Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

vuurwerkverbod :D

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

vaagheid
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugese scoobydoo
Aantal honden: 1
Contacteer:

Re: vuurwerkverbod :D

Ongelezen bericht door vaagheid »

Ik weet niet hoe ze het hier voor elkaar hebben gekregen maar het is verdacht rustig.
Nu wordt Emma ook wat ouder en geeft ze er een stuk minder om. Maar normaal begint het in november al en rond deze tijd was het net oorlog. Van die flits boem dingen, net granaten. En nu helemaal niks.

Zo vind ik het helemaal niet zo erg, met oud en nieuw gaat iedereen zijn goddelijke gang maar dan houd ik de hond toch binnen. Maar 3 maanden niet met de hond door de wijk kunnen lopen vond ik erg overdreven. :19:
Washbar, 100% natuurlijke shampoo uit Nieuw-Zeeland voor paarden en honden
Shiloh86
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hollandse Herder

Ongelezen bericht door Shiloh86 »

Kells schreef:
ellen en de birmanen schreef:vanmiddag nog 4 pubers platvoeten gescholden omdat ze in het enige uitlaatgebied in voorburg, vuurwerk aan het afsteken waren. ik heb ze vriendelijk doch dringend verzocht om die teringzooi bij hun moeder voor de deur af te steken en niet in een uitlaatgebied voor honden. ik heb gelukkig geen honden die het eng vinden in die zin dat ze angstig rond lopen, maar teun gaat bij elke klap vuurwerk blaffen. maar afsteken op 31 december vind ik wel genoeg.
Ik heb twee weken geleden de politie gebeld omdat er weer vuurwerk werd afgestoken in het dorpsbos. De politie was zeer snel ter plaatse. Sindsdien is het rustig gebleven.
Ik omdat een stel jongens het leuk vond vuurwerk op de weg te gooien waar auto's reden. Geen idee of ze gekomen zijn, maar hoe idioot kan je zijn! Levens gevaarlijk. Al is het alleen al omdat auto's uit het niets vol op de rem stappen. Eikels.
Afbeelding
Shiloh86
Zeer actief

Kells schreef:
ellen en de birmanen schreef:vanmiddag nog 4 pubers platvoeten gescholden omdat ze in het enige uitlaatgebied in voorburg, vuurwerk aan het afsteken waren. ik heb ze vriendelijk doch dringend verzocht om die teringzooi bij hun moeder voor de deur af te steken en niet in een uitlaatgebied voor honden. ik heb gelukkig geen honden die het eng vinden in die zin dat ze angstig rond lopen, maar teun gaat bij elke klap vuurwerk blaffen. maar afsteken op 31 december vind ik wel genoeg.
Ik heb twee weken geleden de politie gebeld omdat er weer vuurwerk werd afgestoken in het dorpsbos. De politie was zeer snel ter plaatse. Sindsdien is het rustig gebleven.
Ik omdat een stel jongens het leuk vond vuurwerk op de weg te gooien waar auto's reden. Geen idee of ze gekomen zijn, maar hoe idioot kan je zijn! Levens gevaarlijk. Al is het alleen al omdat auto's uit het niets vol op de rem stappen. Eikels.
Afbeelding
Habibi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Sheltie
Perseus (Percy)

Ongelezen bericht door Habibi »

Ik heb het heel makkelijk.
Ik woon op een van die zeldzame plekken in Nederland waar geen vuurwerk afgestoken mag worden. Én het ook gewoon echt niet gebeurt.
Op 700 meter van waar ik woon is een centraal afsteekpunt waar van 00.00 tot 00.30 vuurwerk afgestoken mag worden.
Verder niet.

Wel is er met buren ongeveer 150 meter bij mij vandaan, tijdens de jaarwisseling een kampvuur. Daar komt in de loop van de avond een man of 30 plus wat extra mensen die hier logeren. Nemen zelf meestal wat te drinken mee, chocolademelk op een kleiner kampvuur zal er ook wel zijn. Soms nemen andere mensen hapjes mee. Allemaal heel ongedwongen, ook niet afgesproken ofzo. Dat gebeurt gewoon. Je sluit aan als je zin hebt. Of niet als je geen zin hebt.
Is heerlijk!

