Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Graag advies over agressieve hond in de wijk

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Emmy12
Actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever
Aantal honden: 1

Re: Graag advies over agressieve hond in de wijk

Ongelezen bericht door Emmy12 »

kipo schreef:Ik zou die mevrouw gewoon eens aanspreken als je zelf geen hond bij je hebt. Ik kan me namelijk niet voorstellen dat zij het leuk vindt om op haar gat te belanden om de hond maar te kunnen houden. En tegelijk zegt mij dat dat ze haar best doet om niks te laten gebeuren, dus een praatje over hoe je elkaar kunt helpen wat meer ontspannen te wandelen, zou ze best voor open kunnen staan.
Daar heb je gelijk in om ook eens een praatje te maken maar die kans doet zich niet makkelijk voor. In de tussentijd is wel deze situatie aanwezig.
Maar elkaar helpen vind ik onzin, zij kiest er zelf voor om op een tijdstip te gaan lopen en op een plek te gaan lopen waar vele honden worden uitgelaten. Ik heb geen reagerende hond, helemaal niet. Ik loop daar gewoon met de grootste goedzak mijn ding te doen.
Een ander stel uit de buurt heeft een Fila, die heeft het niet op met andere honden dus wandelen ze om 5:00 uur in de ochtend. Heftig om je nachtrust hiervoor op te moeten geven maar wel een hele verstandige beslissing.
We hebben allemaal onze verantwoordelijkheden maar als zij rustig weer op dezelfde plek & tijdstip gaat wandelen waar ze twee dagen ervoor op haar gat is belandt dan denk ik dat ze het ook niet helemaal begrijpt.
Tineke
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Tineke »

Nou het wordt afgezaagd maar ook ik zou adviseren deze dame zelf aan te spreken en je angst aan haar uit te leggen.
Wellicht begrijpt zij dan hoe erg jij ermee zit. Verder kun je er niet zoveel mee , zij kan en mag lopen waar ze wil en als zij de hond kan houden , ook op haar gat, is het tenslotte geen echt probleem maar meer iets waar jijzelf nooit voor zou kiezen.
Wie weet hoe ze aan de hond komt , het kan wel een herplaatser zijn waar ze volop mee aan de slag gaat.
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
tycha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Smoothies
Contacteer:

Ongelezen bericht door tycha »

Uitvallen aan de lijn hoeft ook helemaal niet te betekenen dat de hond daadwerkelijk iets doet. Er zijn veel honden die aan de lijn vreselijk tekeer gaan, maar los eigenlijk niets durven, vaak is het gewoon onzekerheid. Mijn Mechelaar reu Shendor, kon ook vreselijk te keer gaan aan de lijn. Ontstaan uit onzekerheid, omdat het eigenlijk een angsthaas was, en op een moment bedacht had dat dit zijn beste reactie was. Los vond hij nagenoeg iedere hond heel eng.
Triss heeft een paar vijanden in de buurt, als je dan ziet hoe ze reageert, loop je er drie blokken voor om, maar uiteindelijk zal ze niets meer doen dan een beetje viswijven. We zijn er trouwens wel hard mee aan het werk om het uitvallen te voorkomen. :wink:
Afbeelding
Groetjes Marja
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel

Ongelezen bericht door alm@ »

Tara schreef:
alm@ schreef:
Tara schreef:Ik snap eerlijk gezegd al niet waarom je je hond aan het halti laat lopen als je een flexlijn wilt gebruiken. Ik vind dat werkelijk vragen om ongelukken! :schrik:
Omdat het soms een goede optie is.
Soms wel, maar meestal niet.
Bij honden die ineens naar voren vliegen vind ik het allesbehalve een goede optie en ik wil niet eens denken aan wat dat betekent voor de nek van het dier. :schrik:
Nee maar dat soort honden doe je ook geen halti om met een flex eraan.
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

