Altijd maar naar anderen wijzen schiet niet echt op he.under the red sky schreef: En je mag een hondenshow best flauwekul vinden, helemaal prima. Ik ben bij sommige hondensporten ook mijn bedenkingen. Wat te denken van de jachtproeven met wild dat speciaal voor die gelegenheid de nek om wordt gedraaid. Voor de deelnemers die proef na proef aflopen om zo veel mogelijk diplomaatjes te verzamelen?
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Amsterdam wil shows verbieden
Moderator: moderatorteam
- dagmar88
- Zeer actief
Re: Amsterdam wil shows verbieden
- under the red sky
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Contacteer:
Ik doe zelf ook jachttraining en loop incidenteel wel eens een proef. Wat ik maar wil zeggen, je kunt alles in het belachelijke trekken en de excessen eruit lichten om aan te tonen hoe vreselijk het allemaal is. Dat schiet ook niet op.dagmar88 schreef:Altijd maar naar anderen wijzen schiet niet echt op he.under the red sky schreef: En je mag een hondenshow best flauwekul vinden, helemaal prima. Ik ben bij sommige hondensporten ook mijn bedenkingen. Wat te denken van de jachtproeven met wild dat speciaal voor die gelegenheid de nek om wordt gedraaid. Voor de deelnemers die proef na proef aflopen om zo veel mogelijk diplomaatjes te verzamelen?
- DeDiana
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
- Aantal honden: 4
Het is volgens mij onzin om te zeggen dat hondenshows, fokken en een nadruk op een (extreem) uiterlijk ten koste van de gezondheid niets met elkaar te maken hebben. Als er geen keurmeesters waren die zulke extreme vertegenwoordigers van het ras keer op keer vooraan plaatsen, werden ze al snel veel minder gefokt, gok ik maar zo.
En dat deze honden aangeschaft worden, komt volgens mij meer doordat kopers zich slecht informeren, vertrouwen op het woord van de fokker dat er niets aan de hand is en denken dat het zo hoort. Een koper die een Franse bulldog wil, zoekt over het algemeen heus niet het hondje met de allerkortste neus (tenzij hij ermee wil showen misschien
), maar gewoon 'zo'n schattig bulletje' en denkt dat het met de gezondheid allemaal wel meevalt, want het beestje heeft immers een stamboom en komt van een goede fokker. Die zou dat hondje ook kopen als het een langere neus had. Dus de verantwoordelijkheid bij de koper leggen, vind ik niet helemaal kloppen. Van de fokkers en keurmeesters verwacht ik eigenlijk meer expertise dan van de gemiddelde pupkoper.
En dat deze honden aangeschaft worden, komt volgens mij meer doordat kopers zich slecht informeren, vertrouwen op het woord van de fokker dat er niets aan de hand is en denken dat het zo hoort. Een koper die een Franse bulldog wil, zoekt over het algemeen heus niet het hondje met de allerkortste neus (tenzij hij ermee wil showen misschien

