Ik geniet daar echt enorm van.

Moderator: moderatorteam
Perry ook hoor. Die is nu 9 jaar en nooit enigst hond geweest maar o wat zou hij het heerlijk vinden. Hij vindt het helemaal niks al die andere honden en ik ben ervan overtuigd dat hij me regelmatig vervloekt als er weer een nieuwe hond op het toneel verschijnt. Rupert woont hier in deeltijd en hij vindt het fantastisch als die opgekrast is naar zijn co-ouders. En hij slaakt nog net geen zucht van verlichting als ik de herders naar buiten of in de kennel doe. De allergrootste ramp is als de hele meute op de bank ligt of op botjes, en er liggen er hier minstens een stuk of 12 door het huis verspreid, gaat liggen kluiven, want die zijn namelijk allemaal van hem, en ik ook trouwens.toots schreef:Toots was echt liever alleen.
Daar verkijk ik me niet op.
Hij was die einzelganger die voor die kameraadschap de kat op zocht wat voor hem meer maatje was dan welke hond ook. of lekker op schoot kwam. Die graag alle aandacht zelf wilde. Hij had een andere hond wel geaccepteerd hoor. We hebben wel een teef opgevangen. Dat ging prima maar meer ook niet. Er was totaal geen klik verder. Maar hij accepteerde haar en andersom.
Verstuurd vanaf mijn WAS-LX1A met Tapatalk
Je konijn en parkiet neem je doorgaans niet dagelijks mee naar soortgenoten voor sociale interactie. De leefruimte van beide soorten wordt ook nog eens heel erg beknot, dus dan kunnen ze maar beter met z'n tweeën op die vierkante meter zitten voor wat vertier. Tot slot zijn honden in de loop van vele duizenden jaren ingesteld geraakt op samenleven en een band aangaan met mensen, terwijl konijnen veel minder lang geleden zijn gedomesticeerd en parkieten zelfs niet-gedomesticeerd zijn. Je vergelijking gaat daarom mank in mijn ogen.Nanna schreef:Altijd meer dan 1.
We lopen met zijn allen te gillen dat je konijnen en parkieten niet alleen moet houden ‘omdat het sociale dieren zijn’ maar honden kunnen blijkbaar opeens wel alleen gehouden worden en moeten het maar doen met ons gezelschap.
Ik geniet van de interactie tussen mijn honden, vanavond nog hebben Rozi en Csikasz gespeeld dat de stukken eraf vlogen tijdens de boswandeling. Dat kan ik nooit vervangen voor ze.
Zag ze al op FB voor bij komen, hoop dat je de juiste baas voor haar vind.Domor schreef:Ik ga juist weer terug naar één hond. Toch de knoop weer doorgehakt om Ninthe te gaan herplaatsen. Ninthe wil echt geen andere honden in huis om haar heen en Noa wil alleen Ninthe niet om haar heen. .
Ik zie echt duidelijk verschil tussen interactie in de eigen roedel en met vreemde honden. Lizzie was natuurlijk nooit echt alleen maar voor mijn gevoel niet echt en roedel met Does omdat Does dus echt geen interactie zoekt. Met Keetje is er volledig vertrouwen. Lizzie durft haar te corrigeren en Lizzie speelt zoals ze met geen andere hond speelt. Ik vind daar wel een verrijking.Nanna schreef:Dat is waar. Honden wel, die worden meegenomen naar speelveldjes. En dan moeten ze het ook van dat ene halfuurtje hebben (ik heb het nu over een doorsnee eigenaar, niet over forummers). En dan zié je me toch vaak een partij gestoord gedrag. Beuken, klappen, onderschoffelen van honden die ze niet eens kennen. Ja, als je je sociale interactie van dat momentje moet hebben ga je je ook wel bijzonder gedragen. Moet je alles eruit peuren wat eruit te peuren valt.Lieske_1977 schreef:Je konijn en parkiet neem je doorgaans niet dagelijks mee naar soortgenoten voor sociale interactie.Nanna schreef:Altijd meer dan 1.
We lopen met zijn allen te gillen dat je konijnen en parkieten niet alleen moet houden ‘omdat het sociale dieren zijn’ maar honden kunnen blijkbaar opeens wel alleen gehouden worden en moeten het maar doen met ons gezelschap.
Ik geniet van de interactie tussen mijn honden, vanavond nog hebben Rozi en Csikasz gespeeld dat de stukken eraf vlogen tijdens de boswandeling. Dat kan ik nooit vervangen voor ze.
Op straat trekken naar andere honden om met alle geweld te snuffelen. Een soortgenoot, een soortgenoot!![]()
Ik denk overigens zeker niet dat álle honden gebaat zijn met een eigen maatje hoor. Maar de meeste wel.
