Zento54 schreef:alm@ schreef:Zento54 schreef:Fotogravinnetje schreef:Elco heeft als pup ook niet op bed geslapen, maar die heeft nog best wat liggen piepen, ook middenin de nacht. Met Gait geen enkel probleem wat dat betreft. En Elco heeft meer moeite met alleen blijven dan Gait...
Hoe kun je onderscheid maken hierin?
Wanneer beslis je of een pup wel of niet op bed mag slapen?
Want je schrijft dat Elco wel piepte in de bench maar niet op bed kwam?
Lijkt me lastig om te bepalen dan of een pup beter in of uit de bench mag slapen.
Ik heb mijn teckeltje precies 2 nachten in bed gehad. Toen hij de 2e ochtend met z'n piranhatandjes in mijn borst beet, had ik het wel bekeken. Voor hem had ik de eerste tijd een kattenvervoersbox van de buren geleend. Niet te groot en lekker donker en daar ging hij, na even rommelen de hele nacht onder zeil. Misschien is dat voor deze pup ook een idee ipv een bench waarin pup alles kan zien.
Ze hebben een kleed over de bench.
Hij gaat zo lang jengelen en krijsen in de bench totdat hij aandacht krijgt en eruit gehaald wordt.
Volume staat echt heel hoog dan zeggen ze, ....de hele straat kan wel wakker worden dan van zijn geluid

Dan leert hij natuurlijk dat krijsen het gewenste resultaat oplevert: aandacht en uit de bench. Dat is wel ongeveer het beroerdste wat je kan doen.
Je kan niet verwachten dat een pup de bench meteen leuk vindt, dat moet je aanleren: heerlijk kleed erin, eten in de bench geven, kluiven erin
geven, speeltjes, enz. enz. Dan gaat de pup de bench leuk vinden en kan je eens proberen het deurtje een minuutje dicht te doen en open
doen vóórdat de pup gaat krijsen. Gaat hij meteen krijsen, dan eerst maar kalm worden en dan mag hij eruit.
Voor de nachten moet je dus iets verzinnen wat werkt en meestal is dat dat ze jou kunnen ruiken: leg iets in de bench wat sterk naar jou
ruikt (of iets van het nest), dat geeft een veilig gevoel. Je zet de bench naast je bed met je vingers erin gepropt

zodat de
pup weet dat je in de buurt bent. Weet je al dat hij meteen gaat krijsen, geef dan een kluifje, je maakt alles donker, je hand/vingers in
de bench en dan hopen dat de pup zo in slaap valt na het kluiven.
Helpt dat allemaal echt niet, dan zit er niks anders op dan puplief in bed te nemen, maar bij mij heeft bovenstaande altijd prima
gewerkt.