Marion. schreef:
Tekentang, standaard in mijn broekzak in de zomer. Mijn honden luisterden prima, dus geen grondpin of lange lijnen. Ik had voor hun eigenlijk alleen water, beetje voer voor de eerste dag en de lijnen mee (maar daar liepen ze aan, ik heb het nu over de vakantie dat we het Pieterpad liepen van huis uit). Ik had overigens toen wel speciaal voor hun een eigen dekbedhoes mee, omdat we ook soms in een hotelletje zouden overnachten. Verder geen kleedjes ofzo, want ze slapen op bed.
Hier kun je trouwens een klein verslagje lezen, staat ook in dat ik de trimscharen mee had genomen. Omdat ik dat altijd tijdens relaxen/kroelen doe, maar was ook handig om mijn lange broek af te knippen omdat het toch wel erg warm werd
Als we gewoon gaan kamperen - meestal wel met de auto - neem ik niet veel meer mee. Ook geen voerbakken of waterbakken. Wel hun paspoort trouwens. Which reminds me.... als we eind juni een weekje weg willen, moet ik wel nú de rabiës laten zetten
Nou ja, anders gaan we maar naar vossenvrij gebied.
Wat leuk, Pieterpad lijkt me heel leuk om te wandelen. Ik woon in een teken-arm gebied en het is dan ook normaal dat hier te tang in huis ligt, ik ben altijd ruim op tijd om binnen 8u de teek te verwijderen. Die gaat sowieso mee, en een advantixje leek me ook geen overbodige luxe. Het is jammer (maar begrijpelijk) dat de rabiës niet met een titerbepaling ook "geldig" is.
Habibi schreef:Even teruggelezen.
Ook basic kampeer tips dus...
Wordt iets langer verhaal...
Overigens keer weekend op pad met iemand die eerder gekampeerd heeft kan ook natuurlijk.
Vast wel HF'ers die dat zien zitten.
Lijkt me ook ontzettend leuk. Deze zomer wordt voor ons de eerste keer "alleen" op stap, en ik verheug me echt, maar ben uiteindelijk ook een ontzettende gezelligheidsdier, dus heel benieuwd hoe het wordt.
mijke schreef:Mijn lijstje als ik met de hond ga kamperen:
-lange lijn (ik bind haar dan vast aan een picknicktafel, boom, de auto of zet haar vast met een lange haring of grondpin)
-tuigje (want ik wil niet dat ze heen en weer rent en aan het eind van de lange lijn aan haar hals knalt)
-gewone riem voor de wandelingen
-bakje dat zowel als waterbak en als etensbak fungeert (kan gewoon een lichtgewicht reispan zijn die je tussendoor afwast, waar je je eigen eten ook in kunt koken)
-iets warms en zachts om op te liggen snachts, dus kussen en/of dekentjes. Hoeveel en wat ligt er aan hoe ik reis, met de auto kan ik meer mee dan met de trein dus dan kan het wat comfortabeler, maar als ik echt weinig bagage mee wil slaapt ze gewoon op een handdoek of bij mij op het luchtbed. Overdag ligt ze buiten op het gras.
-als het vrij fris is haar fleece 'pyama'
-speeltje
-oude handdoeken voor als ze heeft gezwommen oid
-tekentang
-paspoort waar vaccinaties in staan (indien buitenland)
Volgens mij is dat alles. Eten en snacks koop ik in de plaatselijke supermarkt. Je kunt het natuurlijk zo gek maken als je zelf wilt, met reisbenches en opblaasbare manden en aparte water en voerbakken en weetikveelwat allemaal, maar dit zijn echt de essentials en als je dat bij je hebt kun je prima uit de voeten!
Ja, een lange lijn is een goed idee, en lichter dan een flexi. Ik wilde gewoon een 5 meter synthetisch touw mee dat ook fungeert als drooglijn of weet ik wat. Musketonhaak eraan en klaar. Webmasterachtig tuigje en een halsband gaan mee, en toch ook wel de zware, grote hunter politielijn. Als ik mijn handen vrij wil hebben dan klik ik hond zo makkelijk vast aan mijn broekriem. Ze luistert, maar is wel een struiner en een jachthondje. Met een hekel aan water, dus behalve een microvezeldoekje kan die oude handdoek thuis blijven.
[/i][/i]
bram en thijs schreef:Habibi schreef:Bram en Thijs valt af....

Waarvan akte. We hebben trektochten met de jongens ondernomen maar we hebben nooit met ze in een tentje gezeten. Ik denk dat ze met tent en al aan de wandel waren gegaan. Hutten van zo af en toe abominabele kwaliteit, rendieren die links, rechts en troelala voorbij kwamen en de hele reut aan huisraad bij ons maar
niet in een tent.
Een stuga voor B&T, dat moet wel lukken.