Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wat te doen met volhoudende pup?

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

dagmar88
Zeer actief

Re: Wat te doen met volhoudende pup?

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Zento54 schreef: Ze hebben een kleed over de bench.
Hij gaat zo lang jengelen en krijsen in de bench totdat hij aandacht krijgt en eruit gehaald wordt.
Volume staat echt heel hoog dan zeggen ze, ....de hele straat kan wel wakker worden dan van zijn geluid :mrgreen:
En een hoge kartonnen doos, evt met een dekentje er over? Kun je vanuit je bed met je hand er in om hem gerust te stellen.

Hebben ze al contact opgenomen met de fokker?
Miezemuis
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedels
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Miezemuis »

Een pup is gewoon hartstikke veel werk en kost bergen energie. De pup doet iig niet iets wat heel gek is. Keetje deed exact hetzelfde. En ik vond het echt niet altijd leuk omdat ik dacht dat ik vast iets fout deed. Totdat ik me realiseerde dat ik te veel eisen stelde. Keetje is nu 7 maanden en gewoon heel goed te hebben. Dus het komt vast allmaal goed. Nu gewoon heel weinig eisen stellen
Laatst gewijzigd door Miezemuis op 09 mei 2018 11:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Jackira
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Jackira »

Ze willen te snel. Hoe lang hebben ze die pup nou helemaal. De ene pup is al sneller zelfstandig als de andere. Wat ze nu doen werkt juist averechts. Hoe meer zij die pup opzij schuiven hoe meer hij bij ze wil zijn. Balou heeft zo'n beetje 3 weken op m'n arm gewoond als pup. :wink: Ze had wat meer tijd nodig en kleine stapjes. Als je die tijd geeft wordt het vanzelf beter. En ophouden met dat benchgedoe. Nergens voor nodig om dat nu al te leren als het stress oplevert. Eerst rust. Voor de pup, niet voor hun. Als je een pup hebt heb je geen recht op rust :pffff:
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Zento54 schreef:
alm@ schreef:
Zento54 schreef:
Fotogravinnetje schreef:Elco heeft als pup ook niet op bed geslapen, maar die heeft nog best wat liggen piepen, ook middenin de nacht. Met Gait geen enkel probleem wat dat betreft. En Elco heeft meer moeite met alleen blijven dan Gait...

Hoe kun je onderscheid maken hierin?
Wanneer beslis je of een pup wel of niet op bed mag slapen?

Want je schrijft dat Elco wel piepte in de bench maar niet op bed kwam?
Lijkt me lastig om te bepalen dan of een pup beter in of uit de bench mag slapen.
Ik heb mijn teckeltje precies 2 nachten in bed gehad. Toen hij de 2e ochtend met z'n piranhatandjes in mijn borst beet, had ik het wel bekeken. Voor hem had ik de eerste tijd een kattenvervoersbox van de buren geleend. Niet te groot en lekker donker en daar ging hij, na even rommelen de hele nacht onder zeil. Misschien is dat voor deze pup ook een idee ipv een bench waarin pup alles kan zien.
Ze hebben een kleed over de bench.
Hij gaat zo lang jengelen en krijsen in de bench totdat hij aandacht krijgt en eruit gehaald wordt.
Volume staat echt heel hoog dan zeggen ze, ....de hele straat kan wel wakker worden dan van zijn geluid :mrgreen:

Dan leert hij natuurlijk dat krijsen het gewenste resultaat oplevert: aandacht en uit de bench. Dat is wel ongeveer het beroerdste wat je kan doen.

Je kan niet verwachten dat een pup de bench meteen leuk vindt, dat moet je aanleren: heerlijk kleed erin, eten in de bench geven, kluiven erin
geven, speeltjes, enz. enz. Dan gaat de pup de bench leuk vinden en kan je eens proberen het deurtje een minuutje dicht te doen en open
doen vóórdat de pup gaat krijsen. Gaat hij meteen krijsen, dan eerst maar kalm worden en dan mag hij eruit.