- blacky
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Coton de Tuléar en Havanezer.
- Aantal honden: 3
de rasvereniging bepaald niet of je mag fokken en een stamboom krijgt. Dat is wel het grootste misverstand wat hier rondwaard geloof ik.Lizzie. schreef:Zolang de meeste RV verplicht stelt van leden om bepaalde kwalificaties te halen om te ''mogen'' fokken dan kan ik de shows niet los zien van het fokken hoor.blacky schreef:show moet je in mijn ogen los zien van fokken net als je hondensport los moet zien van fokken.
Dat er erg veel fokkers zijn die naar uitslagen van wedstrijden kijken om een reu te kiezen is de kortzichtigheid van de fokker en de pup koper.
En natuurlijk kiezen ze niet alleen de reu maar vooral de koper kijkt naar de teef wat heeft die gedaan op shows dan wel wedstrijden wat vererven ze enz. Voor een leuke gezinshond heb je dat allemaal niet nodig en toch kijken ook de mensen die naar een stamboom hond zoeken gewoon als gezinshond naar die uitslagen.
Die mentaliteit moet veranderen en misschien zou de raad van beheer daar eens energie in moeten steken via de media enz. Dat de gezondste rashonden die zijn zonder super uitslagen op wedstrijd of show.
bij veel rasverenigingen heb je ook maar een zg nodig om te mogen fokken en hoeft je hond echt geen kampioen te zijn.
Imane Nadif is raadslid in Amsterdam voor Groen Links. Ze heeft onder andere dierenwelzijn in haar portefeuille. De suggestie (die hier al eerder is gedaan) dat ze vragen heeft gesteld aan B&W over hondenshows omdat ze tegen honden zou zijn vanwege haar achtergrond vind ik eerlijk gezegd idioot. Nanna roept maar wat.sbientje schreef:jezus, dat is wel een tikkie racistisch :') Je denkt serieus dat ze tegen hondenshows is omdat ze moslima is?Nanna schreef:Lijkt me iets moslima-achtigs. En de meesten daarvan zijn niet tuk op honden, wegens onrein.sbientje schreef:moeten we die kennen ergens vand an?Nanna schreef:Imane Nadif.
’nuff said
Wat dat fokken op niet met het leven verenigbare kenmerken betreft heeft ze overigens wel gelijk.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Poedel
Worden maar weinig honden kampioen heblacky schreef:de rasvereniging bepaald niet of je mag fokken en een stamboom krijgt. Dat is wel het grootste misverstand wat hier rondwaard geloof ik.Lizzie. schreef:Zolang de meeste RV verplicht stelt van leden om bepaalde kwalificaties te halen om te ''mogen'' fokken dan kan ik de shows niet los zien van het fokken hoor.blacky schreef:show moet je in mijn ogen los zien van fokken net als je hondensport los moet zien van fokken.
Dat er erg veel fokkers zijn die naar uitslagen van wedstrijden kijken om een reu te kiezen is de kortzichtigheid van de fokker en de pup koper.
En natuurlijk kiezen ze niet alleen de reu maar vooral de koper kijkt naar de teef wat heeft die gedaan op shows dan wel wedstrijden wat vererven ze enz. Voor een leuke gezinshond heb je dat allemaal niet nodig en toch kijken ook de mensen die naar een stamboom hond zoeken gewoon als gezinshond naar die uitslagen.
Die mentaliteit moet veranderen en misschien zou de raad van beheer daar eens energie in moeten steken via de media enz. Dat de gezondste rashonden die zijn zonder super uitslagen op wedstrijd of show.
bij veel rasverenigingen heb je ook maar een zg nodig om te mogen fokken en hoeft je hond echt geen kampioen te zijn.

Zelfs op de site van RvB staat dat RV bepaalt (Ben je als fokker aangesloten bij een rasvereniging dan zal je moeten voldoen aan het Verenigingsfokreglement (VFR). De vereniging publiceert zelf het VFR en controleert of je aan de voorwaarden hebt voldaan.)
Dus ook heb je minimaal bv 2x ZG nodig, dan ben je toch ''verplicht'' om shows te lopen om te kunnen fokken als je lid ben van de RV.

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Ja maar wat jij er van vind en wil zien dat is de werkelijkheid niet.blacky schreef:show moet je in mijn ogen los zien van fokken net als je hondensport los moet zien van fokken.
De werkelijkheid is dat fokken en showen gewoon nog heel sterk met elkaar verboden zijn en het gewoon niet is los te koppelen van elkaar.
De raad heeft de toestemming voor show en leverd de keurmeesters. Keurmeesters zijn vaak zelf ook fokkers.
Fokkers aangelsoten bij de RV moeten hun kwalificatie halen met reui en teef.
Fokkers die gaan naar reuen die het goed doen op show en fokkers lopen al de shows af omdat ze weten dat het goed verkoopt naar gewone eigenaren maar ook naar fokkers om puppen te verkopen en om dekkingen te verkopen. Fokkers gaan liever naar een kampioen want dat verkoopt beter als Jan die nog nooit een show heeft gezien.
Kan noog wel even doorgaan.
Wat je zegt ben je zelfffff 

