Deze pup deed mee in de klasse 'jongste puppy' en zal dus tussen de 4 en 6 maanden oud zijn.Paisley schreef:Weet iemand hoe oud deze pup is? Ik kan het moeilijk schatten omdat ie ook zo gammel is.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Barrel
Moderator: moderatorteam
- Kaiou
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Barbet
- Aantal honden: 1
Re: Barrel

- veertje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje
Ik zat eens filmpjes van deze mevrouw te bekijken inclusief de commentaren er onder. Deze sprong er toch wel een beetje uit:
Klik
Als ik de commentaren goed interpreteer (de vertaling van fb is niet je van het.. ) dan is die eerste dus een hound, of windhond of weet ik wat en wordt heel erg afgekeurd door een hoop mensen. Kan iemand het me uitleggen waarom de mooiste van de drie wordt afgeschilderd als een ander ras?
Klik
Als ik de commentaren goed interpreteer (de vertaling van fb is niet je van het.. ) dan is die eerste dus een hound, of windhond of weet ik wat en wordt heel erg afgekeurd door een hoop mensen. Kan iemand het me uitleggen waarom de mooiste van de drie wordt afgeschilderd als een ander ras?

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising en podenco(kruising)
- Aantal honden: 2
Vind ik ook. Dierenmishandeling om bewust mismaakte honden te fokken.bouvierpoedel schreef:Godgloeiende die heeft een hulphond nodig.Eigenlijk is het godgeklaagd en triest dat die keurmeester nog uitgenodigd word.
Is toch net zo erg als je hond in de hete auto laten creperen of erger.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Het is toch wel erg gesteld met de Duitse Herders. Wat een misbaksels.
Ga steeds meer begrijpen waarom sommigen mensen vinden dat de hondenshows afgeschaft moeten worden. Als zelfs keurmeesters zulke krakkemikkige honden goedkeuren.
Ga steeds meer begrijpen waarom sommigen mensen vinden dat de hondenshows afgeschaft moeten worden. Als zelfs keurmeesters zulke krakkemikkige honden goedkeuren.
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Wat loopt dat raar...
Die staart lijkt ook zo'n plumeau achtige zwabber... wat zit dat beestje rot in elkaar zeg
Die staart lijkt ook zo'n plumeau achtige zwabber... wat zit dat beestje rot in elkaar zeg

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Contacteer:
Kaiou schreef:Deze pup deed mee in de klasse 'jongste puppy' en zal dus tussen de 4 en 6 maanden oud zijn.Paisley schreef:Weet iemand hoe oud deze pup is? Ik kan het moeilijk schatten omdat ie ook zo gammel is.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Paisley
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
Ja inderdaad, dat ik eigenlijk nog jonger dan de slungelfase waarin het echt knap onhandig wordt. Met andere woorden, deze hond wordt er de komende maanden niet beter op 

- veertje
- Zeer actief
Ja karakter technisch is het niet echt een hond om mee naar een (WD)S te nemen.Nanna schreef:Ik vind ze alledrie niet om aan te gluren. Maar die eerste is dan nog de beste, alhoewel wel redelijk gedrukt van karakter. bij die laatste sleept de staart over de grond.
Ik zit me ook te verbazen over het handlen, maar dat is weer een andere discussie.
- dagmar88
- Zeer actief
Als m'n husky op die leeftijd zo zou lopen zonder het te kunnen verbeteren ging ik voor de roze spuit.malinois schreef:Kaiou schreef:Deze pup deed mee in de klasse 'jongste puppy' en zal dus tussen de 4 en 6 maanden oud zijn.Paisley schreef:Weet iemand hoe oud deze pup is? Ik kan het moeilijk schatten omdat ie ook zo gammel is.als ik filmpjes terugkijk van mijn honden op die leeftijd zie ik godzijdank iets totaal anders
-
- Zeer actief
Je bent goed bezig voor de economie om zo'n hond een beetje aan de praat te houden, maar daar is het positieve ook wel mee gezegd.gonnie schreef:Het is toch wel erg gesteld met de Duitse Herders. Wat een misbaksels.
-
- Zeer actief
Je hoeft er ook niet met een werklijn te gaan staan
Had de stille hoop dat je eens met een ander ras aan zou komen Nanna.
Maar ik verbaas me ook buiten de show over het lopen van de DH uit showlijn. Afgelopen weekend ook. Mooie kop, mooie kleuren, mooi front. Maar toen de baasjes met de jonge hond van mij wegliepen viel mij ook dat schommelende loopje op en de hakken die meer naar elkaar gedraaid lijken te staan i.p.v. dat ze recht op de poten staan en daar kracht mee zetten.
En dat zal misschien wat bijtrekken naarmate ze ouder worden, maar het blijft een raar gezicht om te zien bij zo'n jonge hond.
En toch blijf ik zeggen dat niet alle fokkers die showlijn fokken zo ver doorslaan als wat soms op de internationale shows te zien is.
Hier in dit dorp lopen ook aardig wat Duitse herders, en die zijn wat groter dan gemiddeld, dat vind ik dan weer wel.
En qua bouw is echt het verschil te zien tussen onze herder uit werklijnen en die van de showlijn. Maar ik kan niet zeggen dat ik die honden met medelijden bekijk of dat de honden gezondheidsproblemen hebben.

