Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Ze is er!! Meet Lot... Update p4

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Pino01
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden retriever
Aantal honden: 1

Re: Ze is er!! Meet Lot.

Ongelezen bericht door Pino01 »

Heel veel plezier met Lot.
Zamunda
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Zamunda »

Izzie_Anneke schreef:Ze heeft nog niet geplast :80: Ze is hier nu een uur of 8, rond gerend, we zijn 4 keer een rondje eruit geweest en noppes.
Nou ja, ik zal haar straks wel nat aantreffen maar ik was even vergeten hoe een nieuw hondje voelt. Ik ben een bok op een haverkist.
Bij Banjo duurde het bijna twee dagen geloof ik :schrik: . Ik verwachtte dat hij het dan wel in de bench zou doen 's nachts maar dat wilde hij dus ook niet blijkbaar. Ja, vroeg in de tweede ochtend dat hij hier was had hij had in (en buiten, leuk een reu) de bench geplast. Gelukkig was het toen ook goed en ging hij vanaf dat moment gewoon plassen als hij moest (netjes buiten trouwens).

En ja, het is weer heel raar met een nieuw hondje hè! Alles weer opnieuw ontdekken.
Izzie_Anneke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Izzie_Anneke »

Oh, fijn zo'n beeicht! Dank!
Ik ben ineens een irritante overbezorgde moeder
billy
Erelid
Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier

Ongelezen bericht door billy »

Wat een leukerd :I: heel veel geluk met Lot :cheer:
Afbeelding
Johnny Jones
Zeer actief

Ongelezen bericht door Johnny Jones »

Leuk alert koppie heeft ze. Veel geluk met Lot!
Izzie_Anneke
Zeer actief

Johnny Jones schreef:Leuk alert koppie heeft ze.
Ze is olijk. Met Gremlin oren.
Zamunda
Zeer actief

Izzie_Anneke schreef:Oh, fijn zo'n beeicht! Dank!
Graag gedaan :ok: . Ik ben vanaf morgen ook weer aan de beurt om de overbezorgde/alles overdenkende moeder uit te hangen :tongue: .
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Awww wat een dot die Lot :I: :I: :mrgreen:

Ik had het ook helemaal gemist, maar heel veel geluk met dit meisje :cheer:
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
veertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje

Ongelezen bericht door veertje »

Het filmpje van haar klopte dus wel goed? :LOL:
Lekker druk :I:
hakunamatata
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense straatratjes
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door hakunamatata »

veertje schreef:Het filmpje van haar klopte dus wel goed? :LOL:
Lekker druk :I:
Waarom denk je dat ik haar wat voor jou vond en ik voor Margaretha ging :LOL: die dezelfde avond van aankomst al op schoot ligt zag ik al voorbij komen, hahah.

IzzieAnneke, weet je of ze gedurende de reis geplast heeft? Als niet zou ik wel binnen 24u plas verwachten. Ze zijn namelijk best lang onderweg, véél langer dan de opvangers van Zamunda. Maar Meike die bij mij in opvang kwam had ook de hele reis geen plas gedaan en bij mij eerst ook niet. Zij durfde buiten geen stap te zetten in het begin en na veel gedraai en gekreun heeft ze zo onopvallend mogelijk een enorme plas gedaan in huis. Ze hield het zo lang op tot ze écht niet meer kon. Toen ze eenmaal buiten durfde heeft ze ook echt nooit meer iets binnen gedaan, mega zindelijk.
~ Hakuna matata: Ge hebt geen zorgen, zorg maar dat ge geniet! ~
Afbeelding
Izzie_Anneke
Zeer actief

Vanochtend om 6 uur begon de bench te bewegen dus hop eruit, een grote plas buiten. Knap meiske! Of ze in de bus gepiest heeft weet ik niet, zo te ruiken wel. Die gaat straks dus onder de douche, eens kijken of ze me dan nog lief vindt. Eerst even vlooien shampoo scoren ergens.
Nu is ze weer aan en loopt het huis te verkennen en Izzie uit te dagen. Iz vindt het nog maar een druk ding maar die is dan ook de rust zelve.
Zyntia
Zeer actief