Helemaal mee eens. Mijn honden vinden andere honden ok. Ze ruiken eraan en willen doorlopen. En als ik mensen met 2 of meer honden tegen kom loopt dat ook vrijwel altijd zo. Haai hoi hallo.....doei en laterrrr. Maar als ik honden tegen kom die alleen gehouden worden zijn die vaak veel drukker, meer opgewonden en meer opdringerig. Guus is in de laatste week 2 keer gebeten door hele drukke honden die totaal opgefokt raakten. Spelen en wild doen en een teef die van heel ver kwam aanrennen om contact met mijn honden te maken. Die liet ik maar los. De teef leek eerst vriendelijk maar werd steeds drukker en opgefokter en begon ineens Guus te bijten...Nanna schreef:Dat is waar. Honden wel, die worden meegenomen naar speelveldjes. En dan moeten ze het ook van dat ene halfuurtje hebben (ik heb het nu over een doorsnee eigenaar, niet over forummers). En dan zié je me toch vaak een partij gestoord gedrag. Beuken, klappen, onderschoffelen van honden die ze niet eens kennen. Ja, als je je sociale interactie van dat momentje moet hebben ga je je ook wel bijzonder gedragen. Moet je alles eruit peuren wat eruit te peuren valt.Lieske_1977 schreef:Je konijn en parkiet neem je doorgaans niet dagelijks mee naar soortgenoten voor sociale interactie.Nanna schreef:Altijd meer dan 1.
Op straat trekken naar andere honden om met alle geweld te snuffelen. Een soortgenoot, een soortgenoot!![]()
Ik denk overigens zeker niet dat álle honden gebaat zijn met een eigen maatje hoor. Maar de meeste wel.
Jeetje, dat lijkt me wel heftig.Domor schreef:Ik ga juist weer terug naar één hond. Toch de knoop weer doorgehakt om Ninthe te gaan herplaatsen. Ninthe wil echt geen andere honden in huis om haar heen en Noa wil alleen Ninthe niet om haar heen.
Vertel dat de mijne even. Die hebben elkaar en ontmoeten gedurende de week meerdere honden tijdens de trainingen en toch vinden ze het te gek als er een hond met wandelen aan komt.laeken schreef:Helemaal mee eens. Mijn honden vinden andere honden ok. Ze ruiken eraan en willen doorlopen. En als ik mensen met 2 of meer honden tegen kom loopt dat ook vrijwel altijd zo. Haai hoi hallo.....doei en laterrrr. Maar als ik honden tegen kom die alleen gehouden worden zijn die vaak veel drukker, meer opgewonden en meer opdringerig. Guus is in de laatste week 2 keer gebeten door hele drukke honden die totaal opgefokt raakten. Spelen en wild doen en een teef die van heel ver kwam aanrennen om contact met mijn honden te maken. Die liet ik maar los. De teef leek eerst vriendelijk maar werd steeds drukker en opgefokter en begon ineens Guus te bijten...Nanna schreef:Dat is waar. Honden wel, die worden meegenomen naar speelveldjes. En dan moeten ze het ook van dat ene halfuurtje hebben (ik heb het nu over een doorsnee eigenaar, niet over forummers). En dan zié je me toch vaak een partij gestoord gedrag. Beuken, klappen, onderschoffelen van honden die ze niet eens kennen. Ja, als je je sociale interactie van dat momentje moet hebben ga je je ook wel bijzonder gedragen. Moet je alles eruit peuren wat eruit te peuren valt.
Ik denk overigens zeker niet dat álle honden gebaat zijn met een eigen maatje hoor. Maar de meeste wel.![]()
Ik heb zelf ook honden alleen gehad en die renden inderdaad op alle honden af. Een parkiet of papegaai een uur per dag allerlei verschillende andere papegaaien en parkieten laten zien heeft helemaal geen functie.
En die van mij is alleen en loopt los langs andere hondenveertje schreef:Vertel dat de mijne even. Die hebben elkaar en ontmoeten gedurende de week meerdere honden tijdens de trainingen en toch vinden ze het te gek als er een hond met wandelen aan komt.laeken schreef:Helemaal mee eens. Mijn honden vinden andere honden ok. Ze ruiken eraan en willen doorlopen. En als ik mensen met 2 of meer honden tegen kom loopt dat ook vrijwel altijd zo. Haai hoi hallo.....doei en laterrrr. Maar als ik honden tegen kom die alleen gehouden worden zijn die vaak veel drukker, meer opgewonden en meer opdringerig. Guus is in de laatste week 2 keer gebeten door hele drukke honden die totaal opgefokt raakten. Spelen en wild doen en een teef die van heel ver kwam aanrennen om contact met mijn honden te maken. Die liet ik maar los. De teef leek eerst vriendelijk maar werd steeds drukker en opgefokter en begon ineens Guus te bijten...Nanna schreef:Dat is waar. Honden wel, die worden meegenomen naar speelveldjes. En dan moeten ze het ook van dat ene halfuurtje hebben (ik heb het nu over een doorsnee eigenaar, niet over forummers). En dan zié je me toch vaak een partij gestoord gedrag. Beuken, klappen, onderschoffelen van honden die ze niet eens kennen. Ja, als je je sociale interactie van dat momentje moet hebben ga je je ook wel bijzonder gedragen. Moet je alles eruit peuren wat eruit te peuren valt.
