Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Gezocht goede gedragstherapeut in zeeland, ivm bijt incident
Moderator: moderatorteam
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Re: Gezocht goede gedragstherapeut in zeeland, ivm bijt inci
Jeetje....het gaat gewoon mis tussen jullie en dit hondje. Tussen waar hij nu zit en waar hij happy is. En hoe hij behandelt moet worden en hoe hij nu behandelt wordt. Het is een beetje drastisch om alles bij het hondje te leggen. 

Het dik gedrukte is wat het extra moeilijk maakt. Maar wat je ook doet, houd je kinderen veilig tot die tijd.ruudstofferboa schreef:
Heb ook al contact gehad met een GT, en ga er zeker goed over nadenken, wat we willen en kunnen.
De leeftijd van de kinderen is op zich geen probleem om het te begrijpen, maar ze hebben wel alle 3 ADHD, wat ook inhoud dat ze vaak impulsief en zonder er goed over na te denken handelen....en wat minder goed leerbaar zijn in dit soort dingen.
Dat maakt het een stuk moeilijk!!
Inslapen vind ik zo rigoureus, maar wie zou dit hondje nou een nieuwe kans willen geven??
Ik denk niet dat ze er voor in de rij staan, en ikzou iemand van dit forum wel durven vertrouwen maar wil niet dat hij van hand tot hand gaat..... dan nog liever inslapen.
Ik heb er slapeloze nachten van.....
-
- Zeer actief
Verder is niet op de bank etc vaak helemaal geen oplossing. Er is gewoon iets mis in de relatie tussen hond en gezin. Hond bijt daarom. Op de bank laten of wat dan ook verziekt de relatie normaal gesproken niet. Dus dat weglaten is ook geen oplossing maar dweilen met de kraan open wat mij betreft.
- dagmar88
- Zeer actief
Klinkt alsof het gewoon geen geschikte plek is voor zo'n hondje.ruudstofferboa schreef: Heb ook al contact gehad met een GT, en ga er zeker goed over nadenken, wat we willen en kunnen.
De leeftijd van de kinderen is op zich geen probleem om het te begrijpen, maar ze hebben wel alle 3 ADHD, wat ook inhoud dat ze vaak impulsief en zonder er goed over na te denken handelen....en wat minder goed leerbaar zijn in dit soort dingen.
Inslapen vind ik zo rigoureus, maar wie zou dit hondje nou een nieuwe kans willen geven??
Ik denk niet dat ze er voor in de rij staan, en ikzou iemand van dit forum wel durven vertrouwen maar wil niet dat hij van hand tot hand gaat..... dan nog liever inslapen.
Via een teckel herplaats groep op facebook?
Bijtgrage honden in combinatie met jonge, impulsieve kinderen zijn nooit een gezond idee. Ik ben er niet geheel van overtuigd dat jullie of de hond op de lange termijn nog erg gelukkig met elkaar zullen zijn. Deze hond moet, voor zover ik het zo kan inschatten, inderdaad terug naar 0. Rust, reinheid, regelmaat. En vooral heel duidelijke (omgangs)regels. Daar moet iedereen in het huishouden zich 100% aan houden anders blijft het dooretteren. Ik zie dit niet zo snel een succesverhaal worden als ik eerlijk moet zijn.
Juno de Shih Tzu was ook zo'n verhaal. Dat is/was geen gezinshond. 2x Herplaatst en bij beide gezinnen (en bij de fokster) ging hij binnen een paar weken achter de kinderen aan om eens goed z'n tanden erin te zetten. Of dat nou 'uitgelokt' was of niet, dat wíl je niet. Hier in huis was het een dotje en ik gaf hem probleemloos kusjes in zijn gezicht, wat hij helemaal geweldig vond. Volgens mij is er best wat van die tokkel te maken, maar wel onder de juiste omstandigheden in de juiste omgeving.
Juno de Shih Tzu was ook zo'n verhaal. Dat is/was geen gezinshond. 2x Herplaatst en bij beide gezinnen (en bij de fokster) ging hij binnen een paar weken achter de kinderen aan om eens goed z'n tanden erin te zetten. Of dat nou 'uitgelokt' was of niet, dat wíl je niet. Hier in huis was het een dotje en ik gaf hem probleemloos kusjes in zijn gezicht, wat hij helemaal geweldig vond. Volgens mij is er best wat van die tokkel te maken, maar wel onder de juiste omstandigheden in de juiste omgeving.
- Zamunda
- Zeer actief
Ik zou inderdaad herplaatsing overwegen. Ik weet niet hoe snel de GT tijd heeft, maar het kan wel nuttig zijn om die persoon snel langs te laten komen zodat jullie weten hoe jullie nu het beste kunnen handelen en zodat jullie een rapport mee kunnen geven aan nieuwe eigenaren.
Ik zou me bij herplaatsing vooral richten op echte teckelliefhebbers, of mensen die pittige honden gewend zijn en zeker niet voor een thuis met kinderen kiezen.
Ik zou me bij herplaatsing vooral richten op echte teckelliefhebbers, of mensen die pittige honden gewend zijn en zeker niet voor een thuis met kinderen kiezen.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Poedel
ik neig ook naar herplaatsen, denk dat er een hoop signalen gemist zijn, denk dat de hond beter op zijn plek zit bij mensen die ''hondentaal'' goed begrijpen.