Had de stille hoop dat je eens met een ander ras aan zou komen Nanna.
Maar ik verbaas me ook buiten de show over het lopen van de DH uit showlijn. Afgelopen weekend ook. Mooie kop, mooie kleuren, mooi front. Maar toen de baasjes met de jonge hond van mij wegliepen viel mij ook dat schommelende loopje op en de hakken die meer naar elkaar gedraaid lijken te staan i.p.v. dat ze recht op de poten staan en daar kracht mee zetten.
En dat zal misschien wat bijtrekken naarmate ze ouder worden, maar het blijft een raar gezicht om te zien bij zo'n jonge hond.
En toch blijf ik zeggen dat niet alle fokkers die showlijn fokken zo ver doorslaan als wat soms op de internationale shows te zien is.
Hier in dit dorp lopen ook aardig wat Duitse herders, en die zijn wat groter dan gemiddeld, dat vind ik dan weer wel.
En qua bouw is echt het verschil te zien tussen onze herder uit werklijnen en die van de showlijn. Maar ik kan niet zeggen dat ik die honden met medelijden bekijk of dat de honden gezondheidsproblemen hebben.
- Miezemuis
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote poedels
Ik heb even gezocht en heb een filmpje van Keetje met 5 maanden, toen ze met mijn dochter aan het oefenen was voor een show. Die loopt inderdaad heel anders.malinois schreef:Kaiou schreef:Deze pup deed mee in de klasse 'jongste puppy' en zal dus tussen de 4 en 6 maanden oud zijn.Paisley schreef:Weet iemand hoe oud deze pup is? Ik kan het moeilijk schatten omdat ie ook zo gammel is.als ik filmpjes terugkijk van mijn honden op die leeftijd zie ik godzijdank iets totaal anders
- blacky
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Coton de Tuléar en Havanezer.
op zondag? of was dat al eerder. Bij mijn ras was er ook een diskwalificatie. Ik weet alleen niet waarom.Nanna schreef:Er zijn er twee gediskwalificeerd wegens al benauwd zijn voordat ze een stap gezet hadden.blacky schreef:..terwijl ik op de WDS me juist verbaasde over de betere kwaliteit honden dan anders. Zelfs bij de mopsen die in de zelfde hal werden geshowd dan die van mij was er, voor zover ik gezien heb, geen roggelende bij.
- Pemba
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador Retriever
- Contacteer:
bij ons werd er een de ring uitgestuurd met 'niet te beoordelen' wegens agressie / heftig uitvallen. In mijn ogen hadden ze die dan ook moeten diskwalificeren. Niet te beoordelen vind ik echt te softblacky schreef:op zondag? of was dat al eerder. Bij mijn ras was er ook een diskwalificatie. Ik weet alleen niet waarom.Nanna schreef:Er zijn er twee gediskwalificeerd wegens al benauwd zijn voordat ze een stap gezet hadden.blacky schreef:..terwijl ik op de WDS me juist verbaasde over de betere kwaliteit honden dan anders. Zelfs bij de mopsen die in de zelfde hal werden geshowd dan die van mij was er, voor zover ik gezien heb, geen roggelende bij.
- veertje
- Zeer actief
Het komt toch op hetzelfde neer?sbientje schreef:bij ons werd er een de ring uitgestuurd met 'niet te beoordelen' wegens agressie / heftig uitvallen. In mijn ogen hadden ze die dan ook moeten diskwalificeren. Niet te beoordelen vind ik echt te softblacky schreef:op zondag? of was dat al eerder. Bij mijn ras was er ook een diskwalificatie. Ik weet alleen niet waarom.Nanna schreef:Er zijn er twee gediskwalificeerd wegens al benauwd zijn voordat ze een stap gezet hadden.blacky schreef:..terwijl ik op de WDS me juist verbaasde over de betere kwaliteit honden dan anders. Zelfs bij de mopsen die in de zelfde hal werden geshowd dan die van mij was er, voor zover ik gezien heb, geen roggelende bij.
