 of 8 jaar weer anders en daar gaat al je premie :19:
Dat risico zit er inderdaad in. Toch was dat voor mij geen reden om niet meer aan een verzekering te beginnen, maar een zwaarwegende factor in die beslissing was dan ook mijn lage inkomen. Had ik een fatsoenlijk salaris waardoor ik zonder veel moeite iedere maand een leuk bedrag aan de kant kon zetten, werd het een ander verhaal. Het is een afweging die ieder voor zich moet maken, denk ik.
O absoluut! Als ik geen geld achter de hand zou hebben voor noodgevallen, dan zou ik ook zeker een verzekering nemen :ok:
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Persistence
Zeer actief

Ongelezen bericht door Persistence »

Tamara/Bayko schreef:
Persistence schreef: Toen ze bij hem giardia vonden, zeiden ze bij de DA: nu kun je een verzekering wel vergeten als je die nu wil afsluiten. Is dat echt zo?
Een verzekering afsluiten had nog wel gekund, maar dan zou er waarschijnlijk een al dan niet tijdelijke dekkingsuitsluiting zijn voor maag-en darmproblemen o.i.d.
Ah ok. Dat zou dan wel jammer zijn. Maar goed, nu heb ik helemaal geen verzekering.
Shibby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising slagroomsoesje

Ongelezen bericht door Shibby »

Persistence schreef:
Tamara/Bayko schreef:
Persistence schreef: Toen ze bij hem giardia vonden, zeiden ze bij de DA: nu kun je een verzekering wel vergeten als je die nu wil afsluiten. Is dat echt zo?
Een verzekering afsluiten had nog wel gekund, maar dan zou er waarschijnlijk een al dan niet tijdelijke dekkingsuitsluiting zijn voor maag-en darmproblemen o.i.d.
Ah ok. Dat zou dan wel jammer zijn. Maar goed, nu heb ik helemaal geen verzekering.
Lou heeft geen dekking op haar allergieklachten. Jammer dan. Ik heb haar verzekerd voor de grote bedragen, niet voor de kleine dingetjes. Mooi meegenomen als die vergoed worden hoor, maar het is niet het doel.
Afbeelding
Volg Loutjes avonturen op Instagram via @malou_the_profiterole
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

malinois schreef:Hier niets verzekerd... het zijn sporthonden en dus uitgesloten bij de verzekeringen.
dit en daarnaast ook nog voor de fok en dan is er ook al veel uitgesloten

verder hebben ze eigenlijk weinig noemenswaardigs en als ze wat hebben dan kan dat gewoon betaald worden
extreme en dure behandeltrajecten als chemo of iets doorloop ik toch niet met ze
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

Sandra&co schreef:Ik heb ook niks verzekerd. Sinds een jaar heb ik een apart potje voor ze. Ok, die is na de puppies weer goed leeg, maar dat komt vanzelf weer.
huh (en nee je hoeft echt geen antwoord te geven) maar verbaasd me omdat het een eigenlijk probleemloos nest was wat ik er van meegekregen heb. Dan zou de verkoop toch voldoende moeten zijn om de kosten (en nee niet de tijd, wasmachines etc, maar wel de daadwerkelijke kosten als voer en dierenarts, te kunnen dekken
Sandra&co schreef: Ik had Izzy destijds wel willen verzekeren, maar toen brak ze haar poot. Daarna waren skeletprobleempjes al geheel uitgesloten bij haar, en daar had ik me oorspronkelijk voor willen verzekeren. Dus lama.
das ook wel idioot, haar poot breken was een trauma, ongeluk, niet door een slecht gestel of zo

hoor nog wel eens van een pup die in het nest een breuk/haarlijn fractuur oploopt, dat wordt dan ook door een dierenarts bekeken dus staat in het bestand. Deze pups zouden dan nooit meer voor skeletproblemen in de verzekering kunnen?
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Nanna schreef:
crutz schreef: extreme en dure behandeltrajecten als chemo of iets doorloop ik toch niet met ze
Ook dat. Ik zie me al naar Italië gaan voor een stamceltransplantatie. Dat doe ik voor mezelf niet eens :LOL:
Doet me er aan denken dat er laatst een hond voor een hart operatie naar Italië is afgereisd.
Zeer succesvolle operatie, dat wel .
Ik zou het niet bedacht hebben.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
YvetteJ
Zeer actief
Mijn ras(sen): Peruaanse Naakthond, Toypoedel
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door YvetteJ »

Ik heb nu alleen Chupa nog verzekerd, had voor hem voor 5 jaar vast afgesloten en hij heeft nooit iets gehad tot in de laatste maanden van die 5 jaar, toch verlengd dus en gelukkig maar want hij kost nu ruim 200 euro per maand aan medicijnen. Ik denk heel eerlijk gezegd dat ik dat niet zo trekken als het uit m'n eigen portemonnee moest komen.

Tobias en Koriyama zijn wel verzekerd geweest maar dat heb ik opgezegd na gedoe over de premie die ineens met 30% verhoogd werd. Sindsdien hebben we een spaarrekening waar we automatisch op sparen. Blijft wel dubbel want eind vorig jaar twijfelden we of Tobias geopereerd zou moeten worden aan z'n knie en ik weet niet of de spaarrekening dan toereikend was geweest... Gelukkig liep het met een sisser af.
Groetjes Yvette

Chupa (2007)
Tobias (2008-2021)
Freek (2020)
Nakisha
moderator
Mijn ras(sen): Coahuila

Ongelezen bericht door Nakisha »

Zo, even kunnen bijlezen. Fijn dat er zoveel ervaringen zijn. Je leest als je de grote spelers bekijkt nogal veel over gewijzigde dekkingen. Best veel tevreden mensen gelukkig, maar ook mensen die flink betalen en dan ineens te horen krijgen dat de kosten niet langer gedekt zijn... Als ik 40 euro per maand moet uitgeven voor een goede dekking, heb ik in 15 jaar hondenleven 7200 euro uitgegeven. Er zijn weinig onverwachte operaties veel duurder dan dat, geloof ik... Of het moet wel extreem gecompliceerd worden natuurlijk.

Ik zit dus nog steeds te hannessen.... :(
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”