Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hou GVD je agressieve hond aan de lijn

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Tineke
Zeer actief
Aantal honden: 3

Re: Hou GVD je agressieve hond aan de lijn

Ongelezen bericht door Tineke »

Fotogravinnetje schreef:Elco en Gait hebben dezelfde staartdracht. Elco komt in de problemen, Gait niet. Rest van hun houding is namelijk heel anders. Gait is zelfverzekerd, Elco is bang gepakt te worden (wat dus helaas al te vaak daadwerkelijk gebeurd is)
Sien was ook wat angstig en ze had geen staart maar was ook weleens de klos bij andere honden om opgejaagd te worden. En dan ging zij zelf nooit blaffend of überhaupt op de andere partij af.
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
Manuma
Zeer actief

Ongelezen bericht door Manuma »

Manu draagt zijn staart ook in een krul en hoog. Hij loopt altijd heel zelfverzekerd en kalm rond, met de meeste honden gaat hij prima. Soms zijn er van die etters die een punt willen blijven maken en zodra Manu niet oplet hangen ze erin. Gelukkig doet het hem allemaal niet zoveel.

Ik maak overigens regelmatig mee dat eigenaren van hun hond zeggen dat ze bang zijn aangevallen te worden. En die hondjes zoeken dan zelf al grommend en blaffend mijn honden op die hun eigen ding staan te doen :denken:
Tot echt aanstaren en grommen terwijl mijn honden geen pas hun kant op hebben gezet. Wat is dat nu echt voor gedrag? Want als mijn honden dan weer bewegen schieten ze weer naar achteren. Dus het is wel een onzekerheid denk ik, maar waarom dan dat provoceren?
Manuma
Zeer actief

Ongelezen bericht door Manuma »

Dat klinkt heel logisch als je het zo uitlegt :ok: Dank!
-Saskia-
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door -Saskia- »

Angst kan ook net maken dat er een sterke neiging ontstaat de prikkel te willen onderzoeken.
Ik ben bang van spinnen en hoewel ik prima weet dat dat beest me verder met rust laat lukt het mij écht niet dat te negeren.
Dan zit ik als een debiel naar dat ding te staren, zoek ik vloekend een vliegenmepper om het vervolgens tot moes te slaan.

Iets andere situatie maar wij hadden ooit een teefje in de groep die obsessief richting andere honden wilde, trok haar baas de arm half uit de kom omdat ze steeds wilde 'spelen'.
Bleek ze op een bepaalde afstand heel subtiel aan te geven dat ze liever de andere kant op wilde, dat werd door de baas niet opgemerkt waardoor dat teefje zich genoodzaakt voelde om net wel kennis te maken zodat ze tenminste wist of de andere partij oké was of niet.
Woest
Zeer actief
Mijn ras(sen): Västgötaspets
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Woest »

Bij Rico kan de staart geen excuus zijn om hem aan te mogen vallen....
Sandra&co

Ongelezen bericht door Sandra&co »

Gister in midden-van-niks-gebied zag ik een kleine 50 meter verderop een stelletje aankomen met 1 grote zwarte hond die het allemaal niet zo kon interesseren. Maar zodra die mensen mijn honden zagen, bleken ze nog een klein bruin ding (Border Terrier bleek later) op de arm te hebben die zo ongeveer mijn kant op gesméten werd en op volle snelheid op Izzy afschoot om haar te rammen. Ik wist niet wat ik zag :LOL: Het was te belachelijk om aan te zien komen :19:
blondie
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door blondie »

Zinodo schreef:
Miezemuis schreef:Vandaag nog een man wiens sluipende en fixerende herderachtige voor de vierde keer grommend naar mijn meiden dook en nog net op tijd teruggeroepen werd ( luistert gelukkig wel goed). Tsja het komt doordat jouw honden en hoge staartdracht hebben. Heel veel honden reageren daar agressief op. Ik heb hem maar toegebeten dat ik daar elke dag loop en zijn hond de enige was die dat steeds probeerde. Dat was omdat zijn hond de enige oorspronkelijke hond was een niet zo'n ontplofte cavia als een poedel. Echt wtf . Vanaf nu loop ik om als ik hem zie.
:goeie: :goeie: :goeie: Wat een mafkees!

