Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Ons avontuur: Spanje *buren en omgeving*
Moderator: moderatorteam
- GoldenGizmo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden retriever
- Aantal honden: 1
Re: Ons avontuur: Spanje
Veel geluk in Spanje!
- DeDiana
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
- Aantal honden: 4
We genieten inderdaad allemaal ontzettend van de zon en warmte, ik ben al net zo'n koukleum als TaartjeManuma schreef:Ik vind het echt wat voor jou! En die drie Spanjaarden zijn er vast ook gelukkig mee. Zon voor Taartje!
Stoer dat je het gewoon doet! Heel veel woonplezier, zo te zien heb je een prachtig huis uitgezocht

-
- Zeer actief
Ik ga jou en je honden zelfs een beetje missen vrees ik
Umaatje wil vast weleens op bezoek komen 
Geniet ervan! En fijn te lezen dat het nu al zo bevalt!

- DeDiana
- Zeer actief
Jullie zijn natuurlijk van harte welkom of we organiseren hier gewoon de volgende hf-wandeling waarbij deelname verplicht isManuma schreef:Ik ga jou en je honden zelfs een beetje missen vrees ikUmaatje wil vast weleens op bezoek komen

Ik denk dat Amy haar twee partners in crime ook wel zal missen en Amoz zijn grootste vriend

- Miezemuis
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote poedels
- Aantal honden: 2
Jee wat gaaf. Heel veel plezier in het warme Spanje. Mooie stulp heb je. Die trap met die tegeltjes 

-
- Zeer actief
Echt wel om jaloers op te worden. Wat lijkt me dat heerlijk! Geniet ervan met je mooie roedeltje!
-
- Zeer actief
Wat ontzettend gaaf! Geniet van je prachtige plek 

- HillieS
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising Border Terriër en Schapendoes
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Ik vind het superstoer dat je deze stap hebt gezet! Veel mensen zullen dit ook willen (ik tenminste wel), maar niet veel durven de stap te zetten. Zeker niet als je het zonder partner doet.
Heel veel geluk in Spanje!
Heel veel geluk in Spanje!
- Sabi85
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herder korthaar
- noekie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): american bulldog,
Xfila/stabij/lab/? - Aantal honden: 2
- Contacteer:
Heel veel geluk in je nieuwe huis; ziet er prachtig uit.
Zou dat ooit ook graag willen maar helaas (nog) niet mogelijk; werk, kleine kinderen en familie
Zou dat ooit ook graag willen maar helaas (nog) niet mogelijk; werk, kleine kinderen en familie
scooby 06-07-1995/31-08-2007
andor 12-04-2001/10-09-2009
- miriam
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever.
- Frederique
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouvier des Flandres
- Contacteer:
Wat een ontzettend gaaf avontuur
Zoiets lijkt me ook wel wat voor mij want ik ben niet gemaakt voor de Nederlandse herfst en winter
Maar eerst maar eens de Postcodeloterij winnen

Zoiets lijkt me ook wel wat voor mij want ik ben niet gemaakt voor de Nederlandse herfst en winter
Maar eerst maar eens de Postcodeloterij winnen

Groetjes, Fréderique en mijn Floddertje Babbe
In liefdevolle herinnering: Dayka, Devlin en Vinou, mijn Bouviermeiden. Mis jullie en hou van jullie
In liefdevolle herinnering: Dayka, Devlin en Vinou, mijn Bouviermeiden. Mis jullie en hou van jullie

-
- Zeer actief
Wat een heerlijke plek. Veel geluk daar!
-
- Zeer actief
Ha, ze is er! Wat heb je een heerlijk plekje gevonden 

- DeDiana
- Zeer actief
Precies, zo zie ik het ook. Of ik nou van Nijmegen naar Friesland of naar Spanje verhuis, het is alleen iets verder, maar een verhuizing is een verhuizingCleva schreef:Werk en kinderen heb je in Spanje ook, hoor. Ze is niet naar de congo.noekie schreef: Zou dat ooit ook graag willen maar helaas (nog) niet mogelijk; werk, kleine kinderen en familie
Het is maar net hoe honkvast je bent. Ik ben herhaaldelijke verkast naar groenere weiden en ik heb er echt nooit spijt van gehad. En ook al heb je het wel. Dan zit je over drie jaar op zwenkgras 18 in plaats van 7.
Ik probeer al jaren mijn zus te bewegen om drie kwartier verderop te gaan wonen maar zwager doet net alsof hij naar groenland moet emigreren.

