Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

WTF, achttienhonderd euro?!

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Re: WTF, achttienhonderd euro?!

Ongelezen bericht door crutz »

dagmar88 schreef:
crutz schreef:Onze Prince (Saluki) kostte 5 jaar terug ook al 1750€ incl autoimmuun problemen *grrrrr* een van z’n broers is maar 2,5 geworden om dezelfde problemen
Oh, die had ik (veel) duurder verwacht.

Ik ga er hopelijk dit jaar nog voor. 2000 euro. :engel: Heb niks beters om het aan uit te geven en geef er toch niks om.
Maar als dat beestje dan van alles blijkt te mankeren/niet fokgeschikt is zou ik dat wel heel zuur vinden ja. Een keer een nestje op zijn tijd en daar een hondje uit aanhouden lijkt me geweldig.
Terwijl het me met mijn "misbaksels" nooit iets heeft kunnen schelen.
Hij was zelfs duur. In Nederland zijn ze goedkoper (zoals bijna alle rassen tov Scandinavië)
Sulluna
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse mix en Siberische Husky
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Sulluna »

Kom ik aan.. Mijn duurste hond ooit was 300 euro haha.

Wat een geld zeg..
Sulluna
Zeer actief

Sulluna schreef:Kom ik aan.. Mijn duurste hond ooit was 300 euro haha.

Wat een geld zeg..
Maar goed.. ik heb wel een pup met gebroken poot gekocht. Dus wie weet wat dat nog gaat kosten. Misschien kom ik dan wel op hetzelfde uit.

Ja.. als je echt verliefd wordt op een beest..

Maar ik zou toch niet gaan kijken bij een nest met dit soort bedragen, dat eerder.
Sulluna
Zeer actief

Tara schreef:Ridgebacks zijn populair, werpen doorgaans gemakkelijk erg grote nesten, hoeven geen werkproeven af te leggen en wat er precies allemaal getest moet worden of geshowd moet worden weet ik niet en hoef ik ook niet te weten.
Maar ik weet wel dat je met dit soort bedragen als fokker echt flink geld overhoudt.
Maar goed, als je je pups en moeder goed verzorgd en alles netjes regelt én de pups kwijt raakt..
Dan is het toch lekker als je er ook nog eens een goed zakcentje mee verdient?
Sulluna
Zeer actief

Nee, vind ik ook hoor.. Maar ja, als de gek het ervoor blijft geven..
Anja
Zeer actief
Mijn ras(sen): Oudduitse herder en Chihuahua
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Anja »

Catho schreef:18x een Thorran. Ja, de volgende maar weer een asielfik xD

Als mensen het er voor over hebben, leuk natuurlijk. Maar zo werk je toch ook een beetje in de hand dat mensen goedkoper gaan kijken en wellicht bij een broodfokker komen :ugh:
Dat denk ik dus ook. Met zulke fantasiebedragen voor rashonden zal de broodfok nooit verdwijnen.
Het merendeel van de hondenkopers peinzen er niet over om zulke bedragen neer te leggen voor een hond, dus halen ze hem bij de puppie hoeve in Brabant.
Die zijn tenminste te betalen.
Afbeelding
Hanna - Mica - Jop
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

De aanschafkosten van mijn honden waren heel laag.
Nu wil ik toevallig een keer een raspup en die kosten wat ze kosten :tongue:
Van allergievrije ouders, want dat heeft me wat gekost bij de tweedehandsjes, naast de ellende.
Domor
Zeer actief
Mijn ras(sen): Peruvian Doodle
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Domor »

Weet iemand toevallig of Ridgeback International uberhaupt ook FCI stambomen zijn?
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

crutz schreef:
dagmar88 schreef:
crutz schreef:Onze Prince (Saluki) kostte 5 jaar terug ook al 1750€ incl autoimmuun problemen *grrrrr* een van z’n broers is maar 2,5 geworden om dezelfde problemen
Oh, die had ik (veel) duurder verwacht.

