Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Reus van 5 maanden

Voor alle hondenfotos

Moderator: moderatorteam

Peter27
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador
Aantal honden: 2

Re: Reus van 5 maanden

Ongelezen bericht door Peter27 »

Heavy schreef:Hij is ook erg rustig en beweegt weinig toch ? Dan zou ik ook wat minder geven. En eventuele honger kan je oplossen met een wortel ofzo
Wortels lust hij niet haha. Had ik al geprobeerd namelijk.

Verstuurd vanaf mijn Moto G (5) Plus met Tapatalk
blablabla :)
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Peter27 schreef:
Heavy schreef:Hij is ook erg rustig en beweegt weinig toch ? Dan zou ik ook wat minder geven. En eventuele honger kan je oplossen met een wortel ofzo
Zou ik ook niet doen. Onnodige suikers. En hij heeft geen honger. Hoe vaak voer je?
Een magere gedroogde snack is wel lekker om de kauwbehoefte te bevredigen. Net als een nylabone, anco root of gewei.
Peter27
Zeer actief

Ze krijgen af en toe een huidbot of een oor ofzo. Niet dagelijks.
dagmar88 schreef:
Peter27 schreef:
Zou ik ook niet doen. Onnodige suikers. En hij heeft geen honger. Hoe vaak voer je?
Een magere gedroogde snack is wel lekker om de kauwbehoefte te bevredigen. Net als een nylabone, anco root of gewei.
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door alm@ »

laeken schreef:
alm@ schreef:
Zinodo schreef:
alm@ schreef:Dat heb ik ook met mijn teckeltje van 5 maanden. Afgelopen vrijdag woog hij 7.6 kilo schoon aan de haak :schrik: Veel mensen kijken ook verbaasd als ik zeg dat het nog maar een pup van 5 maanden is. Ik denk wel dat de grootste groei geweest is, dat zal bij jouw hond (hopelijk) ook zijn.
Wat :80: dan is hij gewoon zwaarder dan mijn Ziva :80: hoe dan! :LOL:

Wat doen jullie met die pups? :engel:
Die van mij krijgen vers. Ik wilde graag grote langhaarteckels dus de fokker zal gedacht hebben: je zal ze krijgen ook :engel: Frodo is geëindigd op 13.5 kilo en is nog redelijk schraal ook.
Wegen teckels zoveel....Echt nooit gedacht! Mijn honden zijn 5 tot 6 kilo en op straat lijken ze echt niet kleiner dan de teckels die ik tegen kom. Maar 13.5 kilo....wow...
En ik weet dat Frodo niet te dik is. Je hebt een keer een foto van zijn spieren gepost en hij is prachtig.

Echt nieuw voor mij. Zulke grote teckels.

Kwam laatst een dwergteckel tegen. Mijn honden zijn dan echt zoveel krachtiger. Verbazend. 13.5 kilo. Eva woog 20 op een bepaald moment en was best een flinke hond.
Ik ken een zelfs een rode langhaar van 16 kilo. Ik denk dat de verbazing over de grootte (dat kom ik dagelijks tegen) ook voortkomt uit het feit dat je de (grote) standaards bijna niet ziet. Ik kom zelf alleen maar dwergjes en kaninchenteckels tegen en daarbij vergeleken is Frodo een reus. Gandalfje is met zijn 5 maanden al zo groot als een dwerg dus dat belooft nog wat. Overigens werk ik bewust aan flinke spieren. Ik ben ervan overtuigd dat een goede bespiering rugproblemen kán tegengaan. Hier mogen ze gewoon op de bank en in de auto springen. Het zijn net katten.
Afbeelding
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Dat doen wij ook ja. Goed gespierde honden zijn veel minder kwetsbaar. Bas en Guus lopen bijna elke dag 10 km in totaal. En bijna alleen los dus ze zijn gewoon hard en strak. Ze springen in en uit de auto en op stoelen en de bank. Ik probeer ze eigenlijk precies zoals een grote hond te bewegen en te behandelen. Bas loopt echt super super slecht. Zoiets heb je zelden gezien. Ze lijkt domweg geen knieën te hebben. Maar ze is dol op wandelen en kan sprinten als een gek. Niet kapot te krijgen. Juist daarom gaat het denk ik zo goed met haar. Zou ik haar gaan ontzien is ze volgens mij zo kapot.
Afbeelding
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

Peter27 schreef:
laeken schreef:
dagmar88 schreef:
sbientje schreef:ik vind hem helemaal niet te dik, ziet er imo prima uit.
Schraal is ie niet en dat zou nu voor z'n gezondheid het beste zijn.
Ik vind hem eerlijk gezegd ook best dik. Ik zou hem ook minder gaan voeren tot hij er meer als een hond gaat uitzien die super hard groeit. Schraal dus. Een hond die zo groot groeit in zo'n korte tijd en daarbij ook nog een lekker speklaagje erop na kan houden krijgt echt teveel voedingstoffen. Toen ik 13 was was ik echt super mager door de groei en ik at me een ongeluk. Als je zo snel groeit hoor je er geen speklaagjes bij te kunnen hebben.

