Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wat is er met Digger aan de hand? Opnieuw aanvallen, filmpje

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Johnny Jones
Zeer actief
Aantal honden: 0

Re: Wat is er met Digger aan de hand? Opnieuw aanvallen..

Ongelezen bericht door Johnny Jones »

Ik heb net een stukje gefilmd. Omdat ik hem ook vast wil houden en hij alle kanten opspringt, is het een rommelig filmpje. Zet het geluid van je computer zacht of uit... Digger is nu niet zo angstig als bij de aanvallen van een paar weken geleden.
Johnny Jones
Zeer actief

veertje schreef:Heeft hij misschien last van zijn maag, een maagzweer of iets dergelijks. Waardoor hij weinig eetlust heeft en misschien maagkrampen?
Ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat hij zich dan zo extreem gaat gedragen.
Zamunda
Zeer actief

Re: Wat is er met Digger aan de hand? Opnieuw aanvallen, fil

Ongelezen bericht door Zamunda »

Getver, het klinkt heftig en ongrijpbaar :ugh: . Ik duim dat jullie er toch snel achter komen wat er nou speelt :ok: .
veertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje

Ongelezen bericht door veertje »

Johnny Jones schreef:
veertje schreef:Heeft hij misschien last van zijn maag, een maagzweer of iets dergelijks. Waardoor hij weinig eetlust heeft en misschien maagkrampen?
Ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat hij zich dan zo extreem gaat gedragen.

Geen idee, weet wel dat het flink pijn kan doen. Ik was beetje hardop aan het denken. Stesolid werkt volgens mij op de spieren, dus vandaar dat ik even ging denken aan spierkrampen (in combi met slecht eten).
Misschien iets met zijn oren of ogen waardoor prikkels opeens hard of op een andere manier binnenkomen? Omdat het ook eens startte met het aanzetten van de stofzuiger. Een soort migraine aanval?
Alfilillo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising en podenco(kruising)
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Alfilillo »

Op het filmpje zie ik eigenlijk alleen een huilende hond. Zo reageren mijn honden op bepaalde geluiden zoals de telefoon. Waarom denk je dat hij pijn heeft?
Afbeeldingalfillilo (1) by [url=https://www.flickr.com/photos/157306925@N05/]

Alfil & Lily
Johnny Jones
Zeer actief

Zo'n aanval duurt meestal een paar minuten, ik krijg hem dan wel voor even weer rustig. Net had hij een veel ergere aanval, zelfs mijn vriend had moeite met hem onder controle te houden. Wat kan zo'n kleine hond dan sterk zijn. Ik heb niet het idee dat hij pijn heeft, maar heel erg bang is. Hij lijkt wel psychotisch.

De dierenarts heeft met zijn collega overlegd en houdt het nu toch op epilepsie. Digger zijn bloedbeeld is gecontroleerd, dat was allemaal goed. We hebben medicatie meegekregen, pexion. Als het inderdaad epilepsie is, dan kan de medicatie binnen een paar dagen aanslaan. Ondertussen mag hij stesolid, waarvan hij zojuist de derde dosis van vandaag heeft gekregen.
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Lijkt net of ie aan het hallucineren is ofzo
Johnny Jones
Zeer actief

Heavy schreef: Ach wat sneu . Ik zie een angstige hond . Hij lijkt wel op jou te reageren hij kijkt je aan als je zijn naam noemt en zijn ogen staan ook niet raar vind ik . Duurt zo'n aanval lang ? Krijg je hem snel rustig?Misschien is hij ouder dan je denkt en is het toch dementie? Of hij hoort een geluid waar hij bang van wordt?
Dat zou ook nog een optie kunnen zijn.
Ik denk dat hij wel een stuk ouder is dan wat in zijn paspoort staat. Het laatste jaar wordt hij ineens zo grijs. Hij begint echt een ouder snoetje te krijgen. Verder merk ik niet zoveel in zijn gedrag. Misschien wordt hij een beetje sikkeneurig. En vorige week wilde hij in het bos zowat in een kale, dode boom klimmen. Ik heb heel erg goed gekeken, maar daar zat toch echt geen eekhoorn in, het was alleen maar een kale stam. Ik heb hem aan moeten lijnen om hem mee te nemen.

