Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Voor- en nadelen van je rashond
Moderator: moderatorteam
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Hollandse Herder Langhaar
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Re: Voor- en nadelen van je rashond
Hollander langhaar.
Voordelen: Ze zijn baasgericht maar zonder slaafs te zijn, doen graag hun eigen ding, houden van afwisseling, hebben een mening, willen samenwerken maar vertikken het om dingen te doen alleen maar omdat jij dat wil, kunnen een enorme drive tot werken hebben als het hun ligt
Nadelen: Gevoeligheid, kunnen reactief zijn, jachtpassie en als groot contrast op de gevoeligheid, als ze eenmaal iets in hun kop hebben dan zijn ze bikkelhard
Voordelen: Ze zijn baasgericht maar zonder slaafs te zijn, doen graag hun eigen ding, houden van afwisseling, hebben een mening, willen samenwerken maar vertikken het om dingen te doen alleen maar omdat jij dat wil, kunnen een enorme drive tot werken hebben als het hun ligt
Nadelen: Gevoeligheid, kunnen reactief zijn, jachtpassie en als groot contrast op de gevoeligheid, als ze eenmaal iets in hun kop hebben dan zijn ze bikkelhard
Groetjes Laura, en de streepjes bende, Fix en Laicka

- DeDiana
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
- Aantal honden: 4
Collies zijn zachtaardige, intelligente honden die altijd graag samen met de baas iets doen. Ze leren heel makkelijk, jagen niet of nauwelijks en hun wereld draait om jou, dus loslopen, negeren van andere honden en mensen, aandacht voor de baas, dat gaat allemaal vanzelf. Over het algemeen makkelijk met andere honden en vrij beheerst; ze zijn niet lomp.
Het gevoelige karakter kan zowel een voordeel als een nadeel zijn. Ze hebben weinig sturing nodig omdat ze alles haarfijn aanvoelen en vaak je gedachten lijken te kunnen lezen, maar kunnen ook erg heftig reageren/schrikken/in paniek raken door die gevoeligheid, vooral de geluidsgevoeligheid. Daar moet je dus echt mee om kunnen gaan.
Verder vind ik het vachtonderhoud bij de langhaar een nadeel en het feit dat ze (en de rashond in het algemeen) steeds ongezonder worden.
Podenco's zijn zo ongeveer het tegenovergestelde
Eigenzinnig, ondeugend, altijd op zoek naar avontuur, vervelen zich binnen 1 seconde en gaan dan zelf wel wat leuks bedenken. Ze gaan wel een hechte band aan met hun mens, maar kunnen zichzelf ook prima redden, waardoor ze nooit slaafs zijn en alleen gehoorzamen als ze daar zelf ook toevallig zin in hebben. Hun gevoel voor humor is ongeëvenaard en ze zijn heel uitgesproken. Over het algemeen sociaal en zolang ze aangelijnd zijn supermakkelijk; groot aanpassingsvermogen en zachtaardig. Maar zonder lijn vieren ze hun vrijheid.
Het grote nadeel is dus ook het jagen en het altijd op zoek zijn naar iets om op te jagen en naar avontuur. En dat je ze alles toch wel vergeeft omdat ze zo lief en grappig zijn en ze dat zelf maar al te goed weten.
Amy en Amoz zijn als kruising toevallig op mijn pad gekomen en hebben elk hun eigen unieke positieve en negatieve eigenschappen. Het grote voordeel van een kruising in het algemeen vind ik dat ze uniek(er) zijn, dat het deels een verrassingspakketje is en dat ze over het algemeen een sterk gestel hebben. Geen rasgebonden overdrijvingen, maar vooral functionele honden die ook qua karakter een beetje van alles wat in zich hebben.
Het gevoelige karakter kan zowel een voordeel als een nadeel zijn. Ze hebben weinig sturing nodig omdat ze alles haarfijn aanvoelen en vaak je gedachten lijken te kunnen lezen, maar kunnen ook erg heftig reageren/schrikken/in paniek raken door die gevoeligheid, vooral de geluidsgevoeligheid. Daar moet je dus echt mee om kunnen gaan.
Verder vind ik het vachtonderhoud bij de langhaar een nadeel en het feit dat ze (en de rashond in het algemeen) steeds ongezonder worden.
Podenco's zijn zo ongeveer het tegenovergestelde

