Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Honden zijn mijn kinderen

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

ceciel
Zeer actief

Re: Honden zijn mijn kinderen

Ongelezen bericht door ceciel »

Lanavandevledders schreef:ben ik even blij dat ik hier woon en niet daar, :kotz:
rare wereld leven we in.
Wij zijn ook, naar volle tevredenheid, verhuisd. Maar ik verbaas me nergens meer over, dus als hier zomers vissers, recreanten of andere buitenlui er dezelfde gewoontes op nahouden hoop ik vooral dat huidige hond meer van zijn beloningskoekjes houdt :tongue:
Esther12
Zeer actief
Mijn ras(sen): Lagotto Romagnolo
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Esther12 »

Ja, hele volzinnen! En echt, Bo snapt het prima!
Leonie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Markiesje, Toller
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Leonie. »

malinois schreef:
Lanavandevledders schreef:
Leonie. schreef:
Lanavandevledders schreef: sorry, maar mensenpoep, wat moet ik me daar bij voorstellen,
waar vindt je dat?
Nou, waar denk je dat daklozen poepen?
op een toilet, zoals iedereen, zijn er dan geen vrije openbare toilet ruimtes?
Niet in de middle of knowhere op industrieterreinen waar chauffeurs overblijven nee ;)
Nou, hier dus in het park.
Tiny
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Tiny »

Het is mijn hond en niet mijn kind, maar toch behandel ik haar als mijn kind.

Tijdens het wandelen lul ik hele verhalen en als we eens een hond tegenkomen die met ontblootte tanden in de riem hangt zeg ik rustig doodleuk "Hondje is vast lief maar wij lopen door omdat we haast hebben" om laten mezelf te corrigeren en te zeggen "zag je wat een kloothond, Kier?, gelukkig ben jij niet zo" :oeps:

En als ik echt heel boos ben roep ik "Akira Kortman!!! " En ja, dat maakt indruk :pffff:
In lieve herinnering
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky

voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010

Beau 08-11-2001 - 30-07-2011

&
Akira 16-08-2021
Miezemuis
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedels

Ongelezen bericht door Miezemuis »

Gelukkig ben ik niet de enige. Keetje rent nu ook steeds het ijs op ( op ondiep water) . Met en reuze vaart. En steeds zeg ik: pad nou op kleine drol dadelijk val je nog een dan doe je je pijn. Eem je bent veelste zwaar op de hele weg te dragen
Afbeelding
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan

Ongelezen bericht door twinkeltje »

Ik praat ook altijd tegen ze ik denk dat ze bijna niks verstaan
Afbeelding
nomo
Zeer actief

Ongelezen bericht door nomo »

Ik praat altijd in volzinnen tegen Morris, is dat niet normaal dan :engel:

Vanochtend mocht hij mee in de auto. Hij stond al huppelend rond de auto te springen, want leuk! Dus dan vertel ik hem dat hij mee mag, maar straks even op me moet wachten, dus dat hij eerst moet gaan plassen anders gaan we niet weg. En dan loopt hij braaf naar het eind van de straat, gaat plassen en komt met een rotvaart terug. We kunnen gaan hoor! Oh, en voor ik de kofferbak dichtdoe zeg ik altijd dat hij om zijn snuit moet denken. Dan doet hij keurig zijn kop wat naar achteren zodat ik veilig de klep dicht kan doen.

Tijdens het wandelen rolde zijn bal het ijs op en die wou hij graag terughalen. Helaas voor hem was het ijs niet sterk genoeg, dus dan vertel ik hem dat ook "nee Morris, laat de bal maar liggen, het ijs is veel te dun! Daar zak je doorheen hoor! *Morris kijkt me verwachtingsvol aan, kijkt weer naar bal* nee lieverd, laat maar liggen, je krijgt thuis een nieuwe bal oké?!"

Dit had ook allemaal gekund met alleen een 'plassen' en 'nee kom!' Maar dat vind ik toch een stuk minder leuk.

