Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wat vind jij mooie én lelijke uiterlijke kenmerken?

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

dagmar88
Zeer actief

Re: Wat vind jij mooie én lelijke uiterlijke kenmerken?

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Stapper schreef:Gelukkig kan ik daarmee leven en ik hoop dat ook jij er mee kan leven en als dit niet mogelijk is voor je stuur me een pb met je telefoonnummer dan neem ik contact met je op om mondeling uit te leggen wat ik bedoel. Direct contact voorkomt vaak veel verwarring.

:LOL: Bedankt, maar nee.
Het komt wel goed denk ik.
Stapper
Zeer actief

Ongelezen bericht door Stapper »

dagmar88 schreef:
Stapper schreef:Gelukkig kan ik daarmee leven en ik hoop dat ook jij er mee kan leven en als dit niet mogelijk is voor je stuur me een pb met je telefoonnummer dan neem ik contact met je op om mondeling uit te leggen wat ik bedoel. Direct contact voorkomt vaak veel verwarring.

Fijn om te horen! Hoewel de toevoeging " denk ik" wat onzeker overkomt. Een direct telefooncontact kan wat bedreigend zijn.
Dus waar het om gaat, je gaf aan me niet te begrijpen en door je reactie denk ik dat je dit wel wilt. Denk je dat je de kern van mijn grammaticale fout geformuleerde boodschap begrijpt of wijs je mijn aanbod af uit onzekerheid? Of zal het je reet roesten en moet ik het laten gaan?
Gimmick
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Gimmick »

Manuma schreef:Lelijk zal ik het niet snel noemen. Maar waar ik niets mee heb zijn de dwerghondjes. De verhoudingen kloppen dan niet meer. En dan bedoel ik die heel kleine Chihuahua's, Yorkshire terriers of dwergpinchers. Dat soort.
Kortsnuiten vind ik ook niks, of honden met heel veel vel, al vind ik de Bracco wel weer mooi.
Of honden met extreem veel vacht, die ontplofte shelties bijvoorbeeld. De rassen met veel vacht vind ik eigenlijk mooier met minder. Zo zag ik vandaag een Schotse herder met gladvallend haar, prachtig.

Wat ik mooi vind, is de echt functionele hond. Met een atletische bouw, een vacht waarmee ze normaal als hond kunnen functioneren, normale oren zonder extremen en niet van die flapperende hangwangen. Geen plopogen, geen kromme poten. Ik hou ook van honden met formaat, boven de middenmaat.
Gisteren liep ik een stukje op met twee bassets en ik kan er gewoon niet te lang naar kijken :ugh: Ik vind het sneu zoals dat beweegt. Net als dat geknor van bulldogs, mopsen en andere kortsnuiten. Ik vind het al storend bij Teckels. Of zo'n zwalkende herder. Een hond moet gewoon lekker als een hond kunnen bewegen en dan vind ik het al snel mooi.
Sjors is de mooiste :I:
Have a heart that never hardens, a temper that never tires and a touch that never hurts.
Gimmick
Zeer actief

Ik hou van functioneel.
En dat kan op veel verschillende manieren.
Buikschuivende teckels vind ik horror maar een mooie jacht lijn vind ik prachtig.
De meeste werkende honden vind ik prachtig maar dat kan met hang oren of hang lippen zijn.
Ik hou van de functionele bracco, maar ook van een functionele bloed hond.
Goed gebouwde gezelschapshonden vind ik ook mooi.

Qua kleur heen ik weinig voorkeur.
Hele lichte gekleurde honden vind ook minder mooi maar kan er ook aan wennen.
Het meeste hou ik van bont.

Honden zonder overdrijvingen vind ik mooi.
Honden met overdrijvingen vind ik lelijk
Have a heart that never hardens, a temper that never tires and a touch that never hurts.
Manuma
Zeer actief

Ongelezen bericht door Manuma »

Sjors is inderdaad de mooiste Bracco die ik ooit heb gezien. Prachtige hond en ook superfit :I:
Gimmick
Zeer actief

Manuma schreef:Sjors is inderdaad de mooiste Bracco die ik ooit heb gezien. Prachtige hond en ook superfit :I:
Ik ben zo verliefd op die hond.
Ben heel blij dat ik m zeker wekelijks mee mag maken.
Wat een heerlijke hond met zo'n ultiem fijn karakter. :I: :I:
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Voor mij hangt het ook nog eens af van de grootte van de hond. Guus heeft een soort krulstaart maar zijn poepgat is domweg piepklein en netjes en niet opvallend dus dan vind ik zijn hoge staart die altijd fier is wel mooi. Guus heeft veel los vel maar geen hangvel of behandeling dus dan vind ik dat juist heel expressief. Bas heeft grote ogen maar geen traanstrepen. Omdat zij klein en fluffy is vind ik die ogen dus leuk.
Ik hou niet van witte honden maar een witte bull vind ik wel weer leuk. Zo kan ik per kenmerk wel of niet vallen op de hond en dat is dan dus per hond.

