De herder van mijn tante heet ook Muis.Nanna schreef:Uiteraard. Ze denkt nog na over een naam. Heeft altijd honden met dierennamen (Wolf, Vos en Muis) en wil denk ik ook in dat thema blijven. Ik heb al POESta gesuggereerdCatho schreef: Oh, fijn! Ik zou namelijk zo bang zijn dat ik 'verkeerd' kies of zo. Echt leuk zo'n klein ding er bij en dan ook nog samen op Terschelling. Ik wens wel foto's
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kiezen: Irísz of Izidóri?
Moderator: moderatorteam
-
laeken
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Re: Kiezen: Irísz of Izidóri?
- miriam
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever.
- Aantal honden: 2
Ohhh
om op te vreten.

Miriam, Pleun en Pelle
Tibbe 24-03-2004*20-03-2017
- Maeve
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Pulipups zijn wel vreselijk aandoenlijk
Waarom mag wit x wit nou weer niet?
- Fotogravinnetje
- Technisch beheer
- Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
- Contacteer:
Beter lezen: wit x niet wit mag nietMaeve schreef:Pulipups zijn wel vreselijk aandoenlijk![]()
Panni is sable en dus niet wit
- Maeve
- Zeer actief
- Contacteer:
Ah zo. Nouja, ook daar ontbreekt me de logicaFotogravinnetje schreef:Beter lezen: wit x niet wit mag nietMaeve schreef:Pulipups zijn wel vreselijk aandoenlijk![]()
- Fotogravinnetje
- Technisch beheer
- Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
- Contacteer:
Ouderwetse onzin. En die ambtelijke molens draaien zo traagMaeve schreef:Ah zo. Nouja, ook daar ontbreekt me de logicaFotogravinnetje schreef:Beter lezen: wit x niet wit mag nietMaeve schreef:Pulipups zijn wel vreselijk aandoenlijk![]()
- Maeve
- Zeer actief
- Contacteer:
Dan wordt het tijd dat iemand ze eens inlicht over die onzin zou ik denken. Ze willen er bij verschillende rassen vanaf, dit soort debiele regeltjes. Dan wordt dat voor de Puli ook hoog tijd.Nanna schreef:Bij Puli's heb je WIT en ANDERS DAN WIT. In de laatste categorie valt alles dat niet wit is, dus zwart, grijs en maszkos fakó.Maeve schreef:Ah zo. Nouja, ook daar ontbreekt me de logicaFotogravinnetje schreef:Beter lezen: wit x niet wit mag nietMaeve schreef:Pulipups zijn wel vreselijk aandoenlijk![]()
Aangezien de genenpool voor alleen de witten wel erg smal begon te worden hebben ze in Hongarije toegestaan dat na aanvraag een interkleurvariëteitskruising mag. Je moet dat dus ff aanvragen en er zijn wat regels voor maar het mag gewoon wel.
Hier in Nederland moeten ze weer roomser dan de paus zijn en mag het niet. Daar zie je met je witte Puli maar hoe je aan vers bloed komt.
Als je trouwens een witte uit Hongarije haalt met een zwarte ouder dan mag het opeens wèl. Maar als die in een nest een zwarte pup geeft is het huis weer te klein.
-
laeken
- Zeer actief
Die kun je dan toch even wegleggen en later weggeven aan iemand? Irritant die regels zeg. Slaat werkelijk nergens op.Nanna schreef:Bij Puli's heb je WIT en ANDERS DAN WIT. In de laatste categorie valt alles dat niet wit is, dus zwart, grijs en maszkos fakó.Maeve schreef:Ah zo. Nouja, ook daar ontbreekt me de logicaFotogravinnetje schreef:Beter lezen: wit x niet wit mag nietMaeve schreef:Pulipups zijn wel vreselijk aandoenlijk![]()
Aangezien de genenpool voor alleen de witten wel erg smal begon te worden hebben ze in Hongarije toegestaan dat na aanvraag een interkleurvariëteitskruising mag. Je moet dat dus ff aanvragen en er zijn wat regels voor maar het mag gewoon wel.
Hier in Nederland moeten ze weer roomser dan de paus zijn en mag het niet. Daar zie je met je witte Puli maar hoe je aan vers bloed komt.
Als je trouwens een witte uit Hongarije haalt met een zwarte ouder dan mag het opeens wèl. Maar als die in een nest een zwarte pup geeft is het huis weer te klein.
