Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Oplossing voor het wolven probleem ?

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

billy
Erelid
Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier
Aantal honden: 1

Re: Oplossing voor het wolven probleem ?

Ongelezen bericht door billy »

Mooi excuus om een paar kuddebewakers aan te schaffen :I: :wink:
Afbeelding
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

billy schreef:Mooi excuus om een paar kuddebewakers aan te schaffen :I: :wink:
Loop je daar weer op vast. Stel dat je kudde bewakers een andere hond slopen of kapot bijten die jouw schapen wat wil aan doen. Of ze slopen / doden een beschermde wolf .
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Lanavandevledders
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rottweiler

Ongelezen bericht door Lanavandevledders »

Cleva schreef:
Lanavandevledders schreef:es kijken of die schapenhouder in Marum, het ook volslagen onzin vindt,
Ach hou toch op.
Ik heb genoeg schapen in een ramadankofferbak zien verdwijnen en nu er niet betaald wordt is het leed ineens niet te overzien.
nee ik hou absoluut niet op, waarom zou ik,
ik kom op voor eigen belang, en wat de reden daarvan is, is helemaal aan mij
en trouwens het wordt wel vergoed, dus dat is het punt helemaal niet.
je wil gewoon geen bloedbad in je eigen wei zien.
voor iedere die het niet aangaat, is het zo wie zo een ver van mijn bed show.
Tineke
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Tineke »

Lanavandevledders schreef:
Cleva schreef:
Lanavandevledders schreef:es kijken of die schapenhouder in Marum, het ook volslagen onzin vindt,
Ach hou toch op.
Ik heb genoeg schapen in een ramadankofferbak zien verdwijnen en nu er niet betaald wordt is het leed ineens niet te overzien.
Nee maar dat bloedbad als ze onverdoofd geslacht worden zie je niet dus doet er niet toe. Hypocriet gedoe vind ik dit.
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
bouvierpoedel
Zeer actief

Tineke schreef:
Lanavandevledders schreef:
Cleva schreef:
Ach hou toch op.
Nee maar dat bloedbad als ze onverdoofd geslacht worden zie je niet dus doet er niet toe. Hypocriet gedoe vind ik dit.
Natuur hoort ook in hokken , achter een hoog hek of in de dierentuin.Oké OVP mag ook nog wel . :engel:
korthaar
Zeer actief

Ongelezen bericht door korthaar »

bouvierpoedel schreef:Alleen de mens mag doden en geen ander.
Nee, stel je voor.
We zouden eens een gezond eco systeem kunnen krijgen.
Johnny Jones
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Johnny Jones »

Zo'n kuddebewaker helpt echt wel, ik heb hier nog nooit een wolf gezien :F:

Afbeelding
Lanavandevledders
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rottweiler

Ongelezen bericht door Lanavandevledders »

de hele uitspraak, geen zin hebben om je vee te verzorgen, plaats ik niet helemaal, en slaat ook nergens op,
maar goed, daar ga ik verder niet op in.
ik heb het recht om mijn eigen mening te hebben omtrent dit gebeuren.

we zullen zien waar of dit gaat eindigen,
bouvierpoedel
Zeer actief

Lanavandevledders schreef:de hele uitspraak, geen zin hebben om je vee te verzorgen, plaats ik niet helemaal, en slaat ook nergens op,
maar goed, daar ga ik verder niet op in.
ik heb het recht om mijn eigen mening te hebben omtrent dit gebeuren.

we zullen zien waar of dit gaat eindigen,
Je kunt er toch ook een veilig hek omheen zetten. Dat is jouw zorgplicht.
bouvierpoedel
Zeer actief

Nanna schreef:Ja, we gaan alle weides afhekken. Wat denk je dat dat kost want een lullig hekje houdt die wolven echt niet tegen. Zet maar eens een deugdelijke schutting om je eigen postzegeltuintje, dan verschiet je je al kapot van de prijs.
Ja ik wil ook graag een Arabier maar heb geen geld voor een degelijk hek. Andre op de hoek heeft geen hersencel maar geen geld voor een riem maar loopt wel met zijn pitje los in de wijk.
Zo hebben we allemaal wat.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Nanna schreef:Ja, we gaan alle weides afhekken. Wat denk je dat dat kost want een lullig hekje houdt die wolven echt niet tegen. Zet maar eens een deugdelijke schutting om je eigen postzegeltuintje, dan verschiet je je al kapot van de prijs.
Apart dat het in andere landen wel kan... maar ja als je t goedkoopste van t goedkoopste wil tja... je zult dan toch iets moeten investeren.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
bouvierpoedel
Zeer actief