Ik vind de vacht van een golden retriever reu dus echt geweldig mooi. Maar dan op een bastaard in een andere kleur. Een platte kop met veel stop op een kleine hond vind ik minder maar soms kan een pitbull reu met een dikke bakkus me juist weer heel erg aanspreken.

Herders zijn geweldig mooi maar sommige kijken heel lijp en die vind ik dus ook meteen vreselijk om te zien.
Afbeelding
laeken
Zeer actief

DeDiana schreef:
Manuma schreef:Gisteren liep ik een stukje op met twee bassets en ik kan er gewoon niet te lang naar kijken :ugh: Ik vind het sneu zoals dat beweegt. Net als dat geknor van bulldogs, mopsen en andere kortsnuiten. Ik vind het al storend bij Teckels. Of zo'n zwalkende herder. Een hond moet gewoon lekker als een hond kunnen bewegen en dan vind ik het al snel mooi.
Ja, dat vind ik ook heel belangrijk. Ik kan zo genieten van een hond die krachtig, soepel en lichtvoetig beweegt en een mooie draf en galop heeft :ok:
Ik ook maar ik heb zelf twee orthopedische wrakken. Bas heeft werkelijk het meest enge gangwerk dat je ooit gezien hebt. Die huppelt letterlijk achter. Dus niet pootjes optrekken maar knieën niet buigen en echt huppelen. Vrijwel constant. Toch is zij uitermate functioneel gebleven en loopt ze enorme afstanden. Ze is super gespierd en sterk en je kan zonder dollen met haar dagtochten wandelen in de Eifel. Of 3 uur doorlopen door regen en sneeuw in de bossen hier. Dus ik zie haar gebreken niet meer omdat ik weet dat ze een locomotief is die doorgaat. Guus heeft die extreme radius curvus voor. Zelfde verhaal. Nog nooit enige hinder van gezien. Hij rent vliegt speelt en loopt als een kiviet.

Dus ik ben heel erg voor de goed gebouwde hond maar een hond die functioneel is is eigenlijk waar het om gaat. Ik mag trouwens in mijn handen knijpen dat mijn honden functioneren met deze gebreken. Zeker Bas is echt een wonder. Met haar lopend krijg je niks dan opmerkingen. Je hond is mank. Je hond heeft zich pijn gedaan. Maar Bas loopt al 5 jaar zo. Zo is ze ook gekomen. En er is toch niks aan te doen. Opereren maakt het misschien allemaal veel erger en zolang ze uren loopt rent en speelt ga ik er niks aan doen.
Afbeelding
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

laeken schreef:
DeDiana schreef:
Manuma schreef:Gisteren liep ik een stukje op met twee bassets en ik kan er gewoon niet te lang naar kijken :ugh: Ik vind het sneu zoals dat beweegt. Net als dat geknor van bulldogs, mopsen en andere kortsnuiten. Ik vind het al storend bij Teckels. Of zo'n zwalkende herder. Een hond moet gewoon lekker als een hond kunnen bewegen en dan vind ik het al snel mooi.
Ja, dat vind ik ook heel belangrijk. Ik kan zo genieten van een hond die krachtig, soepel en lichtvoetig beweegt en een mooie draf en galop heeft :ok:
Ik ook maar ik heb zelf twee orthopedische wrakken. Bas heeft werkelijk het meest enge gangwerk dat je ooit gezien hebt. Die huppelt letterlijk achter. Dus niet pootjes optrekken maar knieën niet buigen en echt huppelen. Vrijwel constant. Toch is zij uitermate functioneel gebleven en loopt ze enorme afstanden. Ze is super gespierd en sterk en je kan zonder dollen met haar dagtochten wandelen in de Eifel. Of 3 uur doorlopen door regen en sneeuw in de bossen hier. Dus ik zie haar gebreken niet meer omdat ik weet dat ze een locomotief is die doorgaat. Guus heeft die extreme radius curvus voor. Zelfde verhaal. Nog nooit enige hinder van gezien. Hij rent vliegt speelt en loopt als een kiviet.

