Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Een poedel, iets voor ons?

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

dagmar88
Zeer actief

Re: Een poedel, iets voor ons?

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Gimmick schreef:Ik zou persoonlijk in jullie geval niet kleiner gaan dan een middenslag poedel en misschien zelfs nog even kijken naar een ander ras.
Iets wat iets minder reactief is en wat onverstoorbaarder door het leven gaat. Denk dat dat wat beter bij jullie en jullie toekomst plannen past.

En honden en kinderen gaat prima samen maar maak je geen illusies dat er veel veranderd zodra dat eerste kindje er is.
Wij hadden 3 honden toen mijn oudste geboren werd. En dat ging opzich prima. Lekker veel wandelen, maar in de winter is dat opeens niet zo grappig meer.
Krijsend kind in de draagdoek en een reactieve hond aan de lijn. Mijn hormonen die nog door mijn lijf heen gierden. Ben je eindelijk weg schijt je kind opeens zijn luier vol... Jottem met een nog harder krijsend kind naar huis en de honden zijn er nog maar 10 minuten uitgeweest.
Vervolgens net weer thuis en voordat je alles en iedereen weer klaar hebt is het tijd voor de volgende voeding.
Nee mijn honden hebben echt wel flink in moeten leveren het eerste jaar.
Toen kwam nummer 2 en nou dat is me een portret.
nu 5 jaar oud en slaapt pas sinds 2 maand hele nachten door. En ik heb echt niet altijd zin gehad om dan nog 1,5 uur met de honden op pad hoor. De energie is een keertje op. En ja ik ben ook een buiten mens en geniet van de natuur maar ik moet ook nog functioneren op mijn werk en thuis.

Nu de jongste 5 is begin ik pas weer volop tijd voor mezelf te hebben.
Er zijn vast ouders die het allemaal makkelijk af gaat maar je hebt het gewoon niet in de hand. Kies daarom ook echt voor een ras wat bij je past.
Een poedel is leuk maar iets stabielers is ook wel heel erg fijn hoor. Helemaal als je kinderen wilt.
:ok: Precies.

Woon je niet toevallig in de buurt bij iemand met een havanezer? Die lijken me zeker de moeite waard om ook te gaan bekijken.
De filmpjes van xSuzannex zijn te leuk :D

ellen en de birmanen
Zeer actief
Mijn ras(sen): 4 tollers
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door ellen en de birmanen »

ik plaats, als fokker, geen pups bij mensen met kinderen onder de 6 jaar. een pup opvoeden kost enorm veel tijd en vaak is die tijd er niet als er kinderen zijn.
Afbeelding
Jackira
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Jackira »

wolvster schreef:Ik hoor altijd goede verhalen over middenslag en grote poedels, maar dwergjes juist weer niet.
Ik vind laatstgenoemde ook iel en breekbaar. Maar ik ken nauwelijks poedels dus ik kan er niet echt wat over zeggen.

Wat kinderen en honden betreft heb ik meer ervaring.
Wij kregen een tweeling toen de hond 2,5 was.
De zwangerschap en de eerste 3 maanden na de geboorte is Murdock echt achtergeschoven geweest. Dat kan ik niet ontkennen. Uitlaatservice ten spijt, hij heeft het zwaar gehad (net als wij allemaal trouwens).

Daarna is het elke dag beter gegaan; ik heb de hondensport weer opgepakt met hem, we maakten (nog steeds! ) lange wandelingen met de kinderen in de draagzak. De kinderen zijn gek op hem. Hij gaat mee hardlopen met mij.
Dit jaar trainen we voor de dogsurvival, Breitensport wedstrijden en doen we een demo op de ATCN familiedag. Overigens gaan we nog steeds gewoon naar Airedale wandelingen. Hup, kinderen op de rug en gaan.