Voor de nachten moet je dus iets verzinnen wat werkt en meestal is dat dat ze jou kunnen ruiken: leg iets in de bench wat sterk naar jou
ruikt (of iets van het nest), dat geeft een veilig gevoel. Je zet de bench naast je bed met je vingers erin gepropt :mrgreen: zodat de
pup weet dat je in de buurt bent. Weet je al dat hij meteen gaat krijsen, geef dan een kluifje, je maakt alles donker, je hand/vingers in
de bench en dan hopen dat de pup zo in slaap valt na het kluiven.
Helpt dat allemaal echt niet, dan zit er niks anders op dan puplief in bed te nemen, maar bij mij heeft bovenstaande altijd prima
gewerkt.
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
dagmar88
Zeer actief

Jackira schreef:Balou heeft zo'n beetje 3 weken op m'n arm gewoond als pup.
:I: Zo lekker. Ik woonde er niet eens, maar jaapje hing enorm aan me. Kwam er wel iedere dag en dan moest hij opgepakt om even diep in m'n haar te snuiven.
Net zo lang tot hij gerust gesteld was en weer op de grond wilde.
En toen kwam de dag dat hij niet meer kwam vragen om opgetild te worden :jank:
Hij heeft door z'n auto angst nog wel tot 9 maanden bij me op schoot gezeten :mrgreen:
Lanavandevledders
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rottweiler

Ongelezen bericht door Lanavandevledders »

tja over andermans pup kan ik weinig zeggen,
maar een pup kost tijd en energie, net als baby's, kinderen groot en klein.
de een is makkelijker dan de ander,
en net als met kids, orde en regel en rust is pre. en heeeeeeeeeeeeel veel liefde, geduld en incasserings vermogen.
en momenten dat je ze achter het behang wil plakken, en gillend de deur uit wilt rennen, komen helaas ook voor,
zelf de goede middenweg zoeken is vaak de oplossing, al blijft dat soms lastig.
gerard k
Actief
Mijn ras(sen): Västgötaspets, Working kelpie

Ongelezen bericht door gerard k »

Fotogravinnetje schreef:Hangt inderdaad ook af van de pup. Gezelschapshonden hebben vaak meer moeite met afstand tot de baas en in hun eentje in een bench liggen dan honden die oorspronkelijk gefokt zijn om te hoeden, bijvoorbeeld
Uteraard heeft het wel of niet in bed slapen niets met ras te maken.
Dat is puur een persoonlijke keuze.
Iedere hond kan aangeleerd worden netjes beneden te blijven en op slaapplaats naar keuze van de baas te slapen.
Mijn werkhond zou ook graag bij me in bed slapen, maar slaapt zonder problemen beneden op zijn kussen.
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door alm@ »

gerard k schreef:
Fotogravinnetje schreef:Hangt inderdaad ook af van de pup. Gezelschapshonden hebben vaak meer moeite met afstand tot de baas en in hun eentje in een bench liggen dan honden die oorspronkelijk gefokt zijn om te hoeden, bijvoorbeeld
Iedere hond kan aangeleerd worden netjes beneden te blijven en op slaapplaats naar keuze van de baas te slapen.
Mijn werkhond zou ook graag bij me in bed slapen, maar slaapt zonder problemen beneden op zijn kussen.
We hebben het over een pup. En met een pup vind ik een paar maanden naast het bed slapen ivm zindelijk worden wel zo makkelijk. Zodra het kan, verhuizen ze naar beneden. Ik heb liever geen honden boven, laat staan in bed. Ook de reden dat ik traplopen leren volkomen overbodig vind.
Afbeelding
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

alm@ schreef:
Zento54 schreef:
Fotogravinnetje schreef:Elco heeft als pup ook niet op bed geslapen, maar die heeft nog best wat liggen piepen, ook middenin de nacht. Met Gait geen enkel probleem wat dat betreft. En Elco heeft meer moeite met alleen blijven dan Gait...

