Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Dobermann bijt 8 jarig kind
Moderator: moderatorteam
-
- Zeer actief
Re: Dobermann bijt 8 jarig kind
Met Izzie kan het gewoon niet omdat ze zou kunnen bijten als iemand haar aanhaalt. Ze gaat dus nooit mee als de kans bestaat dat ik haar onbeheerd achter moet laten, wel zo overzichtelijk.
Met Luna kon het en die is wel een doodenkele keer buiten de winkel gebleven.
Met Luna kon het en die is wel een doodenkele keer buiten de winkel gebleven.
- Gollum
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense schone
- Aantal honden: 1
Ik laat mijn honden alleen even buiten wachten als ik ze kan zien en zij mij. De bakker bijvoorbeeld heeft een glazen pui waar ze netjes blijven wachten. Ik bind de honden nooit vast, ze blijven netjes bij hun riem zitten. Als er wat is kunnen ze zo naar me toelopen.
Izzy: "Die stoeptegel keek me gek aan, dus denk, kom toch maar even naar je toe."Gollum schreef:Ik laat mijn honden alleen even buiten wachten als ik ze kan zien en zij mij. De bakker bijvoorbeeld heeft een glazen pui waar ze netjes blijven wachten. Ik bind de honden nooit vast, ze blijven netjes bij hun riem zitten. Als er wat is kunnen ze zo naar me toelopen.
Dat zou hier dus niet werken

- Tineke
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Ik zou het tegenwoordig niet meer doen , sowieso zou ik het met de Fila's nooit in mijn hoofd halen.
Maar tegenwoordig hoeven ze maar een snap uit te delen en ze zitten in een opslag.
Ik vind het trouwens zwaar onverantwoord om een hond waarvan je weet dat die onder bepaalde omstandigheden bijt onbeheerd achter te laten.
Jij hebt die omstandigheden namelijk niet onder controle als je binnen loopt te winkelen.
Wij nemen ze wel mee in de auto als we boodschappen doen , tenzij het te warm is en er geen parkeergarage aanwezig is.
Maar tegenwoordig hoeven ze maar een snap uit te delen en ze zitten in een opslag.
Ik vind het trouwens zwaar onverantwoord om een hond waarvan je weet dat die onder bepaalde omstandigheden bijt onbeheerd achter te laten.
Jij hebt die omstandigheden namelijk niet onder controle als je binnen loopt te winkelen.
Wij nemen ze wel mee in de auto als we boodschappen doen , tenzij het te warm is en er geen parkeergarage aanwezig is.

De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.
https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
- dagmar88
- Zeer actief
Nanna schreef: Daar snap ik dus niks van. Alle verantwoording bij een ander leggen "mot je dr maar fanaf blijvuh". Halló. Jóuw kuthond dus je zorgt maar dat ie niemand kán bijten.

En aan de andere kant zet je geen drie bijtjoekels van 40 kilo per stuk vast aan het fietsenrek bij de lidl, zodat mensen niet meer bij hun fiets kunnen en ze in elkaar vliegen wanneer er een hond passeert.
Gezond verstand is ver te zoeken.
- mijke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): krakershondje
Misschien ligt het aan ons winkelcentrum maar ik zie hier dus echt nooit dat mensen aangebonden hondjes aanhalen.Nanna schreef:Ik ben het met je eens hoor. Maar als ik zo eens in het winkelcentrum kijk naar de vastgebonden honden dan gebeurt daar van alles mee behalve afblijven.dagmar88 schreef:Nanna schreef: Daar snap ik dus niks van. Alle verantwoording bij een ander leggen "mot je dr maar fanaf blijvuh". Halló. Jóuw kuthond dus je zorgt maar dat ie niemand kán bijten.Je moet er ook afblijven.
Iedereen waant zich Siezar Milaan of denkt in Disneyland te leven. Dan kun je met het grootste gelijk van de wereld zeggen dat ze er vanaf moeten blijven maar dat gaat nou eenmaal niet gebeuren. Wat nu jonge vriend. Verzin een list.
- mijke
- Zeer actief
Haha, das het verschil tussen de brabantse gezelligheid en de groningse stugheid zekerNanna schreef:Dan zal het aan het Brabantse drinkwater liggen maar hier gebeurt het aan de lopende band.mijke schreef:Misschien ligt het aan ons winkelcentrum maar ik zie hier dus echt nooit dat mensen aangebonden hondjes aanhalen.

- Tineke
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Hier bij de buurtsuper staan regelmatig honden te wachten op hun baasje.
En die worden weleens geaaid door mensen, niet in de laatste plaats door mijzelf want als dat leuke Foxje er staat aai ik hem ook altijd even. Is zo'n schattig pupje en bijt niet
En daar gaan mensen denk ik wel vanuit als ze een hond onbeheerd zien staan.
Zou het anders zijn zou ik er zelf verder geen werk van maken maar het aan mijn eigen stommiteit wijten.
En die worden weleens geaaid door mensen, niet in de laatste plaats door mijzelf want als dat leuke Foxje er staat aai ik hem ook altijd even. Is zo'n schattig pupje en bijt niet

En daar gaan mensen denk ik wel vanuit als ze een hond onbeheerd zien staan.
Zou het anders zijn zou ik er zelf verder geen werk van maken maar het aan mijn eigen stommiteit wijten.

De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.
https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
- dagmar88
- Zeer actief
Zal best plaatsafhankelijk zijn ja. In maastricht kon ik op den duur (is al 12 jaar geleden) mijn hond niet meer even voor de winkel parkeren, dan stonden er geheid klierende jochies omheen.mijke schreef:Misschien ligt het aan ons winkelcentrum maar ik zie hier dus echt nooit dat mensen aangebonden hondjes aanhalen.
Hier hebben ze ook bekijks, binnen een paar minuten. Meestal goedbedoeld, ouders die hun peuter met graaihandjes er op afsturen "ga maar hondje aaien"

Zelfs volwassen kerels die "stoer" staan te blaffen en stampen naar een vastgebonden hond.
- mijke
- Zeer actief
dagmar88 schreef:Zal best plaatsafhankelijk zijn ja. In maastricht kon ik op den duur (is al 12 jaar geleden) mijn hond niet meer even voor de winkel parkeren, dan stonden er geheid klierende jochies omheen.mijke schreef:Misschien ligt het aan ons winkelcentrum maar ik zie hier dus echt nooit dat mensen aangebonden hondjes aanhalen.
Hier hebben ze ook bekijks, binnen een paar minuten. Meestal goedbedoeld, ouders die hun peuter met graaihandjes er op afsturen "ga maar hondje aaien"![]()
Zelfs volwassen kerels die "stoer" staan te blaffen en stampen naar een vastgebonden hond.

Ik geloof er weinig van. Ze worden natuurlijk ook niet aan de lopende band geaaid maar er hoeft er maar 1 te zijn die tóch even z'n hand uitsteekt, is in een fractie van een seconde gebeurd, Groningen of niet. Een groepje jongeren dat even onderling stoer doet, een klein kind dat niet beter weet...Dan ga je met je klapkaak (of willekeurig welk ras), als er iets gebeurt. Weer een krantenartikel.
- mijke
- Zeer actief
Als iemand Oor wil aaien als ze bij de winkel zit gebeurt er precies niks. Zo iemand wordt straal genegeerd.
- dagmar88
- Zeer actief
Tja. dat kon met mijn eerste hond ook. Anders neem ik ook aan dat je er al niet aan begint hem/haar daar neer te zetten.mijke schreef:Als iemand Oor wil aaien als ze bij de winkel zit gebeurt er precies niks. Zo iemand wordt straal genegeerd.
Er stenen of rotjes naar gooien of er dreigend voor gaan staan en slaande bewegingen maken met een opgerolde krant dan weer niet