Maar goed, dat is echt een uitzondering natuurlijk.

Hiervoor woonde ik wat traditioneler in een klein dorpje in de Betuwe.
Daar was wel vuurwerk, en op tijdens de jaarwisseling veel. De weken ervoor werden wel eens wat rotjes of strijkers afgestoken, maar niet idioot veel. En de jongelui hielden écht uit zichzelf op als je met een hond aan kwam lopen, en gingen pas verder als je minstens 50 a 60 meter verderop was. Daar bedankte ik ze ook altijd voor.
Tijdens de jaarwisseling veel vuurwerk. En in het dorp de gewoonte op "putdeksels te knallen". Vuurwerk in de straatput gooien, in de hoop dat de deksel eraf knalt. Maakt veel herrie.
En zou héél link kunnen zijn, want dat zijn toch lelijk diepe putten.
Maar iedere 1 januari, vóór een uur of 9 sochtends lagen die putdeksels weer exact op de goede plek. Die deksels zijn zo zwaar dat ze niet beschadigd raken ook.
Ik heb me er steeds weer over verbaasd dat dat zo ging. Heb er 16 jaar gewoond... Altijd weer netjes de volgende ochtend al.
Er werd ook carbid geschoten soms. Langer geleden met een simpele melkbus en een voetbal. Dat op oudjaarsdag in de straat. Ook daar werd áltijd gestopt als er auto's aankwamen, of mensen met honden.
Later werd dat wat groter aangepakt, meer bussen, grotere tanks.
Maar toen niet meer in de straat maar in een weiland redelijk ver buiten de bebouwing.

Kortom, ook daar in feite prima ervaringen.

Nog langer geleden woonde in in Arnhem. Dat was wél drama. Echt een maand lang continue vuurwerk, en weinig rekening houden met elkaar.
Mijn moeder heeft ooit een hond in moeten laten slapen vanwege een vuurwerk incident.
Dus echt gek was ze er niet op. En ik ook niet bijzonder.

Maar ik kan mooi vuurwerk wel waarderen, zeker zoals dat in dat Betuwse dorp ging, en zoals het gaat waar ik nu woon. Waar dus echt rekening met elkaar gehouden wordt.
Afbeelding
wolvster
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese StabijXFox Terrier, Airedale Terrier
Contacteer:

Ongelezen bericht door wolvster »

Ik vind vuurwerk met oud en nieuw wel vervelend maar ja, als mensen zo idioot willen doen.... prima. De ellende de weken vóór en na die tijd zijn gewoon kut met peren.

En dan lees ik hierboven Habibi met 'Soms carbid schieten traditioneel met melkbus en een voetbal' dan realiseer ik mij weer hoe vreselijk absurd het hier in Kampen is.

Er zijn dit jaar 35 plekken waar met melkbussen ('gewoon' met deksel) geschoten mag worden.
Het is nu voor het eerst ingeperkt dit jaar naar plekken waar het mag ipv de hele stad.
Het waren eerst 22 plekken, maar daar kwam protest van.
En denk niet dat het dan ergens op een weiland buiten de stad is, nee midden in het centrum en de wijken.
Sterker; mijn hele straat à 300 meter is 1 zo'n plek.
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

hewi schreef:Ik woon in Drenthe ik ben bang dat ik makkelijk praten heb..... Al zijn ze hier wel aan knallen af en toe maar niet extreem. Maar nu is dit ook mijn eerste jaar zonder bange honden dat scheelt al driekwart frustratie.
Ik vind vuurwerk mooi, maar idd graag alleen nog op de dag zelf en dan ook gelijk veger er langs dankuwel.
Dat denk ik idd ook ja, dat als je hond bang is het allemaal veel frustrerender is, en ook meer opvalt.

