Maar dan lopen jouw honden ook bij je neem ik aan. Ik kan niets met een ballenwerper of ingrijpen als ik een hond los voor me uit heb lopen die ineens aangevallen wordt.Sandra&co schreef:Voor dat soort sociaal gemankeerden heb ik een ballenwerper bij de hand.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Normaal of niet?
Moderator: moderatorteam
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Re: Normaal of niet?
-
- Zeer actief
En soms weet je het toch ook niet meer waarom een hond een korf draagt? In dit geval had het handiger geweest als mensen aangeven dat de hond dat draagt vanwege naar gedrag richting andere honden.
Ik kwam ook wel eens mensen tegen waarvan de hond een korf draagt omdat die stront vreet en dat met een korf om minder makkelijk gaat. Die riepen op voorhand al als ik mijn honden bij me riep dat de hond de korf droeg vanwege poepeten. Maar goed, ik riep destijds terug dat ik mijn honden sowieso niet bij anderen liet dus even goede vrienden (meestal)
.
Ik kwam ook wel eens mensen tegen waarvan de hond een korf draagt omdat die stront vreet en dat met een korf om minder makkelijk gaat. Die riepen op voorhand al als ik mijn honden bij me riep dat de hond de korf droeg vanwege poepeten. Maar goed, ik riep destijds terug dat ik mijn honden sowieso niet bij anderen liet dus even goede vrienden (meestal)

- tycha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Smoothies
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Dat zou zo maar kunnen. Gezien het feit dat ze nu bij de klink aan het herinrichten zijn en ze daarom daar niet terecht kunnen. Dus maar naar KoudenhoornTineke schreef:Wat een bizar gedrag dat doe je toch niet.
Ik ben een tijdje geleden aan de Klink overigens wel een witte herder tegengekomen die op mijn honden wilde klappen.
Die hond zou in therapie ervoor gaan kwam er als verweer na na mijn onvriendelijke reactie , wie weet is het dezelfde

Ik kom zelf bijna niet meer bij de klink, teveel hussen en niet sociale honden daar

Groetjes Marja
Ze lopen beiden sofiso al-tijd in mijn gezichtsveld. Iets anders zou ik niet willen en zij ook niet. Als we een vreemde hond tegenkomen loopt Izzy gewoon naast me en als er iets met Sofi gebeurt ben ik er in maximaal 5 seconde bij. Ik probeer ze in de zomer wel eens vooruit te sturen naar wat water om af te koelen, een meter of 50 verderop, maar dat lukt ze niet zonder elke 20 meter terug te rennen om te zien of ik er nog aankom. Dus dat zit wel goed.blondie schreef:Maar dan lopen jouw honden ook bij je neem ik aan. Ik kan niets met een ballenwerper of ingrijpen als ik een hond los voor me uit heb lopen die ineens aangevallen wordt.Sandra&co schreef:Voor dat soort sociaal gemankeerden heb ik een ballenwerper bij de hand.
- billy
- Erelid
- Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier
- tycha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Smoothies
- Contacteer:
Triss loopt ook altijd in de buurt maar ook 20 meter is te ver om het te kunnen voorkomenSandra&co schreef:Ze lopen beiden sofiso al-tijd in mijn gezichtsveld. Iets anders zou ik niet willen en zij ook niet. Als we een vreemde hond tegenkomen loopt Izzy gewoon naast me en als er iets met Sofi gebeurt ben ik er in maximaal 5 seconde bij. Ik probeer ze in de zomer wel eens vooruit te sturen naar wat water om af te koelen, een meter of 50 verderop, maar dat lukt ze niet zonder elke 20 meter terug te rennen om te zien of ik er nog aankom. Dus dat zit wel goed.blondie schreef:Maar dan lopen jouw honden ook bij je neem ik aan. Ik kan niets met een ballenwerper of ingrijpen als ik een hond los voor me uit heb lopen die ineens aangevallen wordt.Sandra&co schreef:Voor dat soort sociaal gemankeerden heb ik een ballenwerper bij de hand.