tycha schreef:Uitvallen aan de lijn hoeft ook helemaal niet te betekenen dat de hond daadwerkelijk iets doet. Er zijn veel honden die aan de lijn vreselijk tekeer gaan, maar los eigenlijk niets durven, vaak is het gewoon onzekerheid. Mijn Mechelaar reu Shendor, kon ook vreselijk te keer gaan aan de lijn. Ontstaan uit onzekerheid, omdat het eigenlijk een angsthaas was, en op een moment bedacht had dat dit zijn beste reactie was. Los vond hij nagenoeg iedere hond heel eng.
Triss heeft een paar vijanden in de buurt, als je dan ziet hoe ze reageert, loop je er drie blokken voor om, maar uiteindelijk zal ze niets meer doen dan een beetje viswijven. We zijn er trouwens wel hard mee aan het werk om het uitvallen te voorkomen. :wink:
Inderdaad... hier in de buurt woonde een dh, altijd uitvallen tanden bloot en een lawaai dat eruit kwam. Toen ie een keer losschoot voor me maakte ik me dus ook klaar om een flinke trap te kunnen geven maar hond schoot los draaide zich om naar ons om zich vervolgens op de grond te gooien en geen stap meer durven te verzetten... miste de lijn waardoor ie zo gesterkt werd...en t was helemaal niks meer.
Overigens merk ik t meestal wel aan mijn honden: er zijn honden die flink uitvallen maar waar amper op gereageerd wordt maar er zijn ook honden die amper uitvallen maar waar veel heftiger op gereageerd wordt. Die laatsten vertrouw ik dus voor geen meter. Die eersten zullen wel meevallen
Laatst gewijzigd door malinois op 16 mei 2018 17:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

honden die zo naar voren vliegen beschadigen ook met een halsband het strottenhoofd... die doe je gewoon niet aan de flex, gewoon naast en bek houden :pffff:
Jackira
Zeer actief

Ongelezen bericht door Jackira »

Emmy12 schreef:
kipo schreef:Ik zou die mevrouw gewoon eens aanspreken als je zelf geen hond bij je hebt. Ik kan me namelijk niet voorstellen dat zij het leuk vindt om op haar gat te belanden om de hond maar te kunnen houden. En tegelijk zegt mij dat dat ze haar best doet om niks te laten gebeuren, dus een praatje over hoe je elkaar kunt helpen wat meer ontspannen te wandelen, zou ze best voor open kunnen staan.
Daar heb je gelijk in om ook eens een praatje te maken maar die kans doet zich niet makkelijk voor. In de tussentijd is wel deze situatie aanwezig.
Maar elkaar helpen vind ik onzin, zij kiest er zelf voor om op een tijdstip te gaan lopen en op een plek te gaan lopen waar vele honden worden uitgelaten. Ik heb geen reagerende hond, helemaal niet. Ik loop daar gewoon met de grootste goedzak mijn ding te doen.
Een ander stel uit de buurt heeft een Fila, die heeft het niet op met andere honden dus wandelen ze om 5:00 uur in de ochtend. Heftig om je nachtrust hiervoor op te moeten geven maar wel een hele verstandige beslissing.
We hebben allemaal onze verantwoordelijkheden maar als zij rustig weer op dezelfde plek & tijdstip gaat wandelen waar ze twee dagen ervoor op haar gat is belandt dan denk ik dat ze het ook niet helemaal begrijpt.
Maar het is voor haar blijkbaar geen probleem maar wel voor jou. Dus als je wilt dat er wat veranderd zal je zelf ook moeite moeten doen. Lekker makkelijk om te zeggen dat jouw hond de grootste goedzak is. Als jouw hond daar niet liep had zij ook geen probleem. Dus gewoon samen oplossen lijkt mij. Maar het geeft wel aan hoe je er tegenover staat en dat je het eigenlijk maar een vervelende stoorzender vind die weg moet omdat jij ongestoord met je saaie goedzak rond moet kunnen lopen.

