Ik sorry. Verkeerde aanname. Net zo verkeerd als jouw aanname over mensen die een buitenlandse hond nemen en erbij denken dat ze daarmee alle problemen elders oplossen. Ze lossen wel het probleem van die hond op. Lijkt me ook prima.Neeltje schreef:Ik heb geen enkele Euro aan een Franse Bulldog gespendeerd.laeken schreef:Het moment dat Neeltje ging roepen dat ze ook hulp aan ondervoedde kindjes in Afrika onzin vind omdat dat de droogte niet op zal lossen was ik haar al kwijt. Blijkbaar moet alles wat zij doet het grote probleem oplossen. Gek genoeg doet ze helemaal niks daardoor behalve zeuren over mensen die in elk geval iets proberen.....alinelaila schreef:En dus moet je maar niets doen? Of heb je alleen toestemming om een duur gefokte rashond hier uit Nederland te halen?Neeltje schreef: Daarom is het dweilen met de kraan open. Als er in al die landen niets verandert aan hoe met dieren om te gaan, is het leuk als je daar een hond vandaan haalt, maar van de een die je ophaalt komen er waarschijnlijk hetzelfde moment weer 100 of weet ik hoeveel op straat of zoals hier vroeger ook gebeurde in een zak met steen de rivier in.![]()
Of ben je ineens als adoptant ook verantwoordelijkheid voor AL het leed wat er in het land van herkomst van de hond is?
Blijkbaar faal je al als je een land niet veranderen kan maar een hond wil helpen. Blijkbaar is het goed om kindjes te laten verhongeren zolang het land waar ze wonen niet kan zorgen dat dat niet meer gaat gebeuren in de toekomst. Blijkbaar moet je een rashond kopen in Nederland omdat een Spaanse hond adopteren niet meteen alle problemen in Spanje op gaat lossen. Schiet mij maar lek.
En ik zal er verder niet teveel op in gaan maar achter de fok van rashonden schuilt een enorm leed. Het fokken van dieren met nauwe genetische basis en veel erfelijke problemen is nl verwerpelijk. Laat nu net Neeltje 1200 euro neer leggen bij een fokker van Franse bulletjes om vervolgens over wereldverbetering te gaan praten rondom het leed van honden....
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Documentaire honden Curaçao
Moderator: moderatorteam
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Re: Documentaire honden Curaçao
Niet allemaal, maar wel heel veel. Denk dat je het niet zo persoonlijk moet nemen.laeken schreef:Ik sorry. Verkeerde aanname. Net zo verkeerd als jouw aanname over mensen die een buitenlandse hond nemen en erbij denken dat ze daarmee alle problemen elders oplossen. Ze lossen wel het probleem van die hond op. Lijkt me ook prima.Neeltje schreef:Ik heb geen enkele Euro aan een Franse Bulldog gespendeerd.laeken schreef:Het moment dat Neeltje ging roepen dat ze ook hulp aan ondervoedde kindjes in Afrika onzin vind omdat dat de droogte niet op zal lossen was ik haar al kwijt. Blijkbaar moet alles wat zij doet het grote probleem oplossen. Gek genoeg doet ze helemaal niks daardoor behalve zeuren over mensen die in elk geval iets proberen.....
Blijkbaar faal je al als je een land niet veranderen kan maar een hond wil helpen. Blijkbaar is het goed om kindjes te laten verhongeren zolang het land waar ze wonen niet kan zorgen dat dat niet meer gaat gebeuren in de toekomst. Blijkbaar moet je een rashond kopen in Nederland omdat een Spaanse hond adopteren niet meteen alle problemen in Spanje op gaat lossen. Schiet mij maar lek.
En ik zal er verder niet teveel op in gaan maar achter de fok van rashonden schuilt een enorm leed. Het fokken van dieren met nauwe genetische basis en veel erfelijke problemen is nl verwerpelijk. Laat nu net Neeltje 1200 euro neer leggen bij een fokker van Franse bulletjes om vervolgens over wereldverbetering te gaan praten rondom het leed van honden....
- stefanie
- Zeer actief
Amen!laeken schreef:Ik merk dat ik woest wordt van deze onzin. Rotzooi? Welke rotzooi? Stichtingen doen aan educatie, helpen lokale asielen en castreren wat ze kunnen daar. Dus wat klets je nou ineens? Weet je er ook maar IETS vanaf? Als er geen Stichtingen waren die lokaal hulp bieden, lesprogramma's maken, mensen de kans geven hun honden ook naar een normaal asiel te brengen etc was het nu nog allemaal veel erger daar. Iemand die wat doet is per definitie beter dan iemand die maar wat loopt te roepen op internet._Tiny_ schreef:bouvierpoedel schreef:Geen denkfout gewoon anders denken. Waarom flikkeren die mensen nog steeds hun honden op straat of laten ze kapot gaan , gewoon omdat het kan omdat een ander hun "rotzooi" wel opruimt.
Een broodfokker gaat ook gewoon door omdat het kan en omdat een ander zijn puppen koopt. Wat denk je dat er et hun overschotten gebeurt.
Een varkenshouder gaat ook gewoon door omdat het kan en omdat mensen vlees uit zijn toko blijven kopen.
Het houd elkaar in stand.
Dat wil niet zeggen dat die mensen hun best niet doen met voeren , steriliseren en redden.precies! wij ruimen die rotzooi wel weer voor hun op want wij zijn dol op die buitenlandse hondjes. We zijn er net zo goed een onderdeel van geworden.
Mijn honden zijn verre van rotzooi.En ik hoef niets te horen van mensen die iets onzinnigs over mijn honden te melden hebben.
Ik laat jou in je waarde vwbt welke hond je kiest. Waar je je hond koopt en of je nu een poedel koopt of een bastaard. Zou je het fatsoen op kunnen brengen ook een ander in zijn waarde te laten? Rotzooi en die buitenlandse hondjes.....gaat heen zeg!