Als het serieus is dan wordt het Meneer Morris, dan is het menens en dat weet hij ook :pffff:

Andersom werkt het trouwens ook. Morris die vervelend om me heen aan het drentelen is, ondertussen is dreumesnichtje lekker aan het spelen. Ga! Nou! Zitten! Dreumesnichtje zet een paar grote ogen op, klimt op de bank en gaat keurig zitten :mann:
Suzanne
Zeer actief

Ongelezen bericht door Suzanne »

Tiny schreef: En als ik echt heel boos ben roep ik "Akira Kortman!!! " En ja, dat maakt indruk :pffff:
Dat doe ik ook, zowel bij huisdieren als kinderen. En het helpt echt. Beetje doseren, het moet wel exclusief blijven.
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Ik heb het niet over mezelf als "mama", maar ik praat wel tegen de honden.

Ik kan Ita in gesproken taal en wijzen met een vinger voor de richting, uitleggen waar ze naar toe moet om een apport te zoeken.
Tot groot vermaak van de keurmeesters waar ik mee te maken heb, want het werkt ook nog :tongue:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Marie-Josée
Erelid
Mijn ras(sen): Havanezer

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

Die korte commando's zijn ook niet alles. Moet je zien hoe vaak fietsers verbouwereerd afstappen als ik "WACHT " brul tegen Sancho.
In het begin had ik nog niet zo in de gaten waarom die mensen in 's hemelsnaam afstapten als mijn hond braaf bleef staan.
mosquito1980
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder

Ongelezen bericht door mosquito1980 »

Andersom werkt het trouwens ook. Morris die vervelend om me heen aan het drentelen is, ondertussen is dreumesnichtje lekker aan het spelen. Ga! Nou! Zitten! Dreumesnichtje zet een paar grote ogen op, klimt op de bank en gaat keurig zitten :mann:

Vorig jaar heb ik een "tijdje" bij 2 achterneefjes in huis gewoond (4 en 7), die lagen altijd in een deuk als ik "good boy" tegen ze zei en dan hun hoofd aaide :wink:
Caro
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tervuerense herder

Ongelezen bericht door Caro »

Ik denk dat ik heel erg ben. Mijn hond heet Shep maar ik noem haar regelmatig Sheppekind. Dat doe ik trouwens niet buiten. Maar ik leef alleen met mijn hond. Zij heeft mij door een hele zware periode in mijn leven gesleept waarin ik alles kwijt ben geraakt maar Shep was er altijd. Ik was bijna dakloos met haar omdat ik alle woonruimte weigerde waar een hond niet mee mocht komen. Ja zij is belangrijker dan een huis. En over het volgende zal ik vast heel veel commentaar krijgen maar Shep is voor mij het belangrijkste in mijn leven, belangrijker dan de mensen om mij heen. Ik ben zo vaak verraden door mensen waarvan ik dacht dat ze van mij hielden maar door Shep nog nooit.
Maar even wat minder serieus, ik heb daarnet buiten ook wel weer wat vreemde blikken van mensen gekregen. Shep vindt het super als ik sneeuwballen gooi maar snapt niet waar die bal dan is gebleven. Sta ik te roepen; waar is het balletje nou, wat raar, oh het was een sneeuwbal Shep. Terwijl Shep dan nog verwoed in de sneeuw staat te graven op zoek naar een sneeuwbal die allang uit elkaar is gevallen.
En ze is best slim, wanneer ze uit haar mand wil komen terwijl ik net de vloer heb gedweild, hoef ik alleen maar gedweild te roepen en mevrouw blijft braaf in haar mand.
Afbeelding
Jackira
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Jackira »

Marie-Josée schreef:Die korte commando's zijn ook niet alles. Moet je zien hoe vaak fietsers verbouwereerd afstappen als ik "WACHT " brul tegen Sancho.
In het begin had ik nog niet zo in de gaten waarom die mensen in 's hemelsnaam afstapten als mijn hond braaf bleef staan.
:LOL: :LOL: :LOL:

Dat heb ik vaak als ik ""DOORLOPEN" brul tegen Shira als we een andere hond tegenkomen en de communicatie gaat niet helemaal lekker. Dan zie je mensen ook helemaal verbouwereerd doorlopen. :LOL:
Pemba
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër

Ongelezen bericht door Pemba »

Ik zou het heel apart vinden als iemand niet tegen zijn hond praat.
Afbeelding
Hakkene
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hakkene »

Antonetta schreef:Ik maakte nog wel eens de fout dat ik tegen mijn kleindochter waar ik regelmatig oppaste zei, kom maar bij het baasje en tegen de honden kom bij oma. Ik heb geen moedergevoelens voor mijn honden en vertel ze ook geen verhaaltjes wel praat ik veel tegen ze o.a. gaan jullie mee uit, lusten jullie wel een koekje enz.
Ik was pas bij vrienden met baby’s en stelde voor om ze weer in de bench terug te leggenAfbeelding
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

ik was gister aan t wandelen met de honden, en toen trokken ze me natuurlijk omver, toevallig was ik aan het filmen ook nog haha. "Zo! Jongens vinden jullie dit nou leuk? Doe ff normaal zeg!"
ellen en de birmanen
Zeer actief
Mijn ras(sen): 4 tollers
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door ellen en de birmanen »

toen ik nog EG gaf had ik een cursist met een golden retriever en die was echt erg. Kom maar bij papa, ga eens lief liggen voor papa, papa zegt dank je wel, wil jij mooi gaan zitten voor papa. het is dat die golden geen middelvinger had want die had hij echt opgestoken. hij had schijt aan zijn "papa" en ging gewoon zijn eigen weg.
ellen
Afbeelding
Odi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border collie
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Odi »

Ik vertel en vraag ook vanalles aan mijn honden.
Mijn schapen kunnen nu elk moment bevallen, dus ben daar veel mee bezig (zit ook dus in mijn hoofd).
Laatst vroeg ik aan een dochter van een kennis hoe lang ze al drachtig was. Ze keek me aan en toen realiseerde ik me dat ik iets zei dat verkeerd was :80:
Afbeelding
Odi, Meagan, Judy, Macey, Jade (Jace *)
nomo
Zeer actief

Ongelezen bericht door nomo »

sbientje schreef:ik was gister aan t wandelen met de honden, en toen trokken ze me natuurlijk omver, toevallig was ik aan het filmen ook nog haha. "Zo! Jongens vinden jullie dit nou leuk? Doe ff normaal zeg!"
Oh ja, die komt hier ook voorbij :LOL:
"Doe nou toch eens normaal!"
"En jij vindt dit grappig?!"
"Oh, je dacht dat luisteren optioneel was?!"
"Nou hèhè, beetje sneller mocht ook wel."

En de ergste :oeps:
"Als je je eten niet opeet, krijg je ook geen toetje!"
mosquito1980 schreef:Andersom werkt het trouwens ook. Morris die vervelend om me heen aan het drentelen is, ondertussen is dreumesnichtje lekker aan het spelen. Ga! Nou! Zitten! Dreumesnichtje zet een paar grote ogen op, klimt op de bank en gaat keurig zitten :mann:

Vorig jaar heb ik een "tijdje" bij 2 achterneefjes in huis gewoond (4 en 7), die lagen altijd in een deuk als ik "good boy" tegen ze zei en dan hun hoofd aaide :wink:
Apporteren is ook erg leuk :engel: Ik gooi de bal, apport! en hond en kind rennen om het hardst om de bal terug te halen!
Al is mijn nichtje een stuk feller dan Morris :Q: Ze heeft het apporteren al keurig onder de knie.
Manuma
Zeer actief

Ongelezen bericht door Manuma »

Haha! "Nee dág je hebt je eten niet opgegeten en nou wil je dit wél?"
"Manu, kom je mee? Ja? Nee? Het was géén vráág. Nou, kóm. Hallo? Ik ga hoor, doei! Wat ben je nou aan het dóen man!? Kom op zeg hé! Moet ik je komen halen?! Godsamme, NÚ!"

Manu kent ook: 'vandáááág graag'! :LOL:
Esther12
Zeer actief
Mijn ras(sen): Lagotto Romagnolo

Ongelezen bericht door Esther12 »

Mijn buurman tegen zijn HH: ZIT!!!!
.... of niet...
sbientje
Zeer actief
Contacteer:

Esther12 schreef:Mijn buurman tegen zijn HH: ZIT!!!!
.... of niet...
haha hier wel: Zit! of liggen joh, wat jij wil :P
Sandra&co

Ongelezen bericht door Sandra&co »

"Vind je het érg?"
"EY! Wat denk jíj wel niet??"