Hoe kun je onderscheid maken hierin?
Wanneer beslis je of een pup wel of niet op bed mag slapen?

Want je schrijft dat Elco wel piepte in de bench maar niet op bed kwam?
Lijkt me lastig om te bepalen dan of een pup beter in of uit de bench mag slapen.
Ik heb mijn teckeltje precies 2 nachten in bed gehad. Toen hij de 2e ochtend met z'n piranhatandjes in mijn borst beet, had ik het wel bekeken. Voor hem had ik de eerste tijd een kattenvervoersbox van de buren geleend. Niet te groot en lekker donker en daar ging hij, na even rommelen de hele nacht onder zeil. Misschien is dat voor deze pup ook een idee ipv een bench waarin pup alles kan zien.
Ik had de puppies ook in een bench naast mijn bed en met een dikke deken erover, zodat ze een heerlijk holletje hadden.
gerard k
Actief

alm@ schreef:
gerard k schreef:
We hebben het over een pup. En met een pup vind ik een paar maanden naast het bed slapen ivm zindelijk worden wel zo makkelijk. Zodra het kan, verhuizen ze naar beneden. Ik heb liever geen honden boven, laat staan in bed. Ook de reden dat ik traplopen leren volkomen overbodig vind.
Ik heb ook niets tegen een pup een paar maanden naast of op je bed voor zindelijkheids training (zelf heb ik 4 weken op de bank geslapen om die reden, ik eil echt geen hond boven)
Maar er werd gezegd dat bepaalde rassen dat nodig zouden hebben en andere rassen weer niet.
Dat is in mijn ogen onzin.
Dat heeft niets met ras te maken, wel met karakter en gewenning.
dagmar88
Zeer actief

gerard k schreef: Dat heeft niets met ras te maken, wel met karakter en gewenning.
Gelukkig maar dan, dat honden qua karakter in de verste verte niet op hun rasgenoten lijken. En dat dat karakter verder geen herkomst heeft.
Stapper
Zeer actief

Ongelezen bericht door Stapper »

Wat goed dat je zo begaan ben met een pup van je vrienden. De vragen die je namens hun stelt verbazen me wel. Het komt mij over dat ze zich niet ingelezen hebben of puppencursus volgen. Dit moeten ze zelf weten uiteraard. Het geeft wel aan en hopelijk beseffen ze dit ook dat het verstandig is om extra kennis over omgaan met een pup/ hond tot zich te nemen want dit is nog maar het begin van het opvoeden. Er komen heel wat meer zaken de aankomende tijd op hun pad. Het is voor hun handig om te weten wat ze ongeveer kunnen verwachten kan en dat zij beseffen wat hun standpunt hierin is en wat zij willen en verwachten van hun hond.
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Ken zat mensen die zich heel goed inlezen maar dat wil niet zeggen dat het in de praktijk ook zo lekker vlot in te vullen is. Want dan gaan andere dingen mee spelen.
Wat ik lees is het een dwingelandje en probeert aandacht af te dwingen . Die heb je er bij kinderen ook bij zitten en die ga je ook niet teveel ruimte geven en hun zin.Moeder honden pikken dat gedrag ook niet [ op sommige na] .
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

bouvierpoedel schreef:Ken zat mensen die zich heel goed inlezen maar dat wil niet zeggen dat het in de praktijk ook zo lekker vlot in te vullen is. Want dan gaan andere dingen mee spelen.
Wat ik lees is het een dwingelandje en probeert aandacht af te dwingen . Die heb je er bij kinderen ook bij zitten en die ga je ook niet teveel ruimte geven en hun zin.Moeder honden pikken dat gedrag ook niet [ op sommige na] .
Denk dat er meer zijn die zich niet inlezen of überhaupt iets van hondengedrag weten, dan wel. Ik kom er hier in het dorp in ieder geval niet veel tegen.
Joey.K
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Joey.K »

