Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Verdedigt je hond je thuis

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Gimmick
Zeer actief
Aantal honden: 3

Re: Verdedigt je hond je thuis

Ongelezen bericht door Gimmick »

Gimmick grijpt...
Die heeft al 2x bijna een vriend van ons te pakken gehad die stil binnen kwam lopen. Kon haar net op tijd tegenhouden.

Als zij los loopt in huis zit er dus ook een ketting op de voordeur en de achterdeuren op slot.
Niemand kan dan zomaar het huis in lopen.
Have a heart that never hardens, a temper that never tires and a touch that never hurts.
Johnny Jones
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Johnny Jones »

Wat een leuk filmpje, vanavond nog even met geluid aan kijken (geluid van de laptop staat standaard uit want o o als er hondengeblaf van een filmpje komt).
Grappig dat het ouwetje de enige is die in actie komt.

Ben wel eens benieuwd wat mijn honden zouden doen. Een inbreker kan denk ik zonder problemen binnen komen, maar ik denk niet dat deze van Noa met een vinger aan één van haar huisgenoten mag komen.
DesireeB
Zeer actief
Mijn ras(sen): Old English Bulldog & Kruisingen
Contacteer:

Ongelezen bericht door DesireeB »

Droef zijn waak modus gaat pas aan als het donker is. Binnen komen is geen probleem maar als ik bedreigd word, dan weet ik niet wat hij zou doen. Ik denk dat hij er zomaar voor zou kunnen gaan. Izzy zet het waarschijnlijk op het krijsen maar zal zorgen dat ze buiten schot blijft.
En Hummer, tsjah.. daar kan ik werkelijk nog niks over zeggen.
Afbeelding
My heart will always wear the pawprints left by you.
Biothane
WashBar
Rocco
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Rocco »

En nu eens kijken als een inbreker de hond een paar klappen geeft met een honkbal knuppel wat meer in de realiteit ligt ,dan blijven er heeeeeeeeeeel weinig honden over die vast blijven houden en niet op de vlucht slaan.

Kwam ook iets tegen zo,n Yank die een zgn protection dog had aangeschaft voor 30000 Dollar
die er geen verstand van had . Bleek na een realistische test weg gegegooid geld :oohja:
Wolfsblut
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Wolfsblut »

Rocco schreef:En nu eens kijken als een inbreker de hond een paar klappen geeft met een honkbal knuppel wat meer in de realiteit ligt ,dan blijven er heeeeeeeeeeel weinig honden over die vast blijven houden en niet op de vlucht slaan.
Precies, dat is de realiteit van alledag. Inbrekers die weten dat je een hond hebt en toch naar binnen willen, zijn er altijd op voorbereid om honden, ook afgerichte, per direct uit te schakelen. Bij mij in de regio is al eens een Bouvier met afgesneden kop in de badkuip gevonden toen de bewoners thuis kwamen.
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Rocco schreef:En nu eens kijken als een inbreker de hond een paar klappen geeft met een honkbal knuppel wat meer in de realiteit ligt ,dan blijven er heeeeeeeeeeel weinig honden over die vast blijven houden en niet op de vlucht slaan.

Kwam ook iets tegen zo,n Yank die een zgn protection dog had aangeschaft voor 30000 Dollar
die er geen verstand van had . Bleek na een realistische test weg gegegooid geld :oohja:
Ik hoop dat het nooit zover komt, dus oprecht zou ik niet weten wat eigen honden doen.

Heb wel altijd gezegd met de vorige honden dat Bluf wel eerder reageerde met blaffen, maar dat de kans groot was dat zij weg zou schieten bij echte dreiging. En Finn was altijd de wat stillere, maar hij liet zich niet snel wegjagen. En reageerde dus wel behoorlijk heftig als ik niet zag dat er iemand binnen wilde komen of ook eens dat er iemand op mijn plaats stond die binnen wilde komen midden in de nacht.

Jol blaft en gromt, maar als ze een grote bek krijgt gaat ze naar boven of ergens in een hoekje liggen :mrgreen: en Aki is goed met vreemde mensen in en om het huis, maar reageert heel anders als wij er niet bij zijn of als wij niet zelf mensen binnen laten terwijl we er zijn. Dat laatste hebben we wel een aantal keren ervaren.