Als de medicatie niets doet dan leg ik dit aan de dierenarts voor.
Alfilillo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising en podenco(kruising)

Ongelezen bericht door Alfilillo »

Ik zou eens heel goed opletten of het gedrag gekoppeld is aan een bepaald geluid. Lily reageert zo als Alfil Begint te huilen. Dan gaat ze meedoen en wordt een beetje paniekerig. Ze komt dan loeiend naar me toe met van die bange oogjes en afhangende oortjes en het duurt best lang voordat ze gekalmeerd is.
Afbeeldingalfillilo (1) by [url=https://www.flickr.com/photos/157306925@N05/]

Alfil & Lily
Johnny Jones
Zeer actief

We hebben een zware avond gehad. Om de ongeveer 10 minuten was het dit
Ik krijg hem er wel sneller uit. Zodra hij begint te huilen probeer ik contact met hem te maken door oogcontact te zoeken, zijn naam tegen hem te zeggen en hem te masseren. Dan zakt het vrij snel. Gelukkig wilde hij gisteravond na de laatste dosis valium drinken en konden we met hem naar buiten en heeft hij geplast en gepoept. Vannacht is hij één keer huilend wakker geschrokken.

Vanmorgen begon hij direct toen hij wakker werd te huilen. Hij heeft stesolid gekregen waar hij nu vrij goed op reageert. Het is wel ontzettend lastig met de pup in de buurt. Die ziet zijn kans en hangt constant in Digger zijn nekvel. Digger doet niks terug. Pup is nu dus in de puppenren, Digger wijkt niet van mijn zijde. Hopelijk werkt de stesolid wat langer dan een krappe drie uur.

Ik sta wel voor een dilemma wat te doen als deze medicatie niet aanslaat. De volgende stap zou andere medicatie zijn, waarvan het één tot twee weken kan duren voor het aanslaat. We weten natuurlijk nog steeds niet zeker of dit epilepsie is. En als dat dan ook niet blijkt te werken, dan gaan we door naar Utrecht. Dit is zo vreselijk zielig, kan ik hem een lang traject met zoeken naar een oplossing (die er misschien niet is) wel aandoen? Dat vind ik eigenlijk niet, daar hou ik teveel voor van hem. Maar als ik na een paar dagen zou besluiten hiermee te stoppen (wat volgens mij voor de dierenarts nog helemaal geen optie is), dan ontneem ik hem een kans op mogelijk herstel en op wie weet hoeveel fijne jaren.. :ugh:
Zamunda
Zeer actief

Bah wat een zorgen en een dilemma :ugh: .
Qua epilepsie past het niet echt dat je contact kunt maken en hem eruit kunt krijgen. Afgaand op wat ik lees zou ik persoonlijk nu toch eerst voor een scan van het hoofd gaan.
Johnny Jones
Zeer actief

Zamunda schreef:Bah wat een zorgen en een dilemma :ugh: .
Qua epilepsie past het niet echt dat je contact kunt maken en hem eruit kunt krijgen. Afgaand op wat ik lees zou ik persoonlijk nu toch eerst voor een scan van het hoofd gaan.
De dierenarts sluit een hersentumor uit. Dan hadden de aanvallen zes weken geleden door moeten zetten en het beeld moeten verergeren.
Ook voor de MRI heb ik een dilemma. De kosten zijn enorm, ze weten je echt op kosten te jagen bij de kleine huisdieren bij de Uithof. En dan betwijfel ik eerlijk gezegd dat daar dan iets uit kan komen wat ook nog eens behandelbaar is.
jacq1970
Zeer actief
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

Jeetje zeg wat een zorgen, ik wens je heel veel wijsheid toe zou dit ook een hele lastige vinden.
Afbeelding
Cashel Vale
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Cashel Vale »

Johnny Jones schreef:
De dierenarts sluit een hersentumor uit. Dan hadden de aanvallen zes weken geleden door moeten zetten en het beeld moeten verergeren.
Ook voor de MRI heb ik een dilemma. De kosten zijn enorm, ze weten je echt op kosten te jagen bij de kleine huisdieren bij de Uithof. En dan betwijfel ik eerlijk gezegd dat daar dan iets uit kan komen wat ook nog eens behandelbaar is.

Ik weet niet of Gent Belgie haalbaar voor je is?

Maar daar is veel kunde en de prijs een stuk beter betaalbaar.
Johnny Jones
Zeer actief

Cashel Vale schreef: Ik weet niet of Gent Belgie haalbaar voor je is?

Maar daar is veel kunde en de prijs een stuk beter betaalbaar.
Dat is wel een heel eind rijden.. ben er een paar keer geweest.
Als het iets toevoegt laten we uiteraard wel een MRI doen, maar er moet wel een goede reden voor zijn. De dierenarts vind het nu nog niet nodig.

De serestoband hebben we voor de zekerheid ook maar af gedaan. Volgens de bijsluiter kunnen er in heel zeldzame gevallen neurologische bijwerkingen optreden.

