Wat is dat nu weer voor een rare opmerking? Dus als je zelf vol/te dik/vet bent mag je niet voor je honden wel letten op hun gewicht?Johnny Jones schreef:Ik wil ze niet schraal, dik, mager of vet, maar gewoon daar tussenin. En natuurlijk ook goed in de spieren. Onze honden zijn goed op gewicht te houden en voor mezelf probeer ik daar ook een beetje op te letten hoewel dat met het ouder worden moeilijker wordt. Onze paarden zijn nu wel wat te vet, die zijn zo sober, dus dat moet ik wel op zien te lossen.
Net als Sulluna vraag ik me af hoe het dan is met de conditie van de baasjes. Als je een sportconditie voor honden propageert kan je daar niet naast gaan lopen met een dikke reet.
Ik ben aan de maat

Jol is overigens te dik, maar is nu ze ouder wordt lastiger om rank te houden, en de da vond haar gewicht verder prima en ze rent verder nog en rollebolt wat af dus vind ik het verder wel prima, ik let wat meer op de verhoudingen qua voer wat we geven.
Valkuil hier is dat er nogal wat tussendoortjes worden gegeven, of mijn vriend vindt het beetje voer wat zij zou moeten krijgen niet in vergelijking staan met de gevulde bak van Aki, dus geeft hij haar ook wat meer

En bij koekjes breek ik haar koekje doormidden, en Aki krijgt gewoon een hele dan.
Als ik voer krijgt ze minder vlees en wat meer groenten

Reden dat ik voor wat ranker houden kies, zeker bij de herder, is omdat ik het beter vind voor de gewrichten, Aki is ook nogal springerig en actief en dan is minder gewicht toch altijd beter dan overgewicht.
Toen mijn eerste hond dingen ging mankeren was het fijn dat ook hij rank was.
En ik vind schraal houden niet gelijk staan aan honden die continue honger hebben, althans zo ervaar ik en ervoer ik het niet. Maar ik geef ook genoeg tussendoortjes, als ik vind dat ze wat dikker worden pas ik de voeding aan, of geef ik andere tussendoortjes, dat dan weer wel.
En wat mijzelf betreft let ik ook op wat ik eet, en probeer ik er ook wat kilo's weer af te krijgen. Maar ik vind het echt vreemd dat iemand opmerkt dat het gek is dat je je honden gezond probeert te houden terwijl je zelf in andermans ogen te dik bent, althans zo komt die reactie op mij over.