- Chihuahua-paws
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
- Aantal honden: 2
Nu ik alles zo lees neig ik daar ook naar. Zeker gezien de gedrags dingetjes bij de kinderen.
Ik denk dat er best nog wel mensen te vinden zijn en dat het hondje in een rustige kindvrije omgeving, best eens tot rust kan komen, misschien is het allemaal teveel. Toots beet ook en wij hadden hem toch gekozen en hij werd toch een heel leuk hondje. Soms ook al heb je het beste met een hondje voor lukt het niet en is het ergens anders beter.
Is hij wel goed met andere honden?
Ik denk dat er best nog wel mensen te vinden zijn en dat het hondje in een rustige kindvrije omgeving, best eens tot rust kan komen, misschien is het allemaal teveel. Toots beet ook en wij hadden hem toch gekozen en hij werd toch een heel leuk hondje. Soms ook al heb je het beste met een hondje voor lukt het niet en is het ergens anders beter.
Is hij wel goed met andere honden?
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..
Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
- pioenroos
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): xteckel Mies, eurasier Diem en schapendoes in deeltijd Flora.
Zo te horen heb je al contact gehad met een gt. Maar ik kan je deze ook aanraden: https://kynocb.nl/ Ik ken haar als iemand die je een eerlijk advies zal geven en zowel de hond als jullie gezinssituatie zal meewegen.
Ze zit wel in Goes dus je zal wat reiskosten moeten betalen vermoed ik.
Edit: Ik ken teckel ook als hondjes die gebaat zijn bij duidelijke consequent toegepaste regels. Tegelijk zijn het ook hondjes die echt niet met zich laten sollen en desnoods hun tandjes gebruiken om dat duidelijk te maken als ze iets niet willen. Ik heb een allemansvriend die vreselijk aanhankelijk is. Maar ook zij heeft soms gewoon geen zin in een knuffel. Dat geeft ze prima aan (wegkijken, strakke lip, grommetje) en net als ik haar soms wegstuur als ik geen zin in knuffelen heb, zal ik haar mijn aandacht dan ook niet opdringen.
Ze zit wel in Goes dus je zal wat reiskosten moeten betalen vermoed ik.
Edit: Ik ken teckel ook als hondjes die gebaat zijn bij duidelijke consequent toegepaste regels. Tegelijk zijn het ook hondjes die echt niet met zich laten sollen en desnoods hun tandjes gebruiken om dat duidelijk te maken als ze iets niet willen. Ik heb een allemansvriend die vreselijk aanhankelijk is. Maar ook zij heeft soms gewoon geen zin in een knuffel. Dat geeft ze prima aan (wegkijken, strakke lip, grommetje) en net als ik haar soms wegstuur als ik geen zin in knuffelen heb, zal ik haar mijn aandacht dan ook niet opdringen.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Ik vermoed dat zo'n hondje het prima doet ergens anders mits de ervaringen beperkt blijven.
Ik zou ook zeker herplaatsen, het is dat ik geen zeeën tijd van heb en zelf twee huisdieren anders zou ik zeggen, breng maar.
Ik zou ook zeker herplaatsen, het is dat ik geen zeeën tijd van heb en zelf twee huisdieren anders zou ik zeggen, breng maar.
-
- Actief
- Mijn ras(sen): X herdertje Dana, X teckel Joep, Spanjaard Santos, Roemeentje Vera
- Aantal honden: 4
Ach wat sneu. Je zal prioriteiten moeten stellen. In mijn ogen hoeft de teckel niet ingeslapen te worden, maar wat je schrijft over je kinderen maakt het wel lastig. Zij zullen impulsief zijn, wat je teckel misschien niet trekt.ruudstofferboa schreef:Dank je!!Floortje schreef:Dit.Neeltje schreef:Ik zou hem binnen voorlopig gewoon negeren, niet op de bank, nada niksos. Als je je niet fatsoenlijk kunt gedragen heb je pech. Totdat je er 100% zeker van bent dat hij veilig is. Maar dat moet dan wel iedereen in het gezin doen, anders heeft het geen zin. Hij heeft zijn rechten helemaal verspeeld.
Even helemaal terug naar af. Niet helemaal negeren, maar alle aandacht moet verdient worden en privileges zéker! Dus niet op de bank.
Je kinderen zijn niet heel klein meer, dus het is zaak dat zij ook goed geinstrueerd worden en meewerken, geen gekus en geknuffel.
En even goed nadenken of je ervoor wilt gaan, of je het risico wilt nemen. Als er alleen volwassenen in huis zouden wonen oké, maar er zijn kinderen in het spel. En ook nog kinderen van anderen. Dat is nogal een ding.
Ik zal je eerlijk vertellen dat daar voor mij persoonlijk een grens ligt, maar dat is voor iedereen anders natuurlijk.
Veel sterkte met de situatie, want het is natuurlijk helemaal kut! Heel naar en vervelend voor je
Heb ook al contact gehad met een GT, en ga er zeker goed over nadenken, wat we willen en kunnen.
Als ik kijk naar onze Joep ( en hij is een kruising teckel) hij vindt mensen ontzettend leuk, maar owee als hem in zijn ogen onrecht wordt aangedaan, dan is hij niet aardig meer. Hij bijt niet, maar gaat grommen of ontwijken. Voor mij een teken om hem uit de situatie te halen. Straffen doe ik dan niet, want ik ben allang blij dat hij het aangeeft.
Het nadeel van de kleinere honden vind ik dat mensen snel denken dat ze alles kunnen maken. Bij Hummel (Mechelse herder) of Lady (X Bouvier/Rottweiler) zouden ze het niet in hun hoofd halen om te proberen ze op te tillen of kusjes te geven. Bij Joep wel en Joep vindt daar wat van.