Hier valt het nog mee eigenlijk, relatief rustige wijk. Meestal wordt er alleen de 30e en de 31e echt veel afgestoken, maar daar zit ik niet zo mee want dan ben ik toch thuis over het algemeen. Ik zou het overigens ook helemaal niet erg vinden als er een verbod kwam, want het is natuurlijk een milieuramp van jewelste, dat vuurwerk, om nog maar niet te spreken van de schade aan auto's, huizen en prullebakken en de bende die op straat blijft liggen (enorm aso trouwens).
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

hewi schreef:Ik woon in Drenthe ik ben bang dat ik makkelijk praten heb..... Al zijn ze hier wel aan knallen af en toe maar niet extreem. Maar nu is dit ook mijn eerste jaar zonder bange honden dat scheelt al driekwart frustratie.
Ik vind vuurwerk mooi, maar idd graag alleen nog op de dag zelf en dan ook gelijk veger er langs dankuwel.
Dat denk ik idd ook ja, dat als je hond bang is het allemaal veel frustrerender is, en ook meer opvalt.

Hier valt het nog mee eigenlijk, relatief rustige wijk. Meestal wordt er alleen de 30e en de 31e echt veel afgestoken, maar daar zit ik niet zo mee want dan ben ik toch thuis over het algemeen. Ik zou het overigens ook helemaal niet erg vinden als er een verbod kwam, want het is natuurlijk een milieuramp van jewelste, dat vuurwerk, om nog maar niet te spreken van de schade aan auto's, huizen en prullebakken en de bende die op straat blijft liggen (enorm aso trouwens).
Caro
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tervuerense herder

Ongelezen bericht door Caro »

Nanna schreef:In Alkmaar heeft een stel kansparels op een scooter zonder kenteken vuurwerk gegooid naar iemand met een blindengeleidehond. De hond ging er in paniek vandoor en de blinde kwam ten val.
Uiteraard gingen de kansparels ervandoor...

Verbied die hele teringschijtzooi gewoon. En de kansparels verdrinken we even.

:gvd: :gvd: :gvd:
Afbeelding
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers

Ongelezen bericht door gonnie »

Het is zo raar, Tanja is loslopend in het bos niet bang voor de knallen, maar loopt ze aangelijnd in de wijk, dan wilt ze zo snel mogelijk naar binnen.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Nanna schreef:In Alkmaar heeft een stel kansparels op een scooter zonder kenteken vuurwerk gegooid naar iemand met een blindengeleidehond. De hond ging er in paniek vandoor en de blinde kwam ten val.

Echt, wanneer snappen ze het nu eens in Den Haag. Misschien zouden de ziekenhuizen en huisartsen gedetailleerde lijsten moeten sturen van alle ongelukken die er gebeuren met die zooi.
_Leonie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door _Leonie »

wolvster schreef:Ik vind vuurwerk met oud en nieuw wel vervelend maar ja, als mensen zo idioot willen doen.... prima. De ellende de weken vóór en na die tijd zijn gewoon kut met peren.

En dan lees ik hierboven Habibi met 'Soms carbid schieten traditioneel met melkbus en een voetbal' dan realiseer ik mij weer hoe vreselijk absurd het hier in Kampen is.

Er zijn dit jaar 35 plekken waar met melkbussen ('gewoon' met deksel) geschoten mag worden.
Het is nu voor het eerst ingeperkt dit jaar naar plekken waar het mag ipv de hele stad.
En denk niet dat het dan ergens op een weiland buiten de stad is, nee midden in het centrum en de wijken.

Ik verbaas me er ook nog steeds over in Kampen, waarom dat per sé met deksels moet. Hoeveel ongelukken (en sowieso één dode) daardoor al zijn gevallen... :19:
wolvster
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese StabijXFox Terrier, Airedale Terrier
Contacteer:

Ongelezen bericht door wolvster »

_Leonie schreef:
wolvster schreef:Ik vind vuurwerk met oud en nieuw wel vervelend maar ja, als mensen zo idioot willen doen.... prima. De ellende de weken vóór en na die tijd zijn gewoon kut met peren.