-
- Zeer actief
- Contacteer:
heeft niets met karakterevaluatie te maken maar met doodnormaal ringgedrag? Andere honden aanvallen mag je van mij gerust voor diskwalificeren hoor, graag zelfs. De rest houdt het ook graag leuk.Cleva schreef: Waarom moet je dan actief bestraft worden?
Ik heb een enorm dikke broer dood aan keurmeesters die iets gaan vinden van gedrag. Alle keuzes die je zelf gemaakt hebt gingen over exterieur en nu ben je ook ineens expert als het om gedrag gaat? Waarom?
Ik ben op zich best te porren voor een karakterevaluatie maar dat doen we er niet meteen even bij op show.
-
- Zeer actief
- Contacteer:
het hoeft geen gezellig theekransje te zijn maar je moet wel je hond onder controle hebben en houden ja als het ff kan. Dat lijkt me helemaal niet gek? DAt weet iedere shower ook hoor, en toch komen ze regelmatig met van die lijers. Zou jij dat tof vinden als je met je hond in de ring stond, dat er ineens een andere reu opklapt? Ik alvast niet
-
- Zeer actief
- Contacteer:
nogmaals, het heeft niet eens te maken met karakter zoals in de rasstandaard (al speelt dat wel mee in wat ik er zelf van vind)
- blacky
- Zeer actief
ja en moet doen. Slecht gedrag in de ring is niet te tolereren niet van een hond en niet van een eigenaar.Cleva schreef:Nogmaals, karakter/gedrag wordt niet besproken in de showring. Dat is domweg niet het onderwerp van gesprek.sbientje schreef:nogmaals, het heeft niet eens te maken met karakter zoals in de rasstandaard (al speelt dat wel mee in wat ik er zelf van vind)
Je mag prima een hond wegsturen omdat je hem op deze manier niet kunt keuren maar dat is dan ook meteen alles wat je kunt doen.
overigens keurt een keurmeester naar ras standaard en daar staan ook echt wel dingen in over karakter en gewenst gedrag.
Ik ga er zo maar vanuit dat bij elke ras standaard staat dat agressie een diskwalificerende eigenschap is.
- Lieske_1977
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
Klopt, en in het geval van de labrador is de rasstandaard heel duidelijk.blacky schreef:ja en moet doen. Slecht gedrag in de ring is niet te tolereren niet van een hond en niet van een eigenaar.Cleva schreef:Nogmaals, karakter/gedrag wordt niet besproken in de showring. Dat is domweg niet het onderwerp van gesprek.sbientje schreef:nogmaals, het heeft niet eens te maken met karakter zoals in de rasstandaard (al speelt dat wel mee in wat ik er zelf van vind)
Je mag prima een hond wegsturen omdat je hem op deze manier niet kunt keuren maar dat is dan ook meteen alles wat je kunt doen.
overigens keurt een keurmeester naar ras standaard en daar staan ook echt wel dingen in over karakter en gewenst gedrag.
Ik ga er zo maar vanuit dat bij elke ras standaard staat dat agressie een diskwalificerende eigenschap is.
Temperament/gedrag: (...) Vriendelijk karakter zonder spoor van agressie of ongepaste schuwheid.
Diskwalificerende fouten:
• Agressief
• Iedere hond die duidelijk fysieke of gedragsafwijkingen vertoont dient gediskwalificeerd te worden.
Lijkt me niet veel ruimte tot discussie te laten. Agressief gedrag is gewoon een diskwalificerende fout, klaar.
- dagmar88
- Zeer actief
Nanna schreef:evolueren.