Even door op de hoge staartdracht. De mechelaarkruising van mijn vriendin "reageert daar ook op" (niet agressief, maar wel gespannen, opgewonden of zo) en hij heeft zelf ook een hoog gedragen krulstaart (ja, kruising). Wat zij dus doet is mij een complete raadsel. Ze duwt zijn staart omlaag en blijft volhouden dat hij het zelf ook niet zo hoog moet dragen :hmmm: ik kan me niet voorstellen dat de hond zijn staart anders zal gaan dragen omdat jij als baas dat wilt, maar ok :denken: en wat ze daarmee voor elkaar wilt krijgen snap ik ook niet zo goed.
Eerder in dit topic gaf ik een reactie over de staarthouding van mijn eerste herder, vond net ineens een serie op forum van jaren geleden waarin goed te zien is hoe wisselend zijn staart is in een bepaalde ontmoeting
Van jaren geleden dus"
Afbeelding
Hey?
Afbeelding
Ohw :80:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Uit de oude doos maar in deze volgorde ging het, vond het grappig om weer eens terug te zien. Is de kat van de verderop buren die een hond gewend is/was, hoort bij het huis met het groene hekje. En de kleine hond was van de buurman daarnaast"

Dit ging uiteraard allemaal zeer snel (en ik kende Finn in zijn gedrag naar katten en naar die kleine teef toe), maar om aan te geven dat het soms best lastig kan zijn om goed een situatie in te schatten als het gaat om al dan niet gespannen hoge staarthouding van een hond die normaliter zijn staart laag draagt is dit denk ik wel een goed voorbeeld. Zeker ook om te zien hoe de houding ook snel weer tot neutraal kan gaan als het allemaal "relaxed" gaat.
Maar aangezien je dat nooit op voorhand kunt voorspellen :engel: ben ik zelf altijd eigenlijk wel op mijn hoede als de staart in houding piek gaat bij onverwachtse ontmoetingen bij huidige honden.
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Zinodo schreef:Daarbij snap ik het nog altijd niet waarom zij dan die staart steeds omlaag duwt..

Cesar heeft dat een paar keer gedaan op de tillevisie. De hond zou zich naar zijn staarthouding gaan voelen, dus als je die forceert nemen ze het gevoel dat er bij zou horen over.

:LOL: :LOL: :LOL: Ik zie het al helemaal voor me, dat ik met naap z'n staart ga staan kwispelen. Die zou diep verontwaardigd zijn.
Zyntia
Zeer actief

Ongelezen bericht door Zyntia »

blondie schreef:
Cleva schreef:Een hoge staart (bij een hond die het ook gewoon kan laten hangen) betekent niet meer of minder dan zelfverzekerde energie.
Het heeft niets met agressie te maken.

Die reu met die staart kan in dezelfde houding ook ween heel rustig spelletje met je nieuwe kitten beginnen. Het gezicht is een ander verhaal maar de staart is hetzelfde.

Net zoals honden met een lage zwabberstaart niet per definitie onderdanig zijn. Mira heeft voor een whippet een heel erg vrolijke staart maar wel lager dan haar vriendin Ginder, een boxerkruising.
Ginder trekt een uitgesproken boxerhoofd als ze het niet meer snapt (en dat is meestal) en gaat in uitgestrekte galop terug naar haar bazin. Nog steeds met die staart omhoog.
:LOL: ik zie het voor me gewoon.
:mrgreen:
Zyntia
Zeer actief

dagmar88 schreef:
Zinodo schreef:Daarbij snap ik het nog altijd niet waarom zij dan die staart steeds omlaag duwt..

Cesar heeft dat een paar keer gedaan op de tillevisie. De hond zou zich naar zijn staarthouding gaan voelen, dus als je die forceert nemen ze het gevoel dat er bij zou horen over.

:LOL: :LOL: :LOL: Ik zie het al helemaal voor me, dat ik met naap z'n staart ga staan kwispelen. Die zou diep verontwaardigd zijn.
:LOL:
Zyntia
Zeer actief

Tijdje terug kwam er ineens een hitsige JackRussel aan gerend.
Staart fier omhoog, piepend...hij wou maar één ding: er bovenop.
Nadat de baas voorbij liep volgde de hond ook weer.

Mijn hondjes bleven gewoon neutraal/nieuwsgierig.

Dit keer ging het dus goed.
Maar stel nou dat die Jack ooit de " verkeerde " hond treft...., moet er niet aan denken :schrik:
Zyntia
Zeer actief

Nanna schreef:
Zyntia schreef:Tijdje terug kwam er ineens een hitsige JackRussel aan gerend.
Staart fier omhoog, piepend...hij wou maar één ding: er bovenop.
Nadat de baas voorbij liep volgde de hond ook weer.

Mijn hondjes bleven gewoon neutraal/nieuwsgierig.

Dit keer ging het dus goed.
Maar stel nou dat die Jack ooit de " verkeerde " hond treft...., moet er niet aan denken :schrik:
Dan krijgt ie waarschijnlijk een hap in zijn flikker en kan met gedeukt ego weer door :tongue:
Of hij moet een hond met een kronkel treffen die meteen doorgaat voor de kill. :schrik:
Laten we hopen dat er niks ergs gebeurd dan.
Alleen een gedeukt ego.
Gimmick
Zeer actief

Ongelezen bericht door Gimmick »

Dees en Maylo schreef:Hier loopt ook zo'n gezin rond met een bearded collie. Al 3 jaar lang alleen maar gezeik steeds. Ik heb van alles geprobeerd te bereiken met dat gezin. Eerst netjes en zelfs met elkaar oplopen geprobeerd en toen dat niet werkte besloten de honden ten alle tijden bij elkaar uit te buurt te houden en indien niet mogelijk aan te lijnen. Hun reu is gewoon een vervelend pats ventje die overal wel even wil knokken. Maar goed dat beest weegt tussen de 15 en 20 kg dus legt echt het loodje bij Droef als het er op aan komt. Toen Izzy een keer door hem de lucht in geslingerd werd ben ik echt woest geworden en daarna nog bij ze langs gegaan. Begonnen ze te ontkennen etc. Daarna heb ik hem nog een paar keer van Droef af mogen sleuren incl de benodigde dreigementen erbij dat zowel ik en Droef op en duur niet meer in staan voor de gevolgen. Droef is inmiddels geen jolige jongen meer als het op dit soort zaken neer komt en de vorige keer hielden ze weer niet hun reu bij zich en zou de etter wel op een aangelijnde Droef klappen. Toen hij Droef in zijn nek vast had heb ik de rem van de flec gehaald en gezegd toe maar. Toen had Droef hem ineens vast en wist die etter niet hoe snel hij moest maken dat hij weg kwam met zijn staart tussen zijn poten. Als ik nu langs het huis loop, blaft hij ook niet meer. En de baasjes lopen krampachtig om snel hun hond aanlijnend.

Ze kunnen het dus wel blijkbaar maar eerst moesten ze blijkbaar bewijs hebben dat het ook wel eens zomaar over kon zijn met hun hond.

Over hoog gedragen staarten valt ook wel wat te zeggen. Ik merk wel dat Droef hier sterker op reageert dan lagere staarten. Uiteraard speelt dan niet alleen de staart een rol maar de rest van de houding ook.
en vervolgens janken dat je hond in beslag genomen wordt na het doodbijten van een andere hond.
Sorry hoor maar als je hond geen doetje meer is naar andere honden heb je je hond in bescherming te nemen hoe vaak de andere hond die van jou ook terroriseert. Je geeft nooit je hond de ruimte om de andere schade toe te brengen.
ook niet als de andere de aanval opent op die van jou.

Gimmick is meerdere malen aangevallen door andere honden maar nooit echt nooit heeft zij de mogelijkheid gehad om terug te grijpen.
Have a heart that never hardens, a temper that never tires and a touch that never hurts.
Gimmick
Zeer actief

Ongelezen bericht door Gimmick »

lor1_1984 schreef:
dagmar88 schreef:

Zoiets idd en de staart hoog dragen is een teken van dominantie dus die staart moet omlaag.
Maakt niet uit of die hoge staart de natuurlijke staartdracht is, omlaag ermee. :zweep:
dan moet je er dus een gewicht aanhangen :hmmm:
wel even opletten als ze moeten poepen...
Have a heart that never hardens, a temper that never tires and a touch that never hurts.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”