Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

To Russel or to Hussel...

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

welshwitch
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Jack Hussell
Aantal honden: 2

Re: To Russel or to Hussel...

Ongelezen bericht door welshwitch »

Met Tom heb ik best mazzel gehad wat de patella betreft. Hij huppelt als de bespiering niet goed is, is dat wel goed dan loopt hij normaal. Volgens de dierenarts in Putten heeft hij graad 0 aan de ene kant en graad 0/1 aan de andere kant.
Tom zijn moeder is een zuivere ruwhaar Jack, pa is een gladhaar hussel (kan ook niet anders als black en tan) en hij komt van Marktplaats :schrik:
Jachtinstinct? Volgens mij weet hij niet eens hoe dat moet.
Katten opjagen is wel leuk :mrgreen:
Waaks is hij wel en dan komt er ook flink wat herrie uit.

Als je echt het grootste risico op patella wil uitsluiten ben ik het met de rest eens, een stamboom Jack.

Actiefoto's van gisteren

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie

Ongelezen bericht door Paisley »

Nanna schreef: Afbeelding
Tjonge wat is hier gebeurd? Ze hebben de lijn er duidelijk uit gefotoshopt, maar waren ze hem aan het ophangen of aan het showen?
Afbeelding
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

Domor schreef:Hoe zit dat dan precies? Vanaf wanneer tot wanneer zijn de Leish-verspreiders actief?
De zandvliegen zijn actief vanaf ca. maart tot en met oktober/november (afhankelijk van de regio). Als een pup dus rond december is geboren en ook nog 's nachts in huis heeft verbleven, is de kans op besmetting met Leish bijna nihil. De zandvliegen zijn actief tussen zonsondergang en zonsopkomst. Je ziet Leishmania dan ook veel vaker bij honden die echt buiten leven (zwerf- en asielhonden) dan bij de huishonden die gewoon 's nachts binnen slapen.
Lizzie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Poedel

Ongelezen bericht door Lizzie. »

Floortje schreef:
dagmar88 schreef:Ik zie het trouwens altijd bij hussels die lager zijn dan stamboom jr's en inderdaad o beentjes hebben.

Een kerel hier werd zelfs boos toen ik hem complimenteerde met zijn leuke kruisinkje. Echte jr's hinkelen. Dat deed deze, dus het was een echte :LOL:

Ik heb begrepen dat je onder de stamboom Jack Russels (dus laagbenig) ook enige variatie hebt. Dus er zijn ook lijnen met hoogbenige laagbenige JRT (snap je 'm nog?).
Ik vind hoogbenig mooier trouwens en blijkbaar zijn die dan ook gezonder (wat knieën betreft). Ik wist niet dat het met laagbenigheid te maken had.
Dit is niet zo, er bestaan geen hoog of laag benige JR, rasstandaard is dat ze hoogte hebben tussen de 25 en 30 cm. Gewicht: Dusdanig dat 1 kg gewicht met 5 cm hoogte overeenkomt. Dat houdt in dat een hond van 25 cm hoogte ongeveer 5 kg behoort te wegen en een hond van 30 cm hoogte 6 kg behoort te wegen.
Afbeelding
Paisley
Zeer actief

Cleva schreef:Ze hebben inderdaad het lijntje weggesjopt. Dat is tegenwoordig mode.
Ik zit er niet zo mee.
Nouja dat ophangen zal ie vast overleven, maar die hele lichaamshouding is onnatuurlijk. Want hij wordt verhangen.
Als ie verlost wordt van zn versmoring gaat die kop rustig 5cm omlaag en lijkt ie een stuk meer op de hond van de foto die erna kwam
Afbeelding
Afbeelding
Paisley
Zeer actief

Je hebt de kelpie

Afbeelding

en de kelpie

Afbeelding

Het had dezelfde hond kunnen zijn. T verschil is alleen dat die eerste geen lucht krijgt en die tweede wel.
Afbeelding
Paisley
Zeer actief

Nee t is meer mijn stijl om mn verachting van hondententoonstellingen een beetje rond te strooien hier en daar, ipv het een eigen handelsmerk te laten zijn zoals de rasveredelingetjes van Nanna
Afbeelding
Paisley
Zeer actief

Cleva schreef:
Paisley schreef:Nee t is meer mijn stijl om mn verachting van hondententoonstellingen een beetje rond te strooien hier en daar, ipv het een eigen handelsmerk te laten zijn zoals de rasveredelingetjes van Nanna

Oh, heb je stijl dan? Dat was me niet opgevallen.
Nouja. Ik strooi mijn verachting van hondententoonstellingen dus een beetje rond, hier en daar. Wel blijven opletten. :lees:
Afbeelding
Crescent
Zeer actief

Ongelezen bericht door Crescent »

welshwitch schreef:Met Tom heb ik best mazzel gehad wat de patella betreft. Hij huppelt als de bespiering niet goed is, is dat wel goed dan loopt hij normaal. Volgens de dierenarts in Putten heeft hij graad 0 aan de ene kant en graad 0/1 aan de andere kant.
Tom zijn moeder is een zuivere ruwhaar Jack, pa is een gladhaar hussel (kan ook niet anders als black en tan) en hij komt van Marktplaats :schrik:
Jachtinstinct? Volgens mij weet hij niet eens hoe dat moet.
Katten opjagen is wel leuk :mrgreen:
Waaks is hij wel en dan komt er ook flink wat herrie uit.

Als je echt het grootste risico op patella wil uitsluiten ben ik het met de rest eens, een stamboom Jack.