Ik ga er hopelijk dit jaar nog voor. 2000 euro. :engel: Heb niks beters om het aan uit te geven en geef er toch niks om.
Maar als dat beestje dan van alles blijkt te mankeren/niet fokgeschikt is zou ik dat wel heel zuur vinden ja. Een keer een nestje op zijn tijd en daar een hondje uit aanhouden lijkt me geweldig.
Terwijl het me met mijn "misbaksels" nooit iets heeft kunnen schelen.
Hij was zelfs duur. In Nederland zijn ze goedkoper (zoals bijna alle rassen tov Scandinavië)
Ja, dat denk ik ook. Een Toller uit Scandinavië gaat ook die richting uit qua prijs, en dat is daar gewoon vrij gemiddeld. Nu moet ik zeggen dat voor ons ras ik wel vind dat er daar meer wordt gedaan :wink: Niet bij elke fokker, maar de meeste doen wel de gedragstest (BPH of MH) bij fokdieren, jachtproeven, er is een openbare online database van de SKK etc etc. Dat is mij die meerprijs waard, maar dat is iets wat ieder voor zich moet bepalen.
Ben het er wel mee eens dat de verwachtingen hoger zijn als je meer betaalt. Dan word je inderdaad narrig bij een auto-immuunprobleem, terwijl je dat bij een hond van de helft van de prijs misschien minder hebt. Reden voor mij om mijn pups niet zó duur te maken :wink: Ik kan namelijk nog steeds geen perfecte gezondheid garanderen..
Zamunda
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Zamunda »

Tara schreef:
Sulluna schreef:
Tara schreef:Ridgebacks zijn populair, werpen doorgaans gemakkelijk erg grote nesten, hoeven geen werkproeven af te leggen en wat er precies allemaal getest moet worden of geshowd moet worden weet ik niet en hoef ik ook niet te weten.
Maar ik weet wel dat je met dit soort bedragen als fokker echt flink geld overhoudt.
Maar goed, als je je pups en moeder goed verzorgd en alles netjes regelt én de pups kwijt raakt..
Dan is het toch lekker als je er ook nog eens een goed zakcentje mee verdient?
Ja hoor, maar dat hoeft niet zulke groteske proporties aan te nemen wat mij betreft.
Heel erg mee eens.
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Domor schreef:Weet iemand toevallig of Ridgeback International uberhaupt ook FCI stambomen zijn?
Lijkt me haast niet, dat was het eerste wat ik dacht toen ik het las, geen officiële stamboom en dan nog dat durven te vragen. Wat ik zo kan vinden op internet is het gewoon een databank http://ridgebackinternational.eu/
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

yodi schreef:Geen idee, als ze zo bijzonder waren, waren ze met 7 weken toch al wel verkocht.
Redelijk gangbaar bedrag.
Dat ze pas met 7 weken gaan adverteren heeft een reden . Krijg je niet al dat volk over de vloer wekenlang en ben je ze met een week allemaal kwijt.
Bellen , kijken , afrekenen en meenemen.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

bouvierpoedel schreef:
yodi schreef:Geen idee, als ze zo bijzonder waren, waren ze met 7 weken toch al wel verkocht.
Dat ze pas met 7 weken gaan adverteren heeft een reden . Krijg je niet al dat volk over de vloer wekenlang en ben je ze met een week allemaal kwijt.
Hm... apart.. dat wil zeggeen.. ik wil toch bij "mijn pup" wel vanaf een week of 3 elke week op bezoek, hem zien op groeien, kijken / kiezen, overleggen.. niet met 7 of 8 weken; nou, hier issie dan alsjeblieft. Ik zou spontaan nog af gaan zeggen ;-(

Suzanne
bouvierpoedel
Zeer actief

Zinodo schreef:
bouvierpoedel schreef:
En zo krijgt men nog vreemd volk over de vloer die men zo graag wilt ontwijken met hun vraagprijs.
Er klopt hier iets niet.
Wat klopt er niet dan.?
Vreemd volk houd je ook op andere manieren .
Word tegenwoordig steeds meer via internet honden verkocht en gekocht.
Heb paar maanden geleden ook een poedelpup in Spanje gekocht voor 1800 eurie. In Polen , Rusland , Tsjechie en nog wat daar in de buurt waren ze ook allemaal de zelfde prijs.
Heb wel vaker honden gekocht via internet in het buitenland.
bouvierpoedel
Zeer actief

