Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Stafford bijt chihuahua dood in Amsterdam
Moderator: moderatorteam
- fes/lou
- Zeer actief
- Contacteer:
Re: Stafford bijt chihuahua dood in Amsterdam
In dit geval vind ik het loslopen en naar een vreemde hond toe laten lopen zonder dat je er zeggenschap over hebt, zwaarder wegen dan het feit dat een stafford gebeten heeft. Dat had elke hond kunnen doen, ook een van mijn Jacks of mijn Lab/Setterkruising die op zich heel sociaal zijn...
"All animals are equal, but some are more equal than others." George Orwell
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief
- Aantal honden: 1
Echt te gek voor woorden.
Er loopt zoveel los op straat. Je hebt er voor te zorgen dat jouw ding niets kan doodbijten.
Jeez. Ja dit was een klein hondje. Maar andersom gebeurt mij dus met grote regelmaat. Dat ik met mijn kleine hondje keurig aangelijnd loop in gebied waar aanlijnplicht geldt. Maar waar mensen met grote honden die gewoon los gooien. Ook als die uitvallen naar kleine hondjes. Hun kan niks gebeuren immers? Dus die kunnen hun hond wel gewoon los gooien omdat die groot is?
Er loopt zoveel los op straat. Je hebt er voor te zorgen dat jouw ding niets kan doodbijten.
Jeez. Ja dit was een klein hondje. Maar andersom gebeurt mij dus met grote regelmaat. Dat ik met mijn kleine hondje keurig aangelijnd loop in gebied waar aanlijnplicht geldt. Maar waar mensen met grote honden die gewoon los gooien. Ook als die uitvallen naar kleine hondjes. Hun kan niks gebeuren immers? Dus die kunnen hun hond wel gewoon los gooien omdat die groot is?

- Chihuahua-paws
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
- Aantal honden: 2
Tja dit Incident had ook plaats kunnen vinden met een andere hond dan een stafford.
Kleine Chi luisterde niet. Daarbij was het geen losloopgebied. Dat is heel erg dat het beestje het met de dood heeft moeten bekopen. Stafford liep aangelijnd en dit is denk voor elke grote honden eigenaar de ergste schrik. Want dit is gedaan voor je er erg in hebt.
Ik heb ook andersom meer dan eens mee gemaakt. Neemt niet weg dat ik zelf iig alles probeer om mijn hondje veilig te houden. En hem overal op af laten gaan behoord daar niet toe. Je kunt echt de klok op gelijk zetten dat ukkies dan binnen no time stuk is.
Kleine Chi luisterde niet. Daarbij was het geen losloopgebied. Dat is heel erg dat het beestje het met de dood heeft moeten bekopen. Stafford liep aangelijnd en dit is denk voor elke grote honden eigenaar de ergste schrik. Want dit is gedaan voor je er erg in hebt.
Ik heb ook andersom meer dan eens mee gemaakt. Neemt niet weg dat ik zelf iig alles probeer om mijn hondje veilig te houden. En hem overal op af laten gaan behoord daar niet toe. Je kunt echt de klok op gelijk zetten dat ukkies dan binnen no time stuk is.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..
Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
- Hanneke2
- Zeer actief
Ja, eens. Ik ben het ook spugendzat dat ik nooit meer helemaal ontspannen over straat kan lopen. Vanochtend nog een of andere klootzak die los met een pitbull langs de (drukke) weg liep. Die hond stak gewoon twee keer overNanna schreef:Als je een krokodil aan de riem hebt die er geen been in ziet andere honden die binnen grijpafstand komen te doden, dan muilkorf je dat apparaat.
Of je douwt er een spuit in, dat heb ik eigenlijk liever.

Fokverbod en houdverbod, en alles wat nu nog rondloopt verplicht aangelijnd, gecastreerd en gemuilkorfd, en breidt dat verbod maar alsmaar lekker uit tot alle rassen die het regelmatig nodig vinden om andere honden dood te bijten.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
- billy
- Erelid
- Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier
Zal ik vertellen hoe vaak ik ben omgelopen en weggegaan met mijn kaukaas, omdat niemand zijn hond aangelijnd had in aanlijngebiedkooi schreef:Echt te gek voor woorden.

