Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Datum geprikt.

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Sandra&co

Re: Datum geprikt.

Ongelezen bericht door Sandra&co »

Ach, die ouwe knul :( Sterkte!
Lieske_1977
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Lieske_1977 »

Hè bah, wat rot. Sterkte met het naderende afscheid.
Afbeelding
*Esther
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door *Esther »

Ach, je grote vent....
Moeilijke dagen zo maar ook weer fijn om bewust afscheid te nemen. Hopelijk laat hij Naap wel met rust. Heel veel sterkte en hopelijk gaat hij ook rustig. Dat is bij altijd mijn laatste zorg. Hou je taai!
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

sterkte
katerke
Zeer actief
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door katerke »

Heel veel sterkte

Geniet nog van de tijd samen
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

*Esther schreef:Ach, je grote vent....
Moeilijke dagen zo maar ook weer fijn om bewust afscheid te nemen. Hopelijk laat hij Naap wel met rust. Heel veel sterkte en hopelijk gaat hij ook rustig. Dat is bij altijd mijn laatste zorg. Hou je taai!
Ik houd ze gescheiden. Was ook eigenlijk het plan voor als naap hier helemaal komt wonen en niko er nog zou zijn. Napie is hier nu 2-3 dagen per week om de overgang makkelijker te maken.
Niko wil met rust gelaten worden en ongestoord slapen. Maar ze konden wel gewoon langs elkaar lopen, dat gaan we niet meer doen.
Hij heeft er verder geen last van, hij merkt niet eens meer of ik er wel of niet ben, daar slaapt hij allemaal doorheen.

Straks wordt hij door het weer weer stram, mank en krijgt moeite met hurken. Ook verliest hij tegenwoordig kleine beetjes plas en poep.
Aan de ene kant gaat het tegen m'n gevoel in om een hond die niet "echt slecht" is in te laten slapen, maar m'n verstand zegt dat hij echt niets slechter moet worden.
Liever een einde na nog wat lol.
Heb het met m'n ex zo geregeld dat ik mezelf twee dagen heel zielig kan vinden en Naapje daarna helemaal over gaat. Dan heb ik in elk geval genoeg om handen.
*Esther
Zeer actief

Ongelezen bericht door *Esther »

Dat is dan nu wel fijner ja, om ze gescheiden te houden. Had hij toch ineens een moment van helderheid :-)
Ik snap wat je bedoelt om hem dan nu in te laten slapen. Mijn oude Corgi verloor ook wat urine en soms ook poep. Check bij DA de laatste keer wees uit dat er meer aan de hand was. Had ik niet verwacht. Ze had last van zenuwpijn in rug wat uitval ging veroorzaken in achterhand. Koppie nog zo helder als wat. Maar ze was wel 16.....Maar t idee dat ze meer pijn ging krijgen, en zenuwpijn is natuurlijk echt een nare pijn heb ik ook de beslissing genomen om haar de week daarna in te laten slapen.
Blijft raar die laatste week. Veel foto's maken....
Zeker fijn dat je daarna meer dan genoeg om handen hebt met die twee boeven, dan verveel je je in ieder geval niet!!
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Blijft altijd lastig... maar voor hem beter. Sterkte de komende tijd
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
kooi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door kooi »

dagmar88 schreef:Ja, pfff ruk. Ben al heel lang aan het twijfelen wanneer het nu genoeg is.
Dacht dat niet dat ik er erg verdrietig van zou zijn, hij heeft een goed en vol leven gehad.
Maar nu wordt het wel heel echt.
Zou ook raar zijn als je er niet verdrietig om was. Volgens mij onderschatten we de heftigheid van het afscheid altijd, tot het moment daar is. Misschien maar goed ook.