Het grote nadeel is dus ook het jagen en het altijd op zoek zijn naar iets om op te jagen en naar avontuur. En dat je ze alles toch wel vergeeft omdat ze zo lief en grappig zijn en ze dat zelf maar al te goed weten.
Amy en Amoz zijn als kruising toevallig op mijn pad gekomen en hebben elk hun eigen unieke positieve en negatieve eigenschappen. Het grote voordeel van een kruising in het algemeen vind ik dat ze uniek(er) zijn, dat het deels een verrassingspakketje is en dat ze over het algemeen een sterk gestel hebben. Geen rasgebonden overdrijvingen, maar vooral functionele honden die ook qua karakter een beetje van alles wat in zich hebben.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spinone Italiano
Barkley schreef:Spinone Italiano
voordeel:
vriendelijke hond met een gemakkelijk in banen te leiden jachtpassie eens, jachtgevoel zit erin, maar is makkelijk controleerbaar wanneer niet gestimuleerd.
Is heel graag buiten maar kan gerust ook een dag bankhangen - zolang je hem wel de kans geeft zijn benen te strekken en je aan zijn jachtinstinct voldoet met training telt achter steentjes aan rennen als jachttraining? Dan ja, eens. Kan zeer makkelijk alleen, als je maar voldoende wandelt.
gemakkelijke vacht in onderhoud. Uh-huh
Je kunt hem echt geen groter plezier doen dan met een leuke apporteertraining Moet ik maar eens doen dan.
Vind andere honden echt fantastisch - allemansvriend deze hier is af en toe nog wel echt een bitch met duidelijke voorkeuren. Maar van nature geen agressie.
nadeel:
Hangwangen dus kwijl. Heel veel kwijl. Tot op het plafond/dashboardkastje. Jep.
Heel zelfstandig maar volgt mij overal wanneer ze de kans krijgt.
word heel langzaam volwassen. Niet gemerkt.
De vacht is makkelijk in onderhoud maar sleept wel heel de wereld mee.Elke. Dag. Weer.
Dat olifantengeheugen. Yes, en heel erg gewoontedier.
Die neus - spoortjes uitwerken tot in den eeuwigheid. Ook.
- Crescent
- Zeer actief
Springer, Beagle, Duitse staande en meer dan de helft onbekend DNA
Voordeel: ze heeft dat je ne sais quoi
Nadeel: het is geen herdershond
Voordeel: ze heeft dat je ne sais quoi
Nadeel: het is geen herdershond
What do you hear, Starbuck?
-Nothing but the rain…
-Nothing but the rain…
- blacky
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Coton de Tuléar en Havanezer.
- Aantal honden: 3
Coton de Tulear:
Voordelen: super lief, baasgericht, klein formaat maar weer niet te klein. Ze kunnen overal mee heen vinden alles leuk en houden van wandelen. verharen bijna niet.
Nadeel: reuen houden niet van sekse genoten en mijn reu ook niet van pups.
Havanezer:
Voordelen: zie hierboven allen nog zachter van karakter zo lief echt niet normaal.
Nadelen: geen.
Voordelen: super lief, baasgericht, klein formaat maar weer niet te klein. Ze kunnen overal mee heen vinden alles leuk en houden van wandelen. verharen bijna niet.
Nadeel: reuen houden niet van sekse genoten en mijn reu ook niet van pups.
Havanezer:
Voordelen: zie hierboven allen nog zachter van karakter zo lief echt niet normaal.
Nadelen: geen.
- Chihuahua-paws
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
Chihuahua.
Wij hebben er bewust voor gekozen.
Voordelen voor mij.
*Handig en makkelijk overal naartoe mee te nemen formaat
*Zeer leergierig en gehoorzame hondjes die graag mee gaan wandelen. En het ook leuk doen met bijv sport en spel.
*Leuk in de omgang met andere hondjes
*Ondanks hun kleine formaat een groots karakter waarmee je echt veel kunt doen.
*Makkelijk kwa onderhoud.
Nadelen
*Het duurt wat langer over het algemeen voor ze zindelijk zijn.
*Als ze niet consequent opgevoed worden heb je een terreur ipv het hondje wat ik bij voordelen omschrijf.
*Duur in aanschaf. En ook spulletjes zijn relatief duur.
*Gevoelig hondje met name de pup periode moeten ze zelfs tegen zichzelf beschermd worden. En ook gevoelig voor
*kunnen mieperds zijn
Wij hebben er bewust voor gekozen.
Voordelen voor mij.
*Handig en makkelijk overal naartoe mee te nemen formaat
*Zeer leergierig en gehoorzame hondjes die graag mee gaan wandelen. En het ook leuk doen met bijv sport en spel.
*Leuk in de omgang met andere hondjes
*Ondanks hun kleine formaat een groots karakter waarmee je echt veel kunt doen.
*Makkelijk kwa onderhoud.
Nadelen
*Het duurt wat langer over het algemeen voor ze zindelijk zijn.
*Als ze niet consequent opgevoed worden heb je een terreur ipv het hondje wat ik bij voordelen omschrijf.
*Duur in aanschaf. En ook spulletjes zijn relatief duur.
*Gevoelig hondje met name de pup periode moeten ze zelfs tegen zichzelf beschermd worden. En ook gevoelig voor
*kunnen mieperds zijn
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..
Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Voordeel, geen jager of weglopen, vaak vrolijk, kindervriend, in de basis sociaal, past zich gemakkelijk aan.
Nadeel, altijd nieuwsgierig en alert (is niet zozeer echt een nadeel maar kan wel eens vervelend zijn), eigenwijs (wat ook heus wel eens leuk is) en met name toch de bouw. Hoe relatief hoog en licht die van mij ook is, dwerggroei bij een hond met dit postuur doet ze op de lange termijn klaarblijkelijk geen goed.
Nadeel, altijd nieuwsgierig en alert (is niet zozeer echt een nadeel maar kan wel eens vervelend zijn), eigenwijs (wat ook heus wel eens leuk is) en met name toch de bouw. Hoe relatief hoog en licht die van mij ook is, dwerggroei bij een hond met dit postuur doet ze op de lange termijn klaarblijkelijk geen goed.
- Antonetta
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ik heb een kruising chihuahua x pinscher en een kruising shih tzu x chihuahua.
Balou is een kruising pinscher x chihuahua, hij is een ondoordachte koop, ik zocht een kleine hond en Balou kwam op mijn pad. Het voordeel is een makkelijk formaat, het nadeel, hij is niet sociaal, zeer gestrest en eenkennig, ik moet hem altijd naar boven brengen als er visite komt. Voor mij is hij nu echt een lief hondje al heb ik wel met hem moeten leren omgaan, andere mensen vind hij echt helemaal niets.
Lotus is een kruising shih tzu x chihuahua, haar kwam ik tegen toen ik na het overlijden van Mowgli op zoek ging naar een kleine hond voor bij Balou. Ik heb anders dan bij Balou wel eerst uitgezocht of ik iets negatiefs over de fokker kon vinden, dit was niet het geval. Lotus was vier weken oud toen ik haar kocht, ik heb goed contact gehad met de fokker en het nest en de beide ouders kunnen volgen tot ik Lotus met acht/negen weken kon ophalen. Ze is een vrolijk, druk, sociaal maar ook eigenwijs hondje, die haar eigen plan trekt. Ze heeft een handig formaat ik neem haar dan ook regelmatig mee als ik op visite ga bij familie. Ze wil nog wel eens laten horen dat ze er is, gelukkig blijft zij niet door blaffen ze heeft een verschrikkelijk schelle blaf. Het nadeel is, dat ze kleiner is uitgegroeid als ik had ingeschat en kwetsbaar is met haar 2.2 kilo. Anders als de chihuahua is zij zich wel bewust van haar grote, ze vind grote honden eng. Lotus is een heerlijk hondje en ik ben blij dat ik ondanks dat ik er eigenlijk geen hond meer bij wilde hebben toch voor haar ben gegaan, ze is echt een verrijking.
Lotus is een kruising shih tzu x chihuahua, haar kwam ik tegen toen ik na het overlijden van Mowgli op zoek ging naar een kleine hond voor bij Balou. Ik heb anders dan bij Balou wel eerst uitgezocht of ik iets negatiefs over de fokker kon vinden, dit was niet het geval. Lotus was vier weken oud toen ik haar kocht, ik heb goed contact gehad met de fokker en het nest en de beide ouders kunnen volgen tot ik Lotus met acht/negen weken kon ophalen. Ze is een vrolijk, druk, sociaal maar ook eigenwijs hondje, die haar eigen plan trekt. Ze heeft een handig formaat ik neem haar dan ook regelmatig mee als ik op visite ga bij familie. Ze wil nog wel eens laten horen dat ze er is, gelukkig blijft zij niet door blaffen ze heeft een verschrikkelijk schelle blaf. Het nadeel is, dat ze kleiner is uitgegroeid als ik had ingeschat en kwetsbaar is met haar 2.2 kilo. Anders als de chihuahua is zij zich wel bewust van haar grote, ze vind grote honden eng. Lotus is een heerlijk hondje en ik ben blij dat ik ondanks dat ik er eigenlijk geen hond meer bij wilde hebben toch voor haar ben gegaan, ze is echt een verrijking.

Semper Fidelis, Coco, Gipsy, Gizmo en Mowgli.
- Barkley
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spinone Italiano
- Aantal honden: 1
ja, dat overal volgen is wel heel herkenbaar. Fred kan niet makkelijk alleen dus dat is wel een tegenstelling met zelfstandigheid._Denise_ schreef:Barkley schreef:Spinone Italiano
voordeel:
vriendelijke hond met een gemakkelijk in banen te leiden jachtpassie eens, jachtgevoel zit erin, maar is makkelijk controleerbaar wanneer niet gestimuleerd.
Is heel graag buiten maar kan gerust ook een dag bankhangen - zolang je hem wel de kans geeft zijn benen te strekken en je aan zijn jachtinstinct voldoet met training telt achter steentjes aan rennen als jachttraining? Dan ja, eens. Kan zeer makkelijk alleen, als je maar voldoende wandelt.
gemakkelijke vacht in onderhoud. Uh-huh
Je kunt hem echt geen groter plezier doen dan met een leuke apporteertraining Moet ik maar eens doen dan.
Vind andere honden echt fantastisch - allemansvriend deze hier is af en toe nog wel echt een bitch met duidelijke voorkeuren. Maar van nature geen agressie.
nadeel:
Hangwangen dus kwijl. Heel veel kwijl. Tot op het plafond/dashboardkastje. Jep.
Heel zelfstandig maar volgt mij overal wanneer ze de kans krijgt.
word heel langzaam volwassen. Niet gemerkt.
De vacht is makkelijk in onderhoud maar sleept wel heel de wereld mee.Elke. Dag. Weer.
Dat olifantengeheugen. Yes, en heel erg gewoontedier.
Die neus - spoortjes uitwerken tot in den eeuwigheid. Ook.
Ik denk dat Fred blij is met alles wat je samen doet. En het niet eens perse jacht hoeft te zijn. Speuren word onze volgende uitdaging. We staan op de wachtlijst
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Contacteer:
(X) mechelse herder
Nadelen:
- hebben duidelijkheid nodig
- niet altijd makkelijk met sexegenoten
- veel beweging nodig
- kan druk zijn
- tijdens de rui veel haar
Voordelen:
- altijd klaar voor actie
- goede (be)waker
- onderneemt graag iets met de baas
- verhaart niet veel tussen de rui periodes
- weinig vachtonderhoud nodig
- loyaal
- leergierig
- geschikt voor veel hondensporten
- relatief gezond
Ik zou niet meer zonder kunnen, het zijn maatjes die zo graag iets goed willen doen voor je. Indien genoeg mogelijkheden om energie kwijt te kunnen heerlijk rustig is huis.
Zit wel een behoorlijk verschil tussen de show- en werklijnen. De showlijnen zijn over t algemeen wat angstbijtertjes en zenuwpezen. De werklijnen daarentegen zijn zeer energiek en hebben dus niet genoeg aan 3x 10 min wandelen per dag.
Ze zijn ook wat pittiger qua karakter en niet voor iedereen geschikt.
Nadelen:
- hebben duidelijkheid nodig
- niet altijd makkelijk met sexegenoten
- veel beweging nodig
- kan druk zijn
- tijdens de rui veel haar
Voordelen:
- altijd klaar voor actie
- goede (be)waker
- onderneemt graag iets met de baas
- verhaart niet veel tussen de rui periodes
- weinig vachtonderhoud nodig
- loyaal
- leergierig
- geschikt voor veel hondensporten
- relatief gezond
Ik zou niet meer zonder kunnen, het zijn maatjes die zo graag iets goed willen doen voor je. Indien genoeg mogelijkheden om energie kwijt te kunnen heerlijk rustig is huis.
Zit wel een behoorlijk verschil tussen de show- en werklijnen. De showlijnen zijn over t algemeen wat angstbijtertjes en zenuwpezen. De werklijnen daarentegen zijn zeer energiek en hebben dus niet genoeg aan 3x 10 min wandelen per dag.
Ze zijn ook wat pittiger qua karakter en niet voor iedereen geschikt.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Gimmick
- Zeer actief
Dit dus voor de teckel.pioenroos schreef:Teckel
Nadelen: Kwetsbare rug, bodemloze put als maag en veilig/betrouwbaar los kunnen lopen vraagt veel training. Training die nooit ophoudt want voor een teckel geldt dat elke dag bij 0 begint en je de regels dus opnieuw moet aangeven![]()
Voordelen: Eigenwijs, zelfstandig en tóch aanhankelijk. Altijd gezellig erbij zonder irritant aanwezig. Als je eenmaal de juiste knopjes en hobby's hebt gevonden is het samenwerken heerlijk. Handzaam formaat en makkelijke vacht (langhaar)
Amerikaanse stafford.
Nadeel: hond agressie en de drive die combinatie maakt het niet makkelijk
Voordeel: altijd in voor actie, aanhankelijk, keihard voor zich zelf, clownesk
American Hairless Terriër
Nadelen: kunnen blafferig zijn. Huid is wat gevoeliger
Voordelen: geen haar, baasgericht, actief, relaxed, wil werken, altijd in voor een activiteit. En vooral gewoon hele lieve blije hondjes.
Have a heart that never hardens, a temper that never tires and a touch that never hurts.
- ellen en de birmanen
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 4 tollers
- Aantal honden: 4
Maeve schreef:Toller:
Voordelen: Enorm baasgericht, een grote will-to-please en ze vinden alles leuk om te doen wat je ze voorstelt. Echt, alles!En wat ik zelf een voordeel vindt, maar dat zal persoonlijk zijn: het zijn geen allemansvrienden. Ik hoef ze niet aan te leren om voorbijgangers niet omver te springen of onbekende honden te bestormen als long lost friends
De meeste Tollers vind ik van nature heel beleefd in de omgang met mensen en honden. Soms wat verlegen, maar het slaat zelden door de andere kant op. kleefstokken voor hun eigen mensen, tenminste de mijne wel. zitten graag op schoot of hangen tegen je aan.
Nadelen: Ze gillen..En hun eigenwijze aard in combinatie met ook erg gevoelig zijn. Dat maakt dat een correctie soms echt op z'n plaats is, maar als die niet perfect gedoseerd is breek je hun hart
ellen
- Miezemuis
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote poedels
Ik ben het er mee eens hoor. Ik vind deze dingen meestal geen nadeel (behalve het blaffen). Het is alleen wel iets wat en nadeel kan zijn. Mijn beide honden kunnen echt heel drama queenerig zijn. Ik heb dat liever als heel hard, of nergens van over de indruk maar het is wel iets wat ik rekening mee moet houdenHilde schreef:Het is ook maar net van welke kant je het bekijkt, natuurlijk. Ik kan bij de grote poedel geen enkel ander nadeel dan het vachtonderhoud bedenken. En dat is zelfs ergens wel weer leuk, want hij kan telkens met een ander modelletje rond lopenEn ik zie de andere poedeleigenaren ‘vocaal’ schrijven, maar Elmo blaft alleen als hij heel enthousiast wordt in een spel.
En wat ik super fijn vind aan mijn ras, bijvoorbeeld het heel gevoelige en slimme, dat kan een nadeel zijn voor een ander. Miezemuis schrijft dat hierboven al. Elmo is hartstikke slim, maar hij zet dat nooit op een vervelende manier in. Ik vind dat juist heerlijk en zie daar totaal geen nadeel in. Als hij iets bedenkt wat ik nog niet bedacht had, dan vind ik dat alleen maar leuk.
- Hilde
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
Maakt het ook juist leukMiezemuis schreef:Ik ben het er mee eens hoor. Ik vind deze dingen meestal geen nadeel (behalve het blaffen). Het is alleen wel iets wat en nadeel kan zijn. Mijn beide honden kunnen echt heel drama queenerig zijn. Ik heb dat liever als heel hard, of nergens van over de indruk maar het is wel iets wat ik rekening mee moet houdenHilde schreef:Het is ook maar net van welke kant je het bekijkt, natuurlijk. Ik kan bij de grote poedel geen enkel ander nadeel dan het vachtonderhoud bedenken. En dat is zelfs ergens wel weer leuk, want hij kan telkens met een ander modelletje rond lopenEn ik zie de andere poedeleigenaren ‘vocaal’ schrijven, maar Elmo blaft alleen als hij heel enthousiast wordt in een spel.
En wat ik super fijn vind aan mijn ras, bijvoorbeeld het heel gevoelige en slimme, dat kan een nadeel zijn voor een ander. Miezemuis schrijft dat hierboven al. Elmo is hartstikke slim, maar hij zet dat nooit op een vervelende manier in. Ik vind dat juist heerlijk en zie daar totaal geen nadeel in. Als hij iets bedenkt wat ik nog niet bedacht had, dan vind ik dat alleen maar leuk.

- tycha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Smoothies
- Contacteer:
Korthaar collie
Voordelen: baasgericht, slim, leren enorm snel, willen heel graag iets samen met je doen, kunnen zo heerlijk mopperen en ouwehoeren (of is dat een nadeel
) actief, maar nemen ook genoegen met een keer iets minder, vriendelijk, gevoelig (als jij blij bent is zij dat ook)
Nadelen: gevoelig, snel onder de indruk van harde geluiden of enge dingen. Luidruchtig, slaat snel aan bij geluid. Herdert graag, dus vind dat alles volgens haar regels moet gaan.
Voordelen: baasgericht, slim, leren enorm snel, willen heel graag iets samen met je doen, kunnen zo heerlijk mopperen en ouwehoeren (of is dat een nadeel

Nadelen: gevoelig, snel onder de indruk van harde geluiden of enge dingen. Luidruchtig, slaat snel aan bij geluid. Herdert graag, dus vind dat alles volgens haar regels moet gaan.

Groetjes Marja
- Caro
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tervuerense herder
Tervuerense herder
Voordelen; snel tevreden en blij als het vrouwtje blij is. Gemakkelijk in de omgang, kan overal mee naartoe, ook naar mijn werk in een woonvoorziening. Ze is nu bijna 12 jaar en nog steeds heel speels en kan nog lange wandelingen mee.
Nadelen; vacht (vooral na sterilisatie) en inderdaad wat eerder ook al iemand schreef, dat nerveuze. Als het volle maan is, loopt ze de gehele wandeling naar de lucht te kijken, laat de buurvrouw iets op de grond vallen, blijft ze een half uur onrustig en tegenwoordig angstig rond kijken als er zonnestralen in de huiskamer vallen.
Voordelen; snel tevreden en blij als het vrouwtje blij is. Gemakkelijk in de omgang, kan overal mee naartoe, ook naar mijn werk in een woonvoorziening. Ze is nu bijna 12 jaar en nog steeds heel speels en kan nog lange wandelingen mee.
Nadelen; vacht (vooral na sterilisatie) en inderdaad wat eerder ook al iemand schreef, dat nerveuze. Als het volle maan is, loopt ze de gehele wandeling naar de lucht te kijken, laat de buurvrouw iets op de grond vallen, blijft ze een half uur onrustig en tegenwoordig angstig rond kijken als er zonnestralen in de huiskamer vallen.