Dit hondje is hollands welvaren... :engel:
Eens.. lastige is dat ik het nog niet zo goed kan inschatten wat hij nodig heeft. Elk voedingsadvies is anders. Hij krijgt nu 2x zoveel als mijn teef. Wel een ander merk dus daarom ook lastig te vergelijken. Volgens het advies van RC moet hij tussen de 416 en 457 gram per dag hebben. Dan ga ik uit van een volwassen gewicht van tussen de 30 en 35 kg. Ik zorg dat ik ruim onder de 400 gram blijf. Dat is het advies voor een volwassen gewicht van 25 dus dat lijkt me een goede uitgangspositie. Hij eet als een dijkwerker en krijgt ook niets tussendoor ofzo. Ik hoop dat hij hiermee snel van z'n isolatie laagje af is.

Ook is het advies bij groeipijn om de dagelijkse hoeveelheid met circa 25% te verminderen en gezien zijn postuur zo op de foto kan dat zeker
Peter27
Zeer actief

Dank voor de tip. Ik ga hem nog verder op dieet zetten dan. Laat ik maar beginnen met 350 gram. Dan krijgt hij ongeveer 100 gram minder dan dan het advies bij een volwassen gewicht van 35 kg.
crutz schreef:
Peter27 schreef:
laeken schreef:
dagmar88 schreef: Schraal is ie niet en dat zou nu voor z'n gezondheid het beste zijn.
Ik vind hem eerlijk gezegd ook best dik. Ik zou hem ook minder gaan voeren tot hij er meer als een hond gaat uitzien die super hard groeit. Schraal dus. Een hond die zo groot groeit in zo'n korte tijd en daarbij ook nog een lekker speklaagje erop na kan houden krijgt echt teveel voedingstoffen. Toen ik 13 was was ik echt super mager door de groei en ik at me een ongeluk. Als je zo snel groeit hoor je er geen speklaagjes bij te kunnen hebben.

Dit hondje is hollands welvaren... :engel:
Eens.. lastige is dat ik het nog niet zo goed kan inschatten wat hij nodig heeft. Elk voedingsadvies is anders. Hij krijgt nu 2x zoveel als mijn teef. Wel een ander merk dus daarom ook lastig te vergelijken. Volgens het advies van RC moet hij tussen de 416 en 457 gram per dag hebben. Dan ga ik uit van een volwassen gewicht van tussen de 30 en 35 kg. Ik zorg dat ik ruim onder de 400 gram blijf. Dat is het advies voor een volwassen gewicht van 25 dus dat lijkt me een goede uitgangspositie. Hij eet als een dijkwerker en krijgt ook niets tussendoor ofzo. Ik hoop dat hij hiermee snel van z'n isolatie laagje af is.

Ook is het advies bij groeipijn om de dagelijkse hoeveelheid met circa 25% te verminderen en gezien zijn postuur zo op de foto kan dat zeker
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Peter27 schreef:Dank voor de tip. Ik ga hem nog verder op dieet zetten dan. Laat ik maar beginnen met 350 gram. Dan krijgt hij ongeveer 100 gram minder dan dan het advies bij een volwassen gewicht van 35 kg.
Gaat dat wel over het volwassen gewicht? Lijkt me erg lastig in te schatten.

Hier volgens het grafiekje bij "dosering" niet.

https://www.zooplus.nl/shop/honden/hond ... 2QQAvD_BwE
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Machie »

Een teckel van 13.5 kg! Wow! Mijn Csiva van 42.5 cm weegt 11.5 :LOL:
Peter27
Zeer actief

Zo staat het wel op de website in ieder geval.
dagmar88 schreef:
Peter27 schreef:Dank voor de tip. Ik ga hem nog verder op dieet zetten dan. Laat ik maar beginnen met 350 gram. Dan krijgt hij ongeveer 100 gram minder dan dan het advies bij een volwassen gewicht van 35 kg.
Gaat dat wel over het volwassen gewicht? Lijkt me erg lastig in te schatten.

Hier volgens het grafiekje bij "dosering" niet.

https://www.zooplus.nl/shop/honden/hond ... 2QQAvD_BwE
alm@
moderator

Ik zou me niet zo vastpinnen op die voedingsadviezen en meer op het oog gaan voeren. Mijn pup van 5 maanden gaf ik een maand geleden al 2x in plaats van 3 per dag eten en ik ben sinds een week langzamerhand wat minder gaan voeren want ondanks dat de dierenarts hem prima vindt, vind ik hem iets te mollig.
Afbeelding
alm@
moderator

Machie schreef:Een teckel van 13.5 kg! Wow! Mijn Csiva van 42.5 cm weegt 11.5 :LOL:
En toch valt dat gewicht helemaal niet op. Hij is een flinke, slanke gespierde teckel. Maar als je hem naast Biko zet met z'n schofthoogte van iets van 66 of 67 cm. en z'n 30 kilo zie je wel hoe groot hij is :wink: (sorry voor het inbreken in je topic Peter)
Afbeelding
Afbeelding
Peter27
Zeer actief

alm@ schreef:
Machie schreef:Een teckel van 13.5 kg! Wow! Mijn Csiva van 42.5 cm weegt 11.5 Afbeelding
En toch valt dat gewicht helemaal niet op. Hij is een flinke, slanke gespierde teckel. Maar als je hem naast Biko zet met z'n schofthoogte van iets van 66 of 67 cm. en z'n 30 kilo zie je wel hoe groot hij is :wink: (sorry voor het inbreken in je topic Peter)
Afbeelding
Geen probleem.. begon als foto topic en is ondertussen een voeding topic haha

Plaats reactie

Terug naar “Foto's”