Lizzie. schreef:Shiloh86 schreef:“Hij doet niets hoor!”
“En jij ook niet, dat is het probleem”
Dat dus, ik kom bijna dagelijks zulke aso eigenaren tegen, zo vreselijk irritant en het ergerlijke is dat ze het niet eens beseffen hoe dom ze bezig zijn.Ik ga met een hele grote boog om dit soort lui heen.
Ja, als ik prive onderweg ben kan ik dat ook wel.
Maar als we met de kudde schapen op het museum onderweg zijn kan ik dat helaas niet.
Dan zijn er dus echt mensen (ongelogen hé, is werkelijk waar gebeurd) die terwijl mijn hond aan het werk is aan de kudde, het vreselijk druk is ivm open monumenten dag (en mijn hond dus alle zeilen moet bijzetten om de kudde rustig op de plek te houden), toch werkelijk menen hun klein hondje aan (jawel hoor) een flexlijn bovenop mijn werkende hond te moeten laten springen.
Gelukkig reageren mijn honden daar totaal niet op, en als mijn hond ligt dan stuur ik ze dmv een commando naar rechts of links, mijn hond springt dan op en rent de kant op waar ik hem stuur, en die mensen staan dan stom te kijken hoe het nu toch kan dat hun hondje ondersteboven gekukelt wordt, en waarom mijn (werkende nb!!) hond toch niet met hun fifi wil spelen. Sorry, maar zoveel domheid kan niks tegenop, ik heb het dan ook opgegeven daar nog iets van te zeggen.
Dat los ik dan voor mijn hond wel anders op.
Mijn hond (en de "daders") staan dan ook te ver weg van mij, meestal aan de andere kant van de kudde dat ze binnen een redelijke gehoorsafstand staan, ik kan ze dus gewoon niet op een normale manier aanspreken, en om nou keihard te gaan roepen is mijn ding niet
Hetzelfde geldt btw voor volwassen mensen die menen op/over mijn hond te moeten hangen, die vinden dat ze hem/haar terwijl ze aan het werk zijn toch moeten mogen aanhalen/knuffelen.
Zeg ik ook maar niks meer van...geef de hond gewoon een commando, is het met de minste stress voor alle partijen opgelost