De meest genante uitspraken pen ik hier uiteraard niet neer. Die hou ik liever binnenshuis...waar niemand het hoort :8):
sbientje
Zeer actief
Contacteer:

Sandra&co schreef:"Vind je het érg?"

De meest genante uitspraken pen ik hier uiteraard niet neer. Die hou ik liever binnenshuis...waar niemand het hoort :8):
hahah ja de dingen die je jezelf soms hoort zeggen ook idd :D

"Karel! Niet aan de poes likken!"
DesireeB
Zeer actief
Mijn ras(sen): Old English Bulldog & Kruisingen
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door DesireeB »

sbientje schreef:
Sandra&co schreef:"Vind je het érg?"

hahah ja de dingen die je jezelf soms hoort zeggen ook idd :D

"Karel! Niet aan de poes likken!"
Hier is het vaak tegen Izzy. "Niet aan die piemel likken! Izzy! Niet aan Droef zijn piemel, Droef wilt dat helemaal niet." En Droef wenst dat inderdaad niet want ze draaft een beetje door, net als wanneer ze aan haar eigen poten zit, begint het dwangmatig te worden.

Als ik Droef buiten roep dan is het vaak "Kom schatje."
Afbeelding
My heart will always wear the pawprints left by you.
Biothane
WashBar
HillieS
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising Border Terriër en Schapendoes

Ongelezen bericht door HillieS »

nomo schreef:
sbientje schreef:ik was gister aan t wandelen met de honden, en toen trokken ze me natuurlijk omver, toevallig was ik aan het filmen ook nog haha. "Zo! Jongens vinden jullie dit nou leuk? Doe ff normaal zeg!"
Oh ja, die komt hier ook voorbij :LOL:
"Doe nou toch eens normaal!"
"En jij vindt dit grappig?!"
"Oh, je dacht dat luisteren optioneel was?!"
"Nou hèhè, beetje sneller mocht ook wel."

En de ergste :oeps:
"Als je je eten niet opeet, krijg je ook geen toetje!"
Heeeeel herkenbaar!! :LOL: :LOL: :LOL:
En ook deze komt hier vaak langs " Het was geen vraag, het was een opdracht"
Overigens is dat exact hetzelfde als wat ik mijn oppaskinderen (ik ben gastouder) zeg als ze nu dan echt uit moeten voeren wat ik van ze gevraagd heb. :LOL: :schrik:
Afbeelding
Sandra&co

Ongelezen bericht door Sandra&co »

Ook vragen wat ze willen. Izzy snápt dat.

"Wat wil je??"
En dan rent ze naar de deur (plasje), naar d'r mand (eten) of naar me toe (kusje).
Leonie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Markiesje, Toller

Ongelezen bericht door Leonie. »

Lou snapt dat niet. Als ik vraag wat er is zit hij stil, mij heel indringend aan te kijken. Hij probeert liever telepathie geloof ik.
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

Tiny schreef:Het is mijn hond en niet mijn kind, maar toch behandel ik haar als mijn kind.

Tijdens het wandelen lul ik hele verhalen en als we eens een hond tegenkomen die met ontblootte tanden in de riem hangt zeg ik rustig doodleuk "Hondje is vast lief maar wij lopen door omdat we haast hebben" om laten mezelf te corrigeren en te zeggen "zag je wat een kloothond, Kier?, gelukkig ben jij niet zo" :oeps:

En als ik echt heel boos ben roep ik "Akira Kortman!!! " En ja, dat maakt indruk :pffff:

WILLEM RUTTEN!! :devil: werkt inderdaad ook best ok! :cheer: :engel:
Afbeelding
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone

Ongelezen bericht door Gollum »

Ik zweer het je, ze snappen al mijn geouwehoer ook. Gisteravond was Rani heel blij dat de baas weer thuiskwam en ze wil dan even haar bal pakken om te spelen. Maar de bal lag bij Juno (de oppasLab) in de mand en Rani durfde hem niet te pakken. 'Rani pak de bal maar, het mag wel van Juno' en Rani pakte de bal. 'wat een mooie bal Rani! Laat maar aan het baasje zien' en Rani gaat naar de baas met de bal in haar bek en geeft hem een pootje :I:
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”