![]()
De meeste rotzooi crepeert ter plekke of wordt vergast en verbrand. Ken je feiten voor je gaat roepen. Slechts een fractie van het hondenoverschot gaat naar het buitenland. Gooddank wordt dat steeds meer en komt er aldaar steeds meer geld om structurele veranderingen door te voeren. Alleen dat helpt. Eens. Maar jij bent de laatste die zelf wat doet dus graag mondje dicht over mensen die in elk geval iets proberen. En andermans honden rotzooi noemen is wel erg denigrerend.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
Ik bedoelde mijn post eerder niet zo als dat de stichtingen en mensen die honden redden niet goed bezig zouden zijn. Want dat zijn ze zeker wel. Al is het maar om inderdaad de bevolking daar een goed voorbeeld te geven.
Waar ik me aan stoor, is dat die mensen met het uitmergelen van hun honden op hun eigen terrein ermee wegkomen. Dat er door de overheid of welk bestuursorgaan ook, geen sancties opgelegd worden hiervoor.
Helaas komt het filmpje op mij over, dat ze aan de ene kant honden redden, maar dat er aan de Andere kant gewoon weer reuen en teven in iemands omheinde tuin belanden en voor de volgende nestjes zorgen.
Dat bedoel ik niet negatief naar de stichtingen toe, want iemand moet daar het goede voorbeeld geven, maar het zou nog beter zijn, dat de politie daar veel eerder mag ingrijpen, boetes uitdelen en honden weghalen.
Waar ik me aan stoor, is dat die mensen met het uitmergelen van hun honden op hun eigen terrein ermee wegkomen. Dat er door de overheid of welk bestuursorgaan ook, geen sancties opgelegd worden hiervoor.
Helaas komt het filmpje op mij over, dat ze aan de ene kant honden redden, maar dat er aan de Andere kant gewoon weer reuen en teven in iemands omheinde tuin belanden en voor de volgende nestjes zorgen.
Dat bedoel ik niet negatief naar de stichtingen toe, want iemand moet daar het goede voorbeeld geven, maar het zou nog beter zijn, dat de politie daar veel eerder mag ingrijpen, boetes uitdelen en honden weghalen.
-
- Zeer actief
Zeker, eigenlijk is het zot dat de politie mankracht in zet en dat uiteindelijk de mensen die dat veroorzaken niet eens betalen ervoor. Wat mij betreft betalen de mensen die hun honden mishandelen het uurloon, de opvang van hun honden en de lonen van de mensen die hun honden moeten verzorgen. Moet je hier eens iets uithalen met je hond kwa agressie. Gaat zo een laserasiel in en je kan dokken tot je arm bent. Blijkbaar en dat snap ik ook wel, zijn de mensen daar te arm om ze zo te laten betalen. Want je kan wel 1000 euro vragen maar van een kale kip kun je niet plukken en zelden is een weldenkend mens met geld zo dat hij zijn honden niet verzorgd. Al zag het huis met de dode honden en dat ene levende lijk er best duur uit. Misschien een regel die maakt dat je naar inkomen beboet wordt bv?Emma schreef:Ik bedoelde mijn post eerder niet zo als dat de stichtingen en mensen die honden redden niet goed bezig zouden zijn. Want dat zijn ze zeker wel. Al is het maar om inderdaad de bevolking daar een goed voorbeeld te geven.
Och, join the club, op deze manier reageert hij op al mijn berichten. Zal hem wel een goed gevoel geven of zo._Tiny_ schreef:Gezien jouw reactie naar Kees snap jij heel goed hoe het woord rotzooi in deze contex is bedoeld. Maar als ik het zeg kies je ervoor om eens lekker op je overemotionele stokpaardje te klimmen. Naar mannetje ben jij toch. Voelt het nou lekker om mij op deze manier verkeerd te begrijpen?laeken schreef:
M
Je zegt zoveel meer in die ene zin dan dit en dat is gewoon niet fijn. Wat je er ook van maakt nu. Want wij zijn dol op die buitenlandse hondjes en er nu onderdeel van. Je zegt toch letterlijk dat mensen die die honden helpen of nemen onderdeel van het probleem zijn geworden? Ik zie ze meer als een oplossing zelf. Ze betalen educatie, castratie, goede asielen en geven het juiste voorbeeld. Dat is alles. Je toon is niet prettig en als je zelf zo aangesproken zou worden over je keuzes en jouw honden zou het jou ook niet bevallen. Geef ik je op een briefje. Het is nl de toon die de muziek maakt.
-
- Zeer actief
Waarom leg je het dan niet beter uit? Ik ben echt de enige niet die het zo leest. Je gebruikt het woord "die" je verkleint het woord honden naar hondjes en je zegt dat wij hun rotzooi opruimen.
Wij ruimen hun rotzooi wel weer op want wij zijn dol op die buitenlandse hondjes zeg je....En je zegt daarna dat wij er dus ook onderdeel van geworden zijn.
Ik las dat dus als wij doen er net zo goed aan mee. Kees heeft het over dat wij het veroorzaken net als bij broodfokkers er zijn omdat hun pupkopers er zijn. Dus in feite veroorzaak ik het of doe ik er net zo goed aan mee. Dat lijk je te beamen in je bericht.
Ik weet echt niet wat je er dan verder voor aardigs leuks of positiefs mee bedoelde. Als ik je totaal verkeerd begrijp excuses maar de manier waarop je het neer zet is dan wel erg onhandig en schoot me inderdaad in het verkeerde keelgat. En volgens mij beledig ik je daarna nergens maar stel ik alleen dat ik dit erg vervelend vind.
@ Neeltje. Ik reageer inderdaad vaak boos op jou. Ook nu weer over die verhongerende kinderen...ik snap niet hoe je dat je mond uit krijgt. Helpen heeft geen zin zolang ze daar niet zelfredzaam worden. Wat dacht je van klimaatveranderingen? Wat dacht je van lokale overheden? Burgeroorlog? Dus maar niet helpen dan? Want ze komen misschien over 2 jaar weer in hongersnood? Ik vind dat je dat soort dingen domweg niet kunt zeggen. Zeker niet als je zelf naar de dierenarts gaat met een hond en dat wel normaal vindt. Normaler dan een paar euro geven aan een stichting die verhongerende kinderen probeert te redden die hier allemaal helemaal niks aan kunnen doen. En tja....misschien gebeuren die dingen over 3 jaar weer. Kunnen die kinderen dat helpen? Dat is net zo met die honden. Misschien komt er een nieuwe hond in het asiel als een stichting er een uit haalt. Nou en? Dan is er weer een hond die van de ketting kwam en een kans heeft op een normaal leven.
En een oprechte vraag Neeltje. Heb jij uberhaubt naar het filmpje gekeken of zit je in je missie "zeuren over buitenlandse honden"? Want dat is wel een van de redenen dat wij elkaar in de haren vliegen. Jij hebt een hele sterke mening over iets waar je imo niks mee te maken hebt en waar je eigenlijk ook heel weinig vanaf weet. En ja dat irriteert me.
Wij ruimen hun rotzooi wel weer op want wij zijn dol op die buitenlandse hondjes zeg je....En je zegt daarna dat wij er dus ook onderdeel van geworden zijn.
Ik las dat dus als wij doen er net zo goed aan mee. Kees heeft het over dat wij het veroorzaken net als bij broodfokkers er zijn omdat hun pupkopers er zijn. Dus in feite veroorzaak ik het of doe ik er net zo goed aan mee. Dat lijk je te beamen in je bericht.
Ik weet echt niet wat je er dan verder voor aardigs leuks of positiefs mee bedoelde. Als ik je totaal verkeerd begrijp excuses maar de manier waarop je het neer zet is dan wel erg onhandig en schoot me inderdaad in het verkeerde keelgat. En volgens mij beledig ik je daarna nergens maar stel ik alleen dat ik dit erg vervelend vind.
@ Neeltje. Ik reageer inderdaad vaak boos op jou. Ook nu weer over die verhongerende kinderen...ik snap niet hoe je dat je mond uit krijgt. Helpen heeft geen zin zolang ze daar niet zelfredzaam worden. Wat dacht je van klimaatveranderingen? Wat dacht je van lokale overheden? Burgeroorlog? Dus maar niet helpen dan? Want ze komen misschien over 2 jaar weer in hongersnood? Ik vind dat je dat soort dingen domweg niet kunt zeggen. Zeker niet als je zelf naar de dierenarts gaat met een hond en dat wel normaal vindt. Normaler dan een paar euro geven aan een stichting die verhongerende kinderen probeert te redden die hier allemaal helemaal niks aan kunnen doen. En tja....misschien gebeuren die dingen over 3 jaar weer. Kunnen die kinderen dat helpen? Dat is net zo met die honden. Misschien komt er een nieuwe hond in het asiel als een stichting er een uit haalt. Nou en? Dan is er weer een hond die van de ketting kwam en een kans heeft op een normaal leven.
En een oprechte vraag Neeltje. Heb jij uberhaubt naar het filmpje gekeken of zit je in je missie "zeuren over buitenlandse honden"? Want dat is wel een van de redenen dat wij elkaar in de haren vliegen. Jij hebt een hele sterke mening over iets waar je imo niks mee te maken hebt en waar je eigenlijk ook heel weinig vanaf weet. En ja dat irriteert me.
- mercedes2803
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull
- Aantal honden: 1
"There is no greater mistake than he who did nothing, because he could only do a little"
En in het verlengde daarvan;
"The world is a dangerous place,
not because of those who do evil.
But because of those who look on
and do nothing. "
En nee, ik zie geen oplossing in het hier naartoe halen van busladingen/vliegtuigen vol, honden - maar in elk geval DOET er iemand IETS.
En in het verlengde daarvan;
"The world is a dangerous place,
not because of those who do evil.
But because of those who look on
and do nothing. "
En nee, ik zie geen oplossing in het hier naartoe halen van busladingen/vliegtuigen vol, honden - maar in elk geval DOET er iemand IETS.
Juist. En alle honden die opgevangen worden, worden meteen gecastreerd, dus hoe die het probleem instand zouden houden is me een raadsel.laeken schreef:Maar wat is er mis met het helpen van die Honden? Want je kan inderdaad ook niks voor die honden doen omdat het redden van de honden niks oplost voor evt nieuwe honden. Maar wat hebben die honden aan niks doen? Dan gaan ze dood en komen er dan nieuwe honden? Vraag me ook af of het niks helpt want het is best gênant als je honden worden weggenomen met een cameraploeg. Staat niet zo netjes en wie weet was het onwetendheid? Ze weten nu in elk geval meer en misschien wel dat ze dit niet meer willen. Mooi toch? En de 11 pups vonden een goed huis en zijn dit leed bespaard. Ze waren er al en zouden anders het lot van hun moeders krijgen. Lost het probleem voor heel wat honden dus wel degelijk op.Emma schreef:Ja, dit dus.bouvierpoedel schreef:Is gewoon een onderdeel van de cultuur geworden. Je moet de basis aanpakken en niet het gevolg.
De hele handel chippen huis aan huis en flinke boetes op zetten als het dier nergens meer te bekennen is of ergens rond zwerft of dood ligt.
Nu word het probleem gewoon opgelost al jaren lang voor die eigenaren die er een zooitje van maken dus word het ook een beetje in stand gehouden.