- dagmar88
- Zeer actief
Wat een goed idee, dat is vast nog volstrekt onbekend.Maeve schreef: Dan wordt het tijd dat iemand ze eens inlicht over die onzin zou ik denken. Ze willen er bij verschillende rassen vanaf, dit soort debiele regeltjes. Dan wordt dat voor de Puli ook hoog tijd.
- Maeve
- Zeer actief
- Contacteer:
Nou, het zou je verbazendagmar88 schreef:Wat een goed idee, dat is vast nog volstrekt onbekend.Maeve schreef: Dan wordt het tijd dat iemand ze eens inlicht over die onzin zou ik denken. Ze willen er bij verschillende rassen vanaf, dit soort debiele regeltjes. Dan wordt dat voor de Puli ook hoog tijd.
- dagmar88
- Zeer actief
Oh ja, daar ligt het aan. Ik krijg er al weer oprispingen van.Maeve schreef:Nou, het zou je verbazendagmar88 schreef:Wat een goed idee, dat is vast nog volstrekt onbekend.Maeve schreef: Dan wordt het tijd dat iemand ze eens inlicht over die onzin zou ik denken. Ze willen er bij verschillende rassen vanaf, dit soort debiele regeltjes. Dan wordt dat voor de Puli ook hoog tijd.Er zijn héél veel mensen die aan de zijlijn schreeuwen en niks doen namelijk. Er gaat een wereld voor ze open als je ze vertelt dat je met ze in gesprek kan.
Maar goed, ben benieuwd Nanna.
- Maeve
- Zeer actief
- Contacteer:
Ja, dat snap ikNanna schreef:Ik heb al een mailtje naar de Raad gedaan. Ik ben benieuwdMaeve schreef:Nou, het zou je verbazendagmar88 schreef:Wat een goed idee, dat is vast nog volstrekt onbekend.Maeve schreef: Dan wordt het tijd dat iemand ze eens inlicht over die onzin zou ik denken. Ze willen er bij verschillende rassen vanaf, dit soort debiele regeltjes. Dan wordt dat voor de Puli ook hoog tijd.Er zijn héél veel mensen die aan de zijlijn schreeuwen en niks doen namelijk. Er gaat een wereld voor ze open als je ze vertelt dat je met ze in gesprek kan.
Maar als ze zeggen dat het niet mag, doe ik het evengoed hoor. Dan maar geen stamboom.
- veertje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje
Bij de Belgen net zo. In heel veel landen mag je wel intervariëteitskruisingen toepassen, maar in Nederland uiteraard weer niet. Alhoewel ik begreep dat een kennelclub in Amerika het zo bont maakt, dat een groenendaeler geboren uit tervuerenouders een Black tervueren genoemd wordt en uitgesloten is voor de fokNanna schreef:Bij Puli's heb je WIT en ANDERS DAN WIT. In de laatste categorie valt alles dat niet wit is, dus zwart, grijs en maszkos fakó.Maeve schreef:Ah zo. Nouja, ook daar ontbreekt me de logicaFotogravinnetje schreef:Beter lezen: wit x niet wit mag nietMaeve schreef:Pulipups zijn wel vreselijk aandoenlijk![]()
- Fotogravinnetje
- Technisch beheer
- Contacteer:
RvB is natuurlijk wel weer afhankelijk van wat de rasverenigingen willen. Als die tegen zo'n variëteitskruising zijn, kan de RvB niet zo veel, omdat ze een vereniging van verenigingen zijn
Al vind ik dat ze voor de fokkers die niet aan een van de rasverenigingen verbonden zijn de regels van het thuisland van het betreffende ras zouden moeten volgen
Al vind ik dat ze voor de fokkers die niet aan een van de rasverenigingen verbonden zijn de regels van het thuisland van het betreffende ras zouden moeten volgen
- dagmar88
- Zeer actief
Nanna schreef:Nee, dat gaat nietZinodo schreef:Kan je niet hongaarse stambomen aanvragen dan?Ik ben nu wel alle raderen in beweging aan het zetten al was het maar vanwege het principe.
![]()
Ze hebben de bek vol over Fairfok en dan vallen over een kleurtje?
Ik ben serieus aan het overwegen een afstammingsregister (zonder winstoogmerk) op te zetten voor alle honden, met daaraan gekoppeld een plaats om geregistreerde honden te adverteren. Ik twijfel alleen of het lukt dat groot genoeg te maken om er echt baat bij te hebben.