Je kind alleen naar school sturen heeft grotere risico's dan een schaap in de wei die door een wolf gepakt word. Kom zeg het beest moet ook vreten en die weet niet of dat hert , konijn of schaap een eigenaar heeft.
bouvierpoedel
Zeer actief

Nanna schreef:Ja want een rennetje voor de nijnen is hetzelfde als twee hectare land zo afhekken dat er geen wolf bij kan :engel:
Ik heb het trouwens in het buitenland ook nog nooit gezien hoor.
Nou als je bang bent en denkt een risico te lopen dat je dier opgevroten of gesloopt word moet je niet zeiken maar een hekwerk maken.
Of gewoon accepteren dat je beest een prooi kan zijn voor wild.
Ja en als je je geen fatsoenlijk hekkie kan veroorloven voor je konijn moet je ook geen schapen gaan houden als je geen fatsoenlijk hekwerk kunt veroorloven/betalen.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Nanna schreef:Ja want een rennetje voor de nijnen is hetzelfde als twee hectare land zo afhekken dat er geen wolf bij kan :engel:
Dan halen ze hun schouders op en gaan verder met de orde van de dag. Het hoort erbij in die landen en ja dus hier nu ook.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Dat schouder ophalen zit er hier niet echt in hoor, Dit is Holland en we hebben rechten... :wink: t zou wel wat makkelijker leven zijn als mensen hun schouders inderdaad eens wat vaker ophaalden.....
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

malinois schreef:
Dan halen ze hun schouders op en gaan verder met de orde van de dag. Het hoort erbij in die landen en ja dus hier nu ook.
Nou ja, ook zonder alcatraz kun je je schapen veilig(er) houden. Met verplaatsbaar elektrisch net, 's avonds binnen of dichtbij houden, kuddebewakers, waakezels.
Die laten hun schapen echt niet zonder enige bescherming of zicht er op kilometers verder de hele nacht achter een draadje staan.
Het is alleen meer werk en dat werkt niet op grote schaal.

Met een ezel in iedere kudde zou je hier al nauwelijks meer schade door honden hebben. Die beesten zijn link op vreemde honden, trappen, bijten en patrouilleren actief om de kudde waar ze mee vertrouwd zijn te beschermen.
Maar kennelijk is het de moeite niet omdat het toch wel wordt vergoed.
En dan wel staan brullen en jammeren dat de dader dood moet :Q:
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Hier staat met grote regelmaat een kudde schapen midden in het losloopgebied omdat de grasmaaier daar niet kan komen. En alhoewel ik in t begin mn twijfels had, is er geen hond geweest die bij de schapen is gekomen. Ze stranden allemaal in t stroomnet dus of dat werkt.... geen draadje dus maar een heel net met stroom.
Bij een kennis van me kan de Kangal 's nachts in de wei met schapen... en dan komt er echt geen andere hond/wolf bij hoor ;)
Afbeelding
tycha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Smoothies
Contacteer:

Ongelezen bericht door tycha »

dagmar88 schreef:
malinois schreef:
Nou ja, ook zonder alcatraz kun je je schapen veilig(er) houden. Met verplaatsbaar elektrisch net, 's avonds binnen of dichtbij houden, kuddebewakers, waakezels.
Die laten hun schapen echt niet zonder enige bescherming of zicht er op kilometers verder de hele nacht achter een draadje staan.
Het is alleen meer werk en dat werkt niet op grote schaal.