Maar goed dan moet je de politiek ook mee zien te krijgen.
Heb er gemengde gevoelens en ideeën over.
Dat ze die 25 honden en pups zouden gaan ophalen, en er daar al de vorige dag 11 pups zijn weggegeven.
Die hebben de volgende dag alweer honden lopen die lekker aanfokken.
Ik snap mensen die de honden willen helpen, maar zolang er geen sancties vanuit hogerhand worden gegeven. Lost het eigenlijke probleem zich niet op.
Het is triest. Dat wel.
Van één ding weet je zeker dat het niks oplost: niks doen. Het is een raar soort standaardverwijt aan mensen die iets doen, dat ze problemen instandhouden en zich daarmee mede verwantwoordelijk maken voor wat er gebeurt, of zelfs juist extra gemeen zijn dat ze die ene hond wel helpen en al die andere niet.
Op grond van dezelfde redenering ben je dan ook verantwoordelijk voor al het leed in de rashondenfokkerij.alinelaila schreef:En dus moet je maar niets doen? Of heb je alleen toestemming om een duur gefokte rashond hier uit Nederland te halen?Neeltje schreef: Daarom is het dweilen met de kraan open. Als er in al die landen niets verandert aan hoe met dieren om te gaan, is het leuk als je daar een hond vandaan haalt, maar van de een die je ophaalt komen er waarschijnlijk hetzelfde moment weer 100 of weet ik hoeveel op straat of zoals hier vroeger ook gebeurde in een zak met steen de rivier in.![]()
Of ben je ineens als adoptant ook verantwoordelijkheid voor AL het leed wat er in het land van herkomst van de hond is?
Op grond van die redenering maakt hulp, aan wat of wie dan ook, je per definitie verantwoordelijk voor al het leed.
Laatst gewijzigd door 63673J op 26 jan 2018 09:42, 1 keer totaal gewijzigd.
- DeDiana
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
- Aantal honden: 4
Dat klopt. Of dat ze niet genoeg doen, niet het juiste doen, dat ze wat ze doen niet goed doen en ga zo maar door. En die verwijten komen bijna zonder uitzondering van mensen die zelf helemaal niets doenjvanringen schreef:Van één ding weet je zeker dat het niks oplost: niks doen. Het is een raar soort standaardverwijt aan mensen die iets doen, dat ze problemen instandhouden en zich daarmee mede verwantwoordelijk maken voor wat er gebeurt, of zelfs juist extra gemeen zijn dat ze die ene hond wel helpen en al die andere niet.

Dat valt mij dus ook op.DeDiana schreef:Dat klopt. Of dat ze niet genoeg doen, niet het juiste doen, dat ze wat ze doen niet goed doen en ga zo maar door. En die verwijten komen bijna zonder uitzondering van mensen die zelf helemaal niets doenjvanringen schreef:Van één ding weet je zeker dat het niks oplost: niks doen. Het is een raar soort standaardverwijt aan mensen die iets doen, dat ze problemen instandhouden en zich daarmee mede verwantwoordelijk maken voor wat er gebeurt, of zelfs juist extra gemeen zijn dat ze die ene hond wel helpen en al die andere niet.
- mercedes2803
- Zeer actief
Precies...jvanringen schreef:Dat valt mij dus ook op.DeDiana schreef:Dat klopt. Of dat ze niet genoeg doen, niet het juiste doen, dat ze wat ze doen niet goed doen en ga zo maar door. En die verwijten komen bijna zonder uitzondering van mensen die zelf helemaal niets doenjvanringen schreef:Van één ding weet je zeker dat het niks oplost: niks doen. Het is een raar soort standaardverwijt aan mensen die iets doen, dat ze problemen instandhouden en zich daarmee mede verwantwoordelijk maken voor wat er gebeurt, of zelfs juist extra gemeen zijn dat ze die ene hond wel helpen en al die andere niet.
"There is no greater mistake than he who did nothing, because he could only do a little"
Het is natuurlijk ook lekker 'makkelijk' tetteren vanuit je huisje, met je eigen hondje aan je voeten.
Zelf niks doen, je er niet mee bezig houden, maar er wel een sterke mening over hebben en mensen die IETS doen de baard eraf geven.
Dat MAG hoor... we leven in een vrij land, maar dan moet je ook incasseren dat mensen je een naarling vinden.
-
- Zeer actief
Ik heb dat al vaker gezegd, met aan alle kanten aanval als gevolg, maar vooruit, nog maar eens: de verwijten komen altijd van mensen die zelf een (stamboom)rashond hebben en (meestal) zelfs niet overwegen om een kruising uit een Nederlands asiel te halen.jvanringen schreef:Dat valt mij dus ook op.DeDiana schreef:Dat klopt. Of dat ze niet genoeg doen, niet het juiste doen, dat ze wat ze doen niet goed doen en ga zo maar door. En die verwijten komen bijna zonder uitzondering van mensen die zelf helemaal niets doenjvanringen schreef:Van één ding weet je zeker dat het niks oplost: niks doen. Het is een raar soort standaardverwijt aan mensen die iets doen, dat ze problemen instandhouden en zich daarmee mede verwantwoordelijk maken voor wat er gebeurt, of zelfs juist extra gemeen zijn dat ze die ene hond wel helpen en al die andere niet.
Maar ik ben gestopt me hierover op te winden. Ik ga ook nooit in gesprek hierover, ik kap het meteen af. Er zijn nu eenmaal mensen in alle soorten en maten, en sommigen zijn niet in staat over de muur tussen hun eigen afgeschermde wereldje en dat aan de andere kant, met alle toestanden van de wereld, te kijken. Net zoals je een fervent PVV-aanhanger niet hoeft te overtuigen dat vluchtelingen hier niet voor hun plezier zijn. Het is zoals het is, mochten ze al meer gaan openstaan voor toestanden buiten hun eigen grenzen, dan is het omdat ze er direct en zelf mee te maken krijgen. Bijvoorbeeld een Roemeens straathondje dat hun tuin inloopt en besluit te blijven. En ze gevoelens voor dat hondje ontwikkelen, en langzaam, echt stapje voor stapje, gaan inzien dat het ook een hond is, niet anders dan hun eigen dure rashond, met al z'n streken en leuke dingen. En dan is de volgende stap dat ze gaan inzien dat het misschien zo gek nog niet is dat er meer van dat soort hondjes een aangename toekomst krijgen. En ze zelfs gaan waarderen dat er mensen zijn die zich daarvoor inzetten. Dan hebben ze het zelf ervaren, een andere manier is er niet voor hen om er anders over te gaan denken.
Dat zou dus kunnen helpen, eigen ervaringen. Zo niet, even goede vrienden. Jij je dure rashond (waar ik totaal niet voor warmloop, maar dat hoeft ook niet), ik m'n schitterend mooie, unieke, niet in geld uit te drukken zo waardevolle straathonden

Dat dus, niks aan toe te voegen.mercedes2803 schreef: Precies...
Het is natuurlijk ook lekker 'makkelijk' tetteren vanuit je huisje, met je eigen hondje aan je voeten.
Zelf niks doen, je er niet mee bezig houden, maar er wel een sterke mening over hebben en mensen die IETS doen de baard eraf geven.
Dat MAG hoor... we leven in een vrij land, maar dan moet je ook incasseren dat mensen je een naarling vinden.
-
- Zeer actief
Ik ergerde me ook aan Kees en ik begrijp dus dat je het niet zo bedoelde. Ik ben echt de beroerdste niet hoor. Ik merk een hele negatieve trend rondom die buitenlandse honden. Ik heb nu nr 4 en ik merk dat ik woest wordt als mensen zeggen dat je het zo in stand houdt. Dat is iets wat ik niet kan begrijpen. Jij kreeg misschien de verkeerde emotie over je heen dus excuses. Nogmaals, ik vat die beschuldigingen best wel zwaar op omdat ik het vreselijk vind als mensen vinden dat ik door deze honden te nemen maak dat daar meer leed komt. Vergelijking met broodfokkers. Jij beaamde dat in je stukje meende ik en ik zie je prachtige poedel en dan schiet ik (misschien geheel onterecht) uit mijn slof. Dus excuus als ik te sterk reageerde op jou door een trend die mij niet bevalt. Hoop dat je het naast je neer wil leggen want ik zit hier niet om mensen af te zeiken._Tiny_ schreef:Ach kom nou toch!
Ik reageer op Kees zijn post. Ik beaam zijn post. Ik zeg niks anders.
Tegen Kees zeg je dat je begrijpt hoe hij het bedoeld. Maar bij mij kies je ervoor om me opzettelijk verkeerd te begrijpen zodat je toch nog even je eigen keutel kunt laten vallen. Denk je dat ik dat niet doorzie?
Maar het is goed hoor. Zo belangrijk is het niet. Vond het alleen stom.

- dagmar88
- Zeer actief
laeken schreef: Ik ergerde me ook aan Kees en ik begrijp dus dat je het niet zo bedoelde. Ik ben echt de beroerdste niet hoor. Ik merk een hele negatieve trend rondom die buitenlandse honden. Ik heb nu nr 4 en ik merk dat ik woest wordt als mensen zeggen dat je het zo in stand houdt. Dat is iets wat ik niet kan begrijpen. Jij kreeg misschien de verkeerde emotie over je heen dus excuses. Nogmaals, ik vat die beschuldigingen best wel zwaar op omdat ik het vreselijk vind als mensen vinden dat ik door deze honden te nemen maak dat daar meer leed komt. Vergelijking met broodfokkers. Jij beaamde dat in je stukje meende ik en ik zie je prachtige poedel en dan schiet ik (misschien geheel onterecht) uit mijn slof. Dus excuus als ik te sterk reageerde op jou door een trend die mij niet bevalt. Hoop dat je het naast je neer wil leggen want ik zit hier niet om mensen af te zeiken.

Wat zou je in hemelsnaam moeten oplossen?
Voor die ene hond maak je z'n wereld, de hond die van jou en verder niks

-
- Zeer actief
Misschien is het dat ook wel. Dat de mensen die kritiek leveren zelf alleen rashonden als pup bij de fokker halen. Niks mis mee. Begrijp me echt niet verkeerd. Maar als je dat doet en je niet eens verdiept is een sterke mening hebben en kritiek uiten voor mij iets ergerlijks. Ik hoor liever van een stichting die zijn uiterste best gedaan heeft dat iets niet wil werken. Dan is het tenminste geprobeerd.
De contacten die ik heb met stichtingen gaan in elk geval over hun liefde voor de honden. En het respect voor elke hond. Straatfik of raszuivere cocker spaniel maakt geen enkel verschil. Ze proberen iets te verbeteren en ze proberen alles te doen voor elke hond die een kans maakt. Daarop kritiek uiten is imo hoe dan ook ongepast.
En ongefundeerd roepen dat stichtingen de ellende in stand houden is voor mij helaas iets wat me zo raakt dat ik er boos van wordt. En als mensen dan zeggen dat ik als persoon ook nog eens de ellende in stand hou en dat er lokaal broodfokkers ontstaan door mensen als ik schiet ik uit mijn slof. Guus en Bas en eerder Tom en Cleo hadden niets van doen met broodfok. Ik snap best dat er bagger tussen het goede zit maar dat doet niks af aan het goede. Je hebt overal rotte appels.