Zou jij zoiets zien zitten?
- dagmar88
- Zeer actief
Nou, wie weet lukt het wel tegen de tijd dat het witje echt volwassen is.Nanna schreef:Ben al wild aan het schrijven en mailen
Heb de secretaris van de RV benaderd want ik weet dat zij er in principe niet onwelwillend tegenover staan.
En een mailtje naar een keurmeester die nogal begaan is met de Puli en toen desgevraagd reageerde op de kleurkruising met "is dat nou godverdómme nóg niet geregeld?"
Nanna schreef: Ja, dat zou ik zien zitten maar om het zelf op te richten, daar heb ik de digitale capaciteit in mijn hoofdje niet voorDaar moet je echt een techneut voor hebben. Maar ik zou zo lid worden hoor.
Dat valt nog mee, je kunt zooeasy gebruiken en kant en klare "marktplaatsen" zijn er ook. Maar een stichting opzetten, zakelijke rekening, inschrijving bij de kvk etc is een hoop werk en best een investering.
Dat doe ik graag, maar met 500 honden sla je geen deuk in een pakje boter
- dagmar88
- Zeer actief
Dat en de aanleg.lor1_1984 schreef:Mocht ik tegen die tijd een fokgeschikte hond hebben zou ik me zo inschrijven bij een stichting als wat jij beschrijft.![]()
Maar heb hier een Koos Balloos en deeltijds (mss in de toekomst voltijds) een nerveus ADHDertje waarmee ik het niet zou aandurven uit angst dat daar van die hyperactieve bloednerveuze hondjes komen.![]()
Ze krijgen toch het voorbeeld mee van hun moeder immers, of zeg ik nu iets heel doms?
Heeft ze nou al een naam?
Ik vind haar nu al veel leuker opgedroogd dan dat ik van de eerste foto's had verwacht.
- Maeve
- Zeer actief
- Contacteer:
Dat ze het KR zoals dat nu is niet kunnen negeren aan de hand van een mailtje lijkt me niet zo gek. Maar er is de mogelijkheid om zo'n convenant af te sluiten dus, via de rasvereniging. Breng het daar in zou ik zeggen, dan zou dat toch haalbaar zijn voordat die pup uitgegroeid is en mag dekken. En anders doe je het onder het stamboek van Dagmar, als ze daar een beetje haast mee maaktNanna schreef:Antwoord Raad:Fotogravinnetje schreef:RvB is natuurlijk wel weer afhankelijk van wat de rasverenigingen willen. Als die tegen zo'n variëteitskruising zijn, kan de RvB niet zo veel, omdat ze een vereniging van verenigingen zijn
Momenteel is er (nog) geen convenant tussen de Raad van Beheer en de rasvereniging die de belangen van de Puli behartigt. In zo’n convenant kunnen o.a. de diverse kleurcombinaties voor het afgeven van stambomen, worden vastgelegd.
Dus helaas is deze combinatie niet toegestaan.
dat is dan vreselijk jammer. Dan maar zonder stamboom want ik ga het tóch doen.
- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
volgens mij is het verplicht om de regels van het land van herkomst te volgen tenzij er juist een convenant is afgesloten die er tegenin gaat. Dit is de omgekeerde wereld.
- Maryanne
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers, Vizsla
- Aantal honden: 12
- Contacteer:
Ik doe mee en wil er ook wel bij helpen!k ben serieus aan het overwegen een afstammingsregister (zonder winstoogmerk) op te zetten voor alle honden, met daaraan gekoppeld een plaats om geregistreerde honden te adverteren. Ik twijfel alleen of het lukt dat groot genoeg te maken om er echt baat bij te hebben.
-
Alfilillo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising en podenco(kruising)
Die heeft een lief koppie 
-
Emma
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
Grappig kleurtje ook, zo'n "blonde"

- fes/lou
- Zeer actief
- Contacteer:
Leuk dier!
Staat ook een blonde teef op mp maar of dat een echte is??
Verstuurd vanaf mijn CLT-L09 met Tapatalk
Staat ook een blonde teef op mp maar of dat een echte is??
"All animals are equal, but some are more equal than others." George Orwell
- fes/lou
- Zeer actief
- Contacteer:
Staat bij van niet...
"All animals are equal, but some are more equal than others." George Orwell