Ik denk overigens zeker niet dat álle honden gebaat zijn met een eigen maatje hoor. Maar de meeste wel.![]()
Ik heb zelf ook honden alleen gehad en die renden inderdaad op alle honden af. Een parkiet of papegaai een uur per dag allerlei verschillende andere papegaaien en parkieten laten zien heeft helemaal geen functie.
Wil Ninthe niet een sterke stabiele reu bij zich? Waar ze zich aan op kan trekken en die niks tegen haar zal doen?Domor schreef:Ik ga juist weer terug naar één hond. Toch de knoop weer doorgehakt om Ninthe te gaan herplaatsen. Ninthe wil echt geen andere honden in huis om haar heen en Noa wil alleen Ninthe niet om haar heen.
Dat snap ik wel. Hier liggen de activiteiten ook soms wat uiteen. Guus is heel actief en speels en die neem ik dus wel eens apart mee. Maar dan laat ik Bas gewoon thuis. Die krijgt dan een kluif. Dus hier is het de meest veeleisende hond die alles bepaalt zonder dat het meer werk wordt.Anne&Taar schreef:Ik ga, vanwege praktische overweging, zeer waarschijnlijk terug naar 1. Mijn ervaring is dat mijn eigen leven veel makkelijker wordt met 1- dan met 2 honden. Activiteiten die ik met de honden doe, meerdere keren per week, vind ik ook vrij belastend met twee honden. Ook kan het energie niveau behoorlijk uiteen liggen, dat maakt dat wandelen veel meer tijd kost tegenwoordig. Dus vooralsnog ga ik terug naar 1.
Mijn oudste hond heeft verlatingsangst. Dus met verreweg de meeste wandelingen en trainingen gaat ze mee... meestal in de kar. Hoewel ik ontzettend bij en dankbaar ben haar zo'n lange tijd bij me te hebben mogen gehouden, moet ik bekennen dat ik die kar inmiddels wel n beetje zat ben.laeken schreef:Dat snap ik wel. Hier liggen de activiteiten ook soms wat uiteen. Guus is heel actief en speels en die neem ik dus wel eens apart mee. Maar dan laat ik Bas gewoon thuis. Die krijgt dan een kluif. Dus hier is het de meest veeleisende hond die alles bepaalt zonder dat het meer werk wordt.Anne&Taar schreef:Ik ga, vanwege praktische overweging, zeer waarschijnlijk terug naar 1. Mijn ervaring is dat mijn eigen leven veel makkelijker wordt met 1- dan met 2 honden. Activiteiten die ik met de honden doe, meerdere keren per week, vind ik ook vrij belastend met twee honden. Ook kan het energie niveau behoorlijk uiteen liggen, dat maakt dat wandelen veel meer tijd kost tegenwoordig. Dus vooralsnog ga ik terug naar 1.
Dat kan ik me wel voorstellen. Gelukkig kan Bas prima alleen zijn.Anne&Taar schreef:Mijn oudste hond heeft verlatingsangst. Dus met verreweg de meeste wandelingen en trainingen gaat ze mee... meestal in de kar. Hoewel ik ontzettend bij en dankbaar ben haar zo'n lange tijd bij me te hebben mogen gehouden, moet ik bekennen dat ik die kar inmiddels wel n beetje zat ben.laeken schreef:Dat snap ik wel. Hier liggen de activiteiten ook soms wat uiteen. Guus is heel actief en speels en die neem ik dus wel eens apart mee. Maar dan laat ik Bas gewoon thuis. Die krijgt dan een kluif. Dus hier is het de meest veeleisende hond die alles bepaalt zonder dat het meer werk wordt.Anne&Taar schreef:Ik ga, vanwege praktische overweging, zeer waarschijnlijk terug naar 1. Mijn ervaring is dat mijn eigen leven veel makkelijker wordt met 1- dan met 2 honden. Activiteiten die ik met de honden doe, meerdere keren per week, vind ik ook vrij belastend met twee honden. Ook kan het energie niveau behoorlijk uiteen liggen, dat maakt dat wandelen veel meer tijd kost tegenwoordig. Dus vooralsnog ga ik terug naar 1.