Daarom pak ik een pil ook altijd in, dan krijgen ze de nare smaak niet in de bek/strot. Bij de katten gebruik ik daar easypill voor, maar bij de honden kneed ik gewoon een balletje van kaas (dus echt kneden, niet in een blokje kaas stoppen).nomo schreef:Dat easypill spul heb ik wel meer over gehoord! Dat is wel de moeite van het proberen nog waard denk ik.
Ik heb een kat die pillen weigert en weet hoe lastig het kan zijn. Het kreng kan ook nog eens braken opwekken dus als ik die pil er dan eindelijk in heb zitten ligt hij binnen een half uur weer op de grond. Zo erg heb ik het echt nog nooit meegemaakt. Als de pil er eindelijk in zit gaat hij zitten... dan na een minuutje of wat begint hij te speekselen, dat gaat dan even door tot het grote kokhalsfestijn begint en dan komt langzaam maar zeker die pil weer terug. En dan die kop die hij erbij trekt als hij dat ding weer uittuftToen hij na een operatie aan de antibiotica moest ben ik dan ook maar om de dag terug naar de dierenarts gegaan waar hij dan weer een 48 uur werkende injectie kreeg. Gelukkig lukte het bij de dierenarts ook niet om pillen te geven, voelde ik me toch een beetje minder voor schut staan
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Tips om medicijnen toe te dienen
Moderator: moderatorteam
- Zamunda
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Re: Tips om medicijnen toe te dienen
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Kaas, mousse, smeerkaas, kipsmeerzooi, complete assortiment van de jumbo en de dierenarts probeerde de easypill... werkte niet. Het is ook wel een lastige eter. Brokjes en 1 soort mousse op de juiste manier klaargemaakt, anders blieft hij het nietZamunda schreef:Daarom pak ik een pil ook altijd in, dan krijgen ze de nare smaak niet in de bek/strot. Bij de katten gebruik ik daar easypill voor, maar bij de honden kneed ik gewoon een balletje van kaas (dus echt kneden, niet in een blokje kaas stoppen).nomo schreef:Dat easypill spul heb ik wel meer over gehoord! Dat is wel de moeite van het proberen nog waard denk ik.
Ik heb een kat die pillen weigert en weet hoe lastig het kan zijn. Het kreng kan ook nog eens braken opwekken dus als ik die pil er dan eindelijk in heb zitten ligt hij binnen een half uur weer op de grond. Zo erg heb ik het echt nog nooit meegemaakt. Als de pil er eindelijk in zit gaat hij zitten... dan na een minuutje of wat begint hij te speekselen, dat gaat dan even door tot het grote kokhalsfestijn begint en dan komt langzaam maar zeker die pil weer terug. En dan die kop die hij erbij trekt als hij dat ding weer uittuftToen hij na een operatie aan de antibiotica moest ben ik dan ook maar om de dag terug naar de dierenarts gegaan waar hij dan weer een 48 uur werkende injectie kreeg. Gelukkig lukte het bij de dierenarts ook niet om pillen te geven, voelde ik me toch een beetje minder voor schut staan

Ik hoop zo gruwelijk erg dat die kat nooit langdurig aan de pillen moet

- Zamunda
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Haha, etter. Maar heb je het dus ook al ingepakt en dan hup naar binnen gemikt? En hoe soepel gaat het gedwongen naar binnen werken?nomo schreef:Kaas, mousse, smeerkaas, kipsmeerzooi, complete assortiment van de jumbo en de dierenarts probeerde de easypill... werkte niet. Het is ook wel een lastige eter. Brokjes en 1 soort mousse op de juiste manier klaargemaakt, anders blieft hij het nietdus waar het ook in verpakt is, het moet gedwongen naar binnen en alles wat gedwongen naar binnen gaat komt er ook gedwongen weer uit
![]()
Ik hoop zo gruwelijk erg dat die kat nooit langdurig aan de pillen moet