-
- Zeer actief
Je vergeet castreren. En trimmers en kammen en borstelen. Hulphonden.Politiehonden.Nanna schreef:Dan hebben we wat in overeenkomst want ik vind dat zij dat ook doet.
Geen natuurlijke gedragingen? Dan ook maar africhtingswedstrijden verbieden en alles dat met agility, flyball en hoeperen te maken heeft want dat is ook onnatuurlijk. Bij alle honden de halsband af en lopen maar en gedraag je maar lekker natuurlijk![]()
We gaan dan in één streep door en verbieden meteen alle dierenshows. Geen racepaarden, aangespannen rijden, kippenshows of dierentuinen. Want allemaal onnatuurlijk.
Ik heb al gezegd dat ik het wel met haar eens ben qua mening over fokken op schadelijke kenmerken.
Maar voor de rest roept dat maar wat.

- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik had ook al gezien dat mvr Nadif dierenwelzijn in haar portefeuille heeft. Wat voor andere dingen heeft ze eigenlijk al gedaan voor het dierenwelzijn behalve roepen dat een hondenshow echt niet meer kan?
Vraag het haar zou ik zeggen.sirene schreef:Ik had ook al gezien dat mvr Nadif dierenwelzijn in haar portefeuille heeft. Wat voor andere dingen heeft ze eigenlijk al gedaan voor het dierenwelzijn behalve roepen dat een hondenshow echt niet meer kan?
- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
Er staat echt helemaal nergens dat ze een hondenhater is. Dat geloof ik iig ook helemaal niet.Leonie. schreef: Nou ja, ze zou naar aanleiding van haar naam wel een hondenhater zijn volgens bepaalde mensen.
Misschien heeft ze zelf wel 3 honden thuis, maar vindt ze shows gewoon niet ok. Maar goed, ik ben ook niet zo’n hokjesdenker.
In hokjes denken kan wel heel praktisch zijn hoor. Ik heb iig wel geleerd om het wel te doen.
Als ik een winkel heb die ik op zondag open wil hebben ga ik niet in Staphorst zitten en ik ga ook geen zieltjes winnen tegen de zondagrust in bepaalde gebieden in Zeeland.
Als ik reclame maak voor een hondenschool of iets met honden kan ik me de moeite besparen op de school met de Islam. Zo raar is dat toch niet? In hokjes denken maakt het leven een stuk simpeler en praktischer. Voor luxe dingen ga je naar de AH, niet naar de Aldi. Of ga je daar ook steeds kijken of ze het misschien hebben omdat ze laatst een A-merk in de aanbieding hadden?
Ik heb jarenlang met heel veel moslims samengewerkt. Geen verschil met andere collega's. Net zo gezellig of niet. Maar als het in de pauze over mijn honden ging zaten ze met zulke

- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
Maar je krijgt ook stambomen als je geen lid bent van de rv. Dus je hebt ze niet nodig om stamboomhonden te fokken.Lizzie. schreef:Worden maar weinig honden kampioen heblacky schreef:de rasvereniging bepaald niet of je mag fokken en een stamboom krijgt. Dat is wel het grootste misverstand wat hier rondwaard geloof ik.Lizzie. schreef:Zolang de meeste RV verplicht stelt van leden om bepaalde kwalificaties te halen om te ''mogen'' fokken dan kan ik de shows niet los zien van het fokken hoor.blacky schreef:show moet je in mijn ogen los zien van fokken net als je hondensport los moet zien van fokken.
bij veel rasverenigingen heb je ook maar een zg nodig om te mogen fokken en hoeft je hond echt geen kampioen te zijn.![]()
Zelfs op de site van RvB staat dat RV bepaalt (Ben je als fokker aangesloten bij een rasvereniging dan zal je moeten voldoen aan het Verenigingsfokreglement (VFR). De vereniging publiceert zelf het VFR en controleert of je aan de voorwaarden hebt voldaan.)
Dus ook heb je minimaal bv 2x ZG nodig, dan ben je toch ''verplicht'' om shows te lopen om te kunnen fokken als je lid ben van de RV.
- blacky
- Zeer actief
jawel maar om te fokken en een stamboom te krijgen hoef ik helemaal niet aangesloten te zijn bij een rasvereniging. Dat is mijn punt. Dat ik dat wel wil is wat anders en dat ik mij dan ook moet houden aan wat ze vragen hoort daar bij. Overigens hoef je bij de havanezer niet naar show en mag je hem aan laten keuren. hij hoeft daarvoor ook niet in show vacht.bouvierpoedel schreef:Ja maar wat jij er van vind en wil zien dat is de werkelijkheid niet.blacky schreef:show moet je in mijn ogen los zien van fokken net als je hondensport los moet zien van fokken.
De werkelijkheid is dat fokken en showen gewoon nog heel sterk met elkaar verboden zijn en het gewoon niet is los te koppelen van elkaar.
De raad heeft de toestemming voor show en leverd de keurmeesters. Keurmeesters zijn vaak zelf ook fokkers.
Fokkers aangelsoten bij de RV moeten hun kwalificatie halen met reui en teef.
Fokkers die gaan naar reuen die het goed doen op show en fokkers lopen al de shows af omdat ze weten dat het goed verkoopt naar gewone eigenaren maar ook naar fokkers om puppen te verkopen en om dekkingen te verkopen. Fokkers gaan liever naar een kampioen want dat verkoopt beter als Jan die nog nooit een show heeft gezien.
Kan noog wel even doorgaan.
En jij bevestigt toch precies wat ik zeg! Als de raad eens wat meer reclame ging maken en ging aangeven dat een mooie gezonde hond met stamboom niet hoeft af te stammen van kampioenen maar dat de gezondste honden vaak juist de gewone huishond is met stamboom die al zijn gezondheidsonderzoeken heeft gehad dan hadden veel rashonden daar baat bij. En liepen niet alle fokkers achter die ene kampioen aan voor een dekking dan wel pups juist uit die lijn.
-
- Zeer actief
De Raad is gewoon en stamboom winkeltje en meer niet.
Die dicteren naar de RV's toe wat te doen en regelen de keurmeesters en geven toestemming voor shows , slaan wat gegevens op van Gezondheidsuitslagen en beoordelen de HD foto's . Verkopen stambomen en eisen daarbij een DNA profiel die ze opslaan maar voor de rest doen ze daar ook niets mee. . Dat was het zo'n beetje .
Maakt ze niet uit of je met een geteste of niet geteste hond fokt of met HD of PRA ,Willebrand , als je stamboom wil en de ouders hebben stamboom dan krijg je gewoon een stamboom als je betaald.
Als je maar de tijd tussen de nesten door in de gaten houd en de leeftijd van de ouderdieren.
De RV's houden zich met gezondheid bezig MAAR als je geen lid bent heb je daar geen rekening aan schuldig.
Hoe simpel wil je het hebben.
Die dicteren naar de RV's toe wat te doen en regelen de keurmeesters en geven toestemming voor shows , slaan wat gegevens op van Gezondheidsuitslagen en beoordelen de HD foto's . Verkopen stambomen en eisen daarbij een DNA profiel die ze opslaan maar voor de rest doen ze daar ook niets mee. . Dat was het zo'n beetje .
Maakt ze niet uit of je met een geteste of niet geteste hond fokt of met HD of PRA ,Willebrand , als je stamboom wil en de ouders hebben stamboom dan krijg je gewoon een stamboom als je betaald.
Als je maar de tijd tussen de nesten door in de gaten houd en de leeftijd van de ouderdieren.
De RV's houden zich met gezondheid bezig MAAR als je geen lid bent heb je daar geen rekening aan schuldig.
Hoe simpel wil je het hebben.

