Neeltje schreef:Jion schreef:Ach gut wat sneu.
Ik zou er gewoon gezellig bij gaan zitten als ze wegkruipt, en dan met een ontspannende en opgeruimde stem tegen haar praten en een beetje kroelen. Dan komt de boodschap wel over dat het enger lijkt dan het is en jij zorgt dat het veilig blijft voor haar. Zolang je zorgt dat je zelf rustig en ontspannen blijft is die steun alleen maar positief.
En over de Alprazolam zou ik gewoon even bellen met een dierenarts, die weet dat beter dan wij.
Nou, ik kan bij Lotje zoveel zitten kroelen als ik wil, maar de angst gaat pas over als het stil is. En op 31 dec wordt het niet stil, dan knalt het de hele dag. De laatste jaren, gaat ze dan alleen nog maar 's ochtends vroeg vóór het ontbijt mee naar buiten, maar daarna niet meer, ook niet de tuin in en houdt ze op tot de volgende dag. Maar goed, dan is het ook alleen s ochtends vroeg, want er wordt nog steeds geknald en ik heb geen zin om met een hond in paniek het halve dorp door te moeten naar huis.
Ik zit heel veel bij haar, maar ze gaat niet liggen, ze zit alleen met grote ogen te hijgen... hopelijk gaat het pilletje zo een beetje werken en kan
ze wat gaan slapen. Net heeft ze wel even haar kong 'autoband' leeggepulkt, daar had ik wat lekkers ingedaan, maar daarna was ze niet
gekalmeerd.
Ik denk dat als ik het nu al geef en morgen, zondag en maandag ook, dat er wel afgebouwd zal moeten worden, want dat spul is natuurlijk
verslavend.
Ik had wel een overzichtje gevonden op internet (start 29 december lage dosis, wat 2 x 1 pil per dag betekent voor Jessie en op 31 december
de volledige dosis). Ik moet het maar even bekijken.
Jakkes zeg, het is voor het eerst dat ik een echt bange hond meemaak in heel mijn leven. Puchu was heel lichtjes bang, maar bij Jessie vergeleken
was hij totaal niet bang (hij liep gewoon oudejaarsavond om 20.00 en 23.00 uur nog buiten en als het echt losbrak ging hij bij me liggen).
Dit ken ik niet, dus ik moet ook even omschakelen: steunen, niet troosten, afleiden met speeltjes, je eigen routine aanhouden, enz. ondertussen
zelf kalm proberen te blijven, maar ik zit zelf bijna te janken van zo bange hond

(wat ik uiteraard probeer te verbergen).