Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hond mee in de auto Test ANWB
Moderator: moderatorteam
- Saschesfloor
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Cairn Terrier
- Aantal honden: 2
Re: Hond mee in de auto Test ANWB
In de Pet Tube. Een soort ronde bench die op de achterbank ligt. Veilig en ze zijn er zo in en uit. En op die manier blijft mijn auto een beetje schoon.
The best and most beautiful things in the world cannot be seen, nor touched, but are felt in the hart.
- Shiloh86
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Hollandse Herder
- Aantal honden: 1
De persoon in de auto rechts vond vast ook dat ze als een droom reed...Nanna schreef:Los. Ik wil er niet aan denken dat ik eerste vier honden in en uit tuigage moet hijsen als ik een stukkie ga rijden.
En ik rijd als een dróóm dus ongelukken voorzie ik niet snel
https://www.brandweerfotografentilburg. ... schertweg/
Er zitten nu eenmaal idioten op de weg.

- Machie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
- Aantal honden: 5
- blacky
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Coton de Tuléar en Havanezer.
- Aantal honden: 3
Spikey en Laika in de autobench achterin en Lucky met een tuigje op de achter bank vast met zo'n riem die in de autogordel past.
Soms alle drie met gordel en tuig op de achterbank.
Soms alle drie met gordel en tuig op de achterbank.
-
Persistence
- Zeer actief
Zo'n metalen bench in een grote maat past helaas op 1 cm na nét niet in m'n auto.
Nu een stoffen bench die wel de hele kofferbak in beslag neemt. Anders gaat hij steeds staan en dat leidt mij af. Nu een rustige plek en kan niet over de achterbank heen.
Nu een stoffen bench die wel de hele kofferbak in beslag neemt. Anders gaat hij steeds staan en dat leidt mij af. Nu een rustige plek en kan niet over de achterbank heen.
- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Contacteer:
Hier ook los op de achterbank. Wel zo'n hondenkleed, wat dus ook het gat tussen de 2 voorstoelen dichtmaakt.
Toen hij pupje was, had ik 'm op de voorstoel met een kort veiligheidslijntje van tuigje naar het gordel slot.
Ik doe overigens juist wel altijd de riem af, omdat ik bang ben dat hij ergens aan blijft hangen (ja ja, bijna altijd, behalve die ene
keer
)
Toen hij pupje was, had ik 'm op de voorstoel met een kort veiligheidslijntje van tuigje naar het gordel slot.
Ik doe overigens juist wel altijd de riem af, omdat ik bang ben dat hij ergens aan blijft hangen (ja ja, bijna altijd, behalve die ene
keer
- veertje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje
Ik heb een kennel in m'n Ka gepropt voor Tess. Finn zit op de bijrijdersstoel, los. Al heeft hij tegenwoordig bedacht dat autorijden het ideale moment voor 1-op-1 aandacht is, dus zit/ligt hij het liefst op schoot 
- Domor
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Peruvian Doodle
Noa ligt los in de voetenruimte van de bijrijdersstoel. Wanneer ik een wat definitievere auto heb, wil ik daar een vastmaakpunt maken, maar grote kans dat deze auto er in juli, met de apk, uit gaat. Naast alle andere kwalen lijkt nu ook de gaspomp het te gaan begeven. Nog niet definitef, maar de pomp vervangen is een kostbaar geintje (1000-1500€ minimaal) en het is niet bepaald het enige. Ik denk dat hij net de 450.000km niet meer gaat halen op de teller, gewoon versleten dus.
Ninthe ligt of op de achterbank met een karabijnhaak aan de gordel, of op de voorstoel (met een karabijnhaak aan de gordel). Eigenlijk heb ik haar het liefst aan haar ruffwear webmaster harness, dan klik ik hem aan het handvat, maar bij het H-tuig dat ik nu veel gebruik klik ik hem om de rugband heen. De ringen vertrouw ik eigenlijk nooit voor dit soort dingen, maar ik denk dat het H-tuig gewoon aan de voorkant afscheurt als we echt een ernstig ongeluk krijgen, dus helemaal helpen doet het niet. De karabijnhaak krijgt ze zeker weten niet kapot. Uit mijn hoofd gezegd heeft hij een swl van 245kg, die zijn namelijk lekker groot.
Ninthe ligt of op de achterbank met een karabijnhaak aan de gordel, of op de voorstoel (met een karabijnhaak aan de gordel). Eigenlijk heb ik haar het liefst aan haar ruffwear webmaster harness, dan klik ik hem aan het handvat, maar bij het H-tuig dat ik nu veel gebruik klik ik hem om de rugband heen. De ringen vertrouw ik eigenlijk nooit voor dit soort dingen, maar ik denk dat het H-tuig gewoon aan de voorkant afscheurt als we echt een ernstig ongeluk krijgen, dus helemaal helpen doet het niet. De karabijnhaak krijgt ze zeker weten niet kapot. Uit mijn hoofd gezegd heeft hij een swl van 245kg, die zijn namelijk lekker groot.
- Inge
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder
- Contacteer:
Hier in kennels in de auto
Groetjes Inge

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
Toen ik een lease auto had heb in een Schmidt autokooi besteld, op maat en licht genoeg om makkelijk en snel er uit te halen.Lothian schreef:Jarenlang met veiligheidstuigjes op de achterbank en nu (nieuwe auto) Lucca los in de kofferbak met een hondenrek en Dalí in een stofbench op de achterbank. Maar ik krijg nu een leaseauto van mijn werk en krijg, tot mijn gekozen auto geleverd wordt, een willekeurige auto van de dealer dus dikke kans dat ik weer terugga naar tijdelijke tuigjes op de achterbank.
Ik denk dat vaste gemonteerde kennels niet echt de bedoeling zullen zijn in die leaseauto.
- crutz
- Zeer actief
- Contacteer:
Hoe klein is te klein? Heb ze zelfs in een Suzuki alto in een varikennel meegenomen.Shiloh86 schreef:Mijn auto is te klein voor een hondenkennel helaas. Wel zit Duke in de kofferbak, dat is al zon winst ten opzichte van mijn oude auto. Daarbij had ik hem op de achterbank en dat vond ik toch geen fijn idee. Ik ben nog aan het onderzoeken of ik een rek voor elkaar kan krijgen, maar heb nog niks gevonden wat echt geschikt is. Wel staan de hoofdsteunen van de achterbank wat omhoog, waardoor de opening waar Duke tussendoor zou kunnen eigenlijk zo klein is, dat ik het me haast niet voor kan stellen dat hij er tussendoor zou komen. Sowieso komt hij staand niet met zijn schouders boven de achterbank uit. En is de hoogte tussen achterbank en dak best wel smal.
Hopelijk over een paar jaar voldoende budget om een auto met grotere kofferbak te bestellen zodat een kennel of rek wel mogelijk is.
- crutz
- Zeer actief
- Contacteer:
Hier sinds de ik bestelbusjes heb de honden in vaste autokooien mee. Daarvoor in Varikennels of dus in m’n leaseauto in een schmidt kooi op maat.
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Contacteer:
Idd. Vewl clubgenoten hebben een lease auto en hebben daar aluminium autokennels in staan. Makkelijk in en uit te halen.crutz schreef:Toen ik een lease auto had heb in een Schmidt autokooi besteld, op maat en licht genoeg om makkelijk en snel er uit te halen.Lothian schreef:Jarenlang met veiligheidstuigjes op de achterbank en nu (nieuwe auto) Lucca los in de kofferbak met een hondenrek en Dalí in een stofbench op de achterbank. Maar ik krijg nu een leaseauto van mijn werk en krijg, tot mijn gekozen auto geleverd wordt, een willekeurige auto van de dealer dus dikke kans dat ik weer terugga naar tijdelijke tuigjes op de achterbank.
Ik denk dat vaste gemonteerde kennels niet echt de bedoeling zullen zijn in die leaseauto.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
- Lothian
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeen Dalí, Bulgaar Lucca, lurcher Taro
Zal er eens naar kijkenmalinois schreef:Idd. Vewl clubgenoten hebben een lease auto en hebben daar aluminium autokennels in staan. Makkelijk in en uit te halen.crutz schreef:Toen ik een lease auto had heb in een Schmidt autokooi besteld, op maat en licht genoeg om makkelijk en snel er uit te halen.Lothian schreef:Jarenlang met veiligheidstuigjes op de achterbank en nu (nieuwe auto) Lucca los in de kofferbak met een hondenrek en Dalí in een stofbench op de achterbank. Maar ik krijg nu een leaseauto van mijn werk en krijg, tot mijn gekozen auto geleverd wordt, een willekeurige auto van de dealer dus dikke kans dat ik weer terugga naar tijdelijke tuigjes op de achterbank.

- dre
- Zeer actief
Toen ik nog een station had in de kofferbak achter een rek.
