Tomas gaat altijd gewoon ergens zitten en poept, zo simpel als wat.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Extreem rillen update.
Moderator: moderatorteam
- Marie-Josée
- Erelid
- Mijn ras(sen): Havanezer
- Aantal honden: 1
Re: Extreem rillen
Vanmorgen tijdens de wandeling heeft hij gewoon gepoept. Maar op het laatst is het toch nog vaak wat slijmerig zoals je meestal ziet bij geïrriteerde darmen. Sancho maakt altijd een heel ritueel van het leggen van een drolletje, dan rent hij eerst rond en gaat dan tollen
- Marie-Josée
- Erelid
Ik hoor het inderdaad meer, maar normaal zijn ze daar hier niet zo gevoelig voor. Nou ja, nu dus wel.
Hij was wel vroeg wakker maar heeft de nacht in elk geval weer doorgeslapen.Dat is al weer heel wat
Hij was wel vroeg wakker maar heeft de nacht in elk geval weer doorgeslapen.Dat is al weer heel wat
- Marie-Josée
- Erelid
Intussen is Sancho weer topfit en heeft stevige ontlasting. Maar nu is zijn ritme verstoord en moet hij er elke nacht uit, al wekenlang.Aan zijn gedrag te zien om te poepen; je ziet hem dan in het donker door de tuin rennen zoals altijd wanneer hij moet poepen; dat gaat kennelijk niet zonder flink te gaan rennen.
Het eerste jaar was het ook een drama voordat hij een redelijk aanvaardbaar ritme had en nu begint dat dus weer opnieuw. Elke nacht opstaan en negen kilo naar beneden en naar boven sjouwen begint me op te breken. Tomas moet er ook wel eens uit maar dat neemt Martin dan voor zijn rekening.
Zijn voertijd en de hoeveelheid zijn onveranderd. Ik geef probiotica in de hoop dat het helpt maar ik merk geen verbetering. Ze krijgen altijd rond half vijf eten en ik heb al eens overwogen om hem 's avonds niet meer te voeren maar dat is al jaren goed gegaan.
Ik weet het even niet meer
Het eerste jaar was het ook een drama voordat hij een redelijk aanvaardbaar ritme had en nu begint dat dus weer opnieuw. Elke nacht opstaan en negen kilo naar beneden en naar boven sjouwen begint me op te breken. Tomas moet er ook wel eens uit maar dat neemt Martin dan voor zijn rekening.
Zijn voertijd en de hoeveelheid zijn onveranderd. Ik geef probiotica in de hoop dat het helpt maar ik merk geen verbetering. Ze krijgen altijd rond half vijf eten en ik heb al eens overwogen om hem 's avonds niet meer te voeren maar dat is al jaren goed gegaan.
Ik weet het even niet meer
-
Sterre
Dat is inderdaad zo vermoeiend die gebroken nachtrust. Ik heb het met Sterre ook maanden gehad. Ik heb helaas geen tips alleen een vraagje. Waarom kan Sancho niet zelf traplopen?
- Marie-Josée
- Erelid
Korte pootjes, lange rug, open stenen steile trap.Ik wil het gewoon niet riskeren. De trap is niet glad maar als hij erop springt schiet hij door.Sterre schreef:Dat is inderdaad zo vermoeiend die gebroken nachtrust. Ik heb het met Sterre ook maanden gehad. Ik heb helaas geen tips alleen een vraagje. Waarom kan Sancho niet zelf traplopen?
-
Sterre
Als dat de reden is misschien toch een tipje. Sterre sliep soms ook boven omdat ze in de war was en dat ineens wilde. Ze woog bijna 30 kg en kon ook niet meer goed traplopen ivm slappe achterkant. Ik heb toen een soort tuig gemaakt zodat ik haar kon begeleiden op de trap. Dat ging best goed zonder dat het heel zwaar voor mij was. Zou dat wat zijn? Want dat tillen wordt echt zo zwaar als je het zo vaak moet doen.Marie-Josée schreef:Korte pootjes, lange rug, open stenen steile trap.Ik wil het gewoon niet riskeren. De trap is niet glad maar als hij erop springt schiet hij door.Sterre schreef:Dat is inderdaad zo vermoeiend die gebroken nachtrust. Ik heb het met Sterre ook maanden gehad. Ik heb helaas geen tips alleen een vraagje. Waarom kan Sancho niet zelf traplopen?
- Marie-Josée
- Erelid
Dat is inderdaad wel iets om te overwegen
. Zo hebben we al zitten denken om een soort takel te maken voor als we het allebei te erg in onze rug hebben 
- Marie-Josée
- Erelid
Als hij zo rond rent poept hij altijd. Maar dat kan ik dan niet zien, het hondentoilet ligt aan de zijkant van het huis en het is zooooo koud 's nachts 
- Domor
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Peruvian Doodle
Ik zou eerder kijken naar zijn ochtendvoer of je daar wat in kan schuiven. Bij een hond gaat het van mond tot stront in ongeveer 24 uur, bij grote honden soms wat langer (maar met 9kg valt hij duidelijk in de kleine maat). Als het door het ziek zijn nog wat versneld is, kan het bij 's ochtends vroeg voeren zo maar midden in de nacht uitkomen.
- Marie-Josée
- Erelid
Ik dacht altijd dat de vertering bij een hond gemiddeld 9 uur duurde, afhankelijk van het soort voer.
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Ik lees ook 24 uur.Domor schreef:Ik zou eerder kijken naar zijn ochtendvoer of je daar wat in kan schuiven. Bij een hond gaat het van mond tot stront in ongeveer 24 uur, bij grote honden soms wat langer (maar met 9kg valt hij duidelijk in de kleine maat). Als het door het ziek zijn nog wat versneld is, kan het bij 's ochtends vroeg voeren zo maar midden in de nacht uitkomen.
Dan zou je dus later op de avond eten moeten geven?
Is altijd te proberen
- Marie-Josée
- Erelid
Ze krijgen hier de hoofdmaaltijd rond vijf uur 's middags dus dat kan dan toch eigenlijk niet?
Het enige wat ik kan bedenken is dat ik hem de laatste tijd in de ochtend ook een kleine maaltijd heb gegeven. speciaal voer, want hij eet slecht en 's morgens eigenlijk helemaal niet.
Als dat er eerder dan 24 uur uit komt dan zou dat misschien nog kunnen.
Vanmorgen heeft hij niets gehad dus we zullen het zien. Afgelopen nacht moest hij maar liefst twee keer eruit. Om 1.00 uur en om 4.30. Toen sliep ik zelf niet meer in
Het enige wat ik kan bedenken is dat ik hem de laatste tijd in de ochtend ook een kleine maaltijd heb gegeven. speciaal voer, want hij eet slecht en 's morgens eigenlijk helemaal niet.
Als dat er eerder dan 24 uur uit komt dan zou dat misschien nog kunnen.
Vanmorgen heeft hij niets gehad dus we zullen het zien. Afgelopen nacht moest hij maar liefst twee keer eruit. Om 1.00 uur en om 4.30. Toen sliep ik zelf niet meer in
- Marie-Josée
- Erelid
Gisteren niets gegeven in de ochtend.Vannacht toch om 1.00 uur eruit. Je kunt er in elk geval de klok op gelijk zetten
Maar hij helpt de 24-uurs theorie daarmee wel om zeep. Ik kan me dat eerlijk gezegd ook niet voorstellen bij de korte darmen van een vleeseter.
Ik had een zak Lily's kitchen lamb/rice gekocht, eigenlijk als beloning maar ze zijn er allebei wild op dus ik heb dat Sancho een tijdje in de ochtend gegeven omdat hij graatmager werd.
Zou een wormkuurtje misschien kunnen helpen? Ik geef eigenlijk nooit preventief wormkuren en heb nog nooit wormen in de ontlasting gezien maar dat zegt natuurlijk ook niet alles.
En misschien maak ik het probleem dan nog groter.
Maar hij helpt de 24-uurs theorie daarmee wel om zeep. Ik kan me dat eerlijk gezegd ook niet voorstellen bij de korte darmen van een vleeseter.
Ik had een zak Lily's kitchen lamb/rice gekocht, eigenlijk als beloning maar ze zijn er allebei wild op dus ik heb dat Sancho een tijdje in de ochtend gegeven omdat hij graatmager werd.
Zou een wormkuurtje misschien kunnen helpen? Ik geef eigenlijk nooit preventief wormkuren en heb nog nooit wormen in de ontlasting gezien maar dat zegt natuurlijk ook niet alles.
En misschien maak ik het probleem dan nog groter.
- Marie-Josée
- Erelid
De hoofdmaaltijd bestaat al jaren uit Farm food brokken en een lepeltje kattenvoer.