- Frederique
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouvier des Flandres
- Contacteer:
Hoewel ik ruim 25 jaar geleden min of meer toevallig bij een Bouvier uitkwam
zou ik me geen leven zonder Bouviers kunnen voorstellen.
Nadelen:
- vacht (in de zin dat je ze iedere week borstelen moet anders heb je zo een hond die vervilt)
- ze kunnen ongelooflijke winden laten
- leren in een langzaam tempo
- beschermend t.o.v. het gezin, uitkijken dus met kinderen die ze wat teveel in bescherming kunnen nemen wanneer deze met vriendjes spelen
- jachtinstinct
- hard voor zichzelf, geven dus ook niet snel pijn aan
- voelen zich sterk aangetrokken tot modder
Voordelen:
- waaks, maar niet blafferig
- wat ze eenmaal geleerd hebben vergeten ze nooit meer
- niet snel onder de indruk
- vacht (ze verliezen niet overal haren, maar enkel plukken wanneer ze plukrijp zijn)
- wanneer je eens wat minder tijd hebt dan schikken ze zich
- wat ik zelf een voordeel vind is dat veel mensen schrik voor ze hebben en ze met gepast respekt behandelen (lees: ze blijven uit mijn buurt)
- niet slaafs
Er zit overigens wel een groot verschil tussen de werklijn en de showlijn.
Persoonlijk vind ik de werklijn Bouvier mooier, en vooral het ouderwetse type met de ruwharige vacht.
Werklijn Bouviers zijn alleen veel drukker en je moet ze redelijk wat geestelijke uitdaging bieden.
De showlijn Bouviers zijn dan weer rustiger en wat gemakkelijker in de omgang maar hebben wel een veel bewerkelijkere vacht.
zou ik me geen leven zonder Bouviers kunnen voorstellen.
Nadelen:
- vacht (in de zin dat je ze iedere week borstelen moet anders heb je zo een hond die vervilt)
- ze kunnen ongelooflijke winden laten

- leren in een langzaam tempo
- beschermend t.o.v. het gezin, uitkijken dus met kinderen die ze wat teveel in bescherming kunnen nemen wanneer deze met vriendjes spelen
- jachtinstinct
- hard voor zichzelf, geven dus ook niet snel pijn aan
- voelen zich sterk aangetrokken tot modder

Voordelen:
- waaks, maar niet blafferig
- wat ze eenmaal geleerd hebben vergeten ze nooit meer
- niet snel onder de indruk
- vacht (ze verliezen niet overal haren, maar enkel plukken wanneer ze plukrijp zijn)
- wanneer je eens wat minder tijd hebt dan schikken ze zich
- wat ik zelf een voordeel vind is dat veel mensen schrik voor ze hebben en ze met gepast respekt behandelen (lees: ze blijven uit mijn buurt)

- niet slaafs
Er zit overigens wel een groot verschil tussen de werklijn en de showlijn.
Persoonlijk vind ik de werklijn Bouvier mooier, en vooral het ouderwetse type met de ruwharige vacht.
Werklijn Bouviers zijn alleen veel drukker en je moet ze redelijk wat geestelijke uitdaging bieden.
De showlijn Bouviers zijn dan weer rustiger en wat gemakkelijker in de omgang maar hebben wel een veel bewerkelijkere vacht.
Groetjes, Fréderique en mijn Floddertje Babbe
In liefdevolle herinnering: Dayka, Devlin en Vinou, mijn Bouviermeiden. Mis jullie en hou van jullie
In liefdevolle herinnering: Dayka, Devlin en Vinou, mijn Bouviermeiden. Mis jullie en hou van jullie

- lucie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse herders (x), Beauceron, Hongaarse windhond, Bodeguero
- Aantal honden: 5
lastig te zeggen. Ik heb nu 3 eigen herders gehad en 5 herder(kruisingen) opgevangen maar de verschillen zijn haast groter dan de overeenkomsten. De grootste gemene deler is wel dat ze allemaal graag bij je zijn, in je buurt willen blijven, samen dingen doen en de hele dag achter je aan hobbelen omdat het voor hen nu eenmaal de gewoonste zaak van de wereld is dat zij daar moeten zijn waar jij bent. Ook zijn ze ALTIJD klaar voor actie al zijn ze in huis nog zo rustig.
Dit vind ik zowel hun voor- als hun nadeel. Mijn honden zijn een (groot) onderdeel van mijn leven en dat ze meedoen met alle activiteiten op een dag, vind ik erg leuk. Maar een béétje zelfstandigheid, zichzelf kunnen vermaken, zou ik ook wel erg op prijs stellen.
Ook Lizzy en Maverick verschillen als dag en nacht. Lizzy is lief, zachtaardig, gevoelig, doof voor commando's maar dol op truukjes leren om koekjes te verdienen. Ze steelt niet en gaat buiten de gemeenschappelijke activiteiten haar eigen gang, wat meestal betekent dat ze een comfortabel plekje zoekt om de slapen. Ik vind haar meer een windhond qua karakter dan Maverick, die nota bene een hele stamboom heeft en er dus echt een moet zijn
Maverick lijkt haast op een herder in windhondverpakking. Ook hij wil de hele dag met zijn lange neus vooraan staan en niets missen van wat er gebeurt. Vlijerijen hebben bij hem weinig zin, je moet gewoon commanderen en eisen dat ie iets doet of laat. Hij is het tegenovergestelde van gevoelig, zit nergens mee en lijkt overal boven te staan (ook letterlijk trouwens
). Hij is sociaal maar superwaaks al blaft ie zelden. Joelen kan hij wel goed. Stelen trouwens ook
, daarvoor gaat ie tot het uiterste. Hij is trouwens veel meer een clown en dol op spelen, waar Lizzy toch wel serieus is en haar neus optrekt voor spelen om het spelen.
Lizzy en hij zijn op en top roedeldieren en eigenlijk heel erfvast. Bij de roedel blijven is heel belangrijk en dat maakt dat ze goed los kunnen.
Que jachtpassie zijn Hongaarse windhonden heel allround. Het zijn geen pure zichtjagers, maar gebruiken al hun uitstekend ontwikkelde zintuigen om wild te spotten. Maverick is er nog niet vandoor gegaan, maar ik verwacht dat hij net als Lizzy snel weer terug is mocht hij toch ineens verdwenen zijn. Terwijl herder Kailen van nature het liefst urenlang sporen uitwerkt zonder zich een moment af te vragen waar jij uithangt
.
Herders zullen hier altijd zijn, maar de fysieke kwaliteiten en gezondheid van de windhond maakt ze toch wel erg uniek
Dit vind ik zowel hun voor- als hun nadeel. Mijn honden zijn een (groot) onderdeel van mijn leven en dat ze meedoen met alle activiteiten op een dag, vind ik erg leuk. Maar een béétje zelfstandigheid, zichzelf kunnen vermaken, zou ik ook wel erg op prijs stellen.
Ook Lizzy en Maverick verschillen als dag en nacht. Lizzy is lief, zachtaardig, gevoelig, doof voor commando's maar dol op truukjes leren om koekjes te verdienen. Ze steelt niet en gaat buiten de gemeenschappelijke activiteiten haar eigen gang, wat meestal betekent dat ze een comfortabel plekje zoekt om de slapen. Ik vind haar meer een windhond qua karakter dan Maverick, die nota bene een hele stamboom heeft en er dus echt een moet zijn