Dus ik ben heel erg voor de goed gebouwde hond maar een hond die functioneel is is eigenlijk waar het om gaat. Ik mag trouwens in mijn handen knijpen dat mijn honden functioneren met deze gebreken. Zeker Bas is echt een wonder. Met haar lopend krijg je niks dan opmerkingen. Je hond is mank. Je hond heeft zich pijn gedaan. Maar Bas loopt al 5 jaar zo. Zo is ze ook gekomen. En er is toch niks aan te doen. Opereren maakt het misschien allemaal veel erger en zolang ze uren loopt rent en speelt ga ik er niks aan doen.
Het zou voor mij allemaal ook geen reden zijn om een hond niet te nemen hoor ;-) Amy kon überhaupt nauwelijks lopen toen ik haar meenam. Er zijn heus ook wel dingen aan mijn eigen honden die ik minder mooi vind. Taartje loopt ook helemaal niet mooi in stap, een beetje zwalkend en alsof die lange poten haar steeds in de weg zitten. Maar als ze dan een drafje inzet :I:
Als ik puur op uiterlijk mijn ideale plaatje zou samenstellen, zou het wel een hond zijn die mooi gebouwd is en mooi beweegt.
Jackira
Zeer actief

Ongelezen bericht door Jackira »

Wat ik mooi vind;

Diepe borstkas, hoog opgetrokken buiklijn en mooie taille.
Gespierd en soepel bewegend.
Hoge poten, een dikke glanzende vacht maar niet langharig.
Stevige kaken en toch een elegant hoofd.
Bruine ogen.

Wat ik niet mooi vind;

Heel breed.
Platte snuit
Veel rimpels
Ontplofte vacht
Vilten
Te lang lijf
Korte poten
Gedrongen bouw

Toch zou ik makkelijk een hond kunnen hebben die ik niet mooi vind, maar die ik dan wel heel leuk en lief vind.
Izzie_Anneke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Izzie_Anneke »

DeDiana schreef: Ik kan zo genieten van een hond die krachtig, soepel en lichtvoetig beweegt en een mooie draf en galop heeft :ok:
Dat heb ik ook. Ik vind Izzie prachtig maar vooral als ze aan het rennen is, ze is snel en wendbaar. Dat atletische, daar kan ik uren naar kijken.

Lot heeft kromme pootjes, ze staan niet helemaal lekker onder haar lijf, huppelt meer dan ze rent, haar vacht heeft echt elk mogelijk kleurtje in zich, objectief is het geen schoonheid. En toch vind ik het een lekker ding :I:
dagmar88
Zeer actief

Stapper schreef:
dagmar88 schreef:

Fijn om te horen! Hoewel de toevoeging " denk ik" wat onzeker overkomt. Een direct telefooncontact kan wat bedreigend zijn.
Dus waar het om gaat, je gaf aan me niet te begrijpen en door je reactie denk ik dat je dit wel wilt. Denk je dat je de kern van mijn grammaticale fout geformuleerde boodschap begrijpt of wijs je mijn aanbod af uit onzekerheid? Of zal het je reet roesten en moet ik het laten gaan?
Mooie of lelijke uiterlijke kenmerken zijn subjectief en hebben niets met racisme te maken.
Pas op het moment dat je etnische achtergronden aan de hand van die persoonlijke voorkeuren categoriseert én daar een waardeoordeel aan hangt.

:mrgreen: Ik bel alleen met mijn oma. Hoop dat je niet uit een zak-in-doos aan het tappen was en nu hoofdpijn hebt.
dagmar88
Zeer actief

laeken schreef: Dus ik ben heel erg voor de goed gebouwde hond maar een hond die functioneel is is eigenlijk waar het om gaat. Ik mag trouwens in mijn handen knijpen dat mijn honden functioneren met deze gebreken. Zeker Bas is echt een wonder. Met haar lopend krijg je niks dan opmerkingen. Je hond is mank. Je hond heeft zich pijn gedaan. Maar Bas loopt al 5 jaar zo. Zo is ze ook gekomen. En er is toch niks aan te doen. Opereren maakt het misschien allemaal veel erger en zolang ze uren loopt rent en speelt ga ik er niks aan doen.
Ik kan guus echt niet lelijk vinden, ook niet met die kromme poten. Ze zouden een guus met rechte pootjes ras moeten maken :mrgreen:
sjm
Zeer actief