Succes.
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
Bij mij zou het geen probleem zijn, ware het niet dat hier twee teefjes rondlopen. Wat Nanna al aangaf, aanmelden bij de Nederlandse teckelclub. Daar zitten toch wat meer teckelkenners en liefhebbers. Bij een ouder iemand of een echtpaar zonder kinderen verwacht ik geen enkel probleem met dit hondje.
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
-
- Zeer actief
Het is vast niet officieel, maar wel een manier, op FB is er ook een teckel herplaatsingspagina.
Succes in ieder geval, ik hoop dat de GT toch wat voor je kan betekenen.
Succes in ieder geval, ik hoop dat de GT toch wat voor je kan betekenen.
- Jackira
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Ik lees ook geen echt gekke dingen wat betreft het hondje. Kusjes geven terwijl hij hoog op een bank zit door een kind lijkt me niet goed. ADHD kinderen kunnen zoals je zelf aangeeft niet goed rekening houden met wat de hond nodig heeft. En als het dan toevallig een hond is die wat eigenheimerig is en niet door jan en alleman geaaid en gekust wil worden dan snap ik best hoe zoiets escaleert. Misschien moet hij wat meer met rust gelaten worden.laeken schreef:Jeetje....het gaat gewoon mis tussen jullie en dit hondje. Tussen waar hij nu zit en waar hij happy is. En hoe hij behandelt moet worden en hoe hij nu behandelt wordt. Het is een beetje drastisch om alles bij het hondje te leggen.
-
- Zeer actief
Bas is het liefste hondje van de wereld. Als je haar tandjes wil zien en haar wil horen grommen moet je haar een kusje geven op de kop terwijl ze je niet goed kent of niet helemaal vertrouwd....En als je wil dat ze snapt moet je dat doen als ze naast de baasjes op de bank ligt als een verheven prinses .... Echt niks raars aan jullie hondje. Echt niet.Jackira schreef:Ik lees ook geen echt gekke dingen wat betreft het hondje. Kusjes geven terwijl hij hoog op een bank zit door een kind lijkt me niet goed. ADHD kinderen kunnen zoals je zelf aangeeft niet goed rekening houden met wat de hond nodig heeft. En als het dan toevallig een hond is die wat eigenheimerig is en niet door jan en alleman geaaid en gekust wil worden dan snap ik best hoe zoiets escaleert. Misschien moet hij wat meer met rust gelaten worden.laeken schreef:Jeetje....het gaat gewoon mis tussen jullie en dit hondje. Tussen waar hij nu zit en waar hij happy is. En hoe hij behandelt moet worden en hoe hij nu behandelt wordt. Het is een beetje drastisch om alles bij het hondje te leggen.