-
- Zeer actief
Dat klopt, dat heb ik volgens mij ook niet gezegd, ging er mij om dat het fokken niet los te koppelen is aan shows lopen als je lid met van een RV.crutz schreef:
Maar je krijgt ook stambomen als je geen lid bent van de rv. Dus je hebt ze niet nodig om stamboomhonden te fokken.

-
- Zeer actief
Juist show lopen is een regeltje van de RV als je voor pup bemiddeling in aanmerking wil komen. Doe je het niet vinden de meeste RV's het ook prima .Lizzie. schreef:Dat klopt, dat heb ik volgens mij ook niet gezegd, ging er mij om dat het fokken niet los te koppelen is aan shows lopen als je lid met van een RV.crutz schreef:
Maar je krijgt ook stambomen als je geen lid bent van de rv. Dus je hebt ze niet nodig om stamboomhonden te fokken.

- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
Jawel hoor. Er zijn steeds meer rv's waarbij er helemaal geen showuitslag verwacht wordt om te mogen fokken. Het zijn de leden die het beleid van de rv bepalen.Lizzie. schreef:Dat klopt, dat heb ik volgens mij ook niet gezegd, ging er mij om dat het fokken niet los te koppelen is aan shows lopen als je lid met van een RV.crutz schreef:
-
- Zeer actief
uitzonderingen daar gelaten, maar het merendeel ''eist'' toch aantal kwalificaties.sirene schreef:Jawel hoor. Er zijn steeds meer rv's waarbij er helemaal geen showuitslag verwacht wordt om te mogen fokken. Het zijn de leden die het beleid van de rv bepalen.Lizzie. schreef:Dat klopt, dat heb ik volgens mij ook niet gezegd, ging er mij om dat het fokken niet los te koppelen is aan shows lopen als je lid met van een RV.crutz schreef:

-
- Zeer actief
precies dit en daarom zijn shows en fokken niet los te koppelen, zolang er KM zijn die uit de prehistorie komen en wrakken van honden kwalificaties geven dan verandert er niks.Nanna schreef:Kwalificaties en shows zijn op zich ook helemaal niet erg.
Maar de keurmeesters moeten eens gaan doen wat ze prediken en niet toch steeds de honden met de meest extreme kenmerken vooraan plaatsen.
Ik voel het echt als een opgestoken vinger. “Jullie kunnen schreeuwen wat je wilt, wij trekken ons toch nergens iets van aan”