Ik ben het wel met je eens dat het grootste deel van het probleem bij een uitvallende hond ligt maar ook die honden bestaan en moeten ergens lopen. Wie weet word ze ergens anders ook wel weg gekeken of loopt er daar ook iemand met een goedzak :roll: .
Jackira
Zeer actief

Nanna schreef:
Jackira schreef: Maar het is voor haar blijkbaar geen probleem maar wel voor jou. Dus als je wilt dat er wat veranderd zal je zelf ook moeite moeten doen. Lekker makkelijk om te zeggen dat jouw hond de grootste goedzak is. Als jouw hond daar niet liep had zij ook geen probleem.
Pardon? Jij moet dus maar met je vriendelijke hond rekening houden met mensen met allerlei lijers? Koop zo'n kreng dan gewoon niet als je dat niet aankan
Jackira schreef:Maar het geeft wel aan hoe je er tegenover staat en dat je het eigenlijk maar een vervelende stoorzender vind die weg moet omdat jij ongestoord met je saaie goedzak rond moet kunnen lopen.
Dus als je een vriendelijke hond hebt is dat maar saai, het wordt pas spannend als je een uitvallende kutjoekel bij je hebt? Weer wat geleerd. :roll:
Jackira schreef: Ik ben het wel met je eens dat het grootste deel van het probleem bij een uitvallende hond ligt maar ook die honden bestaan en moeten ergens lopen. Wie weet word ze ergens anders ook wel weg gekeken of loopt er daar ook iemand met een goedzak :roll: .
Wie weet leren ze er wat van. Misschien om de volgende keer eens niet een hond te kopen die ze niet aankunnen. Koop een sociale hond, echt, er gaat een wereld voor je open. :ok:
Doe toch eens normaal mens met je kutjoekel altijd. Er zijn zoveel honden die uitvallen en waar mee getraind moet worden. Moeten die allemaal maar weg omdat er iemand met een probleemloze hond rondloopt. Hebben die meer recht op ruimte dan anderen ofzo?

Er is helemaal niks mis met rekening met elkaar houden als iemand het wat moeilijker heeft met het gedrag van z'n hond. waar blijkbaar aan gewerkt wordt en moeite voor gedaan wordt. En er zijn ook mensen die niet gelijk hun hond herplaatsen als er gedrag is dat ze niet bevalt.
Jackira
Zeer actief

Nanna schreef:Ja, half over straat vallen en het beest maar amper baas kunnen. Er wordt reuze aan gewerkt :roll:
Ga er maar gewoon van uit dat die over een paar maanden het asiel ingedonderd wordt want meestal is dát de uitkomst. Tenminste wel als ik hier zo eens rondkijk. Al-tijd vechthonden en herders. Een paar maanden tot een jaar leuk en dan weg ermee. We hoeven ook maar in de asiels te kijken om te zien dat dat klopt. En ondertussen mag jij met ogen op steeltjes lopen vanwege andermans pikverlenging en ellende.
Welja de hele wereld bestaat uit mensen die een pikverlenging nodig hebben door middel van een hond. Maar goed dat is de enige optie die jij kunt bedenken.
kipo
Zeer actief

Ongelezen bericht door kipo »

Nanna schreef:Ja, half over straat vallen en het beest maar amper baas kunnen. Er wordt reuze aan gewerkt :roll:
Ga er maar gewoon van uit dat die over een paar maanden het asiel ingedonderd wordt want meestal is dát de uitkomst. Tenminste wel als ik hier zo eens rondkijk. Al-tijd vechthonden en herders. Een paar maanden tot een jaar leuk en dan weg ermee. We hoeven ook maar in de asiels te kijken om te zien dat dat klopt. En ondertussen mag jij met ogen op steeltjes lopen vanwege andermans pikverlenging en ellende.
Deze pikverlenger loopt in ieder geval aan de lijn. Weet jij veel of die vrouw er zelf voor gekozen heeft. Dat gezeur.
Nee het is niet leuk om zo te schrikken, maar er is niks gebeurd en die hond zal ook uit moeten.
Ik ging met mijn niet - sociale Akita - kruising ook niet alleen maar midden in de nacht lopen. Ik liep niet in losloopgebied, maar wel in het bos, hond aan de lijn én onder appèl. Het is mijn probleem dat mijn hond zo doet, maar je kunt je sociale hond ook gewoon bij je houden of in ieder geval niet bij mij laten buurten.