Ik wens jullie een mooi en rustig afscheid. En nog een paar intense laatste dagen.
kayleigh*
Zeer actief
Mijn ras(sen): X Duitse Herder / Schotse Collie
Oudduitse herder

Ongelezen bericht door kayleigh* »

Sterkte en geniet nog even van elkaar. :roos:
Afbeelding
RIP Bonny 10-03-1999? - 06-04-2011
Izzie_Anneke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Izzie_Anneke »

dagmar88 schreef: Straks wordt hij door het weer weer stram, mank en krijgt moeite met hurken. Ook verliest hij tegenwoordig kleine beetjes plas en poep.
Aan de ene kant gaat het tegen m'n gevoel in om een hond die niet "echt slecht" is in te laten slapen, maar m'n verstand zegt dat hij echt niets slechter moet worden.
Heb het met m'n ex zo geregeld dat ik mezelf twee dagen heel zielig kan vinden en Naapje daarna helemaal over gaat. Dan heb ik in elk geval genoeg om handen.
Ik zou hetzelfde doen, beter zo dan de algehele aftakeling door te moeten, zeker voor hem. Maar dat maakt het niks makkelijker :flower:
dagmar88
Zeer actief

kooi schreef:
dagmar88 schreef:Ja, pfff ruk. Ben al heel lang aan het twijfelen wanneer het nu genoeg is.
Dacht dat niet dat ik er erg verdrietig van zou zijn, hij heeft een goed en vol leven gehad.
Maar nu wordt het wel heel echt.
Zou ook raar zijn als je er niet verdrietig om was. Volgens mij onderschatten we de heftigheid van het afscheid altijd, tot het moment daar is. Misschien maar goed ook.

Ik wens jullie een mooi en rustig afscheid. En nog een paar intense laatste dagen.
Heb natuurlijk al heel lang een roedel en ook al ben ik op de rest ook stik gek, af en toe heb ik met een hond een bijzonder intense speciale band.
Hij leent zich daar niet voor. :mrgreen: Het is een simpele ziel met meer interesse in z'n bal, eten en routine dan in mij.
Dacht dat dat het makkelijker zou maken, maar hij is natuurlijk toch gewoon mijn grote lieve goedsul en we hebben samen zo veel leuke dingen gedaan, dus dat valt vies tegen.
Johnny Jones
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Johnny Jones »

Vind je het niet moeilijk dat 'de' dag zo ver weg is?
Ik zou er enorm tegenaan hikken. Liever na het besluit snel doen en een flinke borrel nemen.
dagmar88
Zeer actief

Vandaag de eerste dag metacam. Heb nooit gedacht dat hij echt pijn had, wel af en toe ongemak passend bij zijn leeftijd.
Niets dat tot nu toe niet opgelost kon worden met een paar dagen benchrust en een paar weken aangelijnd lopen/rechtlijnige beweging.
Na de buitensporige aanval op Naapje had ik meteen het idee dat het niet goed zat.
En inderdaad, gisteren op een langere ronde liep hij opeens anders. Stijvere achterpoten, schommelen met z'n heupen en een iets ingetrokken kont. In draf zie je niets, met stappen wel en dat doet hij liever niet.
Op de trap wil hij niet zoals normaal netjes lopen, maar met zes treden tegelijk naar boven denderen.

Ik houd hem tot "de dag" maar apart van de rest en uit de buurt van vreemde honden. Als hij dat kleintje zo had gepakt was het stuk geweest.
dagmar88
Zeer actief

Johnny Jones schreef:Vind je het niet moeilijk dat 'de' dag zo ver weg is?
Ik zou er enorm tegenaan hikken. Liever na het besluit snel doen en een flinke borrel nemen.
:wink: Tja, het is echt voor mezelf. Hij heeft alles wel gedaan, zou niet goed zijn als het niet zo was.
Met het vele slapen, een pup er bij en een deeltijd "zorgenkind" lag de focus niet op hem.
Dat vind ik nog wel fijn, die laatste week wat extra 1 op 1 tijd. Nog even naar z'n lievelingsbuurman, foto's maken op het strand, extra veel aai en volproppen met eten.
Naapje komt ook niet meer logeren tot niko er niet meer is.
Toen ik twee jaar geleden dacht hem te moeten laten gaan zijn we nog gaan suppen en heeft hij een nacht los op het strand geslapen :mrgreen:
Moet de metacam wel gaan werken (zal hopelijk wel), anders heeft het geen nut.
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

Nanna schreef:
Ik ging dat ook niet nog een week aan zitten kijken hoor. Het besluit is genomen en dan moet het ook meteen. Die week voegt helemaal niets meer toe, voor mij dan.