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief
Nee joh, dat maakt niets uit.Hanneke2 schreef:Ja, eens. Ik ben het ook spugendzat dat ik nooit meer helemaal ontspannen over straat kan lopen. Vanochtend nog een of andere klootzak die los met een pitbull langs de (drukke) weg liep. Die hond stak gewoon twee keer overNanna schreef:Als je een krokodil aan de riem hebt die er geen been in ziet andere honden die binnen grijpafstand komen te doden, dan muilkorf je dat apparaat.
Of je douwt er een spuit in, dat heb ik eigenlijk liever.en er moesten auto's remmen. Hoe debiel ben je dan? En ik sta daar dan dus truttig op verre afstand te wachten met mijn honden want die zijn absoluut geen partij als zo'n hond besluit dat een potje vechten wel leuk is.
Fokverbod en houdverbod, en alles wat nu nog rondloopt verplicht aangelijnd, gecastreerd en gemuilkorfd, en breidt dat verbod maar alsmaar lekker uit tot alle rassen die het regelmatig nodig vinden om andere honden dood te bijten.
Die hond had zijn formaat mee, dus dan kan het. Alleen mensen met kleine hondjes, die vragen erom. want die zijn gek dat ze een klein hondje nemen. en als er dan wat gebeurt, dan is het eigen schuld. En zielig voor de hond die dood bijt. Die was immers aangelijnd.

als je je hond aangelijnd hebt, mag die alles dood bijten wat hem voor de voeten komt. Vooral als het klein is.
- Hanneke2
- Zeer actief
Nou dat vind ik nogal wat.fes/lou schreef:In dit geval vind ik het loslopen en naar een vreemde hond toe laten lopen zonder dat je er zeggenschap over hebt, zwaarder wegen dan het feit dat een stafford gebeten heeft. Dat had elke hond kunnen doen, ook een van mijn Jacks of mijn Lab/Setterkruising die op zich heel sociaal zijn...
Mijn honden zijn not amused als er bijvoorbeeld een klein platbekje opdringerig komt doen terwijl zij aangelijnd zijn. Vooral Lilo vind dat honden met platte bekken niet mogen bestaan en gaat dan finaal over de zeik, blaffen en krijsen en grommen en grauwen en lipje optrekken, en Toto gaat daar dan helemaal in mee. Maar echt gericht doorbijten zullen ze nooit doen, en al helemaal niet doodbijten, zelfs al staat er een chi in hun poten te knauwen.
Ik hoop dat je jouw 'heel sociale honden' die blijkbaar zomaar wel een andere hond dood zouden kunnen bijten wel lekker aangelijnd en gemuilkorfd hebt.

- Hanneke2
- Zeer actief
Blijkbaar.kooi schreef:
als je je hond aangelijnd hebt, mag die alles dood bijten wat hem voor de voeten komt. Vooral als het klein is.

Serieus, van mij mag het allemaal streng verboden worden, zodat iedereen met redelijk normale sociale honden weer veilig over straat kan.
- Chihuahua-paws
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
Ik heb het totaal niet op vechthonden.malinois schreef:Dat bedoel ik... lekker volk.LongFields schreef:Serieus?Brigitte schreef:Die is slachtoffer geworden van een gevecht in de eigen roedel Staffords, maar dat is geen fijn verhaal dus verzon ze maar de Herders die het gedaan haddenTineke schreef:
Maar goed het was weer raak de afgelopen week , twee loslopende herders waar geen baas bij te bekennen viel beten een staffie dood en natuurlijk zijn de baasjes van de bijters weer eens onvindbaar.![]()
Haal er lekker een paar niet bestaande herders bij, komen die tenminste ook weer eens in een kwaad daglicht te staan...
Ja die vrouw van die chi was fout maar je hond hoort geen andere honden te killen. Als ie aangelijnd is sta je er nl dichtbij en kun je t gewoon voorkomen. Hoe irritant en klote t ook is met van die niet luisterende loslopers.... ik weet er alles van maar jij staat erbij als baas om t voorkomen.
En dan heb ik niet eens killers.
Maar zo'n Chi die losloopt kun je best makkelijk over het hoofd zien en als een hond dat beet heeft is het eigenlijk al gedaan. En dat is wat het zo moeilijk maakt. Een hond hoort geen andere honden te killen. En je hond hoort niet los in een woonwijk. En hoort zeker niet de kans te krijgen om naar een aangelijnd stafford te gaan. Dat is echt vragen om problemen. En dan met het verhaal naar buiten komen dat je hem nog probeerde te roepen maar was te laat. Ik vind hier de verantwoording voor het grootste deel bij de chihuahua eigenaar die kiest ervoor het hondje dat niet goed onder Apel staat los te laten waar andere aangelijnd honden lopen. Een aangelijnde hond en een on gelijnde hond die elkaar tegenkomen geven vaak spanning en dan gaat het hier over wat mij betreft twee extremen. Geloof me chihuahuas kunnen erg irritant zijn en dat wordt dan opgelost door een andere hond als je het zelf niet doet.als de eigenaar van de stafford het hondje niet eens had opgemerkt had ze ook echt niks kunnen doen.
Laatst gewijzigd door Chihuahua-paws op 23 feb 2018 23:58, 1 keer totaal gewijzigd.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..
- Jackira
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
kooi schreef:Tering wat een omgekeerde wereld is dat nou?Ri@ schreef: De eigenaar van de chihuahua heeft zichzelf heel wat te verwijten. Dood van haar eigen hondje en een andere hond in de problemen wat niet had gehoeven.
Je had beter mn hele bericht kunnen quoten. Nu ruk je het wat uit zn verband.
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Contacteer:
Ik weet niet hoe lang jouw lijn is maar de mijne 1,5 mtr. En vreemd genoeg merk ik zelfs ratten op in t voorbijgaan dus t lijkt me sterk dan je dan een chi niet ziet.toots schreef:Ik heb het totaal niet op vechthonden.malinois schreef:Dat bedoel ik... lekker volk.LongFields schreef:Serieus?Brigitte schreef: Die is slachtoffer geworden van een gevecht in de eigen roedel Staffords, maar dat is geen fijn verhaal dus verzon ze maar de Herders die het gedaan hadden![]()
Haal er lekker een paar niet bestaande herders bij, komen die tenminste ook weer eens in een kwaad daglicht te staan...
Ja die vrouw van die chi was fout maar je hond hoort geen andere honden te killen. Als ie aangelijnd is sta je er nl dichtbij en kun je t gewoon voorkomen. Hoe irritant en klote t ook is met van die niet luisterende loslopers.... ik weet er alles van maar jij staat erbij als baas om t voorkomen.
En dan heb ik niet eens killers.
Maar zo'n Chi die losloop kun je best makkelijk over het hoofd zien en als een hond dat beet heeft is het eigenlijk al gedaan. En dat is wat het zo moeilijk maakt. Een hond hoort geen andere honden te killen. En je hond hoort niet los in een woonwijk. En hoort zeker niet de kans te krijgen om naar een aangelijnd stafford te gaan. Dat is echt vragen om problemen. En dan met het verhaal naar buiten komen dat je hem nog probeerde te roepen maar was te laat. Ik vind hier de verantwoording voor het grootste deel bij de chihuahua eigenaar die kiest ervoor het hondje dat niet goed onder Apel staat los te laten waar andere aangelijnd honden lopen. Een aangelijnde hond en een on gelijnde hond die elkaar tegenkomen geven vaak spanning en dan gaat het hier over wat mij betreft twee extremen. Geloof me chihuahuas kunnen erg irritant zijn en dat wordt dan opgelost door een andere hond als je het zelf niet doet.als de eigenaar van de stafford het hondje niet eens had opgemerkt had ze ook echt niks kunnen doen.
Ik los t dus ook op voor mn honden... ook voor diegene die erg sociaal zijn. Ik heb niks meer met de huidige claimcultuur waar je bij t minste of geringste je hobd kwijt bent dus ik zoek zelf wel honden uit waar ze mee mogen lopen/spelen.
Maar nogmaals ik zou niet weten hoe je t niet opmerkt. Ik heb ogen van voor en achter (nog steeds) er ontgaat me qua hond maar bar weinig

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
- Zeer actief
nou niet om t een of t ander, maar ik denk dat er plenty honden zijn die hem even ombeuken/gooien of een kleine correctie zouden geven, en dat is met een kleintje echt levengevaarlijk- kan eigenlijk alleen maar zeggen dat ik hoop dat zijn eigenaar er nog lang lol van heeft, maar t zou zomaar eens over kunnen zijn. lijkt me dood eng een hond te hebben met zo`n attutude in een heel klein lijfjt
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Stel dat het beest onder de auto,fiets of bromfiets was gelopen.
Was het toch ook niet de schuld van de bestuurder en ook gevalletje eigen schuld dikke bult. Eigenaar van die spa had het eest netjes aangelijnd net als de meeste mensen hun honden netjes aangelijnd houden.
Was het toch ook niet de schuld van de bestuurder en ook gevalletje eigen schuld dikke bult. Eigenaar van die spa had het eest netjes aangelijnd net als de meeste mensen hun honden netjes aangelijnd houden.
Wat je zegt ben je zelfffff 

-
- Zeer actief
Je snapt t niet
... als het een SPA is, dan is tie altijd schuldig hoe dan ook, maakt niet uit- en de eigenaar is een lul/sukkel aso...... komt zo`n hondje onder de auto,( of het is een ander ras hond) tja dan is de eigenaar van slachtoffer nalatig en een klein beetje blond.. er is gewoon onderschijT..!!
dus kort even oefenen SPA= schuldig.. iets ander= misschien ligt het aan aan weerszijde.

