Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Dezelfde naam

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Tenmashi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder
Aantal honden: 0

Re: Dezelfde naam

Ongelezen bericht door Tenmashi »

Dat deed ik toen ik 4 was en ik een nieuwe kat kreeg. :19:
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Mijn vader deed dat ook, ze heette allemaal Roxy, ..... nadat hij die naam had geadopteerd, en dat heeft 5 honden geduurd, ik zou er zelf niet aan moeten denken
Johnny Jones
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Johnny Jones »

Zo achter elkaar zou ik het ook niet willen doen. Maar misschien komt er net als bij Nanna ooit nog wel een Tibby. En ik wil graag een kat de naam van de kat uit mijn jeugd willen geven, Pepijn. Maar dat komt er steeds bij de rest van de familie niet door. :boos:
ellen en de birmanen
Zeer actief
Mijn ras(sen): 4 tollers
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door ellen en de birmanen »

ooit een cursist gehad en die mans zelf 80 jaar. hij begon aan een nieuwe viszla een teef dit keer en ook deze kreeg de naam esquire. zij was esquire de 8e.

ellen
Afbeelding
fes/lou
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door fes/lou »

Mijn huidige pup heet op papierNora Festa, naar mijn oude labrador die Nora Festa Diana heette. De lab heette Festa, het mormel heet Nora
"All animals are equal, but some are more equal than others." George Orwell
jacq1970
Zeer actief
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

Zelf zou ik dat niet doen maar mijn oma bv heeft al haar honden Maja genoemd, allemaal poedels alleen de laatste was een chi... Maja 1 t/m 25 ofzo :LOL:
Afbeelding
GoldenGizmo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden retriever

Ongelezen bericht door GoldenGizmo »

Wel goedkoop als je allerlei dingen voor je hond hebt met de naam erop :Q:

Maar nee, ik denk niet dat ik een toekomstige hond ook Gizmo zou noemen. Vroeger heb ik wel een paar kanaries gehad die allemaal Pietje heetten (buiten mijn wil om, ik wilde de eerste aanvankelijk Arie noemen, vond de rest van de familie niet goed, ook al was het mijn vogel).
** Angela ** schreef:De oom van mn vriend heeft altijd Mechelse herders gehad en nu heeft hij weer een Romy
Gelukkig is deze leuker en betrouwbaarder dan haar voorgangster

En een van onze pupkopers heeft nu een 3e Perro

Ik zou t zelf nooit doen , er zijn zoveel leuke namen en ze hebben ieder hun identiteit waar niet elke naam bij past
En daarbij je noemt elk kind wat je krijgt toch ook geen Truus of Kees bijv
Alhoewel mijn opa en oma niet zo heel creatief waren met namen en hun 2 zonen dus dezelfde naam als de zonen van mijn oma dr zus hebben gegeven
Om t nog ff verwarrender te maken

Wat ik wel doe is elke pup die hier geboren is als 2e naam de stamboomnaam of roepnaam van mama of papa geven

Van t laatste nest was er iemand die dus Cansu Wolf heeft
En ze vroeg of ik het goed vond als ze Wolf als roepnaam zou pakken
Ze is nl zo weg van zn moeder Wolfje , Nja dat vond ik toch wel een eer
Dat was vroeger anders vrij normaal. Als je een kind had dat overleed, werd die naam gewoon weer aan een nieuwe baby gegeven. Zo ligt er in de geboorteplaats van de schilder Vincent van Gogh, een kindergrafje, met daarop de naam Vincent van Gogh. Zijn 'oudere' broer, die was overleden voor hij werd geboren. En als je naar stambomen gaat kijken, zul je zien dat in vroegere generaties bepaalde namen steeds terugkwamen.
mijke
Zeer actief
Mijn ras(sen): krakershondje

Ongelezen bericht door mijke »

GoldenGizmo schreef: Dat was vroeger anders vrij normaal. Als je een kind had dat overleed, werd die naam gewoon weer aan een nieuwe baby gegeven. Zo ligt er in de geboorteplaats van de schilder Vincent van Gogh, een kindergrafje, met daarop de naam Vincent van Gogh. Zijn 'oudere' broer, die was overleden voor hij werd geboren. En als je naar stambomen gaat kijken, zul je zien dat in vroegere generaties bepaalde namen steeds terugkwamen.
In die tijd was het produceren en overlijden van kinderen dan ook een soortvan lopendebandwerk :P
janeway
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door janeway »

mijke schreef:
GoldenGizmo schreef: Dat was vroeger anders vrij normaal. Als je een kind had dat overleed, werd die naam gewoon weer aan een nieuwe baby gegeven. Zo ligt er in de geboorteplaats van de schilder Vincent van Gogh, een kindergrafje, met daarop de naam Vincent van Gogh. Zijn 'oudere' broer, die was overleden voor hij werd geboren. En als je naar stambomen gaat kijken, zul je zien dat in vroegere generaties bepaalde namen steeds terugkwamen.
In die tijd was het produceren en overlijden van kinderen dan ook een soortvan lopendebandwerk :P
Mijn moeder (uit 1939) heeft de naam van haar overleden zusje. Er is ook een overleden broertje.. Ja daarna nog een broertje met die naam. Ze heeft nog 7 broers boven zich en ik bedenk dan zouden die dat niet gek hebben gevonden dat er een nieuwe Jantje was of Marietje. Oja zusje en broertje zijn beiden ouder dan 2 jaar geworden.