Actiefoto's van gisteren
Ik vind Tommy echt mooi en leuk, en d´r zit een goeie slimme kop op :I:
What do you hear, Starbuck?
-Nothing but the rain…
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Lizzie. schreef:
Floortje schreef:
dagmar88 schreef:Ik zie het trouwens altijd bij hussels die lager zijn dan stamboom jr's en inderdaad o beentjes hebben.

Een kerel hier werd zelfs boos toen ik hem complimenteerde met zijn leuke kruisinkje. Echte jr's hinkelen. Dat deed deze, dus het was een echte :LOL:

Ik heb begrepen dat je onder de stamboom Jack Russels (dus laagbenig) ook enige variatie hebt. Dus er zijn ook lijnen met hoogbenige laagbenige JRT (snap je 'm nog?).
Ik vind hoogbenig mooier trouwens en blijkbaar zijn die dan ook gezonder (wat knieën betreft). Ik wist niet dat het met laagbenigheid te maken had.
Dit is niet zo, er bestaan geen hoog of laag benige JR, rasstandaard is dat ze hoogte hebben tussen de 25 en 30 cm. Gewicht: Dusdanig dat 1 kg gewicht met 5 cm hoogte overeenkomt. Dat houdt in dat een hond van 25 cm hoogte ongeveer 5 kg behoort te wegen en een hond van 30 cm hoogte 6 kg behoort te wegen.
Nee lieverd, dat staat er niet.
Johnny Jones
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Johnny Jones »

Heb je al eens aan een Bodeguero gedacht? Zulke leuke honden! Ze worden wel steeds populairder. Een jaar terug zaten er misschien wel vijftig in het asiel waarvoor wij opvangadres zijn. Inmiddels zijn ze daar op één hand te tellen.
welshwitch
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Jack Hussell

Ongelezen bericht door welshwitch »

Cleva schreef:Voor elke gezonde terrier geldt dat je er met voldoende beleving en beweging en duidelijkheid binnen een jaar of twee een hond uit duizenden aan hebt.
Helemaal niet moeilijk of fel, dat worden ze pas als je ze hun eigen sensatie laat trappen. Het zijn enorme relnichten maar een slimme baas biedt dat relletje gewoon even aan met een geënsceneerd avontuurtje.
Trekspelletjes, moeilijke apportjes waarvoor in bomen geklommen dient te worden, heel hard fietsen, je snapt me wel.
Ze hebben een dagelijkse adrenalineshot nodig maar als ze dat krijgen heb je er de rest van de dag echt geen kind aan.
Precies, dit is mijn ervaring ook.
Crescent schreef:Ik vind Tommy echt mooi en leuk, en d´r zit een goeie slimme kop op :I:
Dank je :D
Afbeelding
Ptje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Franse poedel en een klein Spaans draakje

Ongelezen bericht door Ptje »

Mijn buren hebben een boerenfoksje gekocht dit jaar uit sintisidorushoeve (overijsel geloof ik).
Ontzettend mooi en lief hondje. :I:
AfbeeldingAardig zijn doet geen pijn en het kost geen cent, alleen wat moeite
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

welshwitch schreef:
Cleva schreef:Voor elke gezonde terrier geldt dat je er met voldoende beleving en beweging en duidelijkheid binnen een jaar of twee een hond uit duizenden aan hebt.
Helemaal niet moeilijk of fel, dat worden ze pas als je ze hun eigen sensatie laat trappen. Het zijn enorme relnichten maar een slimme baas biedt dat relletje gewoon even aan met een geënsceneerd avontuurtje.
Trekspelletjes, moeilijke apportjes waarvoor in bomen geklommen dient te worden, heel hard fietsen, je snapt me wel.
Ze hebben een dagelijkse adrenalineshot nodig maar als ze dat krijgen heb je er de rest van de dag echt geen kind aan.
Precies, dit is mijn ervaring ook.
:ok: Geldt zelfs voor de staffordshire terriers. Panem et circenses :mrgreen:
MirjamV
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boerenfox, Shetland Sheepdog

Ongelezen bericht door MirjamV »

Floortje schreef:Zeker goed gelukt Mirjam! (de oren zijn iets te groot naar mijn smaak, maar dat is gemiereneuk).
Zou er een scheutje beagle inzitten? Ook wat betreft zijn neus achterna gaan?
Als het goed is niet. Zijn beide ouders zijn 'echte' boerenfoxen. Het gezin waar hij vandaan komt had vader en moederhond, heb ik ook gezien. De ouders daarvan zijn ook boerenfoxen, maar wat er daarvoor in de lijn zit weet je natuurlijk niet.

Een van zijn broers is ook een echte jager, maar de rest valt wel mee.
Hailfall
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Hailfall »

Maeve schreef: Hussels zou ik links laten liggen als je een vrij duidelijk wensenlijstje hebt en voor gezondheid gaat. Dan is een stamboom JRT een betere keus en echt niet onmogelijk om aan te schaffen. Ik ken echt amper hussels die geen patella-hupsje hebben.
Loki is ook een hussel, op zijn paspoort staat JRT x Fox Terrier maar wij denken dat er ook iets van Beagle in zit. Maar hij heeft gelukkig geen patella-hupsje. Laatst bij de dierenarts was hij ook gecontroleerd en ze vond hem erg gezond.

Ik vind hem ook erg goed gelukt, al zeg ik het zelf. Hij is wel erg fors maar niet overdreven in dit geval, alleen voor renbaan iets te lang. Jachtdrift heeft hij wel maar hij gaat niet uit zichzelf jagen en we kunnen hem afroepen als hij toch iets in de neus heeft. Als het wegrent dan wil hij er wel achteraan wat mede door de renbaan komt haha.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”