Nu met de caddy in (ieder een eigen) kennels.
Mochten ze onverhoopt in de andere auto moeten zullen ze in de kofferbak zonder rek gaan (maar de bedoeling was dat daar geen honden meer in gingen
)
Nu met de caddy in (ieder een eigen) kennels.
Mochten ze onverhoopt in de andere auto moeten zullen ze in de kofferbak zonder rek gaan (maar de bedoeling was dat daar geen honden meer in gingen

- Branka
- moderator
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
Finn lag los in de achterbak. Rek was niet nodig omdat hij zodra hij in de auto was ging liggen. Lag zo rustig dat wel eens gecheckt hebben of we hem niet vergeten waren.
Bij Tagor en Jari was een rek tussen achterbak en bank nodig omdat Jari graag zo dicht mogelijk bij je wilde zijn in de auto en over de bank probeerde te klimmen.
Bij Tagor en Jari was een rek tussen achterbak en bank nodig omdat Jari graag zo dicht mogelijk bij je wilde zijn in de auto en over de bank probeerde te klimmen.
- Shiloh86
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Hollandse Herder
Dusdanig klein dat Duke net aan comfortabel kan liggen en staan en enigsinds comfortabel kan omdraaien. Die kofferbak is niet veel groter dan een geschikte auto kennel voor hem zou zijn denk ik. Wat dat betreft voegt het verder denk ik ook niet zo gek veel toe, behalve dan dat de auto zelf mogelijk wat schoner blijft, en dat echt uitgesloten is dat hij door het gat tussen de achterbank en het dak door zou kunnen komen, maar ik acht die kans nu eigenlijk al écht heel erg klein. Op eigen kracht lukt het hem in ieder geval niet.crutz schreef:Hoe klein is te klein? Heb ze zelfs in een Suzuki alto in een varikennel meegenomen.Shiloh86 schreef:Mijn auto is te klein voor een hondenkennel helaas. Wel zit Duke in de kofferbak, dat is al zon winst ten opzichte van mijn oude auto. Daarbij had ik hem op de achterbank en dat vond ik toch geen fijn idee. Ik ben nog aan het onderzoeken of ik een rek voor elkaar kan krijgen, maar heb nog niks gevonden wat echt geschikt is. Wel staan de hoofdsteunen van de achterbank wat omhoog, waardoor de opening waar Duke tussendoor zou kunnen eigenlijk zo klein is, dat ik het me haast niet voor kan stellen dat hij er tussendoor zou komen. Sowieso komt hij staand niet met zijn schouders boven de achterbank uit. En is de hoogte tussen achterbank en dak best wel smal.
Hopelijk over een paar jaar voldoende budget om een auto met grotere kofferbak te bestellen zodat een kennel of rek wel mogelijk is.

- Hippo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herder
In de auto van mijn werk zitten ze los achterin. Dat is een Renault Clio station, daar past geen normale dubbele kooi achterin anders had ik daar gelijk een kooi ingezet. In onze eigen auto (Ford Mondeo) zit een gegalvaniseerde dubbele kooi. Enige nadeel daarvan is bij een aanrijding van achteren waarbij de kooi wordt verwrongen, je ze er niet zomaar uit kan halen.
- crutz
- Zeer actief
- Contacteer:
Hond mee in de auto Test ANWB
Schmidt ook geen dubbele in hun assortiment? Die hebben veel voor de diverse types autoHippo schreef:In de auto van mijn werk zitten ze los achterin. Dat is een Renault Clio station, daar past geen normale dubbele kooi achterin anders had ik daar gelijk een kooi ingezet. In onze eigen auto (Ford Mondeo) zit een gegalvaniseerde dubbele kooi. Enige nadeel daarvan is bij een aanrijding van achteren waarbij de kooi wordt verwrongen, je ze er niet zomaar uit kan halen.
http://www.hundeboxen.de/downloads/pdf845.pdf
-
Rocco
- Zeer actief
Heb nog wel een hele mooie sterke onverwoestbare 2 vaks kennel te koop voor de liefhebber 70 hoog x 88 breed x 92 diep 
-
Gos
- Zeer actief
In mijn auto in een dubbele autokennel overgenomen van Defensie. In de auto van mijn man een nog wat diepere dubbele op maat gemaakte autokennel. Als we met meer dan 2 honden op vakantie gaan, dan past er achter die kennel nog een losse transportkennel. Los/tuigjes zou voor mij absoluut geen optie zijn, helemaal niet als we gaan sporten.