Ik verbaas me er ook nog steeds over in Kampen, waarom dat per sé met deksels moet. Hoeveel ongelukken (en sowieso één dode) daardoor al zijn gevallen... :19:
Ja, het gaat werkelijk waar nergens over.
12 jaar terug kreeg een klasgenootje van mijn zusje zo'n deksel tegen zijn hoofd.
Zwaargewond in het ziekenhuis beland.
Dronken mensen zetten die krengen op hun schouder en schieten er mee in het rond. Stapelen ze op in piramides en gaan er bovenop zitten. Schieten doelbewust naar elkaar.
Het is echt bizar.
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Je snapt er sowieso geen fuck van: roken mogen we niet meer :neenee: nee, ook niet buiten.
Oude auto's mogen de grote steden niet meer.
Op alcohol en tabak komt een enorme verhoging.
Want o, o, het is zo slecht voor ons.

Maar je hand eraf knallen, een kind z'n ogen eruit knallen, tienduizenden dieren bang, een mist en milieuvervuiling waar je u tegen
zegt met oudjaar, jaaaaaaaa dat moet mogen natuurlijk :roll:

Als ze ons dan toch van A tot U vertellen wat we niet mogen, doen dan die V van vuurwerk er ook nog maar bij.
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
tycha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Smoothies
Contacteer:

Ongelezen bericht door tycha »

Volgens mij gaat verbieden de overlast helemaal niet tegenhouden. Ik heb niets tegen vuurwerk op 31 december. Maar al dat vuurwerk dat daarvoor al afgestoken wordt :ugh:
Het is hier al sinds half oktober bal. Ieder weekend en hoe dichter we tegen oudejaar aan zitten hoe erger het wordt. Het is nu de hele avond al raak, complete vuurwerkbommen worden er afgestoken.
Godzijdank reageert Triss dankzij het kaasfeestje bij iedere knal niet zo heel heftig, maar we komen al weken ‘s avonds niet buiten met haar, omdat dat echt nog teveel is. Ik zie met angst en beven de komende dagen tegemoet. Zou ‘s avonds best wel op tijd naar bed willen, maar dat kan niet omdat ik er steevast weer uit moet omdat er weer zonodig vuurwerk afgestoken moet worden.
Het mag nu ook niet, maar handhaving is lastig. Want je hoort het wel, maar je ziet nooit iemand.
Afbeelding
Groetjes Marja
Caro
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tervuerense herder

Ongelezen bericht door Caro »

tycha schreef:Volgens mij gaat verbieden de overlast helemaal niet tegenhouden. Ik heb niets tegen vuurwerk op 31 december. Maar al dat vuurwerk dat daarvoor al afgestoken wordt :ugh:
Het is hier al sinds half oktober bal. Ieder weekend en hoe dichter we tegen oudejaar aan zitten hoe erger het wordt. Het is nu de hele avond al raak, complete vuurwerkbommen worden er afgestoken.
Godzijdank reageert Triss dankzij het kaasfeestje bij iedere knal niet zo heel heftig, maar we komen al weken ‘s avonds niet buiten met haar, omdat dat echt nog teveel is. Ik zie met angst en beven de komende dagen tegemoet. Zou ‘s avonds best wel op tijd naar bed willen, maar dat kan niet omdat ik er steevast weer uit moet omdat er weer zonodig vuurwerk afgestoken moet worden.
Het mag nu ook niet, maar handhaving is lastig. Want je hoort het wel, maar je ziet nooit iemand.

Herkenbaar. Hier ook iedere avond al bommen. Lig ik op net op bed en ja hoor weer zo'n bom en hoor ik Shep weer in paniek uit haar mand springen. Dus ga ik weer naar beneden. Ze mag van mij wel mee naar boven maar als ze dan boven is en het knalt, dan heeft ze volgens mij het idee dat dat dan alleen daar is want dan rent ze weer terug naar beneden. Dus ik er maar weer achteraan om beneden op de bank te gaan zitten. Pffff.
Afbeelding
Shiloh86
Zeer actief

Budkes schreef:Nu afsteken is sowieso al verboden, dat verbod is er al en helpt ook geen moer.

Omdat mensen het wel mogen hebben.

Gewoon helemaal verbieden die handel. Flinke boetes als je het wel hebt. Dan is het snel afgelopen met die onzin.