Ongelezen bericht door sjm »

Ik vind dat eigenlijk moeilijk te zeggen. Het totaalplaatje + uitstraling maakt een mooie of lelijke hond vind ik. Natuurlijk zijn sommige overdrijvingen in het algemeen gewoon niet zo mooi.
Hoewel een zwarte hond bijvoorbeeld niet mijn voorkeur heeft, vind ik sommige zwarte honden wel prachtig. Puur door het totaalplaatje en uitstraling.

Ik hou wel van atletische bouw en bespiering
_Leonie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door _Leonie »

Eigenlijk vind ik alles wel mooi op deze kenmerken na:

- blauwe ogen
- lichaamsbeperkende bouw
- teveel los vel
laeken
Zeer actief

dagmar88 schreef:
laeken schreef: Dus ik ben heel erg voor de goed gebouwde hond maar een hond die functioneel is is eigenlijk waar het om gaat. Ik mag trouwens in mijn handen knijpen dat mijn honden functioneren met deze gebreken. Zeker Bas is echt een wonder. Met haar lopend krijg je niks dan opmerkingen. Je hond is mank. Je hond heeft zich pijn gedaan. Maar Bas loopt al 5 jaar zo. Zo is ze ook gekomen. En er is toch niks aan te doen. Opereren maakt het misschien allemaal veel erger en zolang ze uren loopt rent en speelt ga ik er niks aan doen.
Ik kan guus echt niet lelijk vinden, ook niet met die kromme poten. Ze zouden een guus met rechte pootjes ras moeten maken :mrgreen:
Eens hoor. Ik vind hem ook meer dan geweldig en zijn karakter is daarnaast ook nog eens uitmuntend. Super sociaal en super vriendelijk. Maar ook sportief en ontzettend grappig. Er zit geen kwaad in al haat hij onze haan. Hij grauwt en hapt en wordt super giftig maar dan bijt hij nog steeds niet. Hij heeft werklust en luistert prima. Jaagt maar is terug te roepen en hij is dapper want gisteren is hij met Bas achter drie enorme everzwijnen aan gegaan.

Zulke hondjes kan je er niet genoeg van fokken voor mensen die een leuke lieve kleine sportieve hond willen. Als hij balletjes en rechte pootjes had gehad had ik Tamara proberen te overtuigen met Lanai en Guus een nestje te doen. Ook met Sofi van Sandra. Dat zijn ook hele leuke hondjes. Maar goed. Zinloos. Haha.
Afbeelding
DesireeB
Zeer actief
Mijn ras(sen): Old English Bulldog & Kruisingen
Contacteer:

Ongelezen bericht door DesireeB »

Tsjah, ik ben vooral van de kortsnuiten. Niet dat ik ze allemaal mooi vind, het moet er niet uitzien alsof een hond na 10 meter al dood gaat aan een zuurstof te kort.
Ik vind vooral brede en krachtige honden mooi. Lekkere dikke koppen, breed en log lichaam(en dan niet van de obesitas).

De enige kortsnuit waar ik echt niks mee kan zijn mopshonden, ik heb werkelijk nog nooit een geslaagd exemplaar gezien(op kruisingen na dan).

Ohh en ik ben een sucker voor echt lelijke honden die er een beetje debiel uitzien. :engel: Kan er niks aan doen, vind ze ook niet mooi of zo maar ze hebben gewoon iets.
Afbeelding
My heart will always wear the pawprints left by you.
Biothane
WashBar
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Mooi:
Een functionele hond
Mooie lange snuit
Sportief en gespierd

Niet mooi:
Lellen
Vatsig
Geplette snuiten
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
wolvster
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese StabijXFox Terrier, Airedale Terrier
Contacteer:

Ongelezen bericht door wolvster »

Tamara81 schreef:

Hebben jullie in de Lidl het kuipje vlees van Orlando eens bekeken? Dar staat me toch een raar wezen op... met zulk een korte en stompe snoet dat je nauwelijks nog kunt zien of het een hond is.
Ik heb m even gegoogeld :schrik:
T lijkt wel een vleermuis! Afbeelding
Alfilillo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising en podenco(kruising)
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Alfilillo »

Dat lijkt wel fotoshopt.