En na hem wilde ik ook wel graag en socialer exemplaar. Volwassen asielhond, heel haar leven in een roedel doorgebracht, maar zo asociaal als ze maar komen.
Tineke
Zeer actief

Sprak het doorgangshuis omdat ze simpele raseigenschappen of een vuile blik naar een andere hond niet kon mannen :LOL: :LOL: :LOL:
Misschien vind ze net als jou ook wel zo'n crimineel die hem wil overnemen , als je er maar vanaf bent toch :ok:
Afbeelding

Lizzie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Poedel

Ongelezen bericht door Lizzie. »

Jackira schreef:
Maar het is voor haar blijkbaar geen probleem maar wel voor jou. Dus als je wilt dat er wat veranderd zal je zelf ook moeite moeten doen. Lekker makkelijk om te zeggen dat jouw hond de grootste goedzak is. Als jouw hond daar niet liep had zij ook geen probleem. Dus gewoon samen oplossen lijkt mij. Maar het geeft wel aan hoe je er tegenover staat en dat je het eigenlijk maar een vervelende stoorzender vind die weg moet omdat jij ongestoord met je saaie goedzak rond moet kunnen lopen.

Ik ben het wel met je eens dat het grootste deel van het probleem bij een uitvallende hond ligt maar ook die honden bestaan en moeten ergens lopen. Wie weet word ze ergens anders ook wel weg gekeken of loopt er daar ook iemand met een goedzak :roll: .
Sorry hoor, maar mijn bek val open :O: gezellig saampjes met die asoos ''thee gaan drinken'' Hier kom ik op elke hoek van de straat valse loeders tegen die mijn ''saaie'' honden op willen vreten. Zou er een dag taak aan hebben om met hun een gesprek aan te gaan. Snap werkelijk niet dat je dit probleem neerlegt bij eigenaren die gewoon ''normaal'' met hun honden willen wandelen. Wil je perse valse loeder hebben, dan ga je maar wandelen waar je niemand tot last bent.
Afbeelding
DesireeB
Zeer actief
Mijn ras(sen): Old English Bulldog & Kruisingen
Contacteer:

Ongelezen bericht door DesireeB »

Ik zie ook geen problemen met een flexi hoor. Al mijn honden zijn bekend met de flexi. Gaat prima, als je maar op tijd anticipeert en dus de omgeving in de gaten houdt. Bij een bocht zonder overzicht moeten ze gewoon even naast lopen en binnen no time staat het ding op slot als het nodig is. Die honden weten niet beter, en normale riem vind ik vaak nog meer gedoe met 2 honden. Dan lopen ze voor me voeten en raken die riemen in de knoop, met de flexi heb ik dat niet dus aangelijnde wandelingen gaan aan de flexi.

Maylo kon flink uitvallen maar nog nooit heb ik problemen met de flexi gehad, gewoon door te anticiperen en hem op tijd bij me te roepen als dat nodig was. Dan kon hij kort en was er niks aan de hand. Los kon hij ook wel maar het was geen robot dus zo'n flexi gaf me vaak meer rust tijdens het wandelen(vooral als ik dan eens op een drukker tijdstip moest wandelen) en hij had voldoende ruimte om te scharrelen.
Afbeelding
My heart will always wear the pawprints left by you.
Biothane
WashBar
Tineke
Zeer actief

Lizzie. schreef:
Jackira schreef:

Sorry hoor, maar mijn bek val open :O: gezellig saampjes met die asoos ''thee gaan drinken'' Hier kom ik op elke hoek van de straat valse loeders tegen die mijn ''saaie'' honden op willen vreten. Zou er een dag taak aan hebben om met hun een gesprek aan te gaan. Snap werkelijk niet dat je dit probleem neerlegt bij eigenaren die gewoon ''normaal'' met hun honden willen wandelen. Wil je perse valse loeder hebben, dan ga je maar wandelen waar je niemand tot last bent.
Maar wie zegt nu dat deze dame een aso is , er is nog geen woord met haar gewisseld :19:
Wie weet als het besproken wordt is ze best bereid mee te werken dat levert in ieder geval meer op dan hier erover praten terwijl wij er niets aan kunnen doen.
Afbeelding

