Tja wat ik zei ik had intacte reuen en een intacte teef. En daar hadden ze ook maar van af te blijven tijdens loopsheden. Terwijl ze 24/7 in de luchtjes en haar aanwezigheid verbleven.Dees en Maylo schreef:Dat is uiteraard ook het euvel niet. Maar ik merk wel dat het deze periode nu erger wordt dan anders. Dat is nog steeds niet erg maar die zaadlozingen en het willen rijden maar niet mogen vind ik voor hem en voor mezelf dus niet leuk. Ik wil gewoon een onbezorgde hond die daar niet steeds mee bezig is.malinois schreef:Klappertanden, schuimen en snuffelen op straat doen ze hier ook. Zou t apart vinden als een reu dat niet deed eigenlijkDees en Maylo schreef:Fijn dat het voor jullie gewerkt heeft!Hylos schreef:Xavi is afgelopen februari gecastreerd en ik heb er geen seconde spijt van gehad.
Had ik dat maar veel eerder gedaan!
Hij zou absoluut vet worden en dat van bespiering heb ik ook gehoord.
Nou, niks van waar. Hij krijgt zelfs meer te vreten want hij viel af (de da zei dat ie absoluut 10% minder voer moest).
Het is voor jezelf en de hond echt niet leuk zulke situaties.
Als ik zie hoe fijn de rust nu is voor Xavi (en daarom ook voor mij). Dat kind kan eindelijk zn rust vinden en slapen.. ipv als een zielig hoopje op de bank liggen rillen.
Om maar een van de positieve voorbeeld te noemen.
Droef zelf toon dus weinig van stress etc. Bij hem uit het zich echt in zaadlozingen, veel willen snuffen en klappertanden buiten. Hij doet voor de rest niet zielig aan maar zadelt mij gewoon op met zijn kwak.Het enige moment dat ik hem zielig kan noemen is dus wanneer hij zou willen rijden en hij dat niet mag, dan druipt hij gewoon af maar je ziet gewoon aan zijn kop dat hij het allemaal maar een zeer kwalijke zaak vind.
Maar daar lig ik dus niet wakker van zolang t maar doorloopt als ik t zeg. Ik loop voor hen buiten, ze mogen faceboeken als ze dat willen maar daar blijft t bij
Ik vind het gewoon lastig dat hij hier mee zit.
Ik ga bijvoorbeeld ook geen eten op tafel zetten en zeggen dat hij het niet mag hebben en hem dan uren er naar laten staren ondertussen zichzelf helemaal gekmakend. (is niet het zelfde maar even een voorbeeld)
(Misschien dat dit juist wel een voordeel was overigens. Dat zullen we in de toekomst gaan zien bij volgende reuen die er niet meer mee opgroeien.)
Ik snap dat die lozingen vervelend zijn. Daar zou ik ook zeker niet happy mee zijn.