Toch opvallend dat bijna niemand hier op extreme kenmerken valt, terwijl de neuzen steeds korter, de ruggen steeds boller, de vellen steeds hangender en de poten steeds korter gefokt worden. Wie zijn de mensen die zo'n hond willen?
Afbeeldingalfillilo (1) by [url=https://www.flickr.com/photos/157306925@N05/]

Alfil & Lily
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

dat zijn mensen die hier niet komen, lijkt me de conclusie :hmmm:
wolvster
Zeer actief
Contacteer:

Mijn dochter heeft nu door dat ze met haar handje schaduwpoppetjes kan maken.
Dus ik maakte vanmiddag met mijn hand een hond die zn bek open en dicht deed.
Zij stak haar knuistje in de lucht.

Ja, lieverd dat is ook een soort hondje, dat klopt Afbeelding :jank: :ugh:
Sandra&co

Ongelezen bericht door Sandra&co »

wolvster schreef:Mijn dochter heeft nu door dat ze met haar handje schaduwpoppetjes kan maken.

Ik moest 'm 2x lezen voor hij binnenkwam :LOL:
ceciel
Zeer actief

Ongelezen bericht door ceciel »

Wat ik echt spuuglelijk vind zijn rooie neuzen, of die nou op een toller, podenco of een bordeauxdog zitten.
Verder heb kan ik een heel lijstje met lelijke kenmerken opnoemen maar als blijkt dat het hondje op zich een leuk, vriendelijk dier is verdwijnen die minder aantrekkelijke uiterlijkheden vrij rap naar de achtergrond.
Zo heb ik vrij weinig met kleine hondjes maar ben ik dikke vrienden met o.a. een mopshondje, yorkshire en kruising chihuahua/jack die hier zo nu en dan komen logeren en vind ik bijvoorbeeld Guus (van laeken) een droppie om te zien. Ook al denk ik niet dat ik snel zelf zo'n hondje aan zou schaffen.
Wat ik echt mooi vind is een hond van formaat die ondanks zijn afmetingen goed in elkaar zit, kortharig, met een zwarte neus en het liefst een zwart masker.
ceciel
Zeer actief

Ongelezen bericht door ceciel »

Jion schreef:Speciaal voor Ceciel: :LOL:

Afbeelding
:LOL: haha ik moest keihard lachen van deze foto :E: Doe maar een kusje op die rooie dop!
Stapper
Zeer actief

Ongelezen bericht door Stapper »

dagmar88 schreef:
Stapper schreef:
dagmar88 schreef:

Mooie of lelijke uiterlijke kenmerken zijn subjectief en hebben niets met racisme te maken.
Pas op het moment dat je etnische achtergronden aan de hand van die persoonlijke voorkeuren categoriseert én daar een waardeoordeel aan hangt.

:mrgreen: Ik bel alleen met mijn oma. Hoop dat je niet uit een zak-in-doos aan het tappen was en nu hoofdpijn hebt.
Duidelijk omschreven en geen speld tussen te krijgen :lol1:
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

Nog eentje voor Ceciel dan :pffff:
Afbeelding
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Nanna schreef:Denk trouwens dat je 'mooi' niet moet verwarren met 'willen hebben'.
Tulijk wil ik graag een hond die me aanspreekt, maar ik kan wel wat mooiers verzinnen dan die dweilen van mij ;-)

AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Toch zou ik van bovenstaande rassen er niet één willen hebben. Omdat ze me niet zo passen. Maar van hun uiterlijk genieten kan ik zeker wel.
Middelste vind ik niet mooi , veel te lange nek.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
wolvster
Zeer actief
Contacteer:

Sandra&co schreef:
wolvster schreef:Mijn dochter heeft nu door dat ze met haar handje schaduwpoppetjes kan maken.

Ik moest 'm 2x lezen voor hij binnenkwam :LOL:
:engel:

Nou dat hondje op die verpakking kan zo voor een vuist doorgaan, toch? :engel:
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Teveel vel vind ik lelijk en er moet een neus opzitten.
En hoewel ik het best mooi kan vinden ben ik niet van de kortharen. Of van bloot.
Lelijk vind ik verkleurde vacht.

Mooi vind ik dus een goede vacht, halflang of lang.
Ik houd van krullen en van bont. En van dikke koppen, mits er een goede neus aan zit.
Oh. en van krulstaarten maar dan wel met lang haar.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”