Ongelezen bericht door Zyntia »

Best goed gegaan dus de eerste nacht :D
Lot heb ik als naam nog nooit eerder gehoord.
Of is het een afkorting van bijvoorbeeld Lotte?
Izzie_Anneke
Zeer actief

Zyntia schreef:Best goed gegaan dus de eerste nacht :D
Lot heb ik als naam nog nooit eerder gehoord.
Of is het een afkorting van bijvoorbeeld Lotte?
Ze doet het heel goed maar wat je kunt er natuurlijk nog maar weinig van zeggen na een halve dag.
Ze is gewoon Lot, geen afkorting.
Izzie_Anneke
Zeer actief

Zinodo schreef:ben benieuwd wat ze van de douche gaat vinden :engel:

Ik ook :schrik:

Afbeelding

Vanochtend Nu ligt ze in haar bench te vechten tegen de slaap, het is een drukje.
natalie
Zeer actief

Ongelezen bericht door natalie »

Izzie_Anneke schreef:
Afbeelding

Vanochtend
Nu ligt ze in haar bench te vechten tegen de slaap, het is een drukje.
Mooie foto! Wat een heerlijke hond om te zien. Veel geluk met elkaar :D
jacq1970
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

Wat een leukerdje, heel veel plezier met zijn allen!
Afbeelding
veertje
Zeer actief

Nanna schreef:
Izzie_Anneke schreef:Oh, fijn zo'n beeicht! Dank!
Ik heb ooit met die overstromingen in de Betuwe, toen alles geëvacueerd moest worden, twee Deerhounds opgevangen. Die reu piste meteen olijk van zich af maar die teef heeft het 24 uur opgehouden :80: En toen moest ze wel ;-)
Die Roemenen zitten vaak al vanaf donderdag in de bus. Die rijdt langs een aantal plekken om de honden op te halen en dan richting noorden om ze op verschillende plekken weer af te zetten. Dus sommige honden zitten van donderdag t/m zaterdag in een busje en zijn zo zindelijk dat ze daar echt niet in de bench plassen.
Zamunda
Zeer actief

Fijn dat ze vanmorgen gelijk geplast heeft! Is die hindernis alvast genomen. Wat loopt ze er lekker bij buiten zeg :I: .

veertje schreef:Die Roemenen zitten vaak al vanaf donderdag in de bus. Die rijdt langs een aantal plekken om de honden op te halen en dan richting noorden om ze op verschillende plekken weer af te zetten. Dus sommige honden zitten van donderdag t/m zaterdag in een busje en zijn zo zindelijk dat ze daar echt niet in de bench plassen.
Had Banjo inderdaad ook niet gedaan volgens mij (die was wel minder lang onderweg) en hier durfde hij het buiten niet, maar wilde het in huis en in de bench ook echt niet doen... tot die tweede ochtend vroeg toen toch echt de dam barstte en hij in en buiten de bench een plas van jewelste had laten lopen :tongue: .
Izzie_Anneke
Zeer actief

Nou, het douchen vond Lot geen succes maar het heeft gewerkt, ze geeft toe aan haar moe zijn. Het slaapt. Ik kon zelfs naar de keuken lopen zonder schaduw!

Izzie is nog niet ontdooid, die vindt er nog niet veel aan....
kipo
Zeer actief

Ongelezen bericht door kipo »

Izzie_Anneke schreef:Nou, het douchen vond Lot geen succes maar het heeft gewerkt, ze geeft toe aan haar moe zijn. Het slaapt. Ik kon zelfs naar de keuken lopen zonder schaduw!

