Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wat is dat toch, als ik ergens ga zitten...

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

lapinkoira
Vaste gebruiker
Aantal honden: 1

Re: Wat is dat toch, als ik ergens ga zitten...

Ongelezen bericht door lapinkoira »

Nee, ik ben zelf ook helemaal niet zo’n bankzitter, dus wat dat betreft is het helemaal geen probleem. Maar omdat ik het advies had gekregen om wat vaker met hem te blijven staan of zitten, doe ik dat nu dus af en toe maar dat gaat em zo niet worden. Nou ja, hij vindt het wel lekker als ik em even kriebel enzo. Dus volgens mij vindt ie het geen straf
Shibby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising slagroomsoesje

Ongelezen bericht door Shibby »

Shib ging graven, rollen en mij commanderen dat ik een stok oid moest gooien.
Lou gaat naast me zitten op het bankje en dan kijken we wat in het rond.
Afbeelding
Volg Loutjes avonturen op Instagram via @malou_the_profiterole
mijke
Zeer actief
Mijn ras(sen): krakershondje

Ongelezen bericht door mijke »

Oor heeft dat niet zo sterk, zij wisselt het echt af. Zitten wachten gaat ze sowieso niet, zij scharrelt een beetje rond in de omgeving, maar ze vindt het ook heel fijn om gewoon naast me te komen liggen of zitten en een beetje rond te kijken en te ruiken. Je ziet haar neusje en snorhaartjes dan heel druk van die kleine microsnuifjes maken <3 Daar vermaakt ze zich net zo goed mee als ik, we genieten dan allebei op onze eigen manier van de rust en de omgeving. En dat wisselt ze dan af met zoeken naar dennenappels of een stok waar ik een paar keer mee moet gooien en die ze daarna gezellig kapot komt kluiven naast me op de grond. Wij vinden het dus juist heerlijk om samen op een bankje te zitten nietsen :I:
Pepie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Europese korthaar
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Pepie »

Shibby schreef:Shib ging graven, rollen en mij commanderen dat ik een stok oid moest gooien.
Lou gaat naast me zitten op het bankje en dan kijken we wat in het rond.
Dit deed Banjer ook . Die had ik echt verziekt met balletjes gooien kon niks meer zelf bedenken.
Afbeelding
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Machie »

Hier gaan er 2 dan weg en 2 gaan vertellen aan mij dat ze het heel saai vinden zo.
pioenroos
Zeer actief
Mijn ras(sen): xteckel Mies, eurasier Diem en schapendoes in deeltijd Flora.
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door pioenroos »

Mies vindt het zalig zolang het in de natuur is. Dan heeft ze eindelijk eens tijd voor een écht goed graafproject.

Diem is altijd aan de lange lijn maar hij vindt het dan ook prima om wat in de rondte te kijken. Als ik ook maar even iets rommel in de voortuin gaat hij gelijk zitten en tevreden rondkijken.
Zelfde als ik op straat iemand de weg wijs ofzo. Mies staat zich direct te vervelen maar Diem gaat zitten en rondkijken en vindt het jammer als we doorlopen terwijl hij nog iets aan het bekijken was.

Flora slaat direct piketpaaltjes in de grond en gaat in de gaten houden wiewatwaarom 'ons' plekje betreedt :hmmm:
Afbeelding
Tineke
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Tineke »

Ik doe het eigenlijk nooit op een bankje zitten tijdens het wandelen. Maar ik gok erop dat Luus erbij komt zitten en Abra denkt tot later en lekker op pad gaat. Ze komt wel terug ga ik tenminste wel vanuit :mrgreen:
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
veertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje

Ongelezen bericht door veertje »

veertje schreef:Finn moet ik aangelijnd houden als we ergens gaan zitten. Die denkt 'jij zit daar, mooi! Dan ga ik even hier kijken. Tot straks!' Die kan zichzelf uitstekend bezighouden..
Ik zit dan ook niet vaak stil met wandelingen, dus wat Tess doet weet ik niet. Die zal wel wat scharrelen, maar niet ver gaan en vooral naar mij kijken wanneer we weer wat gaan doen.
Oke ik stel dat laatste bij :roll: Gisteravond ben ik aan het meer gaan zitten. Lekker een handdoek mee en wat te eten en drinken. Pin in de grond met een lange lijn voor Finn, Tess kon wel los. Nou in totaal heb ik nog geen 2 minuten op die handdoek gezeten, want Tess was alleen maar druk! Jezelf vermaken is heeeel moeilijk, dus dan ga je maar Finn pesten en als dat dan niet mag van de baas, wordt je opstandig en ga je keihard rondjes racen of kijken of die fietser van net echt al weg is.

Dat werd dus aangelijnd zwemles ipv lekker rond scharrelen terwijl de baas toekijkt.
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”