De contacten die ik heb met stichtingen gaan in elk geval over hun liefde voor de honden. En het respect voor elke hond. Straatfik of raszuivere cocker spaniel maakt geen enkel verschil. Ze proberen iets te verbeteren en ze proberen alles te doen voor elke hond die een kans maakt. Daarop kritiek uiten is imo hoe dan ook ongepast.
En ongefundeerd roepen dat stichtingen de ellende in stand houden is voor mij helaas iets wat me zo raakt dat ik er boos van wordt. En als mensen dan zeggen dat ik als persoon ook nog eens de ellende in stand hou en dat er lokaal broodfokkers ontstaan door mensen als ik schiet ik uit mijn slof. Guus en Bas en eerder Tom en Cleo hadden niets van doen met broodfok. Ik snap best dat er bagger tussen het goede zit maar dat doet niks af aan het goede. Je hebt overal rotte appels.
-
- Zeer actief
dagmar88 schreef:laeken schreef: Ik ergerde me ook aan Kees en ik begrijp dus dat je het niet zo bedoelde. Ik ben echt de beroerdste niet hoor. Ik merk een hele negatieve trend rondom die buitenlandse honden. Ik heb nu nr 4 en ik merk dat ik woest wordt als mensen zeggen dat je het zo in stand houdt. Dat is iets wat ik niet kan begrijpen. Jij kreeg misschien de verkeerde emotie over je heen dus excuses. Nogmaals, ik vat die beschuldigingen best wel zwaar op omdat ik het vreselijk vind als mensen vinden dat ik door deze honden te nemen maak dat daar meer leed komt. Vergelijking met broodfokkers. Jij beaamde dat in je stukje meende ik en ik zie je prachtige poedel en dan schiet ik (misschien geheel onterecht) uit mijn slof. Dus excuus als ik te sterk reageerde op jou door een trend die mij niet bevalt. Hoop dat je het naast je neer wil leggen want ik zit hier niet om mensen af te zeiken.
Blijft een terugkerend fenomeen, verder uitkauwen dan in het verleden al is gebeurd kan bijna niet.
Ik ben jaren geleden heel erg dicht bij de hete brij geweest. Ik heb een stichting letterlijk zien ontstaan. Ik ben ter plekke in Spanje geweest en met eigen ogen zag ik hoe erg het was voor de honden. Geen water, geen schaduw. Overvolle asielen. Massa's honden op een hoop en die vochten ook en beten elkaar helaas ook wel eens dood. Er werd op ze geschoten door passanten uit de auto.
Toen ontstond een stichting. Dat zelfde asiel kreeg door gelden van die stichting waterputten. Een bus om de honden op te halen etc. Een leslokaal voor scholen. Een ruimte voor operaties en medische behandelingen. Mooie kennels en voer.
Dus hoezo niks doen? Hoezo geen verbeteringen? En de mensen die een hond adopteerden betaalden voor al deze verbeteringen voor de 150 honden die er nog waren. En er werd enorm veel geld ingezameld en geholpen.
Juiste voorbeeld, honderden honden inmiddels geholpen. Gecastreerd. Kinderen kregen lessen over hoe het ook kon etc etc.
Ik heb het zelf gezien. Dus ik pik ook niks van Neeltje die zit te blaten met haar prachtige rashondje op schoot. Niks mis mee maar wie is zij om hier over te praten. Maakt me inderdaad misschien ongepast boos en lullig maar het is iets wat mij persoonlijk raakt. En meer mensen hier.
Als je dan als oorzaak gezien wordt of als iemand die dingen verkeerd doet en ziet is dat domweg kwetsend. Ik heb het nl ECHT gezien. Van A tot Z....
-
- Zeer actief
Dus na Tom kwam ook Guus weer uit Spanje. Nog nooit 1 seconde spijt van Tom gehad ondanks zijn ziek zijn. Hij heeft heel veel voor ons betekent en wij hebben alles gedaan om hem te redden. 

-
- Zeer actief
En dat is iets wat je voor jezelf moet tegenhouden, dat boos worden. In gaan zien dat mensen die dat zeggen vrijwel altijd geen idee hebben waar ze over praten. Te vergelijken met mensen die tegen buitenlanders zijn gewoon omdat ze niet willen erkennen wat ze niet kennen, vrezen wat vreemd voor ze is, uit alle macht alles bij het veilige oude willen laten.laeken schreef: En ongefundeerd roepen dat stichtingen de ellende in stand houden is voor mij helaas iets wat me zo raakt dat ik er boos van wordt. En als mensen dan zeggen dat ik als persoon ook nog eens de ellende in stand hou en dat er lokaal broodfokkers ontstaan door mensen als ik schiet ik uit mijn slof. Guus en Bas en eerder Tom en Cleo hadden niets van doen met broodfok. Ik snap best dat er bagger tussen het goede zit maar dat doet niks af aan het goede. Je hebt overal rotte appels.
Probeer dat boos worden eens om te zetten in begrip voor hen. Ze zijn niet in staat om zich in te leven, begrip te hebben, ergens in mee te gaan. Dat is niet hun fout, dat is hoe ze zijn. En daar stopt de discussie al. Want het is inmiddels al gebleken dat hoeveel je ook uitlegt en toelicht, dit helemaal niets verandert. Het kost je m.a.w. energie en veel ergernis, en verandert niets.
Ik vind het plaatsvervangend erg dat je zo boos wordt. Ik snap het heel goed maar zie ook vanaf de zijlijn dat het helemaal nergens toe leidt en niets verandert aan de meningen van mensen die helemaal hun mening niet willen veranderen

Jij weet hoe het zit want je bent door alle stadia gegaan. Zij weten dat niet en vanuit dat niet-weten roepen ze maar wat. Niet serieus te nemen, omdat ze het niet kunnen onderbouwen, op geen enkele manier. Iets wat voor elke volwassen discussie toch echt onontbeerlijk is.