En net als Finn denk ik dus dat je bij Aki ook niet zomaar zijn waarschuwing moet negeren. Maar 100% zeker weten doe je dat nooit, en zoals ik zei, ik hoop dat ook niet te hoeven ervaren.
tycha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Smoothies
Contacteer:

Ongelezen bericht door tycha »

Ik denk dat Triss vol in de aanval gaat :devil: :devil: :devil:

Op de buitendeur om weg te kunnen :LOL:
Afbeelding
Groetjes Marja
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

ik moet het filmpje nog kijken, ga ik straks doen.
kooi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief

Ongelezen bericht door kooi »

Wolfsblut schreef:
Precies, dat is de realiteit van alledag. Inbrekers die weten dat je een hond hebt en toch naar binnen willen, zijn er altijd op voorbereid om honden, ook afgerichte, per direct uit te schakelen. Bij mij in de regio is al eens een Bouvier met afgesneden kop in de badkuip gevonden toen de bewoners thuis kwamen.
Ja ach.
Je moet toch eerst iets tussen die deur steken hè, een been of een arm? Voor je met die knuppel kunt gaan zwaaien?
Lastig zwaaien of schoppen hoor, met zo'n kolos aan je arm of been. Die maar blijft toehappen.
Ik denk dat je alleen met traangas of een pistool zo'n hond maar voldoende neer krijgt om die knuppel te kunnen gebruiken. Mijn zus had in de tien seconden dat ze de deur open deed en weer sloot al twee gaten in haar arm.

(Disclaimer: zij wist op dat moment al dat Jorla mensen die niet tot haar 'incrowd' behoorden, beet als ze binnen kwamen zonder dat ik erbij was. Maar ze was dat door omstandigheden even vergeten. Er hing ook een bordje aan de deur met de waarschuwing: waakhond aanwezig, betreden op eigen risico.)Maar die hond moest toen wel dood..
Antonetta
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik heb een kruising chihuahua x pinscher en een kruising shih tzu x chihuahua.

Ongelezen bericht door Antonetta »

Lotus zal zich in de situatie van het filmpje proberen te verstoppen of er vandoor gaan, Balou zal denk ik wel aanvallen die is niet zo sociaal en jaagt normaal als hij de kans krijgt ook de visite de deur uit.
Afbeelding.
Semper Fidelis, Coco, Gipsy, Gizmo en Mowgli.
Tineke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Tineke »

In Brazilië waren een tijdje terug een paar mannen aan het werk op een nogal groot terrein en de mensen hadden enkele Fila's.
Dat werken ging best goed met die honden want de baas had ze uiteraard binnen gelaten dus dat verliep wel prima.
Na het werken wilde deze mannen korte tijd later deze mensen gaan bestelen en klommen met z'n vieren over de omheining heen in de nacht.
En toen was die baas er niet om te zeggen dat ze welkom waren en dus stuitte ze op een groepje Fila's die duidelijk not amused waren :mrgreen:
Twee konden er wegkomen terug en die andere twee waren de klos en omdat het een nogal redelijk groot terrein was duurde het ook even voor de baas erbij was :mrgreen:
Een van die mannen had overigens wel een tas bij zich met slag en steekwapens dus of ze echt enkel bij beroven hadden gelaten als de mensen wakker waren geworden moet je maar afwachten.
Een van de ze mannen wilde later een schadevergoeding omdat hij door zijn verwondingen een tijd niet had kunnen werken.
Dat zou in Nederland overigens nog kunnen worden toegekend ook maar niet in Brazilië.
Rechter hield eerst een tirade over hoe geweldig de Fila wel niet was, het is de nationale trots aldaar , en vervolgens werd de man weggestuurd met de woorden dat de honden gedaan hadden waar ze voor waren.
Dat hadden ze kunnen weten volgens de rechter en daarmee was de zaak afgedaan
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
Hilde
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies

Ongelezen bericht door Hilde »

Ja, Elmo zou ook de benen nemen vrees ik :mrgreen:
Beau niet, die had wel wat gedaan, vermoedelijk.
Afbeelding
mum
Zeer actief
Mijn ras(sen): een hondje