Laatst gewijzigd door S@ndr@ op 24 feb 2018 08:32, 1 keer totaal gewijzigd.
- DeDiana
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
- Aantal honden: 4
Het is natuurlijk verschrikkelijk voor de chi en voor het baasje van de chi en ik vind ook dat honden die op deze manier reageren op een toevallige ontmoeting gemuilkorfd moeten worden, maar ik vind het ook onverantwoordelijk van de eigenaar van de chi. Los van de schuldvraag neem je willens en wetens best een risico als je zo'n klein hondje overal maar los laat lopen terwijl het hondje niet goed luistert. Nee, dat zou het hondje niet met de dood moeten hoeven bekopen, maar je weet toch dat zoiets kan gebeuren, oneerlijk of niet, zo'n hondje is gewoon totaal geen partij voor een grotere hond. Ik zou de veiligheid van mijn kwetsbare hondje dan toch de hoogste prioriteit geven.
Ik vind het eerlijk gezegd ook eng als zo'n piepklein hondje zomaar mijn aangelijnde roedel in komt lopen, ook al zullen mijn honden heus niet zomaar een klein hondje doodbijten.
Ik vind het eerlijk gezegd ook eng als zo'n piepklein hondje zomaar mijn aangelijnde roedel in komt lopen, ook al zullen mijn honden heus niet zomaar een klein hondje doodbijten.
- Tineke
- Zeer actief
Ik kan jou wat betreft gedrag van honden soms echt helemaal niet volgen.Nanna schreef:Vanmorgen kwam Trubbel weer aanzeilen. Trubbel is een miniwawa die zich bij voorkeur zonder baas in het bos begeeft. Staat ie als een aap op achterpootjes met een hoge R te grommen en gódverdomme even orde op zaken te stellen. Ik moet er altijd weer om lachen.
Mijn honden lachen er zo mogelijk nog harder om. Die nemen heel die blafrat niet serieus, waarom zouden ze ook. Dat hele beestje vormt met zijn nog geen kilo lichaamsgewicht nul bedreiging.
Alstie is uitgegromd en een hoop zand heeft weggeschopt gaat ie weer. Dag Trubbel.
Het is toch te ABSURD voor woorden dat een hond het nodig acht zo’n minifrutsje meteen te grijpen en van de wereld te helpen?
Zo’n kuthond zou ik ook niet hoeven. Ik heb liever iets normalers en betrouwbaarders. Heel gek.
Je snapt toch wel dat de eigenaar van dit hondje te stom is om voor de duvel te dansen als hij keer op keer hier de gelegenheid voor geeft.
In een buurt waar het klaarblijkelijk het veiligst is om met een slagwapen je honden uit te laten loopt dit hondje onbeheerd ruzie te zoeken met jan en alleman.
De ene hond vliegt eruit omdat hij de andere hond in het roedel het leven zuur maakt , niet op agressieve wijze maar gewoon subtiel wat hindert. Gedrag waarvan ik denk daar spreek je zo'n hond toch even op aan en klaar.
Zeker als je de mond altijd vol hebt van hoe geweldig je bent op hondengebied en hoe makkelijk het opvoeden je af gaat.
Maar dan zitten we met de handen in het haar en moet zo'n hond verkassen.
En de hond die zijn roedelmaatje aan het eind van zijn leven meerdere keren uit je armen probeert te trekken is een betrouwbare sociale hond.
Terwijl ik daarvan denk dat zouden ze hier eens moeten proberen

Niet dat het aan de orde is , en waarom zouden ze ook zo'n hond is toch ook op geen enkele wijze nul bedreiging.
Dat honden buiten het roedel zo'n hond niet meer serieus nemen dat vindt ik dan weer anders. Dat zag ik wel aan Jans tijdens onze laatste vakantie , die dacht Micron die echt nu een oud hondje is , wel even opzij te zetten hoe het haar uitkwam.
Iets wat ze een goed jaar geleden niet zou hebben gedaan. Maar zij is geen roedellid van ons dus ligt dat anders.
Maar je eigen roedelmaatje te grazen willen nemen op ene punt dat hij zich niet meer kan verdedigen vind ik toch anders, en zou ik echt totaal niet van gediend zijn en zou het laatste woord nog niet over gesproken zijn.

De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.
https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
- dagmar88
- Zeer actief
Ja, jij. Ik vond het 0,0 moeite charlie even op te tillen bij kleine niet luisterende etterbakjes.Nanna schreef: Alstie is uitgegromd en een hoop zand heeft weggeschopt gaat ie weer. Dag Trubbel.
Het is toch te ABSURD voor woorden dat een hond het nodig acht zo’n minifrutsje meteen te grijpen en van de wereld te helpen?
Zo’n kuthond zou ik ook niet hoeven. Ik heb liever iets normalers en betrouwbaarders. Heel gek.
Kwam door haar uitstraling toch zelden voor.
Niko is bang van dat soort hondjes. Te veel geluid, te vaak gebeten, geen idee hij er op moet reageren. Alsof hij weet dat hij er niet eens op kán reageren.
Hij wil er niet meer langs lopen. Onder druk en buikschuivend

Dus met mijn lieve hond vind ik het alsnog niet grappig. De eigenaren in de regel wel, dan is zo'n uk stoer in plaats van gruwelijk vervelend. Bij je roepen, wel nee joh, hij maakt toch geen echte schade.
Gewoon dom blijven lachen

Een normale hond vanaf hussel grootte zou ik bij bijten een brul en zwieper geven, maar met zo'n diertje ben ik bang dat ik het doodschop en dat voelen die krengen.
Alsof je de enige bent die de dupe is wanneer het mis gaat.
Je hebt met een extreme hond (zowel groot, als klapkaak, als toy gevalletje) je maar gewoon aan te passen op wat wel normaal is.
- fes/lou
- Zeer actief
- Contacteer:
Los is er niks aan de hand, maar als ik er met 5 aangelijnd loop en er vliegt een klein hondje in mijn roedel, weet ik niet wat er gebeurt. Dat vind ik doodeng en ik kan me zo voorstellen dat een patserige wawa dat niet overleeft. Voor de rest zijn mijn honden prima sociaal, maar ze zijn wel met zn vijven...Hanneke2 schreef:Nou dat vind ik nogal wat.fes/lou schreef:In dit geval vind ik het loslopen en naar een vreemde hond toe laten lopen zonder dat je er zeggenschap over hebt, zwaarder wegen dan het feit dat een stafford gebeten heeft. Dat had elke hond kunnen doen, ook een van mijn Jacks of mijn Lab/Setterkruising die op zich heel sociaal zijn...
Mijn honden zijn not amused als er bijvoorbeeld een klein platbekje opdringerig komt doen terwijl zij aangelijnd zijn. Vooral Lilo vind dat honden met platte bekken niet mogen bestaan en gaat dan finaal over de zeik, blaffen en krijsen en grommen en grauwen en lipje optrekken, en Toto gaat daar dan helemaal in mee. Maar echt gericht doorbijten zullen ze nooit doen, en al helemaal niet doodbijten, zelfs al staat er een chi in hun poten te knauwen.
Ik hoop dat je jouw 'heel sociale honden' die blijkbaar zomaar wel een andere hond dood zouden kunnen bijten wel lekker aangelijnd en gemuilkorfd hebt.
"All animals are equal, but some are more equal than others." George Orwell
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
Sandra&co schreef:Dan zal ik wel weer de enige Stafford hebben die gewoon duidelijke signalen geeft. Hoe dan ook is het een sneu verhaal, arm hondje.
Waarom mensen een niet-luisterend beestje los laten lopen naast de openbare weg is me ook een groot vraagteken, wat heb je te bewijzen
Nope. Lola gaf ook heel duidelijke signalen en de eerste uitval was altijd keihard naast de kop van de ander. OPZOUTEN!!!
Sam daarentegen stond een beetje onderdanig te wiebelen en piepen. Helaas voor hem begreep ik beter dan de domme tegenstander wat er zou gebeuren als ze te dichtbij zouden komen dus greep ik in.

- Tineke
- Zeer actief
Ik snap dat ook niet. Als je googled op Chihuahua dood gebeten komen er talloze incidenten voorbij met allerlei soorten honden , van pitjes en staffies tot labrador en windhonden , ook andere ongelukken. Een labje die zijn poot op zo'n kleintje legt die daarbij het leven laat.dagmar88 schreef:Ja, jij. Ik vond het 0,0 moeite charlie even op te tillen bij kleine niet luisterende etterbakjes.Nanna schreef: Alstie is uitgegromd en een hoop zand heeft weggeschopt gaat ie weer. Dag Trubbel.
Kwam door haar uitstraling toch zelden voor.
Niko is bang van dat soort hondjes. Te veel geluid, te vaak gebeten, geen idee hij er op moet reageren. Alsof hij weet dat hij er niet eens op kán reageren.
Hij wil er niet meer langs lopen. Onder druk en buikschuivend![]()
Dus met mijn lieve hond vind ik het alsnog niet grappig. De eigenaren in de regel wel, dan is zo'n uk stoer in plaats van gruwelijk vervelend. Bij je roepen, wel nee joh, hij maakt toch geen echte schade.
Gewoon dom blijven lachen![]()
Een normale hond vanaf hussel grootte zou ik bij bijten een brul en zwieper geven, maar met zo'n diertje ben ik bang dat ik het doodschop en dat voelen die krengen.
Alsof je de enige bent die de dupe is wanneer het mis gaat.
Je hebt met een extreme hond (zowel groot, als klapkaak, als toy gevalletje) je maar gewoon aan te passen op wat wel normaal is.
Daar bescherm je je hondje toch tegen lijkt mij als je erom geeft.
Neemt niet weg dat als jij weet dat je hond dit echt niet trekt je ook maatregelen moet treffen , maar ik kan me toch ook voorstellen dat tussen die talloze incidenten ongelukken zitten bij de veroorzakers die mensen echt niet hebben zien aankomen.

-
- Zeer actief
Het is gewoon beide niet goed te praten. Als iedereen zijn loslopende hond nou gewoon bij zich houdt en iedereen zijn moordmachine een muilkorf om doet. Je bent nou eenmaal niet de enige op de wereld. Veel te veel honden overal om zoveel risico te nemen.
Kan me ook niet voorstellen dat als ik weet dat mijn hond een kort lontje heeft ik dan relaxt zonder muilkorf zou kunnen lopen. Hoe vaak ik wel niet ontsnapte honden, mensen met flexilijnen (zonder stop blijkbaar) of gewoon loslopende honden op plekken waar het niet mag tegenkom. Zou continue in de stress zitten.
Kan me ook niet voorstellen dat als ik weet dat mijn hond een kort lontje heeft ik dan relaxt zonder muilkorf zou kunnen lopen. Hoe vaak ik wel niet ontsnapte honden, mensen met flexilijnen (zonder stop blijkbaar) of gewoon loslopende honden op plekken waar het niet mag tegenkom. Zou continue in de stress zitten.
-
- Zeer actief
Daarom kies je het ras wat bij je past. Maar Jamie is niet plat als ik nies hoor, overdrijven is ook een vak.S@ndr@ schreef:Ik vraag me t zelfde af met een hondje van 2,5 kilo...... waarom zou je dat willen hebben en los laten lopen als je niest is het platNanna schreef:Ik vind het veel interessanter om te weten waarom je in vredesnaam zoiets wilt hebben. Afgezien van het opbollende broek-effect.Pienda schreef:
" Wat vechthonden laten zien in hun aanval is prooigedrag. Eigen aan prooigedrag is, dat van een waarschuwing en dus van signalen geen sprake is. Logisch, je wilt het jezelf als jager niet moeilijker maken dan nodig is en dus wil je bij voorkeur onverhoeds toeslaan bij een prooidier. Wat je bijgevolg vaak tegenkomt bij vechthonden is spontane, ongecontroleerde agressie: 'unprovoked'. Het gevolg van uitvergroten van prooigedrag. "
Interessant stuk van Ineke van Herwijnen van de Hondenbescherming!
-
- Zeer actief
zo`n beestje is gewoon hartstikke kwetsbaar en als je dat niet wilt zien dan ben je blind 

- Gollum
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense schone
Ik had het gisteren toevallig. Ik liep met 4 grote honden, allen aangelijnd. Komt er een bejaarde mevrouw langs met een klein fluffy hondje, aan een flex waar blijkbaar geen stop opzat. Dat hondje wilde even een punt maken en begon mijn honden in hun poten te bijtenfes/lou schreef:Los is er niks aan de hand, maar als ik er met 5 aangelijnd loop en er vliegt een klein hondje in mijn roedel, weet ik niet wat er gebeurt. Dat vind ik doodeng en ik kan me zo voorstellen dat een patserige wawa dat niet overleeft. Voor de rest zijn mijn honden prima sociaal, maar ze zijn wel met zn vijven...Hanneke2 schreef:Nou dat vind ik nogal wat.fes/lou schreef:In dit geval vind ik het loslopen en naar een vreemde hond toe laten lopen zonder dat je er zeggenschap over hebt, zwaarder wegen dan het feit dat een stafford gebeten heeft. Dat had elke hond kunnen doen, ook een van mijn Jacks of mijn Lab/Setterkruising die op zich heel sociaal zijn...

Godzijdank reageerden ze alleen iets geïrriteerd en kon ik het hondje met mijn voet de roedel uitschuiven terwijl ik tegen mevrouw zei dat dit echt niet handig is

Moet zo'n hondje dan maar de doodstraf krijgen? Ik vind het nogal wat. Maar het kan natuurlijk wel als dat hondje eens de verkeerde tegen komt.
- dagmar88
- Zeer actief
Tineke schreef: Daar bescherm je je hondje toch tegen lijkt mij als je erom geeft.
Neemt niet weg dat als jij weet dat je hond dit echt niet trekt je ook maatregelen moet treffen , maar ik kan me toch ook voorstellen dat tussen die talloze incidenten ongelukken zitten bij de veroorzakers die mensen echt niet hebben zien aankomen.
Alles moet maar kunnen he. Je zou maar een beetje rekening houden met elkaar. Vervolgens is het janken en altijd de schuld van de ander.
Asociaal claimgedrag is het, van beide kanten.
Jammer dat de honden er de dupe van zijn.
- DeDiana
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
- Aantal honden: 4
Nee, ik vind ook dat zo'n hondje niet de doodstraf zou moeten krijgen, maar als ik zo'n hondje had, zou ik er wel rekening mee houden dat dat zou kunnen gebeuren, zeker bij dergelijk gedrag. Ik zou dan liever zelf de verantwoordelijkheid nemen voor de veiligheid van mijn hondje dan die in handen te leggen van onbekende honden.Gollum schreef:Ik had het gisteren toevallig. Ik liep met 4 grote honden, allen aangelijnd. Komt er een bejaarde mevrouw langs met een klein fluffy hondje, aan een flex waar blijkbaar geen stop opzat. Dat hondje wilde even een punt maken en begon mijn honden in hun poten te bijtenfes/lou schreef:Los is er niks aan de hand, maar als ik er met 5 aangelijnd loop en er vliegt een klein hondje in mijn roedel, weet ik niet wat er gebeurt. Dat vind ik doodeng en ik kan me zo voorstellen dat een patserige wawa dat niet overleeft. Voor de rest zijn mijn honden prima sociaal, maar ze zijn wel met zn vijven...Hanneke2 schreef:Nou dat vind ik nogal wat.fes/lou schreef:In dit geval vind ik het loslopen en naar een vreemde hond toe laten lopen zonder dat je er zeggenschap over hebt, zwaarder wegen dan het feit dat een stafford gebeten heeft. Dat had elke hond kunnen doen, ook een van mijn Jacks of mijn Lab/Setterkruising die op zich heel sociaal zijn...
Ik hoop dat je jouw 'heel sociale honden' die blijkbaar zomaar wel een andere hond dood zouden kunnen bijten wel lekker aangelijnd en gemuilkorfd hebt.![]()
Godzijdank reageerden ze alleen iets geïrriteerd en kon ik het hondje met mijn voet de roedel uitschuiven terwijl ik tegen mevrouw zei dat dit echt niet handig is![]()
Moet zo'n hondje dan maar de doodstraf krijgen? Ik vind het nogal wat. Maar het kan natuurlijk wel als dat hondje eens de verkeerde tegen komt.
-
- Zeer actief
natuurlijk hoeft zo`n hondje niet dood........ maar het is wel een situatie waar jij met 4 honden niet genoeg invloed hebt mocht er wel 1 happen....... dat is ook de reden dat als het droog is buiten ik maar met 1 hond tegelijk ga, gewoon zodat ik mijn handen vrij heb.... mocht het nodig zijn..... t nare is gewoon dat als t gebeurt je het niet meer terug kunt draaien...... helaas- en alleen gewond is al erg genoegGollum schreef:
Ik had het gisteren toevallig. Ik liep met 4 grote honden, allen aangelijnd. Komt er een bejaarde mevrouw langs met een klein fluffy hondje, aan een flex waar blijkbaar geen stop opzat. Dat hondje wilde even een punt maken en begon mijn honden in hun poten te bijten![]()
Godzijdank reageerden ze alleen iets geïrriteerd en kon ik het hondje met mijn voet de roedel uitschuiven terwijl ik tegen mevrouw zei dat dit echt niet handig is![]()
- Gollum
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense schone
Tja, ik denk niet dat die mevrouw dat gaat snappen. 'Dat mag niet he' zei ze tegen het hondjeDeDiana schreef: Nee, ik vind ook dat zo'n hondje niet de doodstraf zou moeten krijgen, maar als ik zo'n hondje had, zou ik er wel rekening mee houden dat dat zou kunnen gebeuren, zeker bij dergelijk gedrag. Ik zou dan liever zelf de verantwoordelijkheid nemen voor de veiligheid van mijn hondje dan die in handen te leggen van onbekende honden.

Daar heb je denk ik wel gelijk in. Maar om nou mijn hele leven te laten bepalen door 'wat als' vind ik ook weer zo wat. Ik loop niet met 4 killers aan de lijn maar met twee bejaarde Labjes, een bejaarde Mika en een gekke Rani, allerlei smaken dus.S@ndr@ schreef: natuurlijk hoeft zo`n hondje niet dood........ maar het is wel een situatie waar jij met 4 honden niet genoeg invloed hebt mocht er wel 1 happen....... dat is ook de reden dat als het droog is buiten ik maar met 1 hond tegelijk ga, gewoon zodat ik mijn handen vrij heb.... mocht het nodig zijn..... t nare is gewoon dat als t gebeurt je het niet meer terug kunt draaien...... helaas- en alleen gewond is al erg genoeg
- Tineke
- Zeer actief
Maar hele kleine kwetsbare hondjes lopen nu eenmaal meer risico, deze is dood gebeten door een Viszla , toch niet echt een ras wat als agressief bekend staat.ZivaNomi schreef:Laatst was ook een vizsla doodgebeten door een staf/pit/whatever. Als je niet wilt zien dat alle honden gevaar lopen in de buurt van vechthonden met onverantwoordelijke bazen, dan ben je pas echt blind.S@ndr@ schreef:zo`n beestje is gewoon hartstikke kwetsbaar en als je dat niet wilt zien dan ben je blind
Ik kan me dus voorstellen dat er met die extreem kwetsbare kleintjes ongelukken kunnen gebeuren en daar zou ik als baas wel zelf rekening mee houden en die verantwoording niet bij andere neerleggen.
Neemt niet weg dat als je een sloper hebt je die maar lekker muilkorft, ongeacht het ras.
https://www.bndestem.nl/nieuws/pup-van- ... ~a409b0e2/

- Tineke
- Zeer actief
Inderdaad in dit specifieke geval vind ik beide kanten fout, al ben ik wel van mening dat als een fout van een ander het leven kan kosten van die partij omdat jouw hond daar excessief op reageert daar gezien de gevolgen wat meer verantwoording ligt.ZivaNomi schreef:Mee eens, vooral over wat je zegt over verantwoording niet bij iemand anders neerleggen. Dat geldt voor zowel de eigenaar van de slachtoffer en de eigenaar van de aanvallende hond.Tineke schreef:Maar hele kleine kwetsbare hondjes lopen nu eenmaal meer risico, deze is dood gebeten door een Viszla , toch niet echt een ras wat als agressief bekend staat.ZivaNomi schreef:Laatst was ook een vizsla doodgebeten door een staf/pit/whatever. Als je niet wilt zien dat alle honden gevaar lopen in de buurt van vechthonden met onverantwoordelijke bazen, dan ben je pas echt blind.S@ndr@ schreef:zo`n beestje is gewoon hartstikke kwetsbaar en als je dat niet wilt zien dan ben je blind
Ik kan me dus voorstellen dat er met die extreem kwetsbare kleintjes ongelukken kunnen gebeuren en daar zou ik als baas wel zelf rekening mee houden en die verantwoording niet bij andere neerleggen.
Neemt niet weg dat als je een sloper hebt je die maar lekker muilkorft, ongeacht het ras.
https://www.bndestem.nl/nieuws/pup-van- ... ~a409b0e2/
Zoals ik in het begin van dit topic zei, Ik vind het een hele lullige situatie die makkelijk te voorkomen was. Maar bij dit soort situaties krijg je toch heel vaak twee "kampen"; mensen die eens zijn met de een kant, en mensen die mee eens zijn met de ander kant. En dat vind ik onzin. Iedereen moet verantwoord zijn voor hun eigen hond en wat hij/zij doet. Punt uit.
Maar zelf zou ik daar met een kwetsbaar hondje niet op rekenen en daar mooi zelf zorg voor dragen.