Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Verlatingsangst, filmpje

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Zamunda
Zeer actief
Aantal honden: 0

Re: Verlatingsangst, filmpje

Ongelezen bericht door Zamunda »

Gollum schreef:
Fotogravinnetje schreef:Dan zou ik toch wat meer gaan werken aan het begrenzen zonder haar onder appel te hoeven zetten. Ze heeft blijkbaar toch ruimte om de boel te regelen, namelijk als ze niet aan de lijn zit en niet onder appel staat. Denk dat als ze leert dat regelen gewoon nooit mag, met of zonder lijn, met of zonder commando, dit gejank ook stopt
Ja misschien moet ik het minder als stress en zielig zien. Ik las je bericht en zei op ferme toon 'Mika, klaar' en toen was het stil op wat piepjes na.

Ik wil niet te vroeg juichen maar voel me ondertussen wel een beetje een domme kut.
Nouja, ze hééft wel stress want ze is gewend dat ze de hele dag door de boel mag/moet regelen en nu zijn er roedelgenoten die tegen haar wil/wet weggegaan zijn. Dat geeft stress. Dat zag ik bij Mister ook heel duidelijk in zijn omgang met meneer Zamunda.

Mijn ervaring is dat het (enorm) inperken van dat geregel en overal maar bovenop moeten staan ontzettend veel rust geeft bij de hond zelf. Eindelijk lekker kunnen blijven liggen, hooguit even dat koppie omhoog en weer neerploffen :I: . Ik kon er zó van genieten bij Mister dat hij bij mij die rust vond ipv de stress en onrust om de hele dag maar klaar te moeten staan.
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Gollum »

Als we allemaal bij elkaar zijn kan Mika dat ook prima, dan heeft ze rust. Het is puur de roedel bij elkaar willen houden, als we allemaal in huis zijn is het goed en ligt ze ook rustig boven terwijl we beneden zitten.
Gollum
Zeer actief

Maar ondertussen is ze nog steeds stil nadat ik klaar heb gezegd :schrik:

Begrenzen is dus wel een ding.
Zamunda
Zeer actief

Gollum schreef:Als we allemaal bij elkaar zijn kan Mika dat ook prima, dan heeft ze rust. Het is puur de roedel bij elkaar willen houden, als we allemaal in huis zijn is het goed en ligt ze ook rustig boven terwijl we beneden zitten.
Ja, als alles gaat zoal zij het geregeld wil hebben is het goed en heeft ze rust. Maar als er iemand even naar buiten loopt? Iets uit de koelkast pakt? De voordeur opengaat? Blijft ze dan liggen, ook als ze beneden is? Als Rani en/of Gollum iets doen? Geen enkel ander moment dat ze onrustig is/direct in de poten komt dan als vriend en andere hond daadwerkelijk weg zijn?
Zamunda
Zeer actief

Gollum schreef:Maar ondertussen is ze nog steeds stil nadat ik klaar heb gezegd :schrik:

Begrenzen is dus wel een ding.
:ok:
Gollum
Zeer actief

Zamunda schreef:
Gollum schreef:Als we allemaal bij elkaar zijn kan Mika dat ook prima, dan heeft ze rust. Het is puur de roedel bij elkaar willen houden, als we allemaal in huis zijn is het goed en ligt ze ook rustig boven terwijl we beneden zitten.
Ja, als alles gaat zoal zij het geregeld wil hebben is het goed en heeft ze rust. Maar als er iemand even naar buiten loopt? Iets uit de koelkast pakt? De voordeur opengaat? Blijft ze dan liggen, ook als ze beneden is? Als Rani en/of Gollum iets doen? Geen enkel ander moment dat ze onrustig is/direct in de poten komt dan als vriend en andere hond daadwerkelijk weg zijn?
Ze is inderdaad altijd de eerste die reageert, behalve bij de koelkast. Buiten is ze ook de onruststoker, als ik in de verte mensen zie dan lijn ik Mika aan omdat ze er anders blaffend op af rent en de rest meeneemt. Als ik Mika aanlijn gaan de ontmoetingen met andere honden een stuk rustiger.

Begrenzen is dus het toverwoord. Nou jullie hebben me net een paar honderd euro bespaard, drankje? :F:
Zamunda
Zeer actief

Gollum schreef:Begrenzen is dus het toverwoord. Nou jullie hebben me net een paar honderd euro bespaard, drankje? :F:
Fijn. En lekker, doe mij maar een honingrummetje :E: .
Gollum
Zeer actief

Zamunda schreef:
Gollum schreef:Begrenzen is dus het toverwoord. Nou jullie hebben me net een paar honderd euro bespaard, drankje? :F:
Fijn. En lekker, doe mij maar een honingrummetje :E: .
hahaha ja rondje van de zaak!
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Gollum schreef:
Begrenzen is dus het toverwoord. Nou jullie hebben me net een paar honderd euro bespaard, drankje? :F:
Glaasje tawny port lust ik wel
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie

Ongelezen bericht door Paisley »

Wat eigenaardig dat je het nog nooit geprobeerd hebt :D
Ik zou echt binnen een minuut al toeteren dat ze dr kop moet houden.

Maar goed, ik ben opgevoed door een zeur stabij. Als ik Mayke dr mening niet dagelijks de kop indruk, staat ze t hele dagprogramma te becommentariëren.
Nee, ga maar leiden in stilte. En voor je t weet is ze ineens vergeten waar ze het nou allemaal zo grondig mee oneens was.
Afbeelding
Gollum
Zeer actief

Paisley schreef:Wat eigenaardig dat je het nog nooit geprobeerd hebt :D
Ik zou echt binnen een minuut al toeteren dat ze dr kop moet houden.

Maar goed, ik ben opgevoed door een zeur stabij. Als ik Mayke dr mening niet dagelijks de kop indruk, staat ze t hele dagprogramma te becommentariëren.
Nee, ga maar leiden in stilte. En voor je t weet is ze ineens vergeten waar ze het nou allemaal zo grondig mee oneens was.
Het gebeurd ook niet zo bijster vaak gelukkig :F:
Ik denk dat ik van de koetsie koetsie ah zielig en zo niet duidelijk ben. Houd je bek en ga af was dat wel :LOL:
Daarom luisteren ze ook beter naar Kevin denk ik, die is wat korter van stof.

Tjessis ik had me een hoop koppijn kunnen besparen.
Luna87
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bullterrier

Ongelezen bericht door Luna87 »

Ik vind het stiekem wel grappig dat je er nog nooit wat van gezegd hebt, maar fijn dat het helpt :ok:

Hier wens ik ook geen gezenuwpees. Zolang er geen angst in het spel is gedraag je je maar gewoon normaal. De kelpie van mijn zus kan ook een vreselijke regelteef zijn en ook bijvoorbeeld obsessief vliegen willen vangen, maar als ze bij mij is heb ik geen kind aan haar en ligt ze heerlijk zen op de bank te meuren :engel: Daar is meestal maar 1 blik voor nodig.
Afbeelding
Gollum
Zeer actief

Ja stom he, ik dacht dat ze bang was en bang is zielig dus corrigeerde ik niet. Ik denk dat het voor mijn vriendin ook een stuk leuker zal worden om op te passen als ze gewoon zegt dat Mika haar klep moet houden :F:
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”