Ongelezen bericht door mum »

Ja helaas wel. Tot hij 3 was blafte hij zelden, nu blaft hij om alles en niks, hij heeft helaas ook nog een zware basstem, als buddha blaft is meteen de hele straat wakker.
life is good
duitse herder
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie

Ongelezen bericht door duitse herder »

Geen idee wat Noah zou doen. Ik denk niks en dat ze weg rent, zeker als ze iets naar haar gooien. Ook het binnen stormen zal haar doen schrikken :mrgreen:
Maar wie weet... dat ze ergens toch een stoere waakhond is.
Perry en Noah

Afbeelding
mosquito1980
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder

Ongelezen bericht door mosquito1980 »

Ik zou niet weten hoe Vusi reageert binnen, buiten verdedigt ze mij. Vorige week heeft ze een meneer in de benen gebeten :oeps:
Ik liep op een smal paadje, Vusi was "op jacht" in het hoge gras (+/- 2 meter hoog), er kwam een meneer me tegemoet, ik zei tegen hem dat hij even rustig moest blijven staan. Vusi kwam precies tussen meneer en mij uit het hoge gras, ze blafte naar de meneer terwijl ze naar mij toe liep, meneer werd bang en rende naar mij toe ging achter mij staan en pakte mij vast (als schild :hmmm: ) tja, daarrrr moest Vusi niets van hebben en beet hem in z'n been.
Ze liet meteen los en kwam naar mij toe zodat ik haar aan de lijn kon doen. Meneer was een beetje geschrokken :wink:
Ik heb hem 10 keer m'n excuses aangeboden :flower:
Toch vroeg ik of hij Vusi en mij niet kende, hij zei jawel maar werd ineens bang...... tja, maar toch niet zo slim om mij vast te pakken :oeps:

Van de ene kant ben ik wel blij dat ze zo reageert, geeft een veilig gevoel... van de andere kant mag ze ook niet zomaar bijten :O:
Shiloh86
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hollandse Herder

Ongelezen bericht door Shiloh86 »

Er is natuurlijk een verschil tussen huis/zichzelf bewaken, of baasje bewaken.

Duke bewaakt mijn huis niet. Geeft geen kik als er iemand binnen komt. Maar dat komt omdat zijn oppas hem al van jongs af aan komt ophalen, en inmiddels heeft hij moeten wennen aan de derde schoonmaakster die zelf binnen komt. Ik geloof eigenlijk niet dat hij gek opkijkt als er hier iemand binnen komt. Hij blaft wel bij de bel of de brievenbus. Dus wat dat betreft is er nog een kansje dat hij een grote bek op zet als iemand probeert binnen te komen zonder dat die de sleutel gebruikt. Maar goed, het is ook een watje. Als zijn bal tegen de gordijnen ligt pakt hij hem niet, omdat het gordijn dan beweegt, en dat is eng :schrik: . Dus als iemand echt iets stuk maakt, of een ruit in gooit, dan is hij er ook vandoor denk ik.

Bij mijn ouders daarentegen waakt hij wel. Hij heeft een keer de nicht van mijn moeder die bij hun in de straat wonen weg gegromd. Mijn zus stond buiten voor te roken en die zei "loop maar door" ... dus toen zij ineens onverwacht binnen stond, was hij het daar niet mee eens.
Ook heeft hij daar een keer tegen mijn zus staan grommen toen ze snachts binnen kwam met de scooter helm op. Toen ze de helm af deed was alles koek en ei though.

Ook buiten op straat wil hij nog wel eens tegen mensen grommen als het donker is. Met name bij donker getinte mannen.

Maar ik heb eigenlijk niet de illusie dat dat dan om mij zou gaan eigenlijk. Ik denk dat hij dan zijn nest/zichzelf verdedigd. Ergens zou ik het ook wel eens willen testen. Niet eens perse in huis, maar met name als we samen op straat zijn en iemand zou mij aanvallen. Wat hij dan zou doen.