Groetjes Marja
- lotje&famke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mix Schapendoes en een Teckel
Vervelend voor Triss.
Van die rare situaties zijn volgens mij moeilijk te voorkomen. Ook al lijn je je hond zelf aan dan ben je er nog niet. Lang niet alle mensen hebben het door dat je beter niet een loslopende hond op een onbekende aangelijnde hond kunt laten afgaan. Ik kom daarom gewoon liever niet meer in de officiële losloopgebieden, ik laat ze wel ergens in een groengebied los waar het risico op vervelende incidenten kleiner is. Ook al zijn de meeste mensen en honden in de losloopgebieden vriendelijk, stel ik kom ongeveer 45 honden per week tegen, dan gaat het ongeveer 41 keer goed en 4 keer niet.
Het gaat dus heel vaak goed, maar evengoed is die 4 keer per week niet goed me teveel.
Vandaag fietste ik bijvoorbeeld naar huis en toen rende er een type labrador op een kleine aangelijnde hond af. De aangelijnde hond was niet gediend van de lompe kennismaking van de lab en snauwde van zich af. Vervolgens liep de lab eerst door, maar viel het hondje toen opeens van achter aan.
Ik ben even gestopt met wat zakdoekjes (het hondje had veel bloed aan oren en hals / baasje zat er ook onder). Dit was makkelijk te voorkomen geweest als het baasje van de labrador de hond bij zich had gehouden toen ze zag dat het hondje aangelijnd was. Maar waarschijnlijk had ze zelf de situatie anders ingeschat.
Zelf je hond aangelijnd hebben geeft helemaal geen garantie op veiligheid. Ja, je kunt als baasje meer doen omdat je dichtbij bent. Zo liep ik laatst met de honden aangelijnd door de stad, komt er opeens een klein hondje (los) een huis uitrennen en bijt zich direct vast in Pleun die al op haar rug ligt. Goed, het was een klein hondje, dus makkelijk eraf te tillen. Ik was ook wel rustig, zo'n frutsel maakt weinig schade en was vast gewoon beledigd dat we voor zijn huis langs durfden te lopen. Flo en Pleun reageerden ook rustig, ik was al bezig weg van het huis te lopen. Maar komt er opeens een man uit hetzelfde huis lopen die zegt dat hij me dood gaat schoppen en schelden (tegelijk gaat het hondje weer in de aanval).Zo'n agressie, alleen maar omdat ik zijn hondje tegenhoud omdat die op een gestoorde manier uitvalt naar mijn honden. Een hond weg brullen of blokken heeft dan ook geen zin, dan krijg je een agressieve baas. Ik probeer het dus maar zoveel mogelijk te voorkomen, op plekken te lopen waar ik de meeste hondenbaasjes ken en bij incidenten ga ik zo snel mogelijk weg uit de situatie. Maar het blijft een moeilijk iets omdat je ook afhankelijk bent van de ander.

Het gaat dus heel vaak goed, maar evengoed is die 4 keer per week niet goed me teveel.
Vandaag fietste ik bijvoorbeeld naar huis en toen rende er een type labrador op een kleine aangelijnde hond af. De aangelijnde hond was niet gediend van de lompe kennismaking van de lab en snauwde van zich af. Vervolgens liep de lab eerst door, maar viel het hondje toen opeens van achter aan.

Zelf je hond aangelijnd hebben geeft helemaal geen garantie op veiligheid. Ja, je kunt als baasje meer doen omdat je dichtbij bent. Zo liep ik laatst met de honden aangelijnd door de stad, komt er opeens een klein hondje (los) een huis uitrennen en bijt zich direct vast in Pleun die al op haar rug ligt. Goed, het was een klein hondje, dus makkelijk eraf te tillen. Ik was ook wel rustig, zo'n frutsel maakt weinig schade en was vast gewoon beledigd dat we voor zijn huis langs durfden te lopen. Flo en Pleun reageerden ook rustig, ik was al bezig weg van het huis te lopen. Maar komt er opeens een man uit hetzelfde huis lopen die zegt dat hij me dood gaat schoppen en schelden (tegelijk gaat het hondje weer in de aanval).Zo'n agressie, alleen maar omdat ik zijn hondje tegenhoud omdat die op een gestoorde manier uitvalt naar mijn honden. Een hond weg brullen of blokken heeft dan ook geen zin, dan krijg je een agressieve baas. Ik probeer het dus maar zoveel mogelijk te voorkomen, op plekken te lopen waar ik de meeste hondenbaasjes ken en bij incidenten ