Ik praat altijd in volzinnen tegen Morris, is dat niet normaal dan
Vanochtend mocht hij mee in de auto. Hij stond al huppelend rond de auto te springen, want leuk! Dus dan vertel ik hem dat hij mee mag, maar straks even op me moet wachten, dus dat hij eerst moet gaan plassen anders gaan we niet weg. En dan loopt hij braaf naar het eind van de straat, gaat plassen en komt met een rotvaart terug. We kunnen gaan hoor! Oh, en voor ik de kofferbak dichtdoe zeg ik altijd dat hij om zijn snuit moet denken. Dan doet hij keurig zijn kop wat naar achteren zodat ik veilig de klep dicht kan doen.
Tijdens het wandelen rolde zijn bal het ijs op en die wou hij graag terughalen. Helaas voor hem was het ijs niet sterk genoeg, dus dan vertel ik hem dat ook "nee Morris, laat de bal maar liggen, het ijs is veel te dun! Daar zak je doorheen hoor! *Morris kijkt me verwachtingsvol aan, kijkt weer naar bal* nee lieverd, laat maar liggen, je krijgt thuis een nieuwe bal oké?!"
Dit had ook allemaal gekund met alleen een 'plassen' en 'nee kom!' Maar dat vind ik toch een stuk minder leuk.
Als het serieus is dan wordt het Meneer Morris, dan is het menens en dat weet hij ook
Andersom werkt het trouwens ook. Morris die vervelend om me heen aan het drentelen is, ondertussen is dreumesnichtje lekker aan het spelen. Ga! Nou! Zitten! Dreumesnichtje zet een paar grote ogen op, klimt op de bank en gaat keurig zitten