We zijn de dag redelijk doorgekomen. Ik ben vanmorgen met alle honden buiten gaan zitten en daar zijn we zonder aanvallen tot drie uur gebleven. Gelukkig heb ik vakantie vanwege Koda. Digger bleef dicht bij me en pupsel heeft veel met Foxy gespeeld. Ik hoefde zo niet bijna elk uur met Koda naar buiten, dat gaf minder opwinding. Gelukkig staat er een koffie apparaat op de veranda en lag er een dekentje in een kist, want het werd na een paar uur wel erg fris.
Toen de rest van de familie thuiskwam werd het weer te hectisch en heeft Digger een keer flink geloeid, maar gelukkig maar kort.
Nu huilt hij af en toe kort bij opwinding en gedraagt hij zich gewoon raar. Hij wil maar op schoot, brokjes heb ik uit de hand moeten voeren en hij doet niks met zijn dagelijkse stuk runderkophuid.
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Och jemig wat een naar gezicht zeg :(: en wat een zorgen ook.

Ik herken hier wel mijn (overleden) Moritz in ná een epileptische aanval. Die had Ehrlichia en zijn bloedbeeld was zo slecht dat hij ondanks
maandenlange antibiotica series epileptische aanvallen kreeg. De aanval op zich is totaal anders, maar daarna ging hij ook zo vreselijk
janken, het ging door merg en been net zoals bij jou.
Het lijkt mij een vorm van hevige verwardheid, maar waardoor? Ik vrees dat het niet eenvoudig is om dit uit te zoeken.

Heel veel sterkte gewenst :(:
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Persistence
Zeer actief

Ongelezen bericht door Persistence »

Jeetje, ik heb geen enkele suggestie of idee wat het kan zijn, maar ik hoop dat jullie toch kunnen achterhalen waarom hij zo uit z'n doen is een van die aanvallen heeft. Wil jullie sterkte wensen en ik hoop dat hij toch uit zichzelf weer de oude wordt.
Johnny Jones
Zeer actief

Aan zijn tanden is niks te zien.

Ik neem aan dat Moritz nog wel meer verschijnselen had van de Ehrlichia? Ik heb de dierenarts wel meegegeven dat Digger uit Spanje komt. Maar hij is al drie jaar in Nederland en verder zo gezond als een vis.
Johnny Jones
Zeer actief

Tot een uur of vijf bleef het rustig. Daarna ging het mis en hebben we hem valium gegeven. We zitten nu alweer de hele dag buiten, dat is echt makkelijker met de pup. Maar bij het minste geringste begint Digger te huilen. Ik kan niet eens even weglopen om naar de wc te gaan. Gelukkig duurt het steeds kort en is het niet zo heel erg heftig. Alles bij elkaar vind ik het wel slechter gaan dan gisteren.
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

Johnny Jones schreef:Aan zijn tanden is niks te zien.

Ik neem aan dat Moritz nog wel meer verschijnselen had van de Ehrlichia? Ik heb de dierenarts wel meegegeven dat Digger uit Spanje komt. Maar hij is al drie jaar in Nederland en verder zo gezond als een vis.
Ja die had meer verschijnselen (extreem mager worden in korte tijd en een verkleurd oog), maar bovendien was het al te zien aan het bloedbeeld (lever,
eiwitten, enz.). Dus een standaard bloedtest zou dan al afwijkingen vertonen als de Ehrlichia actief is en jouw hond heeft, zoals ik begrepen heb, wel
bloedtesten gehad.
Moritz was overigens al 4 jaar in Nederland, en bij ons, voordat hij ziek werd. Voor die tijd merkte je niks aan hem.

Je zou er testen tegenaan kunnen gooien (Ehrlichia, Leishmania, enz.), maar als zijn bloedbeeld verder goed is, lijkt me dit wel stug.
Afbeelding
A good dog never dies...

Johnny Jones
Zeer actief

Zijn bloedbeeld was goed. Rode bloedlichaampjes iets hoog, waarschijnlijk omdat hij weinig had gedronken. Hij drinkt overigens nog steeds slecht.
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Wat een narigheid! :ugh:
Is er geen verband verder met de pup?
Versterkt de valium het overigens niet?
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

Johnny Jones schreef:
MRI/CT in Best www.dierenkliniekdenheuvel.nl is stuk betaalbaarder en zij laten bij twijfel ook oa door Mandigers beoordelen, wat ook extra kost maar niet in vergelijking staat
Zamunda
Zeer actief

Geen vlooien-/tekenmiddel of inenting gehad in de week voorafgaand aan de klachten?
Johnny Jones
Zeer actief

Het gaat beter! :cheer:

Gisteren had Digger meer frequent kleinere aanvallen dan de dagen ervoor. De medicatie zou binnen twee dagen moeten werken, dus daar baalde ik flink van. Toen ik hem in de middag een keer niet kon troosten viel het me op dat de aanval ook maar kort duurde. Ik ben er beter op gaan letten en het viel ook op dat hij zich anders gedroeg tijdens een aanval. Hij zocht nu nadrukkelijk contact tijdens de aanval :denken:

Nu is hij de laatste dagen flink 'beloond' tijdens de aanvallen. Vasthouden, knuffelen, lieve woordjes.. Daar ben ik gistermiddag gelijk mee gestopt. Dat leverde een paar uur flink wat huilen op... wat steeds snel stopte. Onder het mom van 'we gaan weer eens normaal doen en lichaamsbeweging is goed voor je' heb ik gister een uur aangelijnd met hem in het bos gewandeld. Het eerste kwartier leek hij af en toe wel een sirene, ik schaamde me dood. We kwamen een paar wandelaars met oa twee Spinones tegen die dachten dat er een jagende Basset aankwam.
Vervolgens heeft hij een heel stuk gezellig zonder huilen meegewandeld. Bijna thuis was er hectiek op het voetbalveld, toen werd het weer even moeilijk. Zelfs in paniek aan de riem trekken, maar toen heb ik hem kort genomen en streng toegesproken.

Vanmorgen bij het wakker worden weer huilen, maar dat stopte snel. We zijn op de goede weg. De echte aanvallen lijken gestopt. Hij is verder nog niet de oude... want wat was ook alweer de bedoeling van een kluif en hij bijt niet van zich af als de pup hem lastigvalt, maar hij heeft de laatste dagen ook flink wat medicatie gehad.
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

Fijn dat het wat beter gaat en hopelijk zet deze verbetering nu door :ok: :ok:
Afbeelding
A good dog never dies...

Johnny Jones
Zeer actief

Zamunda schreef:Geen vlooien-/tekenmiddel of inenting gehad in de week voorafgaand aan de klachten?
Ongeveer een week voor zijn eerste aanvallen in april heeft hij een seresto band om gekregen. In de bijsluiter staat dat in uitzonderlijke gevallen neurologische verschijnselen kunnen optreden. Die band is nu ook dus wel af.

Hoewel wij er ons minder druk om maken, blijft Digger dus wel om de haverklap huilen, vooral bij opwinding, hectiek of een krakende chipszak :denken:
Johnny Jones
Zeer actief

Bedoel je adaptil? Toevallig hebben we die in de kamer hangen. Hij reageert inderdaad op geluid, maar ook om andere opwinding.
Net geprobeerd om met twee andere honden en mijn dochter een stukje in het bos te wandelen. Dat ging voor geen meter, hij schoot alle kanten op. We zijn na 100 meter weer naar huis gegaan en ik heb hem toch maar weer stesolid gegeven.

Maandag toch maar overleggen voor een verwijzing naar een neuroloog. Ik denk dan toch maar naar Utrecht, dat is maar een paar km rijden. Ik zal zelf kritisch moeten blijven met wat ze aan onderzoek willen doen. Bedankt voor het meedenken Crutz.
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

CBD olie geeft hele goede resultaten bij mensen met epilepsie, wat het bij honden doet weet ik niet maar je zou het kunnen proberen, dan niet die bij de drogist halen maar via de facebookgroep... ik geef het mijn honden standaard als ontstekingsremmer en Zuri is momenteel van de Nsaids af dankzij dat spul. maar ik zeg het omdat ik vaak lees dat het bij kinderen met name vaak hele goede resultaten geeft bij epilepsie.. en het lijkt me vrij onschuldig om het uit te proberen, of er contra-indicaties zijn met de huidige medicatie weet ik niet..maar dat zul je dus moeten vragen bij de dierenarts..( als die het weet - of op de facebook groep)
https://www.cbdolie.org/amerikaans-onde ... ermindert/
Johnny Jones
Zeer actief

Heavy schreef:Hoe gaat het nu?
Sinds zondag heeft Digger geen aanvallen meer gehad. Wat ik wel merk is dat hij heel erg snel erg opgewonden is. Hij was altijd al een opgewonden standje, maar er komt nu zeg maar een tandje bij. Na lang oefenen konden we eindelijk zonder blaffen en hectiek de riem omdoen en rustig naar het hek lopen om naar buiten te gaan. Nou... dat lukt dus echt niet meer. Sterker nog, zijn gedrag is nu veel drukker dan voorheen. In het bos lijkt hij nog meer een razende Roeland. Je ziet het aan de blik van zijn kop, die staat op 'fel'. Dat ken ik wel van hem, maar het lijkt nu langer aan te houden. Ik weet niet of dit een gevolg is van de epilepsie of van de medicatie.
Verder lijkt hij eigenlijk wel de oude. Ik tel mijn zegeningen en durf nu ook niet te experimenteren met andere middelen.
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”