Izzie is nog niet ontdooid, die vindt er nog niet veel aan....
Dat duurde tussen Kita en Pol best lang, tussen Pol en Aura helemaal niet en tussen Aura en Linda weer wel. Daar heb ik nog over gepost hier, toen ik het even niet meer zag zitten, daar kreeg ik wel heel fijn relativerende antwoorden op.
Aura heeft ook best lang haar plas opgehouden de eerste dagen.
Izzie_Anneke
Zeer actief

Fijn, zo'n bericht. Ik weet dat het nog maar heel nieuw is en dat het tijd nodig heeft. Izzie verdient wel echt fijn gezelschap.
hakunamatata
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense straatratjes

Ongelezen bericht door hakunamatata »

Suze is er ook zo eentje die niet gelijk vriendschap sluit. En zelfs met Ayla, haar beste vriendin, is het niet gelijk spelen als ze elkaar zien. Wel gelijk begroeten en duidelijk blij Ayla te zien, maar waar Ayla gelijk de draad weer oppakt doet Suze dat echt niet. Zo is Ayla hier afgelopen donderdag een dag geweest en die hele dag heeft Suze heus wel gesnuffeld met Ayla en vriendelijk begroet, maar spelen echt niet. Vandaag is Ayla er weer en het was nu alsof ze Ayla weer lang genoeg heeft zien en dus wel weer spelen en dolle pret samen.

Suze is echt een druif wat dat betreft. Ze is heus goed met andere honden, maar wil er nog niks mee en gaat eerst vooral haar eigen gang. Zo zag ik hier op het forum al eens voorbij komen dat Suze vast niet blij wordt van een tweede hond want op forumwandeling deed ze ook niks met de andere honden. Ja, dat is Suze dus. Wanneer ik een tweede hond zou zoeken en er gevraagd wordt om een kennismaking met Suze erbij om te kijken of het klikt, kan ik je al voorspellen dat het niks wordt. Daar heeft Suze minstens een week voor nodig :P
~ Hakuna matata: Ge hebt geen zorgen, zorg maar dat ge geniet! ~
Afbeelding
veertje
Zeer actief

Izzie moet nog even beseffen dat het ook zo zijn voordelen heeft een vriendin erbij :wink:

Finn ging wel al vrij vlot spelen met 2 van de 3 opvangers, alleen met Joia heeft hij bijna een week de kat uit de boom gekeken. En toen tegen het eind van de week beet ze hem ook nog een gaatje onder zijn oog door een stommiteit van mij (geen voer laten vallen bij honden die net uit een asiel komen). Maar toen begon het ijs al wel te breken en ik denk dat hij van de 3 opvangers met haar de beste band heeft gehad.
Izzie houdt wel van spelen geloof ik, dus ik vermoed dat ze nog wel gaat ontdooien als Lot ook wat meer zichzelf is geworden :wink:
nomo
Zeer actief

Ongelezen bericht door nomo »

Oh gut, wat een geweldig koppie zit daarop :I: Heel veel plezier met haar!
Zyntia
Zeer actief

Ongelezen bericht door Zyntia »

Hier was het gelijk dikke mik eigenlijk, nadat er een tweede hondje kwam.
Beetje aftasten, maar er werd al snel gespeeld.

Nu ligt dat met een buitenlands hondje vast wat anders misschien, dan met een hondje uit Nederland?
Geen idee eigenlijk.

Gaat vast snel gekomen met Izzie.
Die zal straks vast blij zijn / gewend aan, met haar zusje :cheer:
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

Hier duurt het vaak ook even voordat met opvangers en logés gespeeld wordt en ze er echt bij horen. Toen Mila jong was, deed ze dat wel wat sneller, maar dat was natuurlijk ook afhankelijk van de andere hond (met sommige had ze meer een directe speelklik dan met andere en sommige honden waren nog te veel onder de indruk in het begin). Nu is Amy degene die het meest speelt met opvangers/logés, maar die heeft altijd een dag of drie nodig om los te komen.