En dat laatste is precies wat er hier scheelt. Die teckel vertrouwd het niet bij jullie. Kinderen te druk. Baasjes denken dat je vals bent en die hond staat daardoor permanent onder stress. Zodra hij rust regelmaat en duidelijkheid krijgt zal je zien dat hij nooit meer zal bijten.
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
Dat kan allemaal zo zijn laeken. Het kan ook allemaal niet zo zijn.
Ik vind je erg stellig. Een beetje zoals sommige gt’s die door de telefoon een diagnose kunnen stellen
Dat het een slechte combi is lijkt me een feit. Hoe dat komt kan ik van het scherm niet aflezen.
Ik vind je erg stellig. Een beetje zoals sommige gt’s die door de telefoon een diagnose kunnen stellen
Dat het een slechte combi is lijkt me een feit. Hoe dat komt kan ik van het scherm niet aflezen.

Vind het echt knap van je dat je dat door je scherm heen kunt beoordelen.laeken schreef:Bas is het liefste hondje van de wereld. Als je haar tandjes wil zien en haar wil horen grommen moet je haar een kusje geven op de kop terwijl ze je niet goed kent of niet helemaal vertrouwd....En als je wil dat ze snapt moet je dat doen als ze naast de baasjes op de bank ligt als een verheven prinses .... Echt niks raars aan jullie hondje. Echt niet.Jackira schreef:Ik lees ook geen echt gekke dingen wat betreft het hondje. Kusjes geven terwijl hij hoog op een bank zit door een kind lijkt me niet goed. ADHD kinderen kunnen zoals je zelf aangeeft niet goed rekening houden met wat de hond nodig heeft. En als het dan toevallig een hond is die wat eigenheimerig is en niet door jan en alleman geaaid en gekust wil worden dan snap ik best hoe zoiets escaleert. Misschien moet hij wat meer met rust gelaten worden.laeken schreef:Jeetje....het gaat gewoon mis tussen jullie en dit hondje. Tussen waar hij nu zit en waar hij happy is. En hoe hij behandelt moet worden en hoe hij nu behandelt wordt. Het is een beetje drastisch om alles bij het hondje te leggen.![]()
En dat laatste is precies wat er hier scheelt. Die teckel vertrouwd het niet bij jullie. Kinderen te druk. Baasjes denken dat je vals bent en die hond staat daardoor permanent onder stress. Zodra hij rust regelmaat en duidelijkheid krijgt zal je zien dat hij nooit meer zal bijten.
- Jackira
- Zeer actief
Nou ik vind over inslapen praten terwijl je door het verhaal heen wel een beetje begrijpt dat er dingen zijn ontstaan door onbegrip en onkunde van de kinderen gewoon veel te ver gaan. Ik denk dat de kans groter is dat de versie van Laeken klopt dan dat het hondje een agressief monstertje is zoals hij nu wordt neergezet door iemand die niet snapt dat zulke honden laten kussen door kinderen niet handig is.
-
- Zeer actief
Ts wil ook niet inslapen.
- Jackira
- Zeer actief
Het wordt al wel genoemd.
-
- Zeer actief
Ik denk dat dat wel kan gezien de situaties waarin de hond dit gedrag vertoont en hoe hij dat doet. En ik heb totaal geen zin om deze teckel de schuld te geven van bijtgedrag in een gezin met 3 ADHD kinderen die hem schijnbaar op de kop kussen en meer. Dan bijten mijn honden ook. Dus tja.....M@scha schreef:Dat kan allemaal zo zijn laeken. Het kan ook allemaal niet zo zijn.
-
- Zeer actief
Was jij het niet die als eerste adviezen begon te geven als niet meer op de bank en andere onzin?Neeltje schreef:Vind het echt knap van je dat je dat door je scherm heen kunt beoordelen.laeken schreef:Bas is het liefste hondje van de wereld. Als je haar tandjes wil zien en haar wil horen grommen moet je haar een kusje geven op de kop terwijl ze je niet goed kent of niet helemaal vertrouwd....En als je wil dat ze snapt moet je dat doen als ze naast de baasjes op de bank ligt als een verheven prinses .... Echt niks raars aan jullie hondje. Echt niet.Jackira schreef:Ik lees ook geen echt gekke dingen wat betreft het hondje. Kusjes geven terwijl hij hoog op een bank zit door een kind lijkt me niet goed. ADHD kinderen kunnen zoals je zelf aangeeft niet goed rekening houden met wat de hond nodig heeft. En als het dan toevallig een hond is die wat eigenheimerig is en niet door jan en alleman geaaid en gekust wil worden dan snap ik best hoe zoiets escaleert. Misschien moet hij wat meer met rust gelaten worden.laeken schreef:Jeetje....het gaat gewoon mis tussen jullie en dit hondje. Tussen waar hij nu zit en waar hij happy is. En hoe hij behandelt moet worden en hoe hij nu behandelt wordt. Het is een beetje drastisch om alles bij het hondje te leggen.![]()

- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
oh ik denk dat de thuissituatie in alle gevallen grote invloed heeft. maar dat maakt het niet in kannen en kruikenlaeken schreef:Ik denk dat dat wel kan gezien de situaties waarin de hond dit gedrag vertoont en hoe hij dat doet. En ik heb totaal geen zin om deze teckel de schuld te geven van bijtgedrag in een gezin met 3 ADHD kinderen die hem schijnbaar op de kop kussen en meer. Dan bijten mijn honden ook. Dus tja.....M@scha schreef:Dat kan allemaal zo zijn laeken. Het kan ook allemaal niet zo zijn.

Dat is totaal wat anders dan zeggen dat het eigenlijk wel een lief hondje is...….. Mijn insteek is om de kinderen veilig te houden, mag dan onzin zijn, maar kinderen zijn nog altijd belangrijker dan een hond. Dan maar onzin.laeken schreef:Was jij het niet die als eerste adviezen begon te geven als niet meer op de bank en andere onzin?Neeltje schreef:Vind het echt knap van je dat je dat door je scherm heen kunt beoordelen.laeken schreef:Bas is het liefste hondje van de wereld. Als je haar tandjes wil zien en haar wil horen grommen moet je haar een kusje geven op de kop terwijl ze je niet goed kent of niet helemaal vertrouwd....En als je wil dat ze snapt moet je dat doen als ze naast de baasjes op de bank ligt als een verheven prinses .... Echt niks raars aan jullie hondje. Echt niet.Jackira schreef: Ik lees ook geen echt gekke dingen wat betreft het hondje. Kusjes geven terwijl hij hoog op een bank zit door een kind lijkt me niet goed. ADHD kinderen kunnen zoals je zelf aangeeft niet goed rekening houden met wat de hond nodig heeft. En als het dan toevallig een hond is die wat eigenheimerig is en niet door jan en alleman geaaid en gekust wil worden dan snap ik best hoe zoiets escaleert. Misschien moet hij wat meer met rust gelaten worden.![]()
En dat laatste is precies wat er hier scheelt. Die teckel vertrouwd het niet bij jullie. Kinderen te druk. Baasjes denken dat je vals bent en die hond staat daardoor permanent onder stress. Zodra hij rust regelmaat en duidelijkheid krijgt zal je zien dat hij nooit meer zal bijten.Dus don't even go there jij!
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Als een hond zo reageert niet meer op de bank en stoelen , dus niet meer in het baasje zijn mandje maar in je eigen. Geen gekus en geknuffel meer, gewoon even weer naar af. En je kinderen ook gaan opvoeden naar de hond . Weet niet maar zou zo maar kunnen dat die hond het kunstje af heeft gekeken van je kinderen om de boel te regeren.
Wat je zegt ben je zelfffff 