hier hetzelfde hoor, was ook mijn eerste gedachte dat het wel erg ver in de toekomst was, maar iedereen heeft daar zijn eigen pad naartoe
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Nanna schreef:
Ik ging dat ook niet nog een week aan zitten kijken hoor. Het besluit is genomen en dan moet het ook meteen. Die week voegt helemaal niets meer toe, voor mij dan.
Voor de hond voegt het ook niets toe. Nog even een kwalitatief goed weekje aan toe voegen met verwennen klinkt ook alsof het daarvoor niet goed zat en of er wat in te halen valt..
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
dagmar88
Zeer actief

bouvierpoedel schreef:
Nanna schreef:
Voor de hond voegt het ook niets toe. Nog even een kwalitatief goed weekje aan toe voegen met verwennen klinkt ook alsof het daarvoor niet goed zat en of er wat in te halen valt..
:wink: Nee, dat doet het ook niet. Het doet er ook niets aan af. Het is niet te laat, het is om te laat te zijn te voorkomen.

Heb toevallig privé een zware week en wil niet alles tegelijk hebben.
crutz
Zeer actief
Contacteer:

dagmar88 schreef: Heb toevallig privé een zware week en wil niet alles tegelijk hebben.
daarom schrijf ik "ieder heeft zijn eigen pad daarnaartoe"
Miezemuis
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedels

Ongelezen bericht door Miezemuis »

dagmar88 schreef:
Ik houd ze gescheiden. Was ook eigenlijk het plan voor als naap hier helemaal komt wonen en niko er nog zou zijn. Napie is hier nu 2-3 dagen per week om de overgang makkelijker te maken.
Niko wil met rust gelaten worden en ongestoord slapen. Maar ze konden wel gewoon langs elkaar lopen, dat gaan we niet meer doen.
Hij heeft er verder geen last van, hij merkt niet eens meer of ik er wel of niet ben, daar slaapt hij allemaal doorheen.

Straks wordt hij door het weer weer stram, mank en krijgt moeite met hurken. Ook verliest hij tegenwoordig kleine beetjes plas en poep.
Ik vind dat hartstikke knap. Dat je nu de beslissing neemt. Ik loop al maanden te twijfelen met Dushi. Ze is niet echt slecht maar wel oud en gewoon bijna op. Ik voel me zwak dat ik gewoon wacht totdat het moet.
Afbeelding
mosquito1980
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder

Ongelezen bericht door mosquito1980 »

Altijd een moeilijke beslissing :ugh:
Sterkte en geniet nog van het oudje :J:
crutz
Zeer actief
Contacteer:

Miezemuis schreef: Ik loop al maanden te twijfelen met Dushi. Ze is niet echt slecht maar wel oud en gewoon bijna op. Ik voel me zwak dat ik gewoon wacht totdat het moet.
toch heb je oud en oud ;)
Umi is eind september 15 en is oud en ja ze raakt op
maar dat is ze gewoon nog niet, ze is nog niet de weg kwijt, is nog super zuiver, vind het nog leuk om hersenwerkjes te doen (verbaasde pas iemand hier dat ze op haar leeftijd nog steeds wil werken voor haar eten)

overigens is dat wel een van de punten die al besproken zijn dat het voor ons op is
als ze niet meer zuiver is, want dat is gewoon zo enorm belangrijk voor haar
en als ze de weg kwijt raakt, al denk ik dat dat samen zal vallen, want het is nu gewoon een bewuste keuze om zo zuiver te zijn

en ja we gaan binnenkort ver weg op vakantie, maar de oppas is de persoon met wie ik haar 15 jaar terug gekocht heb dus daar wel vertrouwen in en het een en ander is ook al erg uitvoerig met de dierenarts besproken en die deelt gelukkig onze visie en zal ook ongeacht het tijdsverschil ons altijd bellen als er keuzes gemaakt moeten worden
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Miezemuis schreef:
dagmar88 schreef:

Ik vind dat hartstikke knap. Dat je nu de beslissing neemt. Ik loop al maanden te twijfelen met Dushi. Ze is niet echt slecht maar wel oud en gewoon bijna op. Ik voel me zwak dat ik gewoon wacht totdat het moet.
Scheelt ook als je alleen met je emotie en zeggenschap zit en niet met kinderen en een man waar je met elkaar rekening moet houden en de gevoelens van je kinderen ook mee spelen. Soms ook wel eens lastig dat er niemand mee kijkt.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
hewi
Zeer actief

