Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Warm weer

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

mijke
Zeer actief
Mijn ras(sen): krakershondje
Aantal honden: 1

Re: Warm weer

Ongelezen bericht door mijke »

incubi666 schreef:Onze hond komt in de middag ook niet buiten ook al is hij getrained om op warm asfalt te lopen. Ik zie ook dat mensen op het heetst van de dag hun hond uitlaten als ik er iets van zeg krijg ik ook een grote nek
Een grote ronde doen we altijd na 22.00 de rest om half 8 en een zeer kort rondje rond half 12. Waar hij 2 keer gezwommen heeft.
Wait, whut? :LOL:
Lizzie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Poedel

Ongelezen bericht door Lizzie. »

mijke schreef:
incubi666 schreef:Onze hond komt in de middag ook niet buiten ook al is hij getrained om op warm asfalt te lopen. Ik zie ook dat mensen op het heetst van de dag hun hond uitlaten als ik er iets van zeg krijg ik ook een grote nek
Een grote ronde doen we altijd na 22.00 de rest om half 8 en een zeer kort rondje rond half 12. Waar hij 2 keer gezwommen heeft.
Wait, whut? :LOL:
Heb jij je hond daarin niet getraind dan :O: Ik heb je speciale workshops gevolgd, hoe leer je hond op warm asfalt lopen :pffff:
Afbeelding
Sandra&co

Ongelezen bericht door Sandra&co »

"Incubi666", mede mogelijk gemaakt door de bedenkers van o.a. Kangalfan.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

En terecht.. een hond zal toch uit moeten en bij gewoon uitlaten is er niks aan de hand en heb je niks te bemoeien...
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Ik doe ook voorzichtiger met mijn hond hoor :19:

Nee, ze is niet van suiker, maar als ik ga lopen rennen als een gek met die hitte, dan stort ik ook ter aarde :ugh:
Afgelopen weken ging het nog wel, en dan wordt er hier ook gewandeld gecombineerd met zwemmen midden op de dag.
Bal is voor in het water en even een minuutje droog rennen.
Op asfalt laat ik haar niet lopen als de zon er al uren op heeft geschenen :neenee:

Maar komende week met 30+ graden, ga ik dit dus niet meer doen: 's ochtends vroeg even lekker zwemmen en voor
overdag heb ik inmiddels een zwembadje besteld die ik in de schaduw zet en waarin ze kan kledderen. Dan 's avonds weer
een stukje lopen en zwemmen.

Ik denk dat je wel degelijk uit moet kijken, sommige honden gaan gewoon door en stoppen niet uit zichzelf.
Ik pas het in ieder geval aan, beter iets te voorzichtiger dan straks een dode pup.
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
mijke
Zeer actief
Mijn ras(sen): krakershondje

Ongelezen bericht door mijke »

Volgens mij is het een kwestie van je hond kennen en alles met mate. Oor kan beter tegen warmte dan ik, dus als stelregel is het zo dat als ik het nog trek, Oor het ook wel trekt. Ook kan Oor goed tegen de warme straat, dat verschilt ook per hond (ze heeft de keus om op gras te lopen maar dat doet ze niet, zelfs als ik haar dwing), én ik weet dat Oor zelf heel goed haar grenzen bewaakt qua warmte. Dus kan ik 's middags met warm weer best een wandelingetje maken. De weg naar het park is maar 1 straat uit en in het park is veel schaduw. Dus dan gooi ik in de schaduw van een grote boom wel een stokje voor Oor; zodra ze het warm krijgt brengt ze het stokje simpelweg niet terug om nog een keer te gooien, en er is water waar ze kan drinken of onder kan plonsen als ze wil. Zodra dat water niet meer beschikbaar is omdat er blauwalg zit dan neem ik ook iets minder risico door minder met stokjes te gooien bijvoorbeeld. Zo schat ik dat per dag een beetje in aan de hand van hoe goed ik Oor ken, en dan denk ik dat dit best moet kunnen. Ze heeft een goeie snuit en een goeie conditie. Met een andere hond zou dat met hetzelfde weer misschien al niet meer kunnen. Maar daarom vind ik het dus wel een beetje overtrokken om te zeggen dat je met warm weer (en sommige mensen vinden het vanaf 20 graden al warm weer) helemaal nooit smiddags je hond zou kunnen uitlaten of altijd het asfalt zou moeten vermijden of andere algemene stelregels. Gewoon een beetje je gezond verstand gebruiken, volgens mij is dat goed genoeg!
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Hier lopen ze inderdaad ook over het asfalt ipv onder het gras. Ze gaan zelfs in de volle zon op de tegels in de tuin liggen waar ik op m'n blote voeten niet kan blijven staan omdat ze zo heet zijn... Ben dus ook niet bang voor oververhitting, maar ga ook niet midden op de dag een lange wandeling met ze maken met dit weer
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