Maar misschien valt dat inderdaad nog wat zwaar, ik zal Lily's kitchen eens als avondmaaltijd geven.
Die ukken hebben wel erg gevoelige darmen. Daar heeft de fokker me al voor gewaarschuwd. Je moet echt heel erg opletten wat je voert en kennelijk is hij nog steeds niet 100 % beter. Ik blijf voorlopig de probiotica maar geven.
Maar misschien valt dat inderdaad nog wat zwaar, ik zal Lily's kitchen eens als avondmaaltijd geven.
Die ukken hebben wel erg gevoelige darmen. Daar heeft de fokker me al voor gewaarschuwd. Je moet echt heel erg opletten wat je voert en kennelijk is hij nog steeds niet 100 % beter. Ik blijf voorlopig de probiotica maar geven.
- Marie-Josée
- Erelid
Ik hoop maar dat het weer goedkomt. Hij lijkt nergens last van te hebben, eet nu ook echt met smaak.
Maar nog steeds die onderbroken nachten
Maar nog steeds die onderbroken nachten
- Marie-Josée
- Erelid
Dat is inderdaad de volgende stap. Ik geef hem nu zijn maaltijd 's morgens in plaats van 's avonds wat overigens al 7 jaar goed ging. Maar vannacht moest hij er toch weer uit.
- Marie-Josée
- Erelid
Re: Extreem rillen update.
We zijn inmiddels vijf weken verder en Sancho moet er nog steeds elke nacht uit.
Omdat zijn ontlasting nu goed is zijn we hem wat beter in de gaten gaan houden en het valt toch wel op dat hij vaker drinkt en plast. Ik ben begonnen met een hoge dosering vitamine C maar heb toch een plasje opgevangen omdat daar nu wel eens de oorzaak kan liggen. Ik denk dat de diarree me toch een tijd op het verkeerde been zette, vooral vanwege dat heen en weer rennen wat hij altijd doet als hij moet poepen en omdat hij dat laatste 's nachts ook vaak deed. Maar dat kan nu de oorzaak niet zijn.
Arm mannetje. Hopelijk weten we straks meer.
Omdat zijn ontlasting nu goed is zijn we hem wat beter in de gaten gaan houden en het valt toch wel op dat hij vaker drinkt en plast. Ik ben begonnen met een hoge dosering vitamine C maar heb toch een plasje opgevangen omdat daar nu wel eens de oorzaak kan liggen. Ik denk dat de diarree me toch een tijd op het verkeerde been zette, vooral vanwege dat heen en weer rennen wat hij altijd doet als hij moet poepen en omdat hij dat laatste 's nachts ook vaak deed. Maar dat kan nu de oorzaak niet zijn.
Arm mannetje. Hopelijk weten we straks meer.
- Tineke
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Hopelijk komt daar iets uit met de urine want dat niet weten hoe of wat is zo vervelend.

De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.
https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
- Marie-Josée
- Erelid
Ja die onzekerheid is vervelend, je hebt het gevoel dat hij nog steeds niet oké is en je hebt er niets aan gedaan om hem te helpen. Gewoon omdat je het niet zag. Hij kan als een idioot rondracen en zijn eetlust is sinds het nieuwe voer ( zou dat soms meespelen?) ook in orde dus echt ziek is hij niet, maar soms kan hij je heel sip aan liggen kijken en daarom ben ik beter op gaan letten.
- Marie-Josée
- Erelid
Zijn urine was duidelijk troebel en hij blijkt een flinke blaasontsteking te hebben. Ik heb net een sulfakuurtje opgehaald.
Nu maar hopen dat hij er niet al te lang mee heeft gelopen en dat het nachtelijk gedoe ook eindig is.
Nu maar hopen dat hij er niet al te lang mee heeft gelopen en dat het nachtelijk gedoe ook eindig is.
- Tineke
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Marie-Josée schreef:Zijn urine was duidelijk troebel en hij blijkt een flinke blaasontsteking te hebben. Ik heb net een sulfakuurtje opgehaald.
Hopelijk is dit het einde van de nachtelijke escapades. Fijn dat er wat uitgekomen is.

De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.
https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
- Marie-Josée
- Erelid
Blaasontsteking kan soms erg pijnlijk zijn en ook koorts veroorzaken. Helaas ben ik ook een ervaringsdeskundige ( dat is te zeggen tot de overgang, daarna nooit meer). Hij kon ook af en toe zo pips liggen kijken, je op Havanezerwijze heel diep in de ogen kijkend.