Nu denk ik dat zijn aanwezigheid voor de meeste mensen sowieso wel afschrikt om het uberhaubt te proberen. Herders stralen daarin over het algemeen toch iets anders uit dan een labje of een poedel zeg maar.
Laatst gewijzigd door Shiloh86 op 18 mei 2018 18:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
mosquito1980
Zeer actief

Kleine Zela op kantoor loopt overdag met een muilkorf, zij vindt dat niemand in mijn buurt mag komen en bijt mannen :mep:
Niet alle mannen, de ene wel de andere niet :U:
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

dit was toch niet zomaar, er zat iemand aan je :mrgreen:
ceciel
Zeer actief

Ongelezen bericht door ceciel »

Ik weet zeker dat Styx zal vluchten, een bezoekje van de ah bezorger is voldoende om hem op afstand te houden :mrgreen: . Hoewel hij tegenwoordig niet meer in de woonkamer of onder de trap schuilt. Als hij straks volwassen is en wat meer zelfvertrouwen heeft gekweekt weet ik het niet. Misschien dat zijn (vluchtende) verschijning dan voldoende is om ongenode gasten op afstand te houden.
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

oh mijn honden vinden volgens mij wel gezellig als er zomaar iemand binnenkomt. Waken doen ze al niet, aanvallen is helemaal out of the question. Als ik dat had gewild had ik een ander ras moeten nemen denk ik. Bang zullen ze ook niet snel zijn, ze zien weinig gevaar wat dat betreft.
mijke
Zeer actief
Mijn ras(sen): krakershondje

Ongelezen bericht door mijke »

Laten we trouwens de uitslagen van deze test maar onder de pet houden :P Want de aanwezigheid van een hond in huis heeft voor inbrekers tot op heden op zichzelf nog wél een afschrikwekkend effect. Laatst werd hier in de straat overal ingebroken maar ons portiek sloegen ze mooi over. Vanwege Oor, aldus de politie.
Rocco
Zeer actief

kooi schreef:
Wolfsblut schreef:
Ja ach.
Je moet toch eerst iets tussen die deur steken hè, een been of een arm? Voor je met die knuppel kunt gaan zwaaien?
Lastig zwaaien of schoppen hoor, met zo'n kolos aan je arm of been. Die maar blijft toehappen.
Ik denk dat je alleen met traangas of een pistool zo'n hond maar voldoende neer krijgt om die knuppel te kunnen gebruiken. Mijn zus had in de tien seconden dat ze de deur open deed en weer sloot al twee gaten in haar arm.

Nou nee hoor het is maar net waar je binnenkomt , beetje inbreker heeft natuurlijk al de situatie verkent van te voren als die het echt van plan is. er worden zelfs bijtpakken/ burger pakken die je onder je normale kleding kan doen.... en bijtmouwen gebruikt dan nog de factor de meeste honden zullen eerst alleen gaan blaffen en op de vlucht slaan en afwachten slechts een enkel gaat tot de aanval over.Heeeeeeel klein percentage heeft daar de moed voor. En als ze met meerdere zijn is het meestal helaal kansloos voor een enkele hond
Laatst gewijzigd door Rocco op 18 mei 2018 23:06, 1 keer totaal gewijzigd.
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

mijke schreef:Laten we trouwens de uitslagen van deze test maar onder de pet houden :P Want de aanwezigheid van een hond in huis heeft voor inbrekers tot op heden op zichzelf nog wél een afschrikwekkend effect. Laatst werd hier in de straat overal ingebroken maar ons portiek sloegen ze mooi over. Vanwege Oor, aldus de politie.
O, maar die van mij zouden ook zeker wel blaffen hoor. Amy en Taar zijn wel waaks, dus die zouden zeker aanslaan. Dat is voor de meeste inbrekers al afschrikwekkend genoeg natuurlijk.
Rocco
Zeer actief

DeDiana schreef:
mijke schreef:Laten we trouwens de uitslagen van deze test maar onder de pet houden :P Want de aanwezigheid van een hond in huis heeft voor inbrekers tot op heden op zichzelf nog wél een afschrikwekkend effect. Laatst werd hier in de straat overal ingebroken maar ons portiek sloegen ze mooi over. Vanwege Oor, aldus de politie.
O, maar die van mij zouden ook zeker wel blaffen hoor. Amy en Taar zijn wel waaks, dus die zouden zeker aanslaan. Dat is voor de meeste inbrekers al afschrikwekkend genoeg natuurlijk.