Tuurlijk zijn er dingen veranderd en het is echt niet altijd fijn om kinderen én hond tegelijkertijd te moeten opvoeden.
Murdock schooit om voer en hij krijgt het zo van de kinderen (daahaaag opgevoede hond) en hij heeft bij tijd en wijle de onhebbelijkheid om speelgoed van de meisjes te slopen.
Dan weten we weer; hij heeft gelijk, we moeten ook weer wat meer doen met Murdock.
Lysette schreef:De combi kinderen - honden is zeker niet altijd makkelijk. Maar ook zeker niet ondoenlijk. Niet iets wat je moet onderschatten, maar het hoeft ook niet dramatisch te zijn. Je maakt het jezelf in ieder geval wel een stuk gemakkelijker als je een hond kiest die bij je leven past. Als sporten je hobby is, is het handig dat je een hond neemt die je daar bij kan vergezellen. Ben je meer een gezelligheidsdier dan is het handig als je hond makkelijk mee kan naar het terras of later misschien als je langs de zijlijn staat bij de sport van je kind. En natuurlijk zijn er dan nog steeds extra’s door het hebben van een hond. En het is altijd makkelijker zonder hond. Maar als je dingen kunt combineren wordt het niet alleen een last maar vooral een verrijking.

Het leven van onze honden is zeker wel verandert door de komst van de kinderen. Kilometers vreten is er veel minder bij. Maar we kunnen gerust twee uur naar het bos gaan waar de kinderen van de heuvel afrollen en ondertussen dennenappels weggooien of verstoppen. Of Vik loopt met de jongste een uur door de tuin te sjouwen waarbij er ballen voor hem weggegooid of ze samen een heel spel hebben. Het is anders ja.

En ik zie het ook wel anders gaan. Maar dat zie ik ook bij mensen zonder kinderen die vol enthousiasme aan een hond beginnen. Juist de mensen die super super enthousiast eraan beginnen zakt het juist weg. Want zodra ze een andere passie hebben gaan ze daar helemaal op los.
Eens met wat Lysette zegt dus. Het hoeft echt geen drama te zijn.

Maak jezelf alleen geen illusie dat het niets verandert in de band met je hond, want dat doet het wel.
Maar het is echt niet zo erg als hier door sommigen wordt geschetst.
Ik vind jullie twee en nog wel wat mensen hier op het forum een voorbeeld van waar de hond niet uit het oog verloren wordt :ok: . Maar ik denk wel dat jullie wat dat betreft in de minderheid zijn. Niet dat dat erg is, maar wel handig om te realiseren en mee te nemen in de keuze voor een hond en de keuze voor een ras.
Gimmick
Zeer actief

Ongelezen bericht door Gimmick »

Nanna schreef:Gewoon die hele hond nemen. Er zijn zoveel mensen met honden die daarna kinderen krijgen en waar dat prima gaat.
Zou het alleen niet tegelijk doen, een pup en een baby. Dus eerst die hond volwassen laten worden en daarna de kinderwens en mocht de kinderwens er nu al zijn dan even wachten of een volwassen hond nemen.
Wij wilden ook een kind in de toekomst en ik wou een hond erbij :pffff: Dus toen gekozen voor een zeer kindvriendelijk en laidback ras, de Newfoundlander. En dat heeft meer dan geweldig uitgepakt. Als je eens een dagje niet wandelde was dat prima en liep je wel dan dribbelde hij sfeervol mee naast de kinderwagen en later buggy.
Maar goed, je man zal wel een hartaanval krijgen als je zo'n enorme zwarte haarbal voorstelt :LOL:
volledig met je eens.
Maar voorstellen dat er niks veranderd aan het leven van een hond als het kind er is dat is natuurlijk onzin.
Maar een ras kiezen wat daar mee om kan gaan is wel fijn het maakt alles leuker.
Een poedel kan zeker passend zijn maar kijk dan echt kritisch naar de lijnen en hoe stabiel de ouder dieren zijn.
Lekker doen dus.
Er zijn meer voorbeelden dat het wel goed gaat dan wanneer het niet goed gaat.
Maar een baby en een pup samen is geen goed idee. :wink:
Have a heart that never hardens, a temper that never tires and a touch that never hurts.
Lysette
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lysette »