Maar hij heeft vannacht doorgeslapen!!! Muurvast tegen mijn rug aan dus ik heb me niet durven bewegen, ben nu zo stijf als een lantaarnpaal
maar het is in elk geval een goed teken.
Maar hij heeft vannacht doorgeslapen!!! Muurvast tegen mijn rug aan dus ik heb me niet durven bewegen, ben nu zo stijf als een lantaarnpaal
-
Sterre
Oh wat fijn. Wat zal je blij zijn. En geweldig voor Sancho.
- Marie-Josée
- Erelid
Dat Sancho weer de oude wordt is het belangrijkste. Ik ben er stiekem nog steeds niet gerust op. Had hij dat vijf weken geleden dan ook al? Zou hij geen nierbekkenontsteking hebben gehad? Met schade aan de nieren tot gevolg? Of waren het twee losstaande problemen?
Ik hou hem in elk geval goed in de gaten, en volgende week hoe dan ook nog een keer urinecheck.
Ik hou hem in elk geval goed in de gaten, en volgende week hoe dan ook nog een keer urinecheck.
- Marie-Josée
- Erelid
En weer een nacht doorgeslapen
Hij sliep nog zo lekker dat ik hem maar hem laten liggen vanmorgen 
Hij mopperde zelfs toen Martin hem mee naar beneden wilde nemen.
Het arme mannetje heeft gewoon weken last gehad van die blaasontsteking .
Hij mopperde zelfs toen Martin hem mee naar beneden wilde nemen.
Het arme mannetje heeft gewoon weken last gehad van die blaasontsteking .
- Marie-Josée
- Erelid
En toch ben ik er nog niet helemaal gerust op. Hij is nog steeds wat matter en het valt me op dat hij zijn geliefde pluchen Ikeabal niet meer berijdt. Dat was anders standaard nadat hij gegeten had. En hij lekt, ik heb dus maar weer het bed verschoond.
Maandag zou ik weer urine in moeten leveren maar dat is tweede Paasdag dus dan is het maar dinsdag zo vroeg mogelijk zodat een eventuele verlenging van de kuur gewoon doorloopt.
De wasmachine draait nu wel dag en nacht met twee van die druppelaars
Maandag zou ik weer urine in moeten leveren maar dat is tweede Paasdag dus dan is het maar dinsdag zo vroeg mogelijk zodat een eventuele verlenging van de kuur gewoon doorloopt.
- ranetje
- Zeer actief
Prostaat?Marie-Josée schreef:En toch ben ik er nog niet helemaal gerust op. Hij is nog steeds wat matter en het valt me op dat hij zijn geliefde pluchen Ikeabal niet meer berijdt. Dat was anders standaard nadat hij gegeten had. En hij lekt, ik heb dus maar weer het bed verschoond.
- Marie-Josée
- Erelid
Daar dacht ik ook aan, maar dat zou dan een gevolg zijn van de infectie die hij heeft opgelopen. anders is het wel heel toevallig.
Dat doet me er aan denken dat een bevriende fokker zijn teefjes voor een dekking altijd laat testen op een bepaalde bacterie ( dacht ik) om besmetting van het reutje, met onvruchtbaarheid tot gevolg, te voorkomen.
Ik ga hem eens vragen hoe dat precies zit.
Dat doet me er aan denken dat een bevriende fokker zijn teefjes voor een dekking altijd laat testen op een bepaalde bacterie ( dacht ik) om besmetting van het reutje, met onvruchtbaarheid tot gevolg, te voorkomen.
- ranetje
- Zeer actief
Dat zou herpes kunnen zijn?Marie-Josée schreef:Daar dacht ik ook aan, maar dat zou dan een gevolg zijn van de infectie die hij heeft opgelopen. anders is het wel heel toevallig.
- ranetje
- Zeer actief
Dat is waarNanna schreef:Herpes is geen bacterie maar een virus.ranetje schreef:Dat zou herpes kunnen zijn?Marie-Josée schreef: Dat doet me er aan denken dat een bevriende fokker zijn teefjes voor een dekking altijd laat testen op een bepaalde bacterie ( dacht ik) om besmetting van het reutje, met onvruchtbaarheid tot gevolg, te voorkomen.