- Miezemuis
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote poedels
Daar is niet helemaal waar. Keetje heeft op de enige show waar zij meedeed de tweede plek gehaald. De km zei dat ze veel mooier was dan de winnende hond, maar gedrag speelt ook mee. En keetje liet zich niet betasten.Cleva schreef:Nogmaals, karakter/gedrag wordt niet besproken in de showring. Dat is domweg niet het onderwerp van gesprek.sbientje schreef:nogmaals, het heeft niet eens te maken met karakter zoals in de rasstandaard (al speelt dat wel mee in wat ik er zelf van vind)
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Ja als een hond zich niet laat betasten of zijn gangwerk laat zien of constant zijn humeur op een ander los gooit of op de keurmeester houd het op toch. Als een exposant zich niet gedraagt ligt hij er ook uit. Net als dat ze en hond die kreupel is of niet goed lopen kan de ring uitflikkeren.
Kun je net zo goed een foto opsturen om te laten beoordelen en het beest zijn kampioenstitel.
Kun je net zo goed een foto opsturen om te laten beoordelen en het beest zijn kampioenstitel.
Wat je zegt ben je zelfffff 

- blacky
- Zeer actief
nou dit dus. Dan kies je via een foto op een website maar een mooie hond uit en geloof je de eigenaar op zijn mooie blauwe ogen over gedrag, gangwerk en bouw. Is ook goed hoor. ga ik straks ook doen. Ik kom heus wel op shows maar daar kies ik de reu voor mijn teefje niet uit. Wel kijk ik juist daar wat ik mooi vindt en wat niet praat er met fokkers over hoe zij een mooie hond er uit vinden zien enz. Kijk naar mijn hondje en zie waar zij staat binnen het ras en maak daar zelf een beoordeling van.bouvierpoedel schreef:Ja als een hond zich niet laat betasten of zijn gangwerk laat zien of constant zijn humeur op een ander los gooit of op de keurmeester houd het op toch. Als een exposant zich niet gedraagt ligt hij er ook uit. Net als dat ze en hond die kreupel is of niet goed lopen kan de ring uitflikkeren.
Ga op ringtraining omdat ik het belangrijk vind dat mijn hond andere honden en mensen in haar buurt tolereert en betast wil worden zonder daar heel bang van te worden.
Zo maak ik daarin mijn eigen keuzes.
ik lees vooral gefit op hondenshows door mensen die er zelf nog nooit of slechts één keer aan hebben deel genomen waarbij de ervaring voor hen misschien wat minder is geweest.
-
- Zeer actief
Ik vind shows best leuk, maar vindt wel dat als een keurmeester zo’n hond als in het filmpje belovend geeft het geen goed teken is.
Je mag toch verwachten dat keurmeesters de gezondheid van een hond ook belangrijk vinden.
Je mag toch verwachten dat keurmeesters de gezondheid van een hond ook belangrijk vinden.
Groetjes Gonnie.
-
- Zeer actief
Bij de Pinschers is jaren terug een pinscher de ring uitgezet omdat die zijn tanden niet liet zien.Miezemuis schreef:Daar is niet helemaal waar. Keetje heeft op de enige show waar zij meedeed de tweede plek gehaald. De km zei dat ze veel mooier was dan de winnende hond, maar gedrag speelt ook mee. En keetje liet zich niet betasten.Cleva schreef:Nogmaals, karakter/gedrag wordt niet besproken in de showring. Dat is domweg niet het onderwerp van gesprek.sbientje schreef:nogmaals, het heeft niet eens te maken met karakter zoals in de rasstandaard (al speelt dat wel mee in wat ik er zelf van vind)
Groetjes Gonnie.
-
- Zeer actief
- Contacteer:
Ja das niet heel rastypisch, normaal heb je dat gebit meteen in je arm hangen als je ff niet oplet 

-
- Zeer actief
Nou ja, ik vind een hond gezond als hij ook normaal kan lopen. Het is toch het hele plaatje.Nanna schreef:Het is niet eens gezegd dat die hond ongezond is. Die kan een dijk van een gezondheid hebben. Het zit alleen mechanisch allemaal zo vreselijk verrot in elkaar.gonnie schreef:Ik vind shows best leuk, maar vindt wel dat als een keurmeester zo’n hond als in het filmpje belovend geeft het geen goed teken is.
Groetjes Gonnie.
-
- Zeer actief
Hahahaha, dat valt best mee. Heb op shows nog geen Pinscher in een arm van iemand zien hangen, zelfs mijn vorige honden hingen niet in armen op shows. Terwijl ik toch twee haaibaaien had, maar goed met die ene haaibaai showde ik niet.sbientje schreef:Ja das niet heel rastypisch, normaal heb je dat gebit meteen in je arm hangen als je ff niet oplet
Groetjes Gonnie.