Gimmick schreef: Een poedel is leuk maar iets stabielers is ook wel heel erg fijn hoor. Helemaal als je kinderen wilt.
Ik vind poedels helemaal niet onstabiel of super gevoelig. Het zijn geen labradors nee, maar dat vind ik dan alleen maar weer een voordeel. Ze denderen je kinderen niet omver en een correctie komt aan. Jip schiet echt niet in de stress van rondrennende kinderen. Of als er ruzie is. Als ze wat groter zijn vindt ze ze geweldig om mee te spelen. Ik vind poedels echt super leuke honden voor een gezin en zie het in de omgeving eigenlijk ook altijd goed gaan. Mits opgevoed natuurlijk (beide kanten op), maar dat in altijd een vereiste. Vrolijk, sociaal, speels en beheerst. Ze kan overal mee naar toe, vindt het altijd wel gezellig. Wel actief ja :-) en met vachtonderhoud.
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto

In liefdevolle herinnering; Job & Floor
Miezemuis
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedels
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Miezemuis »

Ik vind dat er nu een beetje gedaan wordt alsof poedels verschrikkelijk lastige en reactieve honden zijn. Nou dat valt allemaal wel mee hoor. Ik had Dushi al voor de kinderen, maar Lizzie is hier gekomen toen de kinderen 5 en 3 waren. Daar is alleen maar geweldig gegaan. Ze heeft zich altijd respectvol opgesteld maar de kinderen en andersom. Ik hoor nu dat er fokkers zijn die geen hond verkopen aan mensen mét kinderen onder de 6. Ik ben blij dat Kees dat wel deed. En ik durf hardop te zeggen daar ik het altijd prima heb weten te combineren. Ja de honden moeten wel eens wachten, maar de kinderen moeten zich ok net zo goed aanpassen aan de honden. Mijn zoon van 13 en Lizzie hebben echt een ijzersterke band. Keetje kwam toen ze 10 en bijna 12 waren. Ging het toen beter? Nee hoor het ging precies hetzelfde.

Dushi is de enige die wel eens met wat minder moest doen. Maar toch heb ik altijd de tijd gehad om haar aandacht te geven. Als ik wat korter kon wandelen verstopte ik snoepjes, deed ik denk spelletjes etc. Maar ik heb wel rekening gehouden met eventuele kinderen met ras en behoefte van de hond. Met als to doet.
Afbeelding
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Miezemuis schreef:Ik vind dat er nu een beetje gedaan wordt alsof poedels verschrikkelijk lastige en reactieve honden zijn.
Dat ging specifiek over toys en dwergen.
Middenslag en grote zijn echt anders.

Of iets lastig is, is natuurlijk heel persoonlijk, maar reactief zijn ze dus gewoon wel. En dramaqueens.

Overigens verkoop ik gewoon aan mensen die nog een kinderwens hebben hoor. Al meermalen gedaan en nooit een probleem.
Als er al kinderen zijn kijk ik ook hoe die dan zijn opgevoed. Óf ze zijn opgevoed ook.
Ik heb nog niet geweigerd aan mensen die nog kinderen wilden, wel aan mensen die ze al hadden.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Lizzie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Poedel

Ongelezen bericht door Lizzie. »

_Tiny_ schreef:Een (niet zo kleine) poedel kan prima bij kinderen. Hun tere poedel zieltje wordt echt niet geknakt door het kind :-) Ken heel wat poedels die in gezinnen zitten en de beste maatjes met de kinderen zijn.
Inderdaad, ik heb een dwergje die door het vuur gaat voor kinderen, vreemde kinderen is ze afstandelijker maar dat mag daar is niks mis mee. En zo snel ''stuk'' gaan ze inderdaad niet.
Afbeelding
Hilde
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies

Ongelezen bericht door Hilde »

Wat is een grote hond? Mijn grote poedel reu is 19 kilo en 56 cm hoog. Maar je hebt ook grote poedels van tegen de 70 cm en 30 kilo. Toch weer een flink verschil.
Afbeelding
Poepoedel
geregistreerd lid

Ongelezen bericht door Poepoedel »

Hilde schreef:Wat is een grote hond? Mijn grote poedel reu is 19 kilo en 56 cm hoog. Maar je hebt ook grote poedels van tegen de 70 cm en 30 kilo. Toch weer een flink verschil.
Mijn man vindt volgens mij alles groter dan formaat kat (5 kilo) al ‘een grote hond’. :LOL:

Er zit volgens mij inderdaad heel veel verschl in. Ik was een tijdje geleden ergens waar ze een grote poedel hadden, maar echt groot was ‘ie niet. :F: Het lijkt mij op zich handig als een hond mee kan op een fiets. Een toy is idd misschien wel erg extreem klein. Het is ook niet leuk als je op iedere hoek van de straat bang moet zijn om andere honden tegen te komen, omdat je eigen hond niks kan hebben door zijn formaat (no offence tegen chihuahuas, op zich vind ik dat leuke hondjes mits goed opgevoed - en kortharig :mrgreen: ).
Jackira
Zeer actief

Ongelezen bericht door Jackira »

Kruimel53 schreef:
Jackira schreef:
Ik vind jullie twee en nog wel wat mensen hier op het forum een voorbeeld van waar de hond niet uit het oog verloren wordt :ok: . Maar ik denk wel dat jullie wat dat betreft in de minderheid zijn. Niet dat dat erg is, maar wel handig om te realiseren en mee te nemen in de keuze voor een hond en de keuze voor een ras.
Natuurlijk verandert er heel veel voor een hond als er een kind komt. En voor dat kind gaat de wereld op z'n kop als er een tweede kind komt. Laat staan een derde. En die laat men door de bank genomen ook niet achterwege omdat het anders zo sneu is voor nommer één, minder aandacht en ouders moeten delen en noem maar op. Dat voegt zich al dan meestal niet harmonieus. Maar het voegt zich. Mits je als ouders en hondeneigenaren de flexibiliteit hebt om het een beetje leuk in te vullen. En je hond ernaar kiest. Qua kind zul je het moeten doen met wat je krijgt en dat kan ook mee of tegen vallen.

Verandering is niet noodzakelijkerwijs verslechtering. Het is verANDERing. Het leven ziet er anders uit. Dat doet het leven nu eenmaal.
Maar daar heb ik het niet over. Prima als er wat veranderd in het leven, mijn leven is ook niet bepaald zonder veranderingen en aanpassingen verlopen en dat gaat nog steeds zo. Daar kan ik mee omgaan. Ik heb het er over dat in sommige gezinnen het belang van de hond ineens niet meer zo meetelt bij bepaalde veranderingen. Enerzijds omdat alle energie opgeslokt wordt door bijvoorbeeld kleine kinderen, anderzijds omdat de motivatie dan ook ineens weg is als er iets belangrijkers voor in de plaats komt.

Waarbij ik niet wil zeggen dat dit bij TS zo is. Maar het kan, dat blijkt uit vele voorbeelden.
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Jackira schreef:Maar daar heb ik het niet over. Prima als er wat veranderd in het leven, mijn leven is ook niet bepaald zonder veranderingen en aanpassingen verlopen en dat gaat nog steeds zo. Daar kan ik mee omgaan. Ik heb het er over dat in sommige gezinnen het belang van de hond ineens niet meer zo meetelt bij bepaalde veranderingen. Enerzijds omdat alle energie opgeslokt wordt door bijvoorbeeld kleine kinderen, anderzijds omdat de motivatie dan ook ineens weg is als er iets belangrijkers voor in de plaats komt.

Waarbij ik niet wil zeggen dat dit bij TS zo is. Maar het kan, dat blijkt uit vele voorbeelden.
Nou, dat gebeurt nou eenmaal.
Of dat nou door een kind is of door een opeens behoeftige ouder of partner.
En de een verzint er wat op, de ander krijgt dat niet voor mekaar.
Zo gaat dat. Dat kun je toch niet voorspellen dus het proberen is zonde van de moeite. Niemand weet hoe ie reageert in een andere situatie. Ook al denk je dat je het weet.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Lysette
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lysette »

Afbeelding

Kijk, gaat hartstikke goed zo’n middenslag poedel met kinderen. Jip kunnen ze zelf ook vasthouden (als ik erbij ben natuurlijk). Durf ik met onze borders toch niet aan :mrgreen:
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto

In liefdevolle herinnering; Job & Floor
Charlie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Charlie »

Als ik even heel puur op de topic-vraag reageer van : een poedel iets voor ons ? Dan kan ik zeggen dat het helemaal van het karakter van de poedel afhangt. Heb in het verleden een dwergpoedeltje gehad. Deze poedel in combinatie met kleine en grote kinderen ging top. Met de kleinste (die was toen 4 jaar) speelde ze ontzettend leuk, maar ze kon ook leuk toekijken hoe onze dochter speelde met haar poppen. Een poppenwagen was het helemaal, dwergpoedel stapte er van zelf in en dochtertjelief reed ermee rond. Ze hebben zoveel lol gehad samen. Ook als dochtertjelief ziek was, had ze een trouwe metgezel. De dwergpoedel week niet van haar zijde.

Nu hebben we een grote poedel, maar geen kleine kinderen meer. Dochtertjelief van toen is inmiddels bijna volwassen.
Hadden we deze poedel gehad toen onze dochter zo klein was, dan denk ik niet dat het zo'n leuke combi was geweest. Onze poedel is ontzetttend druk. Hij wordt ook bijvoorbeeld bij drukke mensen heel erg opgezweept, dan gaat hij nog een versnelling drukker doen. Als je dit dan bij kleine kinderen zet, dan kan het best escaleren. Verder is hij wel heel lief. Er zit geen greintje kwaad in.
Groetjes Charlie

Afbeelding
incubi666
Actief
Mijn ras(sen): Raad maar eens.

Ongelezen bericht door incubi666 »

Ik heb zelf een middelag poedel mix met een boomer ook geschikt voor kinderen luisteren goed genoeg energie.
Nergens bang voor speelt met alle formaat honden
Vince mijn moeders blindegeleidehond
Rana mijn eigen hond. Karma is een bitch
Crescent
Zeer actief

Ongelezen bericht door Crescent »

incubi666 schreef:Ik heb zelf een middelag poedel mix met een boomer ook geschikt voor kinderen luisteren goed genoeg energie.
Fijn dat het allemaal zo goed gaat, veel geluk :ok:
What do you hear, Starbuck?
-Nothing but the rain…
incubi666
Actief
Mijn ras(sen): Raad maar eens.

Ongelezen bericht door incubi666 »

Crescent schreef:
incubi666 schreef:Ik heb zelf een middelag poedel mix met een boomer ook geschikt voor kinderen luisteren goed genoeg energie.
Dank je en het gaat nog steeds naar wens een super hondje weegt nu 4.3kg is 4 maanden sociaal voor weinig dingen bang. Ze is wel voor iets b and omdat ze nog weinig meegemaakt heeft en uit een boeren fokkerij komt dus weinig verkeer enz.
Verder je kunt er een riek doorheen halen. Ze speelde vandaag nog met een bull masstiff teefje ban 83 kg. Gelukkig ging alles goed. 1 poot verkeerd en dode puppy. Maar ach ze is voor geen 1 hond bang. En baas gericht zoals een boomer hoort te zijn. En eigenwijs als een poedel ook en net als een boomer.
Ze verhaard ook niet moet ook geschoren worden
Vince mijn moeders blindegeleidehond
Rana mijn eigen hond. Karma is een bitch
Crescent
Zeer actief

Ongelezen bericht door Crescent »

incubi666 schreef:
Crescent schreef:
Dank je en het gaat nog steeds naar wens een super hondje weegt nu 4.3kg is 4 maanden sociaal voor weinig dingen bang. Ze is wel voor iets b and omdat ze nog weinig meegemaakt heeft en uit een boeren fokkerij komt dus weinig verkeer enz.
Verder je kunt er een riek doorheen halen. Ze speelde vandaag nog met een bull masstiff teefje ban 83 kg. Gelukkig ging alles goed. 1 poot verkeerd en dode puppy. Maar ach ze is voor geen 1 hond bang. En baas gericht zoals een boomer hoort te zijn. En eigenwijs als een poedel ook en net als een boomer.
Ze verhaard ook niet moet ook geschoren worden
Fijn dat je er zo'n leuk maatje aan hebt. Enneh... Dan moet die bullmastiff wel op dieet ;-)
What do you hear, Starbuck?
-Nothing but the rain…
Chihuahua-paws
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

Ik ga even op de vraagen van TS reageren.

TS praat over een poedel maar ook over een klein hondje. Een dwerg poedel dus. Ik vind dat ook leuke hondjes. Maar met mogelijk een baby in de nabije toekomst zou ik het niet doen. Baby's worden peuters en kleuters en die dwerg poedeltjes zijn zoals anderen ook al zeggen kwetsbaar.

Als wij een kinderwens zouden hebben dan zou ik wachten tot er een kind of kinderen zijn en als er dan nog tijd/geld en behoefde is aan een hond zou ik opnieuw kijken naar wat past. Want je hebt best kans dat je dan een andere keuze maakt.

Verder vind ik dat er wel erg negatief over dwerg poedeltjes gesproken wordt. Ik vind het doorgaans vrolijke, speelse leergierige hondjes.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
Lizzie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Poedel

Ongelezen bericht door Lizzie. »

Chihuahua-paws schreef:Ik ga even op de vraagen van TS reageren.

TS praat over een poedel maar ook over een klein hondje. Een dwerg poedel dus. Ik vind dat ook leuke hondjes. Maar met mogelijk een baby in de nabije toekomst zou ik het niet doen. Baby's worden peuters en kleuters en die dwerg poedeltjes zijn zoals anderen ook al zeggen kwetsbaar.

Als wij een kinderwens zouden hebben dan zou ik wachten tot er een kind of kinderen zijn en als er dan nog tijd/geld en behoefde is aan een hond zou ik opnieuw kijken naar wat past. Want je hebt best kans dat je dan een andere keuze maakt.

Verder vind ik dat er wel erg negatief over dwerg poedeltjes gesproken wordt. Ik vind het doorgaans vrolijke, speelse leergierige hondjes.
Ik snap werkelijk niet waarom een dwergpoedel niet bij kleine kinderen kan, echt hoor... zo snel gaan ze echt niet stuk!
Dan zou die van mij allang stuk geweest zijn en ik ben met dwergpoedels groot geworden, die lagen bij wijze van spreken bij mij in de wieg. Mijn ouders fokte dwergjes en hadden een grote roedel honden en hadden regelmatig een nest pups liggen en ook die hebben het overleeft.
Afbeelding
Chihuahua-paws
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

Lizzie. schreef:
Chihuahua-paws schreef:Ik ga even op de vraagen van TS reageren.

Ik snap werkelijk niet waarom een dwergpoedel niet bij kleine kinderen kan, echt hoor... zo snel gaan ze echt niet stuk!
Dan zou die van mij allang stuk geweest zijn en ik ben met dwergpoedels groot geworden, die lagen bij wijze van spreken bij mij in de wieg. Mijn ouders fokte dwergjes en hadden een grote roedel honden en hadden regelmatig een nest pups liggen en ook die hebben het overleeft.
Ik zeg niet dat het niet kan. Wel dat ik het niet zou doen omdat ik ze wel kwetsbaar vind. Met chihuahuas en andere kwetsbare hondjes ook niet.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”