- dagmar88
- Zeer actief
laeken schreef: Dus hoezo niks doen? Hoezo geen verbeteringen? En de mensen die een hond adopteerden betaalden voor al deze verbeteringen voor de 150 honden die er nog waren. En er werd enorm veel geld ingezameld en geholpen.
Stichting waar ik voor heb opgevangen en tibbetje aan heb overgehouden deed ook goed werk. En dat is fijn (en zeker een nobel streven van dat soort stichtingen), maar geen verplichting die met een buitenlandertje komt.
-
- Zeer actief
Haha, wat een kalme woorden*Wolf* schreef:En dat is iets wat je voor jezelf moet tegenhouden, dat boos worden. In gaan zien dat mensen die dat zeggen vrijwel altijd geen idee hebben waar ze over praten. Te vergelijken met mensen die tegen buitenlanders zijn gewoon omdat ze niet willen erkennen wat ze niet kennen, vrezen wat vreemd voor ze is, uit alle macht alles bij het veilige oude willen laten.laeken schreef: En ongefundeerd roepen dat stichtingen de ellende in stand houden is voor mij helaas iets wat me zo raakt dat ik er boos van wordt. En als mensen dan zeggen dat ik als persoon ook nog eens de ellende in stand hou en dat er lokaal broodfokkers ontstaan door mensen als ik schiet ik uit mijn slof. Guus en Bas en eerder Tom en Cleo hadden niets van doen met broodfok. Ik snap best dat er bagger tussen het goede zit maar dat doet niks af aan het goede. Je hebt overal rotte appels.
Probeer dat boos worden eens om te zetten in begrip voor hen. Ze zijn niet in staat om zich in te leven, begrip te hebben, ergens in mee te gaan. Dat is niet hun fout, dat is hoe ze zijn. En daar stopt de discussie al. Want het is inmiddels al gebleken dat hoeveel je ook uitlegt en toelicht, dit helemaal niets verandert. Het kost je m.a.w. energie en veel ergernis, en verandert niets.
Ik vind het plaatsvervangend erg dat je zo boos wordt. Ik snap het heel goed maar zie ook vanaf de zijlijn dat het helemaal nergens toe leidt en niets verandert aan de meningen van mensen die helemaal hun mening niet willen veranderen
Jij weet hoe het zit want je bent door alle stadia gegaan. Zij weten dat niet en vanuit dat niet-weten roepen ze maar wat. Niet serieus te nemen, omdat ze het niet kunnen onderbouwen, op geen enkele manier. Iets wat voor elke volwassen discussie toch echt onontbeerlijk is.

- DeDiana
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
- Aantal honden: 4
Je hebt helemaal gelijk hoor. Maar evengoed jammer dat er geen onbevooroordeeld gesprek over kan plaatsvinden. Want ik heb helemaal geen moeite met kritiek en ook niet met andere meningen - als ze niet gestaafd kunnen worden met goede argumenten, leg ik ze makkelijk naast me neer. Maar ik vind het wel jammer dat deze uitspraken niet vergezeld gaan van constructieve kritiek: hoe zou het dan wel moeten? Wat voor oplossingen hebben de criticasters als alles wat de huidige stichtingen doen volgens hen geen zin heeft? Of moeten we met z'n allen het cynisme hoogtij laten vieren, want het heeft toch allemaal geen zin? Dan wordt het inderdaad roepen aan de zijlijn dat het allemaal niet goed is zonder zelf je nek uit te durven of willen steken, het bekende verhaal van de beste stuurlui die aan wal staan.*Wolf* schreef:En dat is iets wat je voor jezelf moet tegenhouden, dat boos worden. In gaan zien dat mensen die dat zeggen vrijwel altijd geen idee hebben waar ze over praten. Te vergelijken met mensen die tegen buitenlanders zijn gewoon omdat ze niet willen erkennen wat ze niet kennen, vrezen wat vreemd voor ze is, uit alle macht alles bij het veilige oude willen laten.laeken schreef: En ongefundeerd roepen dat stichtingen de ellende in stand houden is voor mij helaas iets wat me zo raakt dat ik er boos van wordt. En als mensen dan zeggen dat ik als persoon ook nog eens de ellende in stand hou en dat er lokaal broodfokkers ontstaan door mensen als ik schiet ik uit mijn slof. Guus en Bas en eerder Tom en Cleo hadden niets van doen met broodfok. Ik snap best dat er bagger tussen het goede zit maar dat doet niks af aan het goede. Je hebt overal rotte appels.
- mercedes2803
- Zeer actief
Inderdaad...laeken schreef:dagmar88 schreef:laeken schreef: Ik ergerde me ook aan Kees en ik begrijp dus dat je het niet zo bedoelde. Ik ben echt de beroerdste niet hoor. Ik merk een hele negatieve trend rondom die buitenlandse honden. Ik heb nu nr 4 en ik merk dat ik woest wordt als mensen zeggen dat je het zo in stand houdt. Dat is iets wat ik niet kan begrijpen. Jij kreeg misschien de verkeerde emotie over je heen dus excuses. Nogmaals, ik vat die beschuldigingen best wel zwaar op omdat ik het vreselijk vind als mensen vinden dat ik door deze honden te nemen maak dat daar meer leed komt. Vergelijking met broodfokkers. Jij beaamde dat in je stukje meende ik en ik zie je prachtige poedel en dan schiet ik (misschien geheel onterecht) uit mijn slof. Dus excuus als ik te sterk reageerde op jou door een trend die mij niet bevalt. Hoop dat je het naast je neer wil leggen want ik zit hier niet om mensen af te zeiken.
Blijft een terugkerend fenomeen, verder uitkauwen dan in het verleden al is gebeurd kan bijna niet.