- blacky
- Zeer actief
dat is het hem nou juist ze hebben niets te "eisen" ik kan doen wat ik wil met mijn teef wat ik wil ik kan haar laten dekken door welke reu ik maar wil. En als deze een stamboom heeft bij mijn pups ook gewoon een stamboom krijgen. Het enige wat niet gebeurt is dat er op de site van de rasvereniging staat dat ik een nestje verwacht of heb. Meer of minder dan dat is het niet.Lizzie. schreef:uitzonderingen daar gelaten, maar het merendeel ''eist'' toch aantal kwalificaties.sirene schreef:Jawel hoor. Er zijn steeds meer rv's waarbij er helemaal geen showuitslag verwacht wordt om te mogen fokken. Het zijn de leden die het beleid van de rv bepalen.Lizzie. schreef:Dat klopt, dat heb ik volgens mij ook niet gezegd, ging er mij om dat het fokken niet los te koppelen is aan shows lopen als je lid met van een RV.crutz schreef:
ik hoef geen shows te lopen en geen gezondheidsonderzoeken te doen. Omdat ik gezonde hondjes zou willen fokken met stamboom doe ik die onderzoeken wel en omdat ik het leuk vind om zo af en toe een show te lopen gewoon om te weten waar mijn hondje staat qua uiterlijk doe ik dat. Maar ik moet niets.
Zei de blertok.Cleva schreef:Schreeuwen om het schreeuwen. Gewoon zo'n politieke blertok die zichzelf relevant probeert te houden.
- Fotogravinnetje
- Technisch beheer
- Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Ben blij dat bij de Markiesjes show-uitslagen niets zeggen. En keurmeesters op de jongehondenkeuring moeten zo objectief mogelijk aangeven per onderdeel hoe goed de honden aan de rasstandaard voldoen. De uiteindelijke beslissing of hondjes inzetbaar zijn of niet ligt bij de fokadviescommissie. En uitsluiten gebeurt momenteel praktisch gezien alleen op gezondheid en gedrag (angstig en/of te nerveus), niet op uiterlijk. Tegenover elke afwijking van de standaard kun je wel een hond vinden die op dat punt wel aan de standaard voldoet. Zo kun je, weliswaar minder snel dan door dat soort dieren uit te sluiten, toch steeds meer richting de rasstandaard fokken met minimaal verlies aan diversiteit. In het verleden werden te forse hondjes praktisch gezien uitgesloten van de fok. Tegenwoordig worden ze gewoon ingezet. Dat nog niet iedereen daaraan gewend is, blijkt wel uit zorgen die mensen uiten over de keuring van hun Markiesje, terwijl ze weten dat die van hun erg fors is. "Wordt toch wel afgekeurd, dus waarom zou ik komen?" Omdat ze goedgekeurd worden, tenzij karakter of gezondheid dat verhindert. Heel blij dus dat die persoon toch gekomen is, want die heeft nu dus gewoon een voor de fok goedgekeurde reu. Z'n stabiele karakter is veel belangrijker dan het feit dat hij 1,5 cm boven de toegestane maat zit volgens de rasstandaard (hij is 2 cm groter dan Gait en nog iets grover gebouwd). Als ik een teef had gehad die niet te nauw verwant was aan die reu, zou ik hem dolgraag gebruiken
-
- Zeer actief
jvanringen schreef:Zei de blertok.Cleva schreef:Schreeuwen om het schreeuwen. Gewoon zo'n politieke blertok die zichzelf relevant probeert te houden.

-
- Zeer actief
van Gils heeft nooit een show gelopen, dat heb ik niet nodig en de teef eigenaar ook niet.. gelukkig zijn de pups die had heeft gemaakt goed..... maar ik zou niet gaan showen, ik heb zo niets met die wereld
..( er word aan vriendjes politiek gedaan, en soms win of verlies je niet om de hond maar wat je als handler aan hebt) en met zijn allen achter de ballen van de winnaar aan is een slechte zaak( vind ik) teveel pups van 1 reu vind ik ook niet zo`n strak plan.. van mij mogen ze t afschaffen

-
- Zeer actief
Lizzie. schreef:jvanringen schreef:Zei de blertok.Cleva schreef:Schreeuwen om het schreeuwen. Gewoon zo'n politieke blertok die zichzelf relevant probeert te houden.![]()

- Maeve
- Zeer actief
- Contacteer:
Ja, dat is dan 2 keer een ZG. 2 Hondenshows op een hondenleven, poehLizzie. schreef:Worden maar weinig honden kampioen heblacky schreef:de rasvereniging bepaald niet of je mag fokken en een stamboom krijgt. Dat is wel het grootste misverstand wat hier rondwaard geloof ik.Lizzie. schreef:Zolang de meeste RV verplicht stelt van leden om bepaalde kwalificaties te halen om te ''mogen'' fokken dan kan ik de shows niet los zien van het fokken hoor.blacky schreef:show moet je in mijn ogen los zien van fokken net als je hondensport los moet zien van fokken.
bij veel rasverenigingen heb je ook maar een zg nodig om te mogen fokken en hoeft je hond echt geen kampioen te zijn.![]()

