Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

mastocytoom (update)

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Hilly45
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schapendoes
Aantal honden: 1

Re: mastocytoom (update)

Ongelezen bericht door Hilly45 »

Dazzle schreef:
Hilly45 schreef: Wel van belang het steriel aan te brengen op beschadigd weefsel, dus niet op intacte huid. Vandaar ook dat je het op maat moet knippen.
Oh dat is wel moeilijk bij hem. Het hele gedeelte tussen zijn hak en voet is aangetast. Ik heb ook de maat 15x20 besteld met het voornemen om dat hele stuk in te pakken. Ik zal zo nog een foto plaatsen hoe het er nu uit ziet.
Lees ook eens over groene leem. Dat pas ik bij Sam ook toe en heeft ook prachtige resultaten. Als het te onrustig is, pas ik alginaat toe. Als de huid weer intact is, maar wel 'wiebel', dan pas ik groene leem toe.
Afbeelding
Dazzle
Actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Dazzle »

Afbeelding
Afbeelding

De bovenste foto is het geopereerde gedeelte, zit aan de binnenkant van zijn poot. De onderste foto is de buitenkant, welke dik is en spontaan op plekjes open barst.
Hilly45
Zeer actief

Dazzle schreef:Afbeelding
Afbeelding

De bovenste foto is het geopereerde gedeelte, zit aan de binnenkant van zijn poot. De onderste foto is de buitenkant, welke dik is en spontaan op plekjes open barst.
Ik denk wel dat je daar 2 stukken op maat voor kunt knippen, als ik dat zo zie. Maar foto is altijd lastig natuurlijk om het echt goed te zien.

Heb je evt. ook honingzalf al geprobeerd?

Ik was vanmiddag bij dierenarts en kreeg echt compliment over de goede verzorging van het ontstekingsweefsel.

Het alginaat, soms groene leem, heel soms ook de honingzalf.... werkt echt heel mooi.
Afbeelding
Lieske_1977
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Lieske_1977 »

Wat een geweldig nieuws!
Afbeelding
Dazzle
Actief

Ik voel me ook alsof er 200kg van mijn schouders gegleden is :cheer: :cheer: :cheer: :cheer:

@Hilly 45 - honingzalf heb ik in huis. Tot nu toe nog even niks geweekt of gesmeerd vandaag, het is de eerste dag dat het vrijwel helemaal droog gebleven is. Ik ben een beetje bang dat het weer open gaat als ik nu ga weken of smeren, maar misschien is die angst ook ongegrond.
Hilly45
Zeer actief

Dazzle schreef:Ik voel me ook alsof er 200kg van mijn schouders gegleden is :cheer: :cheer: :cheer: :cheer:

@Hilly 45 - honingzalf heb ik in huis. Tot nu toe nog even niks geweekt of gesmeerd vandaag, het is de eerste dag dat het vrijwel helemaal droog gebleven is. Ik ben een beetje bang dat het weer open gaat als ik nu ga weken of smeren, maar misschien is die angst ook ongegrond.
Dan idd geen alginaat of groene leem. Maar honingzalf kan altijd en werkt ook jeukstillend, waardoor minder onrust om te gaan likken etc.
Afbeelding
Dazzle
Actief

Vanmorgen bij de dierenarts geweest om zijn prednisonkuur op te halen. Deze week eerst nog doorgaan met de antibiotica zodat zijn wonden nog beter genezen en over een weekje starten met de prednison. Ook nog even doorgepraat wat een bizar verhaal dit eigenlijk is. Hadden ze daar ook nog niet meegemaakt. Kennelijk wist iets of iemand dat ik deze jongen nog lang niet missen kan :wink:
Laatst gewijzigd door Dazzle op 25 jun 2018 12:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Suusz27
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Suusz27 »

Zo dan, dan valt er echt een berg stenen van je schouder. Nou, laat die wonden maar snel genezen!! :) super fijn nieuws
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”