Klanten zijn afgezegd voor de middag, alles naar de ochtend. Eigen honden in de ochtend speuren en smiddags waterwerk of wat licht werk. Of in de avond.
-Saskia-
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door -Saskia- »

Heavy schreef:En uitlaten kan ook bestaan uit rustig wandelen dat is weer heel wat anders dan rennen .
Het gaat om het dwingen en als ik haar meeneem aan de riem dan heeft ze niet veel keuze en als ik een bal ga gooien zal ze die ook ophalen omdat ze zelf niet snapt dat dat gevaarlijk voor haar kan zijn . Ik denk als een hond zelf mag kiezen dat hij gewoon een kuil graaft en daar in gaat liggen met dit weer :wink:
De dag dat mijn honden 'rustig wandelen' zijn ze doodziek :mrgreen:
Ze vragen ook echt om eropuit te gaan en dagelijks een wandeling overslaan resulteerde in irritante honden.
Hier wordt 's middags dus wel gewoon gewandeld, in het bos waar schaduw en water te vinden is, dat is gelukkig prima te doen.
Jackira
Zeer actief

Ongelezen bericht door Jackira »

We gaan 's morgens vroeg voor de lange losloopwandeling naar het bos. Al is de wandeling wel ingekort want ze rennen de hele tijd en blijven doorgaan. Ik loop van een stromend beekje naar een grote vijver. Dus er is steeds water in de buurt. Overdag een rondje in de buurt in de schaduw, en dan later in de middag hetzelfde. En 's avonds als het afgekoeld is eventueel naar strand of weer bos.
Alfilillo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising en podenco(kruising)

Ongelezen bericht door Alfilillo »

Mijn honden bewaken hun grenzen prima qua hitte. Ik fiets sowieso niet met ze en achter stokken aanrennen vinden ze niet interessant. 's Morgens ga ik tot een uur of half 11 en 's avonds vanaf ongeveer 7 uur. Af en toe maak ik een klein rondje tussendoor om 5 uur, maar dan vind ik het zelf eigenlijk ook te heet, dus dan is het niet langer dan een kwartier. Verder maakt het ook nogal wat uit of je in het open veld in de brandende zon gaat wandelen of in de schaduw onder de bomen.
Afbeeldingalfillilo (1) by [url=https://www.flickr.com/photos/157306925@N05/]

Alfil & Lily
Zamunda
Zeer actief

Ongelezen bericht door Zamunda »

Fotogravinnetje schreef:Hier lopen ze inderdaad ook over het asfalt ipv onder het gras.
Gelukkig maar :schrik: !
Lizzie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Poedel

Ongelezen bericht door Lizzie. »

Zamunda schreef:
Fotogravinnetje schreef:Hier lopen ze inderdaad ook over het asfalt ipv onder het gras.
Scherp :LOL:
Afbeelding
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Lizzie. schreef:
Zamunda schreef:
Scherp :LOL:
en dat met dit weer :80:
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Chihuahua-paws
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

Gister gister moest ik op de post. Nl wachten en ging om 11 uur pas wandelen ochtend en dacht nou wordt even plassen bij de boom. Maar was met het windje heerlijk wandelweer. Vanmorgen ging ik om 08:15 uur wandelen Dex vond het nog wel lekker maar ik vond het al warm. Smiddags zit Dex wel in de tuin als hij wil. Zwembadje in de tuin etc. En pas savond's weer wandelen. Het is idd echt warm dit seizoen.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Caro. schreef:
Lizzie. schreef:
Zamunda schreef:
Scherp Afbeelding
en dat met dit weer :80:
Zucht... Op de telefoon geswipet... Over het gras moest dat uiteraard zijn
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Tamara81 schreef:De kleine Lanai laat ik dagelijks zwemmen in de vennen of de rivier in avond. In de vroege ochtend maken we een wandeling.

Gisteren heb ik het zwembadje voor haar gevuld en haar piepspeelgoed erin gegooid. Ze heeft zichzelf een half uur vermaakt met snorkelen en speeltjes vissen in het badje.

