Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Voortgang pulivacht
Moderator: moderatorteam
- Machie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
- Aantal honden: 5
- Ptje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote Franse poedel en een klein Spaans draakje
- Aantal honden: 2
Re: Voortgang pulivacht
Als je de vilten uit elkaar trekt en je hebt een te dikke vilt, knip je die dan eerst een stukje in?
Dat zag ik nlk eens op zo’n youtube filmpje.
Dat zag ik nlk eens op zo’n youtube filmpje.
Aardig zijn doet geen pijn en het kost geen cent, alleen wat moeite-
Betuwe
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Kruising
- Aantal honden: 1
Leerzaam topic. 
Ik ken iemand die had ook zo'n hond maar dan een witte. Dat is helemaal niet grappig als zij de hond in de regen uit moest laten. Hond was altijd zo enorm smerig. Ik zou er zelf niet tegen kunnen. Maar ik vind ze wel super leuk om te zien. Ik blijf je topic volgen
Ik ken iemand die had ook zo'n hond maar dan een witte. Dat is helemaal niet grappig als zij de hond in de regen uit moest laten. Hond was altijd zo enorm smerig. Ik zou er zelf niet tegen kunnen. Maar ik vind ze wel super leuk om te zien. Ik blijf je topic volgen
- Habibi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Sheltie
Perseus (Percy) - Aantal honden: 1
Ik vind het bijzonder om te volgen.
Interessant, en intrigerend op een bijzondere manier.
Of ik dat spaghetti verhaal mooi vind weet ik niet. Je zíet dat er tijd in is gestoken, dat wel.
Maar ik denk dat ik dreads sowieso niet echt móói vind. Eerder interessant dus of zoiets.
Maar mèn, wat ben ik blij met 2x per jaar twee weken borstelen in de rui en verder nooit gedoe...
Interessant, en intrigerend op een bijzondere manier.
Of ik dat spaghetti verhaal mooi vind weet ik niet. Je zíet dat er tijd in is gestoken, dat wel.
Maar ik denk dat ik dreads sowieso niet echt móói vind. Eerder interessant dus of zoiets.
Maar mèn, wat ben ik blij met 2x per jaar twee weken borstelen in de rui en verder nooit gedoe...

- veertje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje
Zag deze foto net. Ik vind het geweldig. Wel de dreads, maar je ziet ook nog de hond 

- Machie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
- Aantal honden: 5
Dit is alleen geen Puli maar een Spaanse waterhond.veertje schreef:Zag deze foto net. Ik vind het geweldig. Wel de dreads, maar je ziet ook nog de hond
In Nederland loopt trouwens ook een PuMi met zulke vilten in de nek.
- veertje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje
ohMachie schreef:Dit is alleen geen Puli maar een Spaanse waterhond.veertje schreef:Zag deze foto net. Ik vind het geweldig. Wel de dreads, maar je ziet ook nog de hond
In Nederland loopt trouwens ook een PuMi met zulke vilten in de nek.
- miriam
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever.
- Aantal honden: 2
Als leek lijkt het me nog niet zo simpel om te weten of je moet bij scheuren ja of nee. Ik denk dat ik een beetje huiverig zou zijn of ik het wel goed zou zien.
Ik heb de vorige berichten met uitleg gemist. Ik ging net even terug kijken en het is me al wat duidelijker
Ik heb de vorige berichten met uitleg gemist. Ik ging net even terug kijken en het is me al wat duidelijker

Miriam, Pleun en Pelle
Tibbe 24-03-2004*20-03-2017
- Gaia
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): xPuli
- Aantal honden: 1
Ik breng de mijne alleen voor de staart. Hij laat me er gewoon niet lekker bij en reageert net even te heftig om dat in mijn eentje te doen. Heftig door te gaan zitten klooien, maar hij vindt het gewoon echt niet prettig als er iemand aan zijn staart zit te klooien.
Dus 1 keer per drie maanden hups naar de trimmer. Kop vast, schaar er dwars door heen, los en niet meer aan zitten. Ik ben met nog teveel bezig om mij daar druk om te maken. Het zijn van die losse niet dread-haar wat die witte nog al eens hebben. Hij heb ze ook op de oren, maar die laat hij goed toe en kan ik los houden.
Voorwaarde voor de trimmer. Ik blijf erbij. Er wordt niets geschoren en je komt niet aan de dreads. Je mag de buik een beetje bij knippen. Als je goed bent.
Kost me €10,- en door!
Dus 1 keer per drie maanden hups naar de trimmer. Kop vast, schaar er dwars door heen, los en niet meer aan zitten. Ik ben met nog teveel bezig om mij daar druk om te maken. Het zijn van die losse niet dread-haar wat die witte nog al eens hebben. Hij heb ze ook op de oren, maar die laat hij goed toe en kan ik los houden.
Voorwaarde voor de trimmer. Ik blijf erbij. Er wordt niets geschoren en je komt niet aan de dreads. Je mag de buik een beetje bij knippen. Als je goed bent.
Kost me €10,- en door!