~Suzanne~ schreef:
bouvierpoedel schreef:
Hm... apart.. dat wil zeggeen.. ik wil toch bij "mijn pup" wel vanaf een week of 3 elke week op bezoek, hem zien op groeien, kijken / kiezen, overleggen.. niet met 7 of 8 weken; nou, hier issie dan alsjeblieft. Ik zou spontaan nog af gaan zeggen ;-(

Suzanne
Tuurlijk hebben ze ook wel mensen die op de lijst stonden maar wat met 7 weken nog niet verkocht word daar word gewoon voor geadverteerd met 7 weken. Hoor je bij meer rassen hoor.
Ook bij de bruine lab. Betaal je ook een flink bedrag voor en word met de overige pups ook pas met 7 weken geadverteerd.
dagmar88
Zeer actief

bouvierpoedel schreef: Wat klopt er niet dan.?
Heb paar maanden geleden ook een poedelpup in Spanje gekocht voor 1800 eurie. In Polen , Rusland , Tsjechie en nog wat daar in de buurt waren ze ook allemaal de zelfde prijs.
Tja, zéker sinds ik betrokken ben geweest bij dat nest heb ik toch 1000x liever iemand die me door de mangel haalt en helpt met kiezen.
Zoals we het zelf ook hebben gedaan. Ook mensen afgewezen, die man was meteen al aan het klagen over het haar en ze bleven maar twijfelen :mrgreen: Gezegd dat ie beter een labradoodle kon kopen. Dezelfde pup moest dus met 8-9 weken nog aan de baas en dan krijg je alleen maar raartjes. Of mafketels die bellen of het wel voor de helft van de prijs kan want ze hebben niks en ut is zo luik foor Djylanio :roll:
Dus bij hem zijn we eerst op huisbezoek geweest.
:LOL: Die arme vrouw moest huilen dat hij weer mee terug moest en pas de volgende dag kon blijven. We wilden dat ze zonder ons op hun lip konden overleggen en er een nachtje over slapen.
In jouw geval snap ik het wel, maar kan me normaal gesproken helemaal niet voorstellen dat je een pupje wil van iemand die ze zo meegeeft :(:
Maeve
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

~Suzanne~ schreef:
bouvierpoedel schreef:

Suzanne
Maar dat ben jij. Er zijn echt zat mensen die "gewoon" morgen een pup willen bestellen en overmorgen willen afrekenen en hun nieuwe viervoeter mee naar huis nemen. En er zijn ook fokkers die dat zo willen, dus laat ze elkaar vinden :mrgreen:
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

bouvierpoedel schreef:
~Suzanne~ schreef:
bouvierpoedel schreef:

Suzanne
Tuurlijk hebben ze ook wel mensen die op de lijst stonden maar wat met 7 weken nog niet verkocht word daar word gewoon voor geadverteerd met 7 weken. Hoor je bij meer rassen hoor.
Ook bij de bruine lab. Betaal je ook een flink bedrag voor en word met de overige pups ook pas met 7 weken geadverteerd.
Inderdaad, of nog later. Mocht er een pup over zijn met 8 weken dan maak ik dat in bepaalde kringen bekend. Rond de 12 weken laat ik niks meer horen dan blijven ze tot een maand of 6 ;) had dat bij het een na laatste nest. 1 afzegging op 8 weken en 1 op 13 weken. Die zijn met 6/6,5 maand pas vertrokken.
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