Ik denk trouwens niet dat pupkopers dit in stand houden, zoals Blacky zegt. Ik heb, toevalligerwijs want ik let er niet echt op, tot nu toe steeds reuen gebruikt die showkampioen waren. En voor het volgende nest heb ik er één op het oog die meerdere showtitels op z'n naam heeft staan. En er is serieus nog geen één koper geweest die daar naar vroeg of het überhaupt opmerkte

- Leonie.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Markiesje, Toller
Ik snap wel dat het makkelijker of sneller is. Maar ik vind het voor mezelf in elk geval prettig dit niet te doen, al was het maar voor de uitzonderingen.sirene schreef: In hokjes denken kan wel heel praktisch zijn hoor. Ik heb iig wel geleerd om het wel te doen.
Als ik een winkel heb die ik op zondag open wil hebben ga ik niet in Staphorst zitten en ik ga ook geen zieltjes winnen tegen de zondagrust in bepaalde gebieden in Zeeland.
Als ik reclame maak voor een hondenschool of iets met honden kan ik me de moeite besparen op de school met de Islam. Zo raar is dat toch niet? In hokjes denken maakt het leven een stuk simpeler en praktischer. Voor luxe dingen ga je naar de AH, niet naar de Aldi. Of ga je daar ook steeds kijken of ze het misschien hebben omdat ze laatst een A-merk in de aanbieding hadden?
En in dit geval: niemand weet iets van dat mens. Misschien is ze wel helemaal geen moslima of wat dan ook.
- Maeve
- Zeer actief
- Contacteer:
Maar denk je dat het afschaffen van shows die problemen oplost? Bij ons zijn er ook reuen die te veel worden ingezet. En die worden amper geshowdS@ndr@ schreef:van Gils heeft nooit een show gelopen, dat heb ik niet nodig en de teef eigenaar ook niet.. gelukkig zijn de pups die had heeft gemaakt goed..... maar ik zou niet gaan showen, ik heb zo niets met die wereld..( er word aan vriendjes politiek gedaan, en soms win of verlies je niet om de hond maar wat je als handler aan hebt) en met zijn allen achter de ballen van de winnaar aan is een slechte zaak( vind ik) teveel pups van 1 reu vind ik ook niet zo`n strak plan.. van mij mogen ze t afschaffen

- Fotogravinnetje
- Technisch beheer
- Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
- Contacteer:
Als mensen nu eens zo verstandig waren om reuen ook maar maximaal een keer of 10 in hun leven in te zetten, zou je dat probleem al flink tackelen... Bij de Markiesjes ligt die max op 5 nestjes, zowel voor de reu als voor de teef
-
- Zeer actief
10 X is maximaal, ik denk dat de raad van beheer dat mag verlagen naar 5 X maximaal.. : .. maar als je een kampioen hebt dan haal je die 10 maar met gemak.... ( showen is ook heel vaak netwerken) vaak doe je de genenpoel er geen voordeel meeMaeve schreef:Maar denk je dat het afschaffen van shows die problemen oplost? Bij ons zijn er ook reuen die te veel worden ingezet. En die worden amper geshowdS@ndr@ schreef:van Gils heeft nooit een show gelopen, dat heb ik niet nodig en de teef eigenaar ook niet.. gelukkig zijn de pups die had heeft gemaakt goed..... maar ik zou niet gaan showen, ik heb zo niets met die wereld..( er word aan vriendjes politiek gedaan, en soms win of verlies je niet om de hond maar wat je als handler aan hebt) en met zijn allen achter de ballen van de winnaar aan is een slechte zaak( vind ik) teveel pups van 1 reu vind ik ook niet zo`n strak plan.. van mij mogen ze t afschaffen