Izzie kijkt denk ik gewoon even de kat uit de boom en misschien wacht ze tot Lot iets meer tot rust is gekomen.
Izzie_Anneke
Zeer actief

DeDiana schreef: Izzie kijkt denk ik gewoon even de kat uit de boom en misschien wacht ze tot Lot iets meer tot rust is gekomen.
Dat laatste weet ik wel zeker :mrgreen:
En ik verbaas me erover hoe goed ze het doet. Ze pakt haar rust wat meer hoewel ik haar daar ook bij help. Het is echt een dotje :I:
DeDiana
Zeer actief

Izzie_Anneke schreef:
DeDiana schreef: Izzie kijkt denk ik gewoon even de kat uit de boom en misschien wacht ze tot Lot iets meer tot rust is gekomen.
Dat laatste weet ik wel zeker :mrgreen:
En ik verbaas me erover hoe goed ze het doet. Ze pakt haar rust wat meer hoewel ik haar daar ook bij help. Het is echt een dotje :I:
Izzie is een slimme hond :lol1:

Fijn dat Lot ook wat rustiger wordt. Hoe gaat het wandelen? Vindt ze alles raar of spannend buiten of valt dat mee?
Izzie_Anneke
Zeer actief

DeDiana schreef: Fijn dat Lot ook wat rustiger wordt. Hoe gaat het wandelen? Vindt ze alles raar of spannend buiten of valt dat mee?
Het gaat boven verwachting goed. Ze loopt mee alsof ze het al jaren doet, trekt niet, als ze aan het einde van de lijn is gekomen huppelt ze gezellig naar me terug. Andere hondjes is ze wat timide mee maar ook prima. Gisteren was er een opdringerig type en dan trekt ze haar lip op (dat doet Izzie echt nooit), en dat is natuurlijk gewoon oke.
In huis is ze een beetje zwaan-kleef-aan, met wat negeren wordt dat nu al minder.
Het springt als een gek, ze heeft een soort ingebouwde trampoline, maar ze begint nu al in de gaten te krijgen dat ik dat niet de bedoeling vind. Morgen gaan we Nee aanleren, dat is er wel eentje voor haar :mrgreen:
Ze is (uiteraard) happig op voer en koekjes, maar niet fel. Ik moet opletten dat ze niet alles voor Izzie d'r neus weg vreet maar ik mag dat prima sturen.

Ik ben elke dag even weggeweest om haar te laten wennen dat ik er niet altijd ben. Ze zit dan wel in de bench, ook al denk ik niet dat er iets misgaat met Iz maar laten we dat niet uitproberen. Ook dan tref ik haar stil en slapend aan bij terugkomst.

Eigenlijk is ze een lot uit de loterij maar ik realiseer me ook dat ze nog moet wennen en echt zichzelf moet worden :engel:
DeDiana
Zeer actief

Izzie_Anneke schreef:
DeDiana schreef: Fijn dat Lot ook wat rustiger wordt. Hoe gaat het wandelen? Vindt ze alles raar of spannend buiten of valt dat mee?
Het gaat boven verwachting goed. Ze loopt mee alsof ze het al jaren doet, trekt niet, als ze aan het einde van de lijn is gekomen huppelt ze gezellig naar me terug. Andere hondjes is ze wat timide mee maar ook prima. Gisteren was er een opdringerig type en dan trekt ze haar lip op (dat doet Izzie echt nooit), en dat is natuurlijk gewoon oke.
In huis is ze een beetje zwaan-kleef-aan, met wat negeren wordt dat nu al minder.
Het springt als een gek, ze heeft een soort ingebouwde trampoline, maar ze begint nu al in de gaten te krijgen dat ik dat niet de bedoeling vind. Morgen gaan we Nee aanleren, dat is er wel eentje voor haar :mrgreen:
Ze is (uiteraard) happig op voer en koekjes, maar niet fel. Ik moet opletten dat ze niet alles voor Izzie d'r neus weg vreet maar ik mag dat prima sturen.

Ik ben elke dag even weggeweest om haar te laten wennen dat ik er niet altijd ben. Ze zit dan wel in de bench, ook al denk ik niet dat er iets misgaat met Iz maar laten we dat niet uitproberen. Ook dan tref ik haar stil en slapend aan bij terugkomst.

Eigenlijk is ze een lot uit de loterij maar ik realiseer me ook dat ze nog moet wennen en echt zichzelf moet worden :engel:
Dat klinkt in ieder geval al als een heel goed begin! :ok:
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”