Met een ezel in iedere kudde zou je hier al nauwelijks meer schade door honden hebben. Die beesten zijn link op vreemde honden, trappen, bijten en patrouilleren actief om de kudde waar ze mee vertrouwd zijn te beschermen.
Maar kennelijk is het de moeite niet omdat het toch wel wordt vergoed.
En dan wel staan brullen en jammeren dat de dader dood moet :Q:
In Amerika zijn wij vorig jaar een enorme kudde schapen tegengekomen. Inclusief ezels en kudde bewakers.
Afbeeldingconvict bodie yosemite-67.jpg by Marenko, on Flickr
Afbeeldingconvict bodie yosemite-65.jpg by Marenko, on Flickr
Afbeeldingconvict bodie yosemite-143.jpg by Marenko, on Flickr

En daar was het waarschijnlijk nog niet eens tegen de wolven maar de coyotes. Zo kan het ook als je niet wil dat je kudde lastig gevallen wordt.
Afbeelding
Groetjes Marja
Biet
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bull Mastiff, Border Terrier, XHollandse Herder

Ongelezen bericht door Biet »

_Tiny_ schreef:Precies wat Dagmar zegt. De verantwoordelijkheid is hetzelfde of het nu konijn of schaap is. Wij zijn er aan gewend dat schapen achter een oranje nylon draadje staan en dat moet dan maar genoeg zijn. We kkjken er alleen maar naar hoe we het schaap binnen houden maar dat er ook anderen binnen willen komen vergeten we. En die moeten dan maar dood. In het buitenland verzinnen ze wel oplossingen om de rovers buiten te houden. Dan kan dat hier ook.
Yep.
Maasai knulletje die leeuwen van z'n koeien weg houdt
Wiel
billy
Erelid
Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier

Ongelezen bericht door billy »

Biet schreef:
_Tiny_ schreef:Precies wat Dagmar zegt. De verantwoordelijkheid is hetzelfde of het nu konijn of schaap is. Wij zijn er aan gewend dat schapen achter een oranje nylon draadje staan en dat moet dan maar genoeg zijn. We kkjken er alleen maar naar hoe we het schaap binnen houden maar dat er ook anderen binnen willen komen vergeten we. En die moeten dan maar dood. In het buitenland verzinnen ze wel oplossingen om de rovers buiten te houden. Dan kan dat hier ook.
Yep.
Gaaf :E:
Afbeelding
korthaar
Zeer actief

billy schreef:
Biet schreef:
Yep.
Gaaf :E:
Een Grutto zal een wolf ook niet makkelijk vangen, dus iedereen blij.
Tineke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Tineke »

Inderdaad dan doe je maar moeite als je zoveel om je dieren geeft.
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
bouvierpoedel
Zeer actief

Gek hoor dat je steeds meer hoort dat ze beter weg kunnen blijven of afschieten. Nederland wat altijd het vingertje heeft naar andere landen als het om dieren gaat en natuur. Maar goed ook het land die tegen ontbossen is maar zelf iedere boom om zeep helpt als er een woonwijk moet komen of als het kreng "overlast" veroorzaakt. Grote bek over dierenleed zoals afschieten van olifanten , apen en neushoorns en tegen de illegale handel van dieren is maar zelf ieder haar duizenden dieren een hongerdood laten sterven in de OPV. Open grenzen hebben maar een verzorgde pup niet de grens over mag onder de 15 weken maar waar de illegale puppen uit het oostblok nog leuk met karrevrachten hierheen komen met 5 á 6 weken oud . Maar ook het land waar je een certificaat moet halen om een paar dieren te houden of een keer een nestje katten of honden fokt of opvangt.
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

bouvierpoedel schreef:Maar ook het land waar je een certificaat moet halen om een paar dieren te houden of een keer een nestje katten of honden fokt of opvangt.
:hmmm: Sinds wanneer?
korthaar
Zeer actief

bouvierpoedel schreef:Gek hoor dat je steeds meer hoort dat ze beter weg kunnen blijven of afschieten. Nederland wat altijd het vingertje heeft naar andere landen als het om dieren gaat en natuur. Maar goed ook het land die tegen ontbossen is maar zelf iedere boom om zeep helpt als er een woonwijk moet komen of als het kreng "overlast" veroorzaakt. Grote bek over dierenleed zoals afschieten van olifanten , apen en neushoorns en tegen de illegale handel van dieren is maar zelf ieder haar duizenden dieren een hongerdood laten sterven in de OPV. Open grenzen hebben maar een verzorgde pup niet de grens over mag onder de 15 weken maar waar de illegale puppen uit het oostblok nog leuk met karrevrachten hierheen komen met 5 á 6 weken oud . Maar ook het land waar je een certificaat moet halen om een paar dieren te houden of een keer een nestje katten of honden fokt of opvangt.
Men wil hier wel de jager-verzamelaar uithangen met een uitgezet fazantje, maar bij een wolf loopt het dun door de broek.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”