Klopt maar als het slachtoffer vrij woont in de middle of nowhere en er valt wat te halen .......
nemen ze wel een risicootje ook in een rijtjeshuis zeker weten vakantie staat weer voor de deur.
Laatst gewijzigd door Rocco op 18 mei 2018 23:11, 2 keer totaal gewijzigd.
mijke
Zeer actief
Mijn ras(sen): krakershondje

Ongelezen bericht door mijke »

DeDiana schreef:
En zelfs dat hoeft nog niet eens, want de inbraken waren allemaal snachts en wij zijn snachts altijd thuis, Oor heeft nooit geblaft. Maar er zit wel een naambordje op onze voordeur met een foto van Oor, volgens de politie was dat waarschijnlijk al reden genoeg voor ze om ons hele portiek over te slaan. Dat de buren maar dankbaar zijn :mrgreen:
Tineke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Tineke »

Inderdaad is in de regel het hebben van een hond al voldoende om een deurtje verder te gaan voor inbrekers. Tenzij je een Picasso aan de muur hebt hangen want dan komen ze wel binnen, wel of geen honden.
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen

Ongelezen bericht door DeDiana »

Rocco schreef:
DeDiana schreef:

Klopt maar als het slachtoffer vrij woont in de middle of nowhere en er valt wat te halen .......
nemen ze wel een risicootje ook in een rijtjeshuis zeker weten vakantie staat weer voor de deur.
Ik woon in een appartement, dus overal buren, en er is bij mij niks te halen :engel:
Demi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rottweilers en het Kenzo, Izzy en Ivy ras!
Contacteer:

Ongelezen bericht door Demi »

Ja dat doen ze zeker. Er is een tijd geweest, afgelopen winter, dat er erg veel werd ingebroken in deze buurt. Amy voelde denk ik mijn stress, want ze was, en is, heel erg allert.
Izzy en Dopey doen mee, maar van Dopey weet ik zeker dat hij niets doet.
Izzy is heel bang, maar wel met een hele dikke maar, want als er een onbekende in de tuin staat gaat ze met haar "zus" mee vol in de aanval.
Ik zeg ook altijd succes om hier in te breken met Amy in huis. Ze is al behoorlijk opgefokt, maar op haar terrein komen zonder mijn goedkeuring springt ze direct naar de hals van degene die daar staat.
We hadden het eenmaal uitgeprobeerd met een goede vriend die niet bang is, lange longeerlijn aan Amy haar tuig en hij kwam binnen en inderdaad meteen naar de hals van die vriend.
Dus nee, bang voor inbrekers ben ik niet.
Ook wonen er 5 honden naast mij en daarnaast ook een hond die goed waakt, net zoals mijn honden, ook op vreemde geluiden bij buren
Lieve lieve Lila, Calsey, Damien en Donja, ik mis jullie..
mosquito1980
Zeer actief

sbientje schreef:oh mijn honden vinden volgens mij wel gezellig als er zomaar iemand binnenkomt. Waken doen ze al niet, aanvallen is helemaal out of the question. Als ik dat had gewild had ik een ander ras moeten nemen denk ik. Bang zullen ze ook niet snel zijn, ze zien weinig gevaar wat dat betreft.
Dat was hetzelfde met Alex typisch Labrador :wink:
Maar hij was groot en zwart en had een enorme zware blaf, daar had iedereen groot respect voor :ok:
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone

Ongelezen bericht door Gollum »

sbientje schreef:oh mijn honden vinden volgens mij wel gezellig als er zomaar iemand binnenkomt. Waken doen ze al niet, aanvallen is helemaal out of the question. Als ik dat had gewild had ik een ander ras moeten nemen denk ik. Bang zullen ze ook niet snel zijn, ze zien weinig gevaar wat dat betreft.

Ik kan me nog een incident herinneren met de postbode die dacht dat Karel hem kwam opeten :mrgreen:
Zo'n enorm zwart gevaarte is voor sommige mensen heel eng, ook al wilde Karel alleen maar zoenen :LOL:
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”