Honden met doorgegeven namen ken ik ook. Net als konijnen (Rabit)
[/list]Koda heeft ook een facebookpagina

Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

janeway schreef: Mijn moeder (uit 1939) heeft de naam van haar overleden zusje. Er is ook een overleden broertje.. Ja daarna nog een broertje met die naam. Ze heeft nog 7 broers boven zich en ik bedenk dan zouden die dat niet gek hebben gevonden dat er een nieuwe Jantje was of Marietje. Oja zusje en broertje zijn beiden ouder dan 2 jaar geworden.
Het was niet eens gek dat er meerdere levende jantjes en marietjes in één gezin waren.
Sandra&co

Ongelezen bericht door Sandra&co »

Het waren toch vaak familienamen. Een oom die zo heette, of een tante. Of vaders/moeders zelf. God verbiedde dat het kind dat je naar een oom vernoemde overleed en je geen plaatsvervangende naamdrager regelde :pffff:
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

Kimmie schreef:ik ken mensen die maakte met de letters van de naam van hun eerste hond steeds een nieuwe naam....ook een idee :D
nou dan met ik met Pom snel klaar :D

Ik zou niet snel een naam hergebruiken. Misschien als het echt zou passen, stel ik kom over 20 jaar Pom II tegen, dan vind ik met die naam niets mis. Maar dan past het ook weer bij de hond.
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

Nee, dat zou ik echt niet kunnen. Maar m'n opa deed het ook. Die heeft in z'n leven minstens 4 Trixie's gehad :LOL: De eerste 3 heb ik niet meegemaakt. Daar tussen hadden z'n honden allerlei andere namen, en toen kwam er weer een pup. Waarop m'n ouders zeiden: ah, en ze heet Trixie?
Stomverbaasd was ik, dat ze dat zomaar konden raden :LOL:

Overigen is Segno wel vernoemd naar Coda, maar zo vergezocht dat mensen dat echt niet zo raden als ik het ze niet uitleg :mrgreen:
dagmar88
Zeer actief

sbientje schreef:
Kimmie schreef:ik ken mensen die maakte met de letters van de naam van hun eerste hond steeds een nieuwe naam....ook een idee :D
Maar Mop is wel leuk :mrgreen:

Bij Saar is het op den duur ook geen aanrader meer.
Maeve
Zeer actief
Contacteer:

dagmar88 schreef:
sbientje schreef:

Omp! :cheer:
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

Maeve schreef:
dagmar88 schreef:
sbientje schreef:

Omp! :cheer:
Mpo! Klinkt een beetje afrikaans :D
Maeve
Zeer actief
Contacteer:

Kells schreef:
Maeve schreef:Nee, dat zou ik echt niet kunnen. Maar m'n opa deed het ook. Die heeft in z'n leven minstens 4 Trixie's gehad :LOL: De eerste 3 heb ik niet meegemaakt. Daar tussen hadden z'n honden allerlei andere namen, en toen kwam er weer een pup. Waarop m'n ouders zeiden: ah, en ze heet Trixie?
Stomverbaasd was ik, dat ze dat zomaar konden raden :LOL:

Overigen is Segno wel vernoemd naar Coda, maar zo vergezocht dat mensen dat echt niet zo raden als ik het ze niet uitleg :mrgreen:
Dat verhaal had ik gelezen, maar Google is ook behulpzaam. Er zijn zat mensen die zich afvragen hoe je mijn kennelnaam uitspreekt en wat het betekend. Google Ceanannas en je weet het.
In mijn hoofd is het zee-ananas, zoals die in Spongebob :engel: Maar dat zal wel niet zo zijn :mrgreen:
Tineke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Tineke »

Zelf zou ik het niet doen maar ik ken wel mensen die het wel deden. Een teckel Herman en de volgende heette ook zo dat was echter een teefje :mrgreen: En mensen met doggen , die hadden steeds dezelfde kleur, grijs, en dezelfde naam. Ze worden niet oud dus ze hebben er wel een stuk of vijf gehad met dezelfde naam. Micron is overigens vernoemd naar een muis die ik in mijn jeugd had. Niet als eerbetoon maar omdat ik het een leuke naam vond.
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
Chihuahua-paws
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

Ik ken mensen die hun hondje Stippie hadden genoemd omdat hun kindje dat meteen riep omdat hij een vlek om zijn oog had. En dat vonden ze daardoor leuk. Stippie ging dood wegens een afwijking geloof ik. Maargoed er kwam een nieuw pupje maar dan helemaal wit met een grijze vlek op de heup en je raad het al. Jongetje zegt kijk mamma ook een stippie. Hun hebben die hond dus weer Stippie genoemd. En ik geloof niet dat Stippie 2 ermee zit hoor.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
dagmar88
Zeer actief

metav schreef:Haha zal ik het nog sterker vertellen ik heet meta en mijn oudste zus heet ook meta
:mrgreen: Maar keek je dan samen pittige tijden?
ruudstofferboa
Zeer actief
Mijn ras(sen): labrador, teckel

Ongelezen bericht door ruudstofferboa »

Ik zou het zelf nooit doen, vindt het veel te leuk een nieuwe naam te verzinnen, en daarnaast wil ik niet steeds aan de geliefde overleden voorganger hoeven denken nee , niet mijn ding.
Wat een ander doet moet ie zelf weten, dat is ieder zijn keus......
Tineke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Tineke »

toots schreef:Ik ken mensen die hun hondje Stippie hadden genoemd omdat hun kindje dat meteen riep omdat hij een vlek om zijn oog had. En dat vonden ze daardoor leuk. Stippie ging dood wegens een afwijking geloof ik. Maargoed er kwam een nieuw pupje maar dan helemaal wit met een grijze vlek op de heup en je raad het al. Jongetje zegt kijk mamma ook een stippie. Hun hebben die hond dus weer Stippie genoemd. En ik geloof niet dat Stippie 2 ermee zit hoor.
Dat denk ik ook niet dat hond nummer zoveel met dezelfde naam er wat van heeft, nog denk ik dat het uit desinteresse komt.
Het zegt enkel wat over de weinig originaliteit van de naamgever meer niet.
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Moet er niet aan denken... wel alles met een x overigens qua herders... dat dan wel weer
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
mercedes2803
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull

Ongelezen bericht door mercedes2803 »

Nee...
De namen van mijn honden lenen zich er ook niet echt voor...

Dan zou ik een volgende hond weer Rimpel gaan noemen ? Ik begin never nooit meer aan een Sharpei,
En de kans dat ik 1 of andere tweedehands of derdehands kruising hoepert uit een asiel tref die ik toevalligerwijs OOK Rimpel zou willen noemen is natuurlijk klein.En het was een naam die bij die stinkerd hoorde. Ik krijg nooit weer een hond als Rimpel, dus dat zou voor mij inderdaad niet passen bij een andere hond.

Hetzelfde geldt voor Muis.
Muis heette van origine Zitah en die is na een paar weken omgedoopt tot Muis omdat het een echte muis was in haar doen en laten en voorkomen.
Ik kan me voorstellen dat er meer muisachtige honden zijn en dat ik ook wel tegen zoiets aan zou lopen, maar dan nog ga ik zo;n hondjeg een Muis noemen.
Nope...er was er maar 1 zoals Muis en dat houden we zo.

Ik heb er wel sterk over gedacht om een volgende hond gewoon "HOND" te noemen...
Of "HIER" ....
We gaan het zien als er weer wat komt
mercedes2803
Zeer actief

Mijn Oom deed het overigens wel.
Die had Kasjorro (of iets van dien strekking) nummer 1 en 2 in een pot in de huiskamer staan, en daar liep Kasjorro nummer drie dus gezellig tussendoor.
mercedes2803
Zeer actief

Mijn ouders hebben het ook eens gedaan geloof ik!

Die hebben kort een herplaats teckel langhaar gehad, die heette al Sobath.
Een goede 8 jaar later kwam er een Golden Retriever pupje die ook Sobath genoemd werd.
Betekend '' goede vriend' in het Maleis, en dat vond mijn moeder mooi.
Charlotte*
Zeer actief

Ongelezen bericht door Charlotte* »

Wat ik me dan afvraag, gaan die mensen die hun honden dezelfde naam geven ook elk jaar naar dezelfde stek op vakantie?
Groetjes van Charlotte
Afbeelding
Sandra&co

Ongelezen bericht door Sandra&co »

Charlotte* schreef:Wat ik me dan afvraag, gaan die mensen die hun honden dezelfde naam geven ook elk jaar naar dezelfde stek op vakantie?
M'n oom wel. Die doet alles nog zoals hij het de afgelopen 40-45 jaar heeft gedaan :)
80564M

Ongelezen bericht door 80564M »

sbientje schreef:
Haha, en ik nog sneller met Sis :mrgreen:
thom
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
Contacteer:

Ongelezen bericht door thom »

Mensen moeten dat natuurlijk helemaal zelf weten, de hond zal er geen last van hebben.
Maar hier heeft elke hond een eigen (soms nieuwe) naam. Onze 2e hond noemden ze in het asiel Buddy vanwege zijn bijzondere verhaal, dat hebben dan ook zo gelaten. Verder kreeg en krijgt elke hond een door ons zorgvuldig gekozen naam.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”