-Saskia-
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door -Saskia- »

Jackira schreef:Ik ben het wel met je eens dat het grootste deel van het probleem bij een uitvallende hond ligt maar ook die honden bestaan en moeten ergens lopen.
Klopt, en dan liefst niet op een plek of tijdstip waarop het hele dorp rond dat veld loopt.
Niet eens omdat het de saaie goedzakken zou kunnen storen maar vooral omdat de uitvaller er geen zak aan heeft om zo'n reetschuivende baas achter zich aan te sleuren omdat de situatie hem teveel is.
Dat je dat als baas één keer gebeurt kan ik snappen maar dat je de volgende dag je hond opnieuw in exact dezelfde situatie brengt?
Het is geen bos of natuurgebied waar men goed zicht heeft, volgens TS is het een onoverzichtelijk stuk aan een drukbezocht veld en laat mevrouw haar uitvaller voorop aan de lange lijn de hoek om lopen.
Ik haal uit die info niet het beeld van een verstandige baas.
Laatst gewijzigd door -Saskia- op 16 mei 2018 20:43, 1 keer totaal gewijzigd.
kipo
Zeer actief

Ongelezen bericht door kipo »

:roll: ik ben blij met mijn buurtje, waar vriendelijke en minder vriendelijke honden wonen, maar waar iedereen rekening houdt met elkaar, zodat de vriendelijke honden géén schade oplopen en de minder aardige ook gewoon uitgelaten kunnen worden.
Tineke
Zeer actief

kipo schreef::roll: ik ben blij met mijn buurtje, waar vriendelijke en minder vriendelijke honden wonen, maar waar iedereen rekening houdt met elkaar, zodat de vriendelijke honden géén schade oplopen en de minder aardige ook gewoon uitgelaten kunnen worden.
Inderdaad dat is zeker fijn. Zoals ik het begrijp wonen ze in een drukke woonwijk met veel honden wie weet waarom die mevrouw deze kant op loopt, misschien om iemand anders te ontwijken. Met geschreeuw naar haar van wat doe jij hier ook ik schrik me elke keer een hoedje lijkt me nu niet bepaald een opening tot een constructieve oplossing.
Afbeelding

Lunatic
Erelid
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Lunatic »

Lizzie. schreef:
Jackira schreef:

Maar er is nog helemaal niet vastgesteld dat het een vals loeder is :scratch: ondertussen is hij al in het asiel gedumpt, is het een pikverlenger en is die vrouw een aso :19:
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
Jackira
Zeer actief

-Saskia- schreef:
Jackira schreef:Ik ben het wel met je eens dat het grootste deel van het probleem bij een uitvallende hond ligt maar ook die honden bestaan en moeten ergens lopen.
Klopt, en dan liefst niet op een plek of tijdstip waarop het hele dorp rond dat veld loopt.
Niet eens omdat het de saaie goedzakken zou kunnen storen maar vooral omdat de uitvaller er geen zak aan heeft om zo'n reetschuivende baas achter zich aan te sleuren omdat de situatie hem teveel is.
Dat je dat als baas één keer gebeurt kan ik snappen maar dat je de volgende dag je hond opnieuw in exact dezelfde situatie brengt?
Het is geen bos of natuurgebied waar men goed zicht heeft, volgens TS is het een onoverzichtelijk stuk aan een drukbezocht veld en laat mevrouw haar uitvaller voorop aan de lange lijn de hoek om lopen.
Dat is wel zo maar ik lees dat de omgeving een drukke stad is. Ik woon ook in een drukke stad. Als ik m'n honden uit ga laten op "stille" tijden kom ik juist dan loslopende honden tegen die ik echt niet los tegen wil komen Dus dat is ook niet ideaal. Ik denk dat als je koste wat kost je hond vast houdt, zelfs als je zelf op de grond zit omdat je hond ineens uitvalt en hem een halti omdoet, je er in ieder geval wel mee bezig bent en ook geen ellende wilt. En ze heeft die mw nog niet eens gesproken en kent haar niet.