Maverick lijkt haast op een herder in windhondverpakking. Ook hij wil de hele dag met zijn lange neus vooraan staan en niets missen van wat er gebeurt. Vlijerijen hebben bij hem weinig zin, je moet gewoon commanderen en eisen dat ie iets doet of laat. Hij is het tegenovergestelde van gevoelig, zit nergens mee en lijkt overal boven te staan (ook letterlijk trouwens

Lizzy en hij zijn op en top roedeldieren en eigenlijk heel erfvast. Bij de roedel blijven is heel belangrijk en dat maakt dat ze goed los kunnen.
Que jachtpassie zijn Hongaarse windhonden heel allround. Het zijn geen pure zichtjagers, maar gebruiken al hun uitstekend ontwikkelde zintuigen om wild te spotten. Maverick is er nog niet vandoor gegaan, maar ik verwacht dat hij net als Lizzy snel weer terug is mocht hij toch ineens verdwenen zijn. Terwijl herder Kailen van nature het liefst urenlang sporen uitwerkt zonder zich een moment af te vragen waar jij uithangt

Herders zullen hier altijd zijn, maar de fysieke kwaliteiten en gezondheid van de windhond maakt ze toch wel erg uniek
- _Leonie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
Ik brei hier op verder.Belle schreef:Golden retrievers:
Voordelen: lief tegen alles en iedereen, (vrijwel) nooit gedonder met andere honden, altijd blij (je hoeft ze maar aan te kijken of hun naam te noemen of ze kwispelen al). In huis heel rustig en buiten lekker bezig. Knuffelkonten.
Nadelen: Ik vind ze lastig te trainen, ze doen voordat ze denken. Ze vreten alles wat los en vast zit. Soms te gek op mensen, ze denken dat iedereen in het park er speciaal is voor hen.
Voordelen:
Alles wat hierboven staat. Je hebt er echt een fijne hond aan en inderdaad, nooit gedonder. Al kan dat misschien met een reu anders zijn.
Mensen vinden Goldens ook vrijwel nooit eng en dat is ideaal als je haar ergens mee naar toe wil nemen.
Ik vind mijn Golden Retriever erg makkelijk te trainen. Het doen voor denken herken ik zelf niet bij Ayleen.
Nadelen:
Modder. Water. Sloten. Gorigheid. Verharen. En Ayleen had behoorlijke voedselnijd. Gelukkig met de juiste tips er behoorlijk uit kunnen krijgen. Is iets wat ik vaker bij Goldens hoor.
- Leonie.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Markiesje, Toller
Ik ga dit topic nalezen als ik een nieuwe hond nodig heb 
Ik weet niet zeker of al deze dingen echt raskenmerken zijn. Maar voor zover ik weet...
Toller
Voordelen: extreem slim, baasgericht, aanhankelijk, enthousiast, actief, gehoorzaam, formaat
Nadelen: vacht, vooral in het begin wat angstig
Markiesje
Voordelen: liefff, aanhankelijk, knuffelig, sociaal, enthousiast, actief
Nadelen: helse schelle blaf, jachtinstinct

Ik weet niet zeker of al deze dingen echt raskenmerken zijn. Maar voor zover ik weet...
Toller
Voordelen: extreem slim, baasgericht, aanhankelijk, enthousiast, actief, gehoorzaam, formaat
Nadelen: vacht, vooral in het begin wat angstig
Markiesje
Voordelen: liefff, aanhankelijk, knuffelig, sociaal, enthousiast, actief
Nadelen: helse schelle blaf, jachtinstinct
- Anne&Taar
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden, Schapedoes
Ik ga hier dan maar verder._Leonie schreef:Ik brei hier op verder.Belle schreef:Golden retrievers:
Voordelen: lief tegen alles en iedereen, (vrijwel) nooit gedonder met andere honden, altijd blij (je hoeft ze maar aan te kijken of hun naam te noemen of ze kwispelen al). In huis heel rustig en buiten lekker bezig. Knuffelkonten.
Nadelen: Ik vind ze lastig te trainen, ze doen voordat ze denken. Ze vreten alles wat los en vast zit. Soms te gek op mensen, ze denken dat iedereen in het park er speciaal is voor hen.
Voordelen:
Alles wat hierboven staat. Je hebt er echt een fijne hond aan en inderdaad, nooit gedonder. Al kan dat misschien met een reu anders zijn.
Mensen vinden Goldens ook vrijwel nooit eng en dat is ideaal als je haar ergens mee naar toe wil nemen.
Ik vind mijn Golden Retriever erg makkelijk te trainen. Het doen voor denken herken ik zelf niet bij Ayleen.
Nadelen:
Modder. Water. Sloten. Gorigheid. Verharen. En Ayleen had behoorlijke voedselnijd. Gelukkig met de juiste tips er behoorlijk uit kunnen krijgen. Is iets wat ik vaker bij Goldens hoor.
De meeste dingen herken ik, maar hier heb ik juist altijd honden gehad die zeer makkelijk te trainen waren. Voordeel (en tevens t grootste nadeel) is de extreme voergerichtheid. Ik heb een jacht- en een showlijn, de eerste is veel meer eager om te sporten, maar beiden zijn ze extreem baasgericht, lopen eigenlijk altijd los. Voernijd en bezitsagressie, enkel jegens honden, hebben ze ook in milde mate. Ik vind het in het dagelijks leven heel fijne honden, alle retrievers die ik tot nu had negeerden andere honden en waren zeer vriendelijk naar mensen, nooit gezeur, ideaal.
- Tineke
- Zeer actief
Voordelen,
Ze zijn ontzettend baasgericht.
Enorm betrouwbaar in eigen roedel , naar groot en klein. Micron is tot zijn laatste snik volkomen veilig bij de dames geweest. Ook voor de kinderen en kleinkinderen zijn ze goud.
Ze zijn waaks maar niet super vocaal , ze zijn relaxed maar je kunt ook uren met ze op sjouw.
Het zijn exclusieve honden , ze zijn van jou en niet van de goegemeente en dat zullen ze ook altijd laten blijken. Eigen roedel gaat voor alles.
Het zijn sterke honden gericht op eigen roedel en zeker niet van alles en iedereen gediend maar het zijn geen slopers. Ze maken een punt , en behoorlijk duidelijk als het moet maar daar blijft het bij. Ze slaan daarin niet door en zijn makkelijk daaruit te halen.
Ze zijn heerlijk om op te hangen en mee te knuffelen , dat is ook waar ze zelf dol op zijn.
Ze zijn trainbaar en hebben best wel ,ondanks hun zelfstandigheid, een grote will to please.
Nadelen,
Ze zijn waaks en zullen tot handelen overgaan bij een actie waarbij zij er geen vertrouwen in hebben.
Daar moet je dus op anticiperen en rekening mee houden.
Ze zijn ongezellig als er visite is die ze niet kennen , ze laten dan blijken dat ze eigenlijk liever hebben dat die opdonderen
En het grootste nadeel , reizen kan wel met hun maar verre vakanties waarbij ze niet meekunnen kun je wel vergeten of afzonderlijk gaan want ze trekken logeerpartijtjes slecht of niet.
Ze zijn ontzettend baasgericht.
Enorm betrouwbaar in eigen roedel , naar groot en klein. Micron is tot zijn laatste snik volkomen veilig bij de dames geweest. Ook voor de kinderen en kleinkinderen zijn ze goud.
Ze zijn waaks maar niet super vocaal , ze zijn relaxed maar je kunt ook uren met ze op sjouw.
Het zijn exclusieve honden , ze zijn van jou en niet van de goegemeente en dat zullen ze ook altijd laten blijken. Eigen roedel gaat voor alles.
Het zijn sterke honden gericht op eigen roedel en zeker niet van alles en iedereen gediend maar het zijn geen slopers. Ze maken een punt , en behoorlijk duidelijk als het moet maar daar blijft het bij. Ze slaan daarin niet door en zijn makkelijk daaruit te halen.
Ze zijn heerlijk om op te hangen en mee te knuffelen , dat is ook waar ze zelf dol op zijn.
Ze zijn trainbaar en hebben best wel ,ondanks hun zelfstandigheid, een grote will to please.
Nadelen,
Ze zijn waaks en zullen tot handelen overgaan bij een actie waarbij zij er geen vertrouwen in hebben.
Daar moet je dus op anticiperen en rekening mee houden.
Ze zijn ongezellig als er visite is die ze niet kennen , ze laten dan blijken dat ze eigenlijk liever hebben dat die opdonderen