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): labrador, teckel
Om even duidelijk te maken , inslapen is voor ons ook zeker geen optie!!!
Tenzij het blijkt dat een GT ons niet kan helpen en wij een klein psycopaatje in huis hebben....
De andere kant vh verhaal , is dat Bruno enorm aan onze jongste dochter hangt< haast geobsedeerd zou ik bijna zeggen, en daar waren we al druk mee bezig om hem dat te verbieden...
Zodra hij haar de andere kant op zag lopen bv naar school en wij een wandelronde , dan gilde hij de boel bij elkaar, en thuis zoekt hij haar altijd op, wil op schoot aandacht ed.... om maar enkel voorbeelden te geven.....vandaar dat we zijn bijt gedrag dan ook absoluut niet begrijpen...
Hier een foto van hoe lief ze altijd samen waren
psu0cr7hdq.jpg[/IM[IMG]http://i763.photobucket.com/albums/xx271/Daantje1973/IMG_7401_zG]
Tenzij het blijkt dat een GT ons niet kan helpen en wij een klein psycopaatje in huis hebben....
De andere kant vh verhaal , is dat Bruno enorm aan onze jongste dochter hangt< haast geobsedeerd zou ik bijna zeggen, en daar waren we al druk mee bezig om hem dat te verbieden...
Zodra hij haar de andere kant op zag lopen bv naar school en wij een wandelronde , dan gilde hij de boel bij elkaar, en thuis zoekt hij haar altijd op, wil op schoot aandacht ed.... om maar enkel voorbeelden te geven.....vandaar dat we zijn bijt gedrag dan ook absoluut niet begrijpen...
Hier een foto van hoe lief ze altijd samen waren

psu0cr7hdq.jpg[/IM[IMG]http://i763.photobucket.com/albums/xx271/Daantje1973/IMG_7401_zG]
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Dat continu achter kind aan lopen kan ook heel goed claim gedrag zijn, iets waar je teckel controle over wenst te houden en er de baas over denkt te zijn 
Ik ken teckels als honden die je vooral hond moet laten zijn en waar je vooral duidelijk naar moet zijn. Laat je de teugels los dan zal een teckel dat merken en die ruimte nemen.
Voor de Cardigan geldt hetzelfde.

Ik ken teckels als honden die je vooral hond moet laten zijn en waar je vooral duidelijk naar moet zijn. Laat je de teugels los dan zal een teckel dat merken en die ruimte nemen.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising en podenco(kruising)
Helemaal mee eens en ook weer erg herkenbaar. Alfil had dat obsessieve ook. Dat hebben we echt met wortel en al eruit moeten trekken. Dus maar een paar passen achterna lopen is al een 'eh!' Het lijkt overdreven, of misschien vind je het zielig, maar als je een klein beetje meegeeft of toch net te lang wacht met corrigeren ben je al te laat.Brindlecardi schreef:Dat continu achter kind aan lopen kan ook heel goed claim gedrag zijn, iets waar je teckel controle over wenst te houden en er de baas over denkt te zijn
Gelukkig hoeven we er nu niet meer bovenop te zitten omdat het gedrag inmiddels geen gewoonte meer is. En de hond is zoveel relaxter nu.
-
- Zeer actief
Ook eens.Alfilillo schreef:Helemaal mee eens en ook weer erg herkenbaar. Alfil had dat obsessieve ook. Dat hebben we echt met wortel en al eruit moeten trekken. Dus maar een paar passen achterna lopen is al een 'eh!' Het lijkt overdreven, of misschien vind je het zielig, maar als je een klein beetje meegeeft of toch net te lang wacht met corrigeren ben je al te laat.Brindlecardi schreef:Dat continu achter kind aan lopen kan ook heel goed claim gedrag zijn, iets waar je teckel controle over wenst te houden en er de baas over denkt te zijn
Gelukkig hoeven we er nu niet meer bovenop te zitten omdat het gedrag inmiddels geen gewoonte meer is. En de hond is zoveel relaxter nu.
Waar het gedrag ook vandaan komt, onzekerheid, zelfverzekerdheid, claimgedrag of wat dan ook. In zulke situatie kan het nooit kwaad om terug naar af te gaan. Duidelijke grenzen stellen voor zowel hond als mens. Dus hond niet meer op de bank en mens niet zomaar kusjes op de kop geven. Snap niet waarom dat als raar advies wordt beschouwd.

Plus wat Neeltje zegt: je moet ook je kinderen veilig houden.
- alm@
- moderator
- Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Ik heb die ervaring niet. Mits de basis goed is, en daar ben je al gauw anderhalf á 2 jaar mee bezig (maar met welke hond niet), kan je gerust wat ruimte geven zonder dat daar 'misbruik' van gemaakt wordt.Brindlecardi schreef:Laat je de teugels los dan zal een teckel dat merken en die ruimte nemen.
Verder hoop ik van harte dat ts een oplossing vindt. Ondanks mijn, inmiddels redelijke teckelervaring ga ik mij niet wagen aan adviezen vanachter een scherm.