Hier sliep chihuahua pup in de onderkant van een kattenvervoersbox (kon hij zelf toch niet uit) gewoon naast het bed, nooit geen kick gegeven behalve als hij iets moest doen. Dan piepte hij dan werd ik wakker en kon hij z'n ding doen en daarna weer verder slapen. Hartstikke makkelijk. Pup 2 (Schotse herder) keurig netjes in bench naast m'n bed op verhoging, zodat ze me gewoon kon zien, erin deur dicht, luchtalarm. Bench open pup eruit en op bed. Alleen maar jengelen en willen spelen maar na weekje was dat over en begreep ze de bedoeling. Als die iets moest doen lebberde ze je kop af tot je wakker werd haha. Toen ze ons snachts niet meer wakker maakte ging ze beneden slapen. Meteen weer plassen snachts dus weekje om en om met manlief op de bank geslapen en toen was het goed.

Of wel bij elke hond werkt het anders. Succes
gerard k
Actief

dagmar88 schreef:
gerard k schreef: Dat heeft niets met ras te maken, wel met karakter en gewenning.
Gelukkig maar dan, dat honden qua karakter in de verste verte niet op hun rasgenoten lijken. En dat dat karakter verder geen herkomst heeft.
Ok jij je zin.
Iedere hond van een bepaald ras heeft hetzelfde karakter als zijn rasgenoten. Er zit totaal geen verschil in persoonlijkheid en je kunt ze allemaal op precies dezelfde manier behandelen . :E:
Marie-Josée
Erelid
Mijn ras(sen): Havanezer

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

De ene pup is nu eenmaal de andere niet. Na honden die probleemloos na een nacht doorsliepen heb ik ook twee keer een exemplaar gehad wat daar anders over dacht. Sancho heb ik maar meteen bij ons in bed genomen, dat scheelde een hoop gedoe en het versterkt de band. Het is vaak onzekerheid, een pup net uit het nest manipuleert zijn baas nog niet, ook dat moet geleerd worden en dat leren ze niet in een week.
Het lijkt wel of dit hondje te jong uit het nest is gehaald of vergis ik me?
Chihuahua-paws
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

Sandra&co schreef:Waarom gaan ze niet gewoon lekker starten met puppycursus? Waarom moet een kénnis op een fórum vragen hoe zíj met hun pup om moeten gaan? :denken: Ze kunnen het toch ook zelf hier komen vragen als het ze zo dwars zit.

Dit.
Wij hebben bewust de ren vanaf het eerste moment in de woonkamer. Dex is ook energiek. Maar als hij 2 uur flink bezig gehouden wordt op de avond slaapt hij daarna als een roosje.

Een chihuahua is een pittig, zeer leergierig hondje waarbij je vanaf het eerste moment consequent mee moet omgaan. Consequent maar op een leuke speelse manier want het is natuurlijk nog maar een pup.

Als je de pup omdat het piept en krijst op bed legt dan heeft hij op dat moment zijn zin. De eerste avond heeft Dex ook zitten krijsen. Ik heb hem in de ren gemasseerd tot hij in slaap viel. Ze hoeven hem dus niet te laten krijsen. Want het diertje wil zich veilig voelen. Maar moet wel leren om alleen te kunnen slapen. Ik ben in de woonkamer gaan slapen en omdat hij zo snel diep sliep naar mijn eigen bed gegaan. Nog wakker geworden en toen werd hij door mij wakker en hebben we nog 30 min gespeeld enz de volgende dag heeft hij van 00:00 uur tot 05:30 uur aan een stuk geslapen en wij ook. En Dex is een halve week bij ons. Hij gaat zelf de ren in savond's dus voelt zich er kennelijk ook fijn in.

Een chihuahua kan opgroeien tot een heel leuk hondje maar ook tot een verschrikking.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”