En het grootste nadeel , reizen kan wel met hun maar verre vakanties waarbij ze niet meekunnen kun je wel vergeten of afzonderlijk gaan want ze trekken logeerpartijtjes slecht of niet.

De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.
https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
-
- Zeer actief
Waarom een kruising? Omdat ik geen pup wil en dan kom je heel vaak op kruisingen uit. En ik houd van het unieke van een kruising. Er is gewoon maar 1 Izzie.
Nadeel: Angst gecombineerd met waaksheid. Bezoek kan hier niet 'zomaar' binnenlopen, dat moet goed begeleid.
Voordeel: Buiten dat ze natuurlijk het liefste en leukste hondje van de wereld is, haar gangwerk. Als Izzie loopt en rent, kijk ik daar echt verliefd naar
Nadeel: Angst gecombineerd met waaksheid. Bezoek kan hier niet 'zomaar' binnenlopen, dat moet goed begeleid.
Voordeel: Buiten dat ze natuurlijk het liefste en leukste hondje van de wereld is, haar gangwerk. Als Izzie loopt en rent, kijk ik daar echt verliefd naar

-
- Zeer actief
Van Gils, energiek, gehoorzaam, baasgericht, slim, geweldige uitstraling, trainbaar,gevoel voor humor,alert, doet geen stomme dingen ..
nadelen' lomp, luid en die stomme haren die soms echt rechtop in je vel staan en voelen als een splinter, en ze worden geen 16
nadelen' lomp, luid en die stomme haren die soms echt rechtop in je vel staan en voelen als een splinter, en ze worden geen 16

-
- Zeer actief
Leonie. schreef:Ik ga dit topic nalezen als ik een nieuwe hond nodig heb![]()

- Eilfy
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): .
Pia: kruising
Alfy: kruising
Kenji: Border Collie
Djalu: Border Collie - Aantal honden: 5
- Contacteer:
Border Collie
Voordelen: baasgericht, gehoorzaam, altijd in voor leuke dingen, aanhankelijk, trainbaar, loyaal, weinig vachtonderhoud en voor mij een mooi uiterlijk (waarbij alle verschillende kleuren die mogen grappig zijn maar voor het ras eerder een nadeel)
Nadelen: het zijn geen "3-4x per dag een blokje om is voldoende" honden en afhankelijk van de lijnen kan de drive om mentaal bezig te moeten zijn erg hoog zijn waardoor gemakkelijk probleemgedrag ontstaat. Hun "eye" kan lastig zijn bij hond-hond interactie
Voordelen: baasgericht, gehoorzaam, altijd in voor leuke dingen, aanhankelijk, trainbaar, loyaal, weinig vachtonderhoud en voor mij een mooi uiterlijk (waarbij alle verschillende kleuren die mogen grappig zijn maar voor het ras eerder een nadeel)
Nadelen: het zijn geen "3-4x per dag een blokje om is voldoende" honden en afhankelijk van de lijnen kan de drive om mentaal bezig te moeten zijn erg hoog zijn waardoor gemakkelijk probleemgedrag ontstaat. Hun "eye" kan lastig zijn bij hond-hond interactie
In loving memory: Lara (20/02/1996 - 29/03/2009) ~~ Oryn (09/01/2013 - 02/02/2014)
Makso's Stars op Facebook
Makso's Stars op Facebook
-
- Vaste gebruiker
Finse lappenhond
Voordelen: zachtaardig, lief, sociaal naar mens en dier, erg gevoelig. Buiten actief en binnen lekker rustig. Hebben wel voldoende beweging en uitdaging nodig maar zijn dan verder rustig en ook tevreden met een paar dagen wat minder. Intelligent. Leren makkelijk maar geen commando-hond. Eigenwijs en enigszins zelfstandig, maar toch wel een Will-to-please. Die van ons is erg op ons gericht verder en is erg aanhankelijk. Ik weet niet of dat rasspecifiek is. Weinig jachtinstinct
Makkelijk te onderhouden vacht. Mooi
(althans die van ons dan toch )
Grote kinder en knuffelvriend
Nadelen: dikke vacht, nu in de zomer niet erg geschikt. Zelfstandigheid kan een nadeel zijn maar ik ondervind die vooralsnog niet echt. Ik moet hem wel dingen vragen ipv te commanderen en dan wil ie het best wel voor me doen hoor
Nieuwsgierigheid en alertheid in combinatie met de gevoelige aard is wel een lastige combi vind ik.
Voordelen: zachtaardig, lief, sociaal naar mens en dier, erg gevoelig. Buiten actief en binnen lekker rustig. Hebben wel voldoende beweging en uitdaging nodig maar zijn dan verder rustig en ook tevreden met een paar dagen wat minder. Intelligent. Leren makkelijk maar geen commando-hond. Eigenwijs en enigszins zelfstandig, maar toch wel een Will-to-please. Die van ons is erg op ons gericht verder en is erg aanhankelijk. Ik weet niet of dat rasspecifiek is. Weinig jachtinstinct
Makkelijk te onderhouden vacht. Mooi