En dat het vervelend is en dat je met een uitvallende hond zelf je verantwoordelijkheid moet nemen daar ben ik het mee eens. Ik heb zelf 15 jaar met zo'n hond rondgelopen zonder dat er iets is gebeurd. Ik ben ook een keer gevallen door zoiets maar ik had hem wel vast. En ik had hem na twee jaar prima onder controle maar was ook heel blij met mensen in de buurt die even vanuit de verte zwaaiden dat ze bijvoorbeeld niet over de brug liepen maar de andere kant op gingen zodat ik er langs kon. Dat kleine beetje rekening houden maakt best veel uit.
Jackira
Zeer actief

kipo schreef::roll: ik ben blij met mijn buurtje, waar vriendelijke en minder vriendelijke honden wonen, maar waar iedereen rekening houdt met elkaar, zodat de vriendelijke honden géén schade oplopen en de minder aardige ook gewoon uitgelaten kunnen worden.
:ok:
Emmy12
Actief

Zo dan, er wordt wel een heel ding omheen gemaakt zeg. Alleen omdat ik geen behoefte voel om afspraken te gaan maken? Het is verdorie toch niet zo dat specifiek haar hond en mijn hond op elkaar reageren? Want dan vind ik namelijk wel dat er een gedeelde verantwoordelijkheid is. Verder is het niet aan mij om haar wandelroute te bepalen maar ik vind het onbegrijpelijk dat ze aan de ene kant breed afstand neemt van elke hond die ze spot (en waar ik op mijn beurt rekening mee hou door ook ver om haar heen te gaan) maar ineens ik op 30 cm afstand die hond voor de neus van mijn hond heb staan omdat ze besluit achter de struiken te gaan lopen, hond vol ah einde van de flex (dus geen zicht wat er om de hoek is). Juist om dit soort momenten maak ik mij zorgen.
Maar goed, ik vind het de omgekeerde wereld om mij nu verwijten te gaan maken. Wat ik heb meegenomen uit dit topic is: een gesprek aanknopen, dat de agressie misschien heel heftig lijkt maar niet hoeft te zijn en dat ik voorlopig haar volledig ga ontlopen voor mijn eigen gemoedsrust. Dank allen voor de input.
Lief
Zeer actief
Mijn ras(sen): Alaska Malamutes
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lief »

Ik vind dit allemaal heel ver uit verband getrokken. Die hond heeft jouw hond niet eens aangeraakt en iedereen haalt zich van alles in het hoofd.

Die hond is het probleem van die mevrouw en als ze zelfs op haar gat valt en de riem vasthoud denk ik dat ze in ieder geval niet te bedondert is haar verantwoordelijkheid te nemen.

Jouw angst is jouw ding, je zult altijd wel een ongewenste hond kunnen tegenkomen, en de meeste honden zijn prima in staat zich op de momenten dat het mis gaat te verweren.
Emmy12
Actief

Lief schreef:Ik vind dit allemaal heel ver uit verband getrokken. Die hond heeft jouw hond niet eens aangeraakt en iedereen haalt zich van alles in het hoofd.

Die hond is het probleem van die mevrouw en als ze zelfs op haar gat valt en de riem vasthoud denk ik dat ze in ieder geval niet te bedondert is haar verantwoordelijkheid te nemen.

Jouw angst is jouw ding, je zult altijd wel een ongewenste hond kunnen tegenkomen, en de meeste honden zijn prima in staat zich op de momenten dat het mis gaat te verweren.
Klopt helemaal wat jij zegt. Alleen dat laatste... pfff, lijkt mij vreselijk om mee te maken maar ook daar zal je gelijk in hebben. Ga alleen het zelf maar even helemaal uit de weg zodat ik ook niet vanalles in mijn hoofd ga halen en daarmee mijn eigen angsten vergroot.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Niet iedereen heeft alle tijd van de wereld. Daarnaast sterft t van de onplezierige honden op niet standaard tijden. Als jij daar tussrn wil lopen be my guest ik zou t niet doen iig als ik mijn hond iets zou willen leren.
-Saskia- schreef:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Lunatic schreef:
Lizzie. schreef:
Jackira schreef:

Maar er is nog helemaal niet vastgesteld dat het een vals loeder is :scratch: ondertussen is hij al in het asiel gedumpt, is het een pikverlenger en is die vrouw een aso :19:
Nou idd. Als iedere uitvallende hond al een vals loeder is....
Afbeelding
Manuma
Zeer actief

Ongelezen bericht door Manuma »

Ik word ook echt niet blij van een uitvallende hond die eerst de hoek om mag. Dat verpest ook flink mijn lol met mijn eigen honden. Uitvallen prima, maar houd je hond dan in elk geval bij je.
De hond die zijn baas meesleurde om mijn hond te grijpen mag ook aan een flexi (aan een slipketting) eerst de hoek om terwijl dat beest dus agressief is en grijpt. Ik vind het doodeng en durf nu dus geen hoek om te lopen zonder eerst op de weg te gaan staan om te checken of die hond eraan komt. Ik snap wel dat TS ook de kriebels krijgt.
Anders idd eens vragen of het alleen grootspraak van de hond is, of überhaupt interesse tonen en daarbij wat doorvragen. Hopelijk valt het mee!
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

Ik zou ook een gesprek aangaan met die mevrouw. Misschien kan het je zorgen wegnemen of begrijpen jullie elkaar naderhand beter, waardoor jullie allebei niet meer in zo'n vervelende situatie terechtkomen.

Ik heb zelf ook een hond die nog wel eens uitvalt naar vreemde honden aan de lijn en natuurlijk is dat mijn verantwoordelijkheid en mijn probleem, maar het helpt wel heel erg als andere mensen er een beetje rekening mee houden. En nee, mijn hond is geen agressief loeder, maar vindt vreemde honden die dichtbij komen gewoon heel spannend en kan dan uitvallen om ze op afstand te houden. Dus wie weet geldt iets dergelijks voor de herder ook wel of is de vrouw zelf ook geschrokken van het voorval en weet ze niet zo goed hoe ze dergelijke situaties moet voorkomen.
laeken
Zeer actief

Ongelezen bericht door laeken »

Cleva schreef:
Nanna schreef:Het is een herder en die zijn nog wel gevoelig voor een beste schreeuw en anders een flinke trap.
Wees maar blij dat het ‘maar’ een herder is en geen vechthond. Dan was je probleem vele malen groter.
Nee, dat klopt echt niet. Belgische herders zijn enorme terugkomers. Het enige dat je bereikt met een schop is dat je de hond bevestigd dat je een te bestrijden bedreiging bent.

Het werkt veel beter om jezelf gezellig- herkenbaar te maken.
Dag pietje! En dan een brokje op de grond knikkeren.
Gewoon elke keer en ook niet meer dan dat.

Zoals altijd, voorkauwen wat je wel wil zien.
Je kunt een mechelaarpup best wegschoppen maar dan moet je ook echt aan het werk en dat kun je van deze mevrouw niet verwachten. Die wordt ogenblikkelijk in de pootjes gebeten, wat ik je brom.
Ik snap ook niet goed waarom mensen denken dat je herders weg kan jagen. Mijn ervaring is juist dat dat niet werkt bij herders. Ook de 3 herders die ik gehad heb waren juist uitermate reactief op agressie en dreiging. Dat lijkt me ook logisch want dat is precies waar ze voor dienen. :F:
Ik zou als een herder het op mijn honden gemunt heeft juist exact het tegenovergestelde doen. Dominant maar uitermate kalm de situatie gaan regelen.
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Ik zou t ook niet proberen zeker niet als je niet gebeten wil worden.
Afbeelding
laeken
Zeer actief

Ongelezen bericht door laeken »

malinois schreef:Ik zou t ook niet proberen zeker niet als je niet gebeten wil worden.
Nou dat dus inderdaad. Als je door Eva, Joep of Wuilus gebeten wilde worden moest je met je armen en benen gaan zwaaien en erbij gaan schreeuwen. Dan beten ze je alledrie sowieso in je poten.... Ze zouden alledrie niet gebeten hebben als je kalm en duidelijk was gebleven. Stilstaan, je hond blokkeren en dominant zeggen "NEE!"
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”