- twinkeltje
- moderator
- Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
De kleintje samen in een grote bench.
De husky van mijn dochter kan los in de achterbak
De husky van mijn dochter kan los in de achterbak
- Hippo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herder
Jawel maar bovenaan is de kofferbak maar 80cm breed en de deuropeningen achter gaan niet echt wijd open (korte deuren), dus je kunt er geen kooi in kwijt met normaal formaat. In elk geval niet voor een mechelreu. Dan vind ik 45cm toch wel minimale breedte.crutz schreef:Schmidt ook geen dubbele in hun assortiment? Die hebben veel voor de diverse types autoHippo schreef:In de auto van mijn werk zitten ze los achterin. Dat is een Renault Clio station, daar past geen normale dubbele kooi achterin anders had ik daar gelijk een kooi ingezet. In onze eigen auto (Ford Mondeo) zit een gegalvaniseerde dubbele kooi. Enige nadeel daarvan is bij een aanrijding van achteren waarbij de kooi wordt verwrongen, je ze er niet zomaar uit kan halen.
http://www.hundeboxen.de/downloads/pdf845.pdf
-
Gos
- Zeer actief
Wat ik nog steeds moeilijk vind om te begrijpen is waarom mensen een autokennel niet willen omdat ze bang zijn dat ze een hond er niet (meteen) uit kunnen krijgen bij een ongeluk, maar blijkbaar geen probleem hebben met het idee dat een hond door de auto geslingerd wordt en niet alleen zelf (fatale) schade oploopt maar ook andere inzittenden in de auto.
- mito
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dwergschnauzer, ESS
Hier zitten ze in een autokennel. Veilig en ze vinden het zelf ook fijn. Liggen altijd lekker te slapen.
- wolvster
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese StabijXFox Terrier, Airedale Terrier
- Contacteer:
Zo.
Het rek zit gemonteerd aan de hoofdsteunen van de achterbank en zit dus muurvast.
Als we erg veel bagage hebben gaat hij bij de bijrijders voeten voorin. Maar dat is verre van ideaal.
Het rek zit gemonteerd aan de hoofdsteunen van de achterbank en zit dus muurvast.
Als we erg veel bagage hebben gaat hij bij de bijrijders voeten voorin. Maar dat is verre van ideaal.

- Liesbeth
- Zeer actief
Het is een kort filmpje, maar toch maakt het wat duidelijk.Shiloh86 schreef:Wel jammer eigenlijk dat ze niet de beelden van de crash test erbij hebben. Ik denk dat dergelijke beelden veel effectiever honden eigenaren aan het denken zetten over hoe ze hun hond vervoeren dan het zoveelste tekstje dat heg een veiliger is dan het andere.
Als je verder gaat zoeken bij touring club Schweiz op youtube kom je meer interessante filmpjes tegen.
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.
Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
- Gittje
- Zeer actief
Wij rijden met een Honda Jazz die over zogn. "magic seats" beschikt. Bij ons zit de hond los op de vloer tussen de voor- & de achterzetels met de zitting van deze laatste naar boven gekipt over de volledige breedte van de wagen.
Voor foto's van de zittingen die naar boven geklapt zijn: zie
https://www.google.be/search?q=magic+se ... 66&bih=596
Uiteraard ligt ie op een een aantal dekens. Plaats genoeg zo en het geeft beide partijen voldoende veiligheid.
Voor foto's van de zittingen die naar boven geklapt zijn: zie
https://www.google.be/search?q=magic+se ... 66&bih=596
Uiteraard ligt ie op een een aantal dekens. Plaats genoeg zo en het geeft beide partijen voldoende veiligheid.
- Franck
- geregistreerd lid
- Mijn ras(sen): Amerikaanse Cocker Spaniel
- Contacteer:
Seppe, Amerikaanse cockerspaniel , gaat al jaren los op de achterbank mee in de auto. Laatst wel geschrokken toen ik hard moest remmen en wat kan er gebeuren als ik een ongeluk krijg. Ik zit nu te kijken naar de Clix Safe autogordel, https://www.direct-dierenarts.nl/halsba ... ordel.html
Ik gok dat hij maat M nodig heeft maar zeker weet ik het niet.
Zijn hier mensen met ervaring met Clix Safe ?
Ik gok dat hij maat M nodig heeft maar zeker weet ik het niet.
Zijn hier mensen met ervaring met Clix Safe ?