Ongelezen bericht door hewi »

Dapper, en knap. Sterkte meis :J:
Groetjes Heidi
Afbeelding
Miezemuis
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedels

Ongelezen bericht door Miezemuis »

crutz schreef:
Miezemuis schreef: Ik loop al maanden te twijfelen met Dushi. Ze is niet echt slecht maar wel oud en gewoon bijna op. Ik voel me zwak dat ik gewoon wacht totdat het moet.
toch heb je oud en oud ;)
Umi is eind september 15 en is oud en ja ze raakt op
maar dat is ze gewoon nog niet, ze is nog niet de weg kwijt, is nog super zuiver, vind het nog leuk om hersenwerkjes te doen (verbaasde pas iemand hier dat ze op haar leeftijd nog steeds wil werken voor haar eten)

overigens is dat wel een van de punten die al besproken zijn dat het voor ons op is
als ze niet meer zuiver is, want dat is gewoon zo enorm belangrijk voor haar
en als ze de weg kwijt raakt, al denk ik dat dat samen zal vallen, want het is nu gewoon een bewuste keuze om zo zuiver te zijn

en ja we gaan binnenkort ver weg op vakantie, maar de oppas is de persoon met wie ik haar 15 jaar terug gekocht heb dus daar wel vertrouwen in en het een en ander is ook al erg uitvoerig met de dierenarts besproken en die deelt gelukkig onze visie en zal ook ongeacht het tijdsverschil ons altijd bellen als er keuzes gemaakt moeten worden
Dushi is wel af en toe de weg kwijt. Dan ligt ze ik de garage te blaffen en wil ze naar buiten en weet ze niet hoe. Maar de dag erna is ze weer vrolijk en ze gaat nog steeds met volle overgave zoek spelletjes doen.

Maar inderdaad Kees, mijn kinderen en man vinden dat ze mag blijven zolang ze geen pijn heeft. Nou hebben de kinderen geen veto maar manlief wel. Wacht ondanks dat Dushi mijn hond was is ze door de jaren heen echt van hem geworden. Die twee zijn zo gek op elkaar.
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

bouvierpoedel schreef: Scheelt ook als je alleen met je emotie en zeggenschap zit en niet met kinderen en een man waar je met elkaar rekening moet houden en de gevoelens van je kinderen ook mee spelen. Soms ook wel eens lastig dat er niemand mee kijkt.
:ok: Precies. Heb het een paar weken terug al wel besproken met mijn ex, die hem natuurlijk goed kent.
Maar uiteindelijk is het alleen aan mij om de knoop door te hakken.

Met Charlie was het wel nood en daardoor een drama. Nog redelijk vers en dat maakt ook wel dat ik hem dat wil besparen.
Hij zou op pijnstilling nog best een paar weken of maanden mee kunnen. Tot hij 's winters weer met een trillende achterhand omvalt tijdens het poepen. Daar wil ik niet op wachten.
Vrijdag kan hij zelf naar de dierenarts lopen, weet zeker dat hij het daar hartstikke gezellig vindt en weinig zal merken van wat er gaat gebeuren.
dagmar88
Zeer actief

Miezemuis schreef: Ik vind dat hartstikke knap. Dat je nu de beslissing neemt. Ik loop al maanden te twijfelen met Dushi. Ze is niet echt slecht maar wel oud en gewoon bijna op. Ik voel me zwak dat ik gewoon wacht totdat het moet.
Troost je, ik twijfel al jaren. En dan kwam er na een mindere periode toch weer een hele goede en kon ik het steeds niet.
Voor mijn gevoel was het nog te vroeg, dat heb ik nu niet meer.
jacq1970
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

He bah wat vervelend om die beslissing te moeten maken, maar op is op en daar moet je realistisch in zijn... heel veel sterkte!!
Afbeelding
Antonetta
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik heb een kruising chihuahua x pinscher en een kruising shih tzu x chihuahua.

Ongelezen bericht door Antonetta »

Heel veel sterkte met deze moeilijke beslissing.
Afbeelding.
Semper Fidelis, Coco, Gipsy, Gizmo en Mowgli.
Peter27
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador

Ongelezen bericht door Peter27 »

Sterkte morgen!!

Verstuurd vanaf mijn Moto G (5) Plus met Tapatalk
blablabla :)
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”