Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Zindelijk maken buiten de tuin.

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Aantal honden: 2
Contacteer:

Re: Zindelijk maken buiten de tuin.

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Zamunda schreef:
Fotogravinnetje schreef:Vraag me af of formaat echt verschil maakt (tenzij echte mega-tuin). Beide honden hier poepen bij voorkeur op minimaal 150 meter van huis, liever nog verder (hebben ze echt hoge nood, lopen ze dus hard te trekken om maar zo snel mogelijk de doorgaaande weg ook over te steken, ondanks dat ze eerst over een grasveld van een meter of 100 lang lopen...). Het is dat ik gewoon echt geen zin heb om middenin de nacht met ze naar buiten te gaan, anders zouden ze ook bij hoge nood niet in de tuin poepen. Als ze voldoende de kans krijgen om ver buiten de tuin hun behoeften te doen, worden volgens mij de meeste honden uit zichzelf ook wel tuin-zindelijk
Ik ook, daarom mijn vraag :mrgreen: . Ik vind het namelijk best bijzonder dat een hond er zelf voor kiest om in een tuin van 400m2 niet even te plassen wanneer het zo uitkomt (ook als ze meerdere uren in de tuin vertoeven/er toegang toe hebben).

De jouwe poepen dus liefst een eind van huis, maar dat geldt niet voor plassen gok ik?
Plassen doen ze wel dichterbij huis, maar ook daarvoor geldt dat ze het in onze tuin (10 meter diep) alleen op commando doen. En ook als ze op commando plassen zijn dat 3 vaste plekken waar ze het doen, verder niet
Domor
Zeer actief
Mijn ras(sen): Peruvian Doodle
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Domor »

Noa gaat eerst bij het hekje lopen zeuren als ze moet plassen, pas als ik het negeer (of zeg dat ze op het gras moet), gaat ze in de tuin plassen. Als ik er niet ben, plast ze uiteindelijk ook wel in de tuin. Maar zou ik het niet willen, dan had ze dat ondertussen echt niet meer gedaan (Ninthe plast over de plasjes van Noa heen, dus die is lastiger in te schatten wat ze wel en niet zou doen). Ik moedig het echter aan, en dan nog doet ze het liever buiten de tuin.
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Fotogravinnetje schreef:
Zamunda schreef:
Fotogravinnetje schreef:Vraag me af of formaat echt verschil maakt (tenzij echte mega-tuin). Beide honden hier poepen bij voorkeur op minimaal 150 meter van huis, liever nog verder (hebben ze echt hoge nood, lopen ze dus hard te trekken om maar zo snel mogelijk de doorgaaande weg ook over te steken, ondanks dat ze eerst over een grasveld van een meter of 100 lang lopen...). Het is dat ik gewoon echt geen zin heb om middenin de nacht met ze naar buiten te gaan, anders zouden ze ook bij hoge nood niet in de tuin poepen. Als ze voldoende de kans krijgen om ver buiten de tuin hun behoeften te doen, worden volgens mij de meeste honden uit zichzelf ook wel tuin-zindelijk
Ik ook, daarom mijn vraag :mrgreen: . Ik vind het namelijk best bijzonder dat een hond er zelf voor kiest om in een tuin van 400m2 niet even te plassen wanneer het zo uitkomt (ook als ze meerdere uren in de tuin vertoeven/er toegang toe hebben).

De jouwe poepen dus liefst een eind van huis, maar dat geldt niet voor plassen gok ik?
Plassen doen ze wel dichterbij huis, maar ook daarvoor geldt dat ze het in onze tuin (10 meter diep) alleen op commando doen. En ook als ze op commando plassen zijn dat 3 vaste plekken waar ze het doen, verder niet
Nog een aanvulling: ze blijken alleen in het donker in de tuin te willen plassen en bij echt hoge nood. Zodra het licht is en de nood niet echt hoog, houden ze het dus gewoon op....
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”