Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Brokken voor allergische hond

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Domor
Zeer actief
Mijn ras(sen): Peruvian Doodle
Aantal honden: 1

Re: Brokken voor allergische hond

Ongelezen bericht door Domor »

Ninthe had jeuk van het bouwzand in de omgeving. Voordat ik dat door had, had ik ok al allerlei dingen uitgeprobeerd. Soms leek het even beter te gaan, en soms juist slechter. Maar wassen hielp vrijwel altijd, dus na enkele maanden ben ik er achter gekomen. Sindsdien is het met bepaalde stukken ontwijken en wat vaker wassen geen probleem meer.

Maar kleine Boris mag echt alleen bepaald voer krijgen, geen kluiven (wel nylabone), allerlei middelen niet (ontvlooien etc. Kan al voor problemen zorgen, veel verven in huis is funest, aangepaste honden shampoo en dan nog zo min mogelijk), puur druppels tegen de jeuk (zowel jeuk als pollen) en dan nog hoeft er maar dit te gebeuren in de zomer en hij zit tot diep in de herfst aan de prednison. Hij heeft wat geleden totdat we werkzaam voer etc vonden. Dusdanig dat inslapen echt een optie begon te worden. Niet meer durven eten vanwege dat de houding extreme jeuk veroorzaakte en al.
Rocky&Nishka
nieuw lid
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Rocky&Nishka »

Als je echt voor brokken wil gaan (ipv rauw vlees) zou ik gaan voor de brokken van Celtic Connection, deze zijn hypoallergeen, hebben een hoog vleesaandeel, geen granen of andere goedkope vulmiddelen, gebruiken kruiden voor een optimaal immuunsysteem en optimale darmflora, en zijn in verschillende dierstoorten te krijgen, zodat je ze ook kan geven als je hond voor bepaalde diersoorten allergisch is. Ik voer ze sinds kort in combinatie met rauw vlees van Darf en ben er erg over te spreken! De ontwikkelaar van de brokken (holistisch osteopaat) is ook erg goed op de hoogte van voedingsbehoeften van de hond en heeft zich erg goed ingelezen. Ze is de brokken juist gaan ontwikkelen omdat ze weet dat veel klachten die de honden hebben die in haar praktijk komen (bv. in het gestel, de darmen of allergieen) heel goed op te lossen zijn dmv goede voeding.
fabienne s
Zeer actief
Mijn ras(sen): flatcoated retriever

Ongelezen bericht door fabienne s »

Nooit meer gereageerd hier maar Lola is allergisch gebleken voor rund. Ook niet alles van rund want kauwstaaf gaat wel. In elk geval staat ze sinds ze hier is op de dog lovers gold vis/zoete aardappel. En buiten dat ze dat echt veel lekkerder vindt dam die RC brokken gaat het ook nog is super goed. Het was een gok maar ze gaat lekker op dit voer. Vacht ziet er ook beter uit en van de allergie is niks te merken. Dat ze kwam had ze iets last van haar oor en een klein plekje tussen haar tenen(dat zijn de plekjes waar de allergie zich uit bij haar)maar alles is schoon en heel. Voorlopig houden we het zo.
Afbeelding

jemble 5 maanden
fabienne s
Zeer actief
Mijn ras(sen): flatcoated retriever

Ongelezen bericht door fabienne s »

Ja die heb ik. Zou alleen even moeten kijken hoe ik foto plaats vanaf telefoon naar het forum. Weer even in verdiepen
Afbeelding

jemble 5 maanden
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”