Grote kinder en knuffelvriend
Nadelen: dikke vacht, nu in de zomer niet erg geschikt. Zelfstandigheid kan een nadeel zijn maar ik ondervind die vooralsnog niet echt. Ik moet hem wel dingen vragen ipv te commanderen en dan wil ie het best wel voor me doen hoor

Nieuwsgierigheid en alertheid in combinatie met de gevoelige aard is wel een lastige combi vind ik.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): flatcoated retriever
Border collie: trouw en loyaal naar eigen mensen,altijd in voor actie,handzaam formaat en niet mega lomp of zwaar en mits goed begeleid vanaf pup af aan zijn dingen ook gewoon zo zoals de baas dat zegt(ik was flatcoateds gewend,dat was wel andere koek)
Nadeel: Veel epilepsie in het ras,niet super sociaal naar andere honden,mega gevoelig op/met alles,kan wat lastig zijn naar andere mensen(marvel had liever gewild dat de wereld alleen uit Dennis en mij bestond)aanleg tot drijven op objecten waarvan je het niet wilt,weinig humor.
Voor ons geen border meer in elk geval.
Labrador
Voordelen: super sociaal en mits goed begeleid hoeft dat helemaal niet met een plaat voor hun hoofd. Lekker actief wanneer gevraagd maar in huis heel zoet en totaal niet druk,vindt ook veel sporten leuk om te doen. Weinig vacht onderhoud,eenmaal iets aangeleerd dan blijft dat ook zo,geen eigen agenda zoals ik van de flatcoateds gewend was en in ons geval een zwarte retriever en daar kan ik niet zonder.
Nadelen:soms iets te sociaal al verkiest ze mij gelukkig wel boven al die andere mensen. Ze verharen mega en zijn lastig bij water vandaan te houden. Nu met deze temperaturen niet erg maar in de winter of in gore slootjes ben ik er niet heel blij mee. Ze vreten alles wat los en vast zit al is Lola daar wel goed in te sturen.
Nadeel: Veel epilepsie in het ras,niet super sociaal naar andere honden,mega gevoelig op/met alles,kan wat lastig zijn naar andere mensen(marvel had liever gewild dat de wereld alleen uit Dennis en mij bestond)aanleg tot drijven op objecten waarvan je het niet wilt,weinig humor.
Voor ons geen border meer in elk geval.
Labrador
Voordelen: super sociaal en mits goed begeleid hoeft dat helemaal niet met een plaat voor hun hoofd. Lekker actief wanneer gevraagd maar in huis heel zoet en totaal niet druk,vindt ook veel sporten leuk om te doen. Weinig vacht onderhoud,eenmaal iets aangeleerd dan blijft dat ook zo,geen eigen agenda zoals ik van de flatcoateds gewend was en in ons geval een zwarte retriever en daar kan ik niet zonder.
Nadelen:soms iets te sociaal al verkiest ze mij gelukkig wel boven al die andere mensen. Ze verharen mega en zijn lastig bij water vandaan te houden. Nu met deze temperaturen niet erg maar in de winter of in gore slootjes ben ik er niet heel blij mee. Ze vreten alles wat los en vast zit al is Lola daar wel goed in te sturen.

jemble 5 maanden
- welshwitch
- Technisch beheer
- Mijn ras(sen): Jack Hussell
Vragen zonder zeuren is hier tot op zekere hoogte, Tom kan heel dwingend iemand aankijken om iets gedaan te krijgen.Cleva schreef:Jack russells zijn slimme, trainbare hondjes. Ik vind Hein echt een fijn exemplaar.
Echt een klein krachtpatsertje met veel wil om allemaal dappere dingen te doen maar ook heel veel will to please.
Daarnaast snapt hij ook heel goed dat je om dingen kunt vragen zonder te zeuren.
Nadeel; te waaks. Hij kan echt een beetje doorslaan in wantrouwig naar buiten gluren. Hij is een beetje een zure buurman met vitrage, zeg maar.
Ze hebben ook een heerlijk gevoel voor humor.
Waaks absoluut en in Tom zijn geval ook flink verbaal naast het gluren.
Katten opjagen is een favoriet spelletje.

-
- Zeer actief
Grote Zwiterse sennenhond;
Voordeel; accepteert heel veel van kinderen, loopt altijd in mijn buurt, met een wandeling zoekt ze veel contact. Wil veel doen voor mijn goedkeuring.
Maar.. als ze die schapenpoep nog kan op vreten dan doet ze dat eerst voordat ze mijn opdracht uitvoert. Kan heel goed manipuleren en opdrachten op haar eigen manier uitvoeren, is eigenlijk geen nadeel maar anders dan ik gedacht had. Is wel wennen
Kan erg waaks zijn als je langer dan 1 minuut op 1 plek bent.
Voordeel; accepteert heel veel van kinderen, loopt altijd in mijn buurt, met een wandeling zoekt ze veel contact. Wil veel doen voor mijn goedkeuring.
Maar.. als ze die schapenpoep nog kan op vreten dan doet ze dat eerst voordat ze mijn opdracht uitvoert. Kan heel goed manipuleren en opdrachten op haar eigen manier uitvoeren, is eigenlijk geen nadeel maar anders dan ik gedacht had. Is wel wennen

Kan erg waaks zijn als je langer dan 1 minuut op 1 plek bent.