dagmar88 schreef:
bouvierpoedel schreef: Wat klopt er niet dan.?
Tja, zéker sinds ik betrokken ben geweest bij dat nest heb ik toch 1000x liever iemand die me door de mangel haalt en helpt met kiezen.
Zoals we het zelf ook hebben gedaan. Ook mensen afgewezen, die man was meteen al aan het klagen over het haar en ze bleven maar twijfelen :mrgreen: Gezegd dat ie beter een labradoodle kon kopen. Dezelfde pup moest dus met 8-9 weken nog aan de baas en dan krijg je alleen maar raartjes. Of mafketels die bellen of het wel voor de helft van de prijs kan want ze hebben niks en ut is zo luik foor Djylanio :roll:
Dus bij hem zijn we eerst op huisbezoek geweest.
:LOL: Die arme vrouw moest huilen dat hij weer mee terug moest en pas de volgende dag kon blijven. We wilden dat ze zonder ons op hun lip konden overleggen en er een nachtje over slapen.
In jouw geval snap ik het wel, maar kan me normaal gesproken helemaal niet voorstellen dat je een pupje wil van iemand die ze zo meegeeft :(:
Waarom niet? Als het pupje verder gezond oogt? Er worden hier op het forum ook honden gekocht die ze helemaal niet hebben gezien. Ik zie het probleem niet zo.
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

ja ik heb zuri ook uitgezocht op foto en dan de verhalen en getest met katten en ik was overtuigd, geen spijt gehad.. is dan wel geen pup..... maar toch
dagmar88
Zeer actief

Neeltje schreef: Waarom niet? Als het pupje verder gezond oogt? Er worden hier op het forum ook honden gekocht die ze helemaal niet hebben gezien. Ik zie het probleem niet zo.
:19: Nogal duidelijk he. Een herplaatser of stichtinghondje kies ik zelf ook uit zonder ze gezien te hebben ja.
Je geeft geen zorgvuldig gefokte pup aan de eerste de beste mee, dus dan mag de fukkert ze houden.
under the red sky
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door under the red sky »

Net als bij alle andere rassen, het is maar net wat de gek ervoor geeft. En zolang er gekken zijn die het betalen, zijn er ook fokkers die het durven te vragen.
groetjes,
Gerja

www.undertheredsky.nl
dagmar88
Zeer actief

under the red sky schreef:Net als bij alle andere rassen, het is maar net wat de gek ervoor geeft. En zolang er gekken zijn die het betalen, zijn er ook fokkers die het durven te vragen.
:tongue: Zo werkt het he, vraag en aanbod. Vind het bij honden wel apart dat er meestal naar de prijs gevraagd moet worden.
Hilde
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies

Ongelezen bericht door Hilde »

dagmar88 schreef:
under the red sky schreef:Net als bij alle andere rassen, het is maar net wat de gek ervoor geeft. En zolang er gekken zijn die het betalen, zijn er ook fokkers die het durven te vragen.
:tongue: Zo werkt het he, vraag en aanbod. Vind het bij honden wel apart dat er meestal naar de prijs gevraagd moet worden.
Precies. Ik heb ook wat meer dan een paar tientjes betaald voor Elmo. Ik schrok in eerste instantie ook erg van de prijs, zeker omdat dat iets meer was dan ik op dat moment had :mrgreen: Maar achteraf zou ik ook het dubbele nog voor hem betaald hebben.

Inmiddels heb ik iets meer kijk op het poedelwereldje en de volgende zal ik nog zorgvuldiger uitzoeken, al is over Elmo ook echt wel goed nagedacht. Ik weet er iig al een paar waar ik géén pup van hoef :tongue: Bij de ene fokker zou ik tegen welk bedrag dan ook geen pup willen en bij de andere zou ik er gerust meer geld voor over hebben. Eenmalige aanschaf... ik vind het wel prima.
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Nanna schreef: Ik heb ook wel een pup verkocht aan mensen uit Tsjechie of Spanje die niet eerst even langskwamen. Wel uitvoerig mailcontact gehad het was dus niet van u vraagt en wij draaien.
En zelf heb ik Csikasz ook maar zo opgehaald. Ook na veel mailcontact en lichten van je doopceel. Maar die kwam van een prima fokker en dan durf ik dat wel aan. Ik zou het zo weer doen :lol1: Dat pas meenemen met 15 weken is me ook uitstekend bevallen. Csikasz spreekt de hondentaal meer dan uitstekend door haar langere verblijf bij de fokker.
Ja, bij zulke afstanden heb ik daar alle begrip voor. Gewoon binnen nederland te bedonderd zijn of vandaag een pup willen niet.

