Gimmick schreef:Ik zou persoonlijk in jullie geval niet kleiner gaan dan een middenslag poedel en misschien zelfs nog even kijken naar een ander ras.
Iets wat iets minder reactief is en wat onverstoorbaarder door het leven gaat. Denk dat dat wat beter bij jullie en jullie toekomst plannen past.
En honden en kinderen gaat prima samen maar maak je geen illusies dat er veel veranderd zodra dat eerste kindje er is.
Wij hadden 3 honden toen mijn oudste geboren werd. En dat ging opzich prima. Lekker veel wandelen, maar in de winter is dat opeens niet zo grappig meer.
Krijsend kind in de draagdoek en een reactieve hond aan de lijn. Mijn hormonen die nog door mijn lijf heen gierden. Ben je eindelijk weg schijt je kind opeens zijn luier vol... Jottem met een nog harder krijsend kind naar huis en de honden zijn er nog maar 10 minuten uitgeweest.
Vervolgens net weer thuis en voordat je alles en iedereen weer klaar hebt is het tijd voor de volgende voeding.
Nee mijn honden hebben echt wel flink in moeten leveren het eerste jaar.
Toen kwam nummer 2 en nou dat is me een portret.
nu 5 jaar oud en slaapt pas sinds 2 maand hele nachten door. En ik heb echt niet altijd zin gehad om dan nog 1,5 uur met de honden op pad hoor. De energie is een keertje op. En ja ik ben ook een buiten mens en geniet van de natuur maar ik moet ook nog functioneren op mijn werk en thuis.
Nu de jongste 5 is begin ik pas weer volop tijd voor mezelf te hebben.
Er zijn vast ouders die het allemaal makkelijk af gaat maar je hebt het gewoon niet in de hand. Kies daarom ook echt voor een ras wat bij je past.
Een poedel is leuk maar iets stabielers is ook wel heel erg fijn hoor. Helemaal als je kinderen wilt.

Woon je niet toevallig in de buurt bij iemand met een havanezer? Die lijken me zeker de moeite waard om ook te gaan bekijken.
De filmpjes van xSuzannex zijn te leuk