Even iets absurds: vorig jaar heb ik twee kleine zwembaden gehaald bij de huishoudwinkel voor 6 euro bij elkaar. Nu zie ik online hondenzwembaden van 80 euro; 50 euro; 30 euro. Zijn ze van de pot gerukt?
Wat is het verschil tussen een normaal kinderzwembad van de Action of een hondenzwembad voor 50 euro? Niks denk ik. Behalve bite proof materiaal ofzo.
Ik denk wel dat het materiaal wat steviger is, maar ik heb ook zo'n goedkope voor Lotje. Gelukkig maar, want ze gaat er na de eerste keer, niet meer in.....
Chihuahua-paws
Zeer actief

Ik heb zo'n zwembadje van action 3 euro. En als het niet heet is fungeerde hij als ballenbak ballen ook van action.

bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Waarom gelijk een zwembad .? Cementkuip of lekbak voor de wasmachine is toch ook al leuk en nuttig. En voor hele kleine hondjes zet je er een kinderbadje neer of een afwasteiltje. En dan nog , je wilt geen drukte met de warme tijden en laat je de hond in het zwembad te keer gaan op het heetst van de dag omdat je denkt dat het lekker afkoelt.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!

Ongelezen bericht door Rami »

Mijn honden vinden een zwembadje in de tuin stom. :pffff: En dan heb ik nog wel een 'echte' via Zooplus.
Maar ik zet ze er gewoon in en dan vinden ze het, stiekem, best wel lekker. Althans, ze zijn vrolijk na het verplichte bad.

Verder vind ik zelf het warme, droge weer, dat al weken duurt, ook heel erg stom. Als je vakantie hebt is het misschien leuk maar buiten werken in deze temperaturen is echt een crime.

Verder houd ik mijn hart vast voor mijn stokoude dame Silka. Ik houd haar scherp in de gaten en maak het haar zo comfortabel mogelijk (cool halsband en mat, alleen wandelen in de vroege ochtend en late avond, etc), maar het blijft toch een zorg.
Afbeelding
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!

Ongelezen bericht door Rami »

Kells schreef:
Rami schreef:Mijn honden vinden een zwembadje in de tuin stom. :pffff: En dan heb ik nog wel een 'echte' via Zooplus.
Maar ik zet ze er gewoon in en dan vinden ze het, stiekem, best wel lekker. Althans, ze zijn vrolijk na het verplichte bad.

Verder vind ik zelf het warme, droge weer, dat al weken duurt, ook heel erg stom. Als je vakantie hebt is het misschien leuk maar buiten werken in deze temperaturen is echt een crime.

Verder houd ik mijn hart vast voor mijn stokoude dame Silka. Ik houd haar scherp in de gaten en maak het haar zo comfortabel mogelijk (cool halsband en mat, alleen wandelen in de vroege ochtend en late avond, etc), maar het blijft toch een zorg.
Zwembadjes in de tuin zijn de moeite niet waard: Ik kocht later nog een kleinere uitvoering tegen beter weten in...
Haha, hilarisch filmpje en zo herkenbaar! :LOL:
Maar toch, op dagen dat we niet kunnen zwemmen (vanwege drukke bezigheden en zo) forceer ik ze gewoon in het badje om even af te koelen. Ja, ik had me er iets heel anders bij voorgesteld, maar het is niet anders. :mrgreen:
Afbeelding
Sandra&co

Ongelezen bericht door Sandra&co »

Ik had 2 jaar geleden een opblaaszwembadje, múggen die ik toen had. Dus dat doe ik niet meer.
Pepie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Europese korthaar

Ongelezen bericht door Pepie »

bouvierpoedel schreef:Waarom gelijk een zwembad .? Cementkuip of lekbak voor de wasmachine is toch ook al leuk en nuttig. En voor hele kleine hondjes zet je er een kinderbadje neer of een afwasteiltje. En dan nog , je wilt geen drukte met de warme tijden en laat je de hond in het zwembad te keer gaan op het heetst van de dag omdat je denkt dat het lekker afkoelt.
Ik heb een schapendrinkbak voor mijn goudvissen van negentig liter voor elf euro . Wilde ik een negentig liter bak voor goudvissen was ik geloof ik in de dertig euro kwijt geweest.
Afbeelding
Chihuahua-paws
Zeer actief

bouvierpoedel schreef:Waarom gelijk een zwembad .? Cementkuip of lekbak voor de wasmachine is toch ook al leuk en nuttig. En voor hele kleine hondjes zet je er een kinderbadje neer of een afwasteiltje. En dan nog , je wilt geen drukte met de warme tijden en laat je de hond in het zwembad te keer gaan op het heetst van de dag omdat je denkt dat het lekker afkoelt.
Wij hebben dus zo'n kinderbadje van 3 euro. Staat In de schaduw. En superhandig voor pootje baden. De grap is dat Dex ook echt zwemt denk mede door het badje. Hij zwemt in natuur water als hij er zelf in kan lopen en dat vind ik voor een Chi wel erg leuk hoor.

Sulluna
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse mix en Siberische Husky

Ongelezen bericht door Sulluna »

Mijn honden zijn ook niet van suiker, maar ik doe echt voorzichtig met dit weer.
Ik loop overdag enkel poep/plas rondes en enkel sochtends vroeg of savonds heel laat lang. Ik loop enkel in gebieden met zoet water em schaduw plekken.

Zeker aankomende week, 30+.. Soms lijken mensen te vergeten hoe snel het fout kan gaan bij een hond. Dat ze niet kunnen zweten en dus hun warmte veel slechter kwijt raken dan wij. Mijn dierenarts vertelde 2 weken terug nog dat er 2 honden overleden waren op zijn kliniek. Baasjes waren overdag gaan wandelen en pas savonds leek het echt fout te gaan. Inmiddels was het bloed al een soort stroop.

Ik heb een beest van 16 en 1 van 10+. Wij doen het wel even rustig aan. :)
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Sulluna schreef:Mijn honden zijn ook niet van suiker, maar ik doe echt voorzichtig met dit weer.
Ik loop overdag enkel poep/plas rondes en enkel sochtends vroeg of savonds heel laat lang. Ik loop enkel in gebieden met zoet water em schaduw plekken.

Zeker aankomende week, 30+.. Soms lijken mensen te vergeten hoe snel het fout kan gaan bij een hond. Dat ze niet kunnen zweten en dus hun warmte veel slechter kwijt raken dan wij. Mijn dierenarts vertelde 2 weken terug nog dat er 2 honden overleden waren op zijn kliniek. Baasjes waren overdag gaan wandelen en pas savonds leek het echt fout te gaan. Inmiddels was het bloed al een soort stroop.

Ik heb een beest van 16 en 1 van 10+. Wij doen het wel even rustig aan. :)
Ja en laat je zo'n hond afkoelen door water dan kan het nog sneller gaan omdat bloedvaten zich vernauwen .
Hier word gewoon heel weinig gedaan omdat ik zelf ook niet vooruit te branden ben met dit weer. Achterdeur staat 24/7 open dus ze kunnen het zelf regelen.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Ik heb hier ook een zwembadje... t water is alleen voor de planten want na 1 of 2x graven hebben ze t wel weer gezien. Gister eind vd middag dus weer even echt wezen zwemmen met ze.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

Ik heb zo'n schelp in de tuin staan, maar daar kunnen ze natuurlijk niet in zwemmen of zo ;-) Mila en Amy gaan er wel geregeld in staan om af te koelen en verder wordt het als drinkbak gebruikt. Maar we gaan lekker elke dag naar het water zodat ze echt kunnen zwemmen en badderen. Met dit warme weer is zelfs Taartje te overtuigen om het water in te gaan; de rest is er sowieso gek op. Ik ga dan natuurlijk i.v.m. de warmte wel 's ochtends vroeg of 's avonds, maar dan is het heel prima te doen en soms vind ik het zelfs nog frisjes :mrgreen: Die Spanjaarden maken zich sowieso niet drukker dan nodig met deze warmte, alleen Mila moet ik af en toe wat afremmen.
Rataplan
Zeer actief
Mijn ras(sen): asielhonden!

Ongelezen bericht door Rataplan »

Het hitteplan is van kracht! Mag ik jullie erop wijzen dunne kleding te dragen en de woning koel te houden met zonwering?
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
Joey.K
Zeer actief

Ongelezen bericht door Joey.K »

De chihuahua hier ligt graag in het zonnetje in de tuin maar zelfs die begint tijdens het uitlaatrondje na het avondeten meteen te hijgen. Als de chihuahua hier hijgt is het dus echt warm. Ze gaan smorgens naar buiten en s'avonds .
Moet zeggen dat het voor mezelf wel makkelijker is nu het al zolang warm is. Ik vind dit beter dan 4 dagen heet weer dan weer week koel met regen en dan opnieuw heet.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”