:ok: Die 15 weken lijken mij ook wel fijn ja. 7 weken vind ik sowieso erg vroeg. Bij ons is de minst zekere pup lekker een paar weekjes langer gebleven, tot de baasjes terug van vakantie waren.
Is een stoer wijf geworden. Meteen dikke mik met haar vriendinnetje.
Degene die het jongst wegging (met 8 weken) heeft ook het meeste moeite met wennen gehad. Erg onrustig en wat buikpijn en diarree van de spanning.
De rest was er helemaal klaar voor, die hebben nooit meer achterom gekeken. Dikke doei :mrgreen:
Omega
Zeer actief
Mijn ras(sen): Toller
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Omega »

Er zijn ook mensen die denken dat alles wat duur is ook goed is.
Dit moeten dan toch hele goede honden zijn..
Verkooppunt Darf en Tammenga, kvv en snacks, in Terborg: http://www.kompleetversvoerenzo.nl
S@ndr@
Zeer actief

ja die mensen zijn er ook, tja.. ze worden nog niet opgevoed geleverd dus je kunt als fokker altijd zeggen eigen schuld... de rest doet het allemaal wel prima :cool2: :lekkerpuh:
Lanavandevledders
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rottweiler
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Lanavandevledders »

tja zolang mensen het een normaal bedrag vinden en het blijven betalen, zal de vraagprijs ook zo blijven.
de eerste rottweilerpup waar ik naar informeerde bij een fokker, moest ook al 1300 euro kosten.
S@ndr@
Zeer actief

_Tiny_ schreef:Er zijn nu eenmaal heel veel mensen die liever niet op een puppylijst staan en daar kunnen ze goede reden voor hebben, maar dat betekent niet dat het meteen slechte bazen zijn. Net zo goed dat het niet betekent dat je de puppen aan de eerste de beste meegeeft als je pas ket 7 weken adverteert. Je kunt via mail en of telefoon al mensen het hemd van het lijf vragen en een indruk krijgen van hoe die persoon js en als ze bij je opmde stoep, staan kun je ze alsnog wegsturen als het je niet aanstaat. Ook bij die zogenaamd zorgvuldig uitgezochte pupkopers zie ik het nog wel mis gaan en worden honden weer weggedaan. Ik denk dat we het met zijn allen een beetje aan het overwaarderen zijn hoe goed we wel niet pupkopers kunnen selecteren en dat ze pas goed genoeg zijn als ze een half jaar van te voren al op een lijst willen. Je kunt ze voor de kop kijken maar niet erin. En je kunt mensen altijd nog op het laatste moment wegsturen ook al staan ze al bij je in de kamer.
Ik ben ook zo hoor, ik wil je alles laten zien op foto`s, via messenger , mijn facebook is zo goed als open baar, maar ik kom niet op puppy visite... ik kom kennismaken en een pup kopen en t liefst gelijk meenemen. Vind je het not done .... dan hoeft ik de reis niet te maken, ik doe heel veel voor mijn honden, maar ik heb echt een pleuris hekel aan lange autoreizen .... en ga dan ook nooit op vakantie enz.. dus 1 maal en dat is al een hele overwinning.
ik ga dan ook vaak voor de advertentie van er is er nog 1 over en hij/zij mag nu weg
Tineke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Tineke »

Omega schreef:Er zijn ook mensen die denken dat alles wat duur is ook goed is.
Dit moeten dan toch hele goede honden zijn..
Net als er mensen die zich best realiseren dat er ook kosten bij komen kijken en je niet altijd voor een dubbeltje op de eerste rang kan zitten. Luus was relatief duur naar hf begrippen dan want wij hadden het er lachend voor over. Ze komt van een prima fokster waar alle honden een goed leven hebben en dat is ons ook wel wat waard. Ik koop daar liever een hond als bij de broodfokker.
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”