Ik ben jaren geleden heel erg dicht bij de hete brij geweest. Ik heb een stichting letterlijk zien ontstaan. Ik ben ter plekke in Spanje geweest en met eigen ogen zag ik hoe erg het was voor de honden. Geen water, geen schaduw. Overvolle asielen. Massa's honden op een hoop en die vochten ook en beten elkaar helaas ook wel eens dood. Er werd op ze geschoten door passanten uit de auto.
Toen ontstond een stichting. Dat zelfde asiel kreeg door gelden van die stichting waterputten. Een bus om de honden op te halen etc. Een leslokaal voor scholen. Een ruimte voor operaties en medische behandelingen. Mooie kennels en voer.
Dus hoezo niks doen? Hoezo geen verbeteringen? En de mensen die een hond adopteerden betaalden voor al deze verbeteringen voor de 150 honden die er nog waren. En er werd enorm veel geld ingezameld en geholpen.
Juiste voorbeeld, honderden honden inmiddels geholpen. Gecastreerd. Kinderen kregen lessen over hoe het ook kon etc etc.
Ik heb het zelf gezien. Dus ik pik ook niks van Neeltje die zit te blaten met haar prachtige rashondje op schoot. Niks mis mee maar wie is zij om hier over te praten. Maakt me inderdaad misschien ongepast boos en lullig maar het is iets wat mij persoonlijk raakt. En meer mensen hier.
Als je dan als oorzaak gezien wordt of als iemand die dingen verkeerd doet en ziet is dat domweg kwetsend. Ik heb het nl ECHT gezien. Van A tot Z....
En datzelfde geld in een bepaalde mate ook voor mij.
Ik ben zelf 2 keer naar Istanbul geweest en heb daar ook 2 keer het bosasiel bezocht wat ik al jaren steun en waar we als forum ook steunen

Ga er zelf maar eens kijken .,.. praten met de verzorgers en dierenarts aldaar...
Ga zelf op straat eens om je heen kijken.
En kom dan terug om met droge ogen te beweren dat "je rotzooi !!!!" in stand houdt als je daar helpt en/of honden adopteert uit het buitenland.
Dat zou wellicht beter zijn. Maar het betere is toch geen reden om het goede laten?Emma schreef:Ik bedoelde mijn post eerder niet zo als dat de stichtingen en mensen die honden redden niet goed bezig zouden zijn. Want dat zijn ze zeker wel. Al is het maar om inderdaad de bevolking daar een goed voorbeeld te geven.
Laatst gewijzigd door 63673J op 26 jan 2018 12:17, 1 keer totaal gewijzigd.
- veertje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje
Ik ga ook de discussie niet aan met mensen waar duidelijk vanaf spat dat hun mening blijft zoals hij is, wat je ook zegt.
Vorige week nog op facebook, iemand deelt een foto van een stichting waarbij een dolgelukkige mevrouw haar nieuwe hond op schiphol had opgehaald en deze driedubbel gezekerd had vastgemaakt. En dan krijg je commentaren dat ze de hond beter daar hadden gelaten, want continu in angst leven en ingesnoerd moeten worden was niks. En dan wel commentaar geven als buitenlandse honden ontsnappen. Ik snap daar echt niks van, heb een korte poging gedaan iets toe te lichten, maar ben daar snel mee opgehouden.
Het ging om deze foto:

Ik zie daar niet eens een angstige hond op, maar goed.
Vorige week nog op facebook, iemand deelt een foto van een stichting waarbij een dolgelukkige mevrouw haar nieuwe hond op schiphol had opgehaald en deze driedubbel gezekerd had vastgemaakt. En dan krijg je commentaren dat ze de hond beter daar hadden gelaten, want continu in angst leven en ingesnoerd moeten worden was niks. En dan wel commentaar geven als buitenlandse honden ontsnappen. Ik snap daar echt niks van, heb een korte poging gedaan iets toe te lichten, maar ben daar snel mee opgehouden.
Het ging om deze foto:

-
- Zeer actief
Over Uma vinden mensen ook zoveel. Ik heb zelfs aangehoord dat ze ingeslapen had moeten worden 
Thuis is ze op haar plek, als we samen wandelen, in de auto rondrijden, eigenlijk overal en alles wat we samen doen. Maar zodra iemand dichtbij ons staat vindt ze het spannend en dat zie je aan haar. Ik geloof dat er heel wat mensen zijn die ons niet goed kennen en geloven dat ze beter af was geweest in Spanje of de hondenhemel. Gelukkig weet ik beter, maar elke opmerking steekt toch wel weer een beetje.

Thuis is ze op haar plek, als we samen wandelen, in de auto rondrijden, eigenlijk overal en alles wat we samen doen. Maar zodra iemand dichtbij ons staat vindt ze het spannend en dat zie je aan haar. Ik geloof dat er heel wat mensen zijn die ons niet goed kennen en geloven dat ze beter af was geweest in Spanje of de hondenhemel. Gelukkig weet ik beter, maar elke opmerking steekt toch wel weer een beetje.
Ik ook niet, maar zelfs als de hond wél angstig was, dan is nog helemaal niet gezegd dat dat zo blijft, of dat hij in het land van herkomst niet angstig was. En hier heeft hij het in alle opzichten beter dan daar.veertje schreef:Ik ga ook de discussie niet aan met mensen waar duidelijk vanaf spat dat hun mening blijft zoals hij is, wat je ook zegt.
Het ging om deze foto:
Er zijn nou eenmaal mensen die de onbedwingbare neiging hebben om alles wat aardig, genereus en lief is in deze wereld, af te kraken.
Ik snap niet waarom mensen niet gewoon eens hun mening voor zich kunnen houden.Manuma schreef:Over Uma vinden mensen ook zoveel. Ik heb zelfs aangehoord dat ze ingeslapen had moeten worden