En dan hebben de (te vroeg) afstekers het zelf gedaan. Ja. Vuurwerk is kut. Maar het is kut omdat het de hele maand december kut is. Als men zich er gewoon aan de tijden zouden houden dan zou de verbodslobby niet zo groot zijn.
Afbeelding
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Hier is het gelukkig nog heel rustig. Vorige week een paar knallen toen we net de voordeur uitgingen en maar meteen weer naar binnen zijn gegaan. Lotje verzet geen poot meer. Maar de laatste dagen is het stil. Nog maar 5 dagen te gaan, voordat het weer gedaan is.
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

Caro. schreef:
Nanna schreef:Je snapt er sowieso geen fuck van: roken mogen we niet meer :neenee: nee, ook niet buiten.
Oude auto's mogen de grote steden niet meer.
Op alcohol en tabak komt een enorme verhoging.
Want o, o, het is zo slecht voor ons.

Maar je hand eraf knallen, een kind z'n ogen eruit knallen, tienduizenden dieren bang, een mist en milieuvervuiling waar je u tegen
zegt met oudjaar, jaaaaaaaa dat moet mogen natuurlijk :roll:

Nou, dit dus. Ik vind het dus ook écht niet meer van deze tijd. Dat zou ik ook vinden als ik niet twee honden had die er bang voor zijn.
Hier gelukkig helemaal geen vuurwerk met oud en nieuw :cheer: De laatste dagen van het jaar verlopen zo voor mijn honden en mij totaal anders dan in Nederland.
stoffeltje
Zeer actief

Ongelezen bericht door stoffeltje »

Bij mij in de straat woont een tweeling, knalgekkies van het zuiverste water. Sinds afgelopen zomer hebben de heren een bijbaantje in de supermarkt.
Gisteren sprak ik ze toevallig en zei dat ik ze nog helemaal niet had horen knallen....blijkt dat ze het nu zelf moeten betalen en dat vinden ze toch wel zonde van hun geld :mrgreen:
mijke
Zeer actief
Mijn ras(sen): krakershondje

Ongelezen bericht door mijke »

Nou ik kan wel genieten van mooi siervuurwerk. Ik ga altijd wel even kijken, maar pas als Oor rustig is. Het mooiste vuurwerk dat ik ooit gezien had was een paar jaar terug. We zouden naar een feestje, maar we hadden autopech en daardoor reden we nog op de snelweg toen het twaalf uur was. We reden een beetje tussen de grote steden in en we zagen echt 360 graden rond óveral siervuurwerk aan de horizon. Dat was echt extreem gaaf om te zien!
kooi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief

Ongelezen bericht door kooi »

mijke schreef:Nou ik kan wel genieten van mooi siervuurwerk. Ik ga altijd wel even kijken, maar pas als Oor rustig is. Het mooiste vuurwerk dat ik ooit gezien had was een paar jaar terug. We zouden naar een feestje, maar we hadden autopech en daardoor reden we nog op de snelweg toen het twaalf uur was. We reden een beetje tussen de grote steden in en we zagen echt 360 graden rond óveral siervuurwerk aan de horizon. Dat was echt extreem gaaf om te zien!

Dat vond ik het mooiste van op het platteland wonen. Als het tenminste helder was: achter de horizon had ik een geweldig spektakel, het vuurwerk van de stad! Terwijl het in mijn straatje zelf heel rustig was.
Shiloh86
Zeer actief

Ik heb een paar jaar geleden oud en nieuw in Berlijn gevierd. Groot feest op de Brandenburger tor. Braadworst, gluhwein, live muziek, fantastische sfeer en om 12 uur het mooiste en spectaculairsten vuurwerk dat ik ooit heb gezien.

Dat mag van mij hier nou ook wel in plaats van dat stomme geknal en die flutpijltjes.
Afbeelding
incubi666
Actief
Mijn ras(sen): Raad maar eens.

Ongelezen bericht door incubi666 »

Voor mij hoeft vuurwerk niet zonde van het geld en niet goed voor het milieu en honden zijn er doodsbang voor. Nederland moet hetzelfde doen dan veel landen. Alleen de gemeente mag het afsteken en niemand anders
Vince mijn moeders blindegeleidehond
Rana mijn eigen hond. Karma is een bitch
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”