Nu als de wiedeweerga op talencursus en dan red ik me hier ook wel. En bevalt het niet, dan ben ik over een jaar weer terug.
De postcodeloterij winnen is ook niet echt nodig - het leven in Spanje is goedkoper dan in Nederland en huren/kopen ook (wel afhankelijk van de regio in Spanje). Dus als je in Nederland rond kunt komen, lukt dat in Spanje ook wel.
Het is inderdaad voor mij wel erg handig dat ik mijn werk gewoon mee kan nemen en dus niet op zoek moet naar werk. Maar dat zijn allemaal omstandigheden die je zelf kunt creëren natuurlijk.
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Wat heerlijk voor jullie! Het huis en de buitenruimte zien goed uit en de honden lijken al prima op hun gemak. Heel veel woonplezier daar! voor jullie! 

- sonj@
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kruising
Wat moedig om daar te gaan wonen in je eentje.
Fijn dat je het werk gewoon kan blijven doen.
Heel veel succes.
Fijn dat je het werk gewoon kan blijven doen.
Heel veel succes.
- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Contacteer:
Wat heerlijk zeg
het ziet er supergoed uit en jij kan straks hard lachen als wij hier in -10 met storm zitten
Ik hoop dat het je heel erg gaat bevallen, maar ik heb zo'n idee dat dit wel goedkomt

Ik hoop dat het je heel erg gaat bevallen, maar ik heb zo'n idee dat dit wel goedkomt

- noekie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): american bulldog,
Xfila/stabij/lab/? - Aantal honden: 2
- Contacteer:
Mijn man en ikzelf werken allebei in de dierensector en daar is zeker niet overal werk te vinden en iets anders doen; nee want dit is ook een droom van mij.Cleva schreef:Werk en kinderen heb je in Spanje ook, hoor. Ze is niet naar de congo.noekie schreef: Zou dat ooit ook graag willen maar helaas (nog) niet mogelijk; werk, kleine kinderen en familie
Het is maar net hoe honkvast je bent. Ik ben herhaaldelijke verkast naar groenere weiden en ik heb er echt nooit spijt van gehad. En ook al heb je het wel. Dan zit je over drie jaar op zwenkgras 18 in plaats van 7.
Ik probeer al jaren mijn zus te bewegen om drie kwartier verderop te gaan wonen maar zwager doet net alsof hij naar groenland moet emigreren.
Mij kinderen zitten op basisschool en middelbaar en die ga ik niet nu naar een ander land verkassen omdat ik het wil.
En ja ik ben behoorlijk honkvast; heb een moeder die veel hulp nodig heeft na haar beroerte en een zus die afgelopen week haar man heeft verloren na een lang ziekbed.Zou hun allebei niet achter kunnen laten.
Maar ik ben nog jong; dus kan altijd nog als de kids groter zijn en hun eigen leven hebben.
Tot dit tijd doe ik het gewoon met vakanties

scooby 06-07-1995/31-08-2007
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising en podenco(kruising)
Jij zit natuurlijk ook wel in de ideale omstandigheden Diana: je kunt je Nederlandse werk behouden (dat vooral!), je gaat zonder partner en je hebt geen kinderen, dus als het je niet bevalt ga je gewoon ergens anders naartoe of terug naar Nederland én je kunt vanuit huis werken waardoor je niet in de duurdere dichtbevolkte regio's hoeft te wonen etc.DeDiana schreef:Precies, zo zie ik het ook. Of ik nou van Nijmegen naar Friesland of naar Spanje verhuis, het is alleen iets verder, maar een verhuizing is een verhuizingCleva schreef:Werk en kinderen heb je in Spanje ook, hoor. Ze is niet naar de congo.noekie schreef: Zou dat ooit ook graag willen maar helaas (nog) niet mogelijk; werk, kleine kinderen en familie
Ik probeer al jaren mijn zus te bewegen om drie kwartier verderop te gaan wonen maar zwager doet net alsof hij naar groenland moet emigreren.![]()
Nu als de wiedeweerga op talencursus en dan red ik me hier ook wel. En bevalt het niet, dan ben ik over een jaar weer terug.
De postcodeloterij winnen is ook niet echt nodig - het leven in Spanje is goedkoper dan in Nederland en huren/kopen ook (wel afhankelijk van de regio in Spanje). Dus als je in Nederland rond kunt komen, lukt dat in Spanje ook wel.
Het is inderdaad voor mij wel erg handig dat ik mijn werk gewoon mee kan nemen en dus niet op zoek moet naar werk. Maar dat zijn allemaal omstandigheden die je zelf kunt creëren natuurlijk.
Met een gezin zoals Noekie en andere werkomstandigheden is het echt niet zo simpel om die stap te maken en dat zeg ik uit ervaring. Ga er maar aan staan om in Spanje een baantje te zoeken met de torenhoge werkloosheid en zonder de taal te spreken. En met een loon waarmee je je gezin kan onderhouden. Als je bedenkt dat mensen hier al blij zijn met een baantje van 1000 euro in de maand, begrijp je dat je eigenlijk wel allebei moet werken om rond te komen. Wat doe je dan ondertussen met de kinderen? Huren liggen in de beter toegankelijke gebieden tussen de 600 en 1000 euro (in Barcelona begint het vanaf 900 euro). Los van het feit dat je nauwelijks een huurcontract krijgt als je geen vaste baan hebt. En áls je een contract hebt, is dat in eerste instantie voor 3 jaar, en vervolgens wordt het elke keer voor een jaar verlengd. Elk jaar kun je er dus uitgegooid worden, of de verhuurder gooit er 300 euro bovenop. Je kunt ook in the middle of nowhere gaan wonen, wat ik niet aanraad met kinderen. Voor elk wissewasje heb je een auto nodig, dus schaf er maar vast 2 aan en houd er rekening mee dat één van de twee voor taxichauffeur van de kinderen gaat spelen. Verder bestaat hier geen AOW (zorg dus maar dat je allebei een baan hebt en sociale lasten betaalt, anders kun je op je 65e uit de prullenbak gaan eten) en geen kinderbijslag.
Zeker, je krijgt er een fijn klimaat, prachtige natuur, een relaxte cultuur en veel ruimte voor terug.
Maar gewoon even doen? Nee. Sowieso zou ik zorgen dat je een vaste baan, vanuit Nederland of alvast hier, hebt.
-
- Zeer actief
o ja, de gezondheidszorg is hier gratis, dat is een hele grote pré.
- Terry
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Wetter
Nou, bijna gratis, de copago is nog niet afgeschaft.Alfilillo schreef:o ja, de gezondheidszorg is hier gratis, dat is een hele grote pré.
Groetjes, Terry
-
- Zeer actief
Ja, daar heb je gelijk in, helemaal gratis is het niet. Maar het is heel weinig als ik het vergelijk met wat je in Nederland aan gezondheidszorg betaalt: verzekering, eigen risico....Terry schreef:Nou, bijna gratis, de copago is nog niet afgeschaft.Alfilillo schreef:o ja, de gezondheidszorg is hier gratis, dat is een hele grote pré.
- Maryanne
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers, Vizsla
- Aantal honden: 12
- Contacteer:
Nou ik niet, ik ga naast Diana wonen. De warmte is voor mij geen probleem maar misschien wel voor mijn honden. 

- Terry
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Wetter
Het is niet overal zo warm, noord Spanje, Pyreneeën, Baskenland zijn veel koeler.
Dit jaar trouwens een prima zomer gehad, niet te warm 40 gr. is het hier niet geweest, zo mag het elk jaar zijn. Denk dat het in Nederland warmer was. En nu is het weer jas en broek aan,het is ronduit fris.
Dit jaar trouwens een prima zomer gehad, niet te warm 40 gr. is het hier niet geweest, zo mag het elk jaar zijn. Denk dat het in Nederland warmer was. En nu is het weer jas en broek aan,het is ronduit fris.
Groetjes, Terry
- DeDiana
- Zeer actief
Gezellig!Maryanne schreef:Nou ik niet, ik ga naast Diana wonen. De warmte is voor mij geen probleem maar misschien wel voor mijn honden.

Het kan hier wel behoorlijk heet worden in de zomer, maar daar heb ik zelf totaal geen moeite mee. Ik heb juist moeite met kou (onder de 20 graden) en grijs en regenachtig weer. Hoe de honden het gaan doen, zullen we komende zomer gaan meemaken. Ik verwacht dat ze - net als op hete dagen in Nederland - overdag siësta houden en vooral 's ochtends en 's avonds actief zijn.
En we hebben een zwembad!

-
- Zeer actief
Ik vind het van september tot en met juni heerlijk aan de Middellandse Zee. Juli en augustus hoeven van mij niet. Dan zou ik liever een paar maanden in de Pyreneeen zitten, of in Nederland, maar dat gaat helaas niet. Vroeger kon het voor mij niet heet genoeg zijn, waarschijnlijk door het gebrek aan zon, maar tegenwoordig hoeft die extreme hitte niet meer zo. Lily ligt dan gerust 2 maanden onder ons bed in een soort zomerslaap. Gelukkig maken de overige 10 maanden veel goed.
- Chihuahua-paws
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
Wat een stap. Maar ontzettend stoer dat je hem gemaakt hebt. Heerlijk al die vrijheid. Geniet lekker van je huis en je beestjes. Fijn ook dat je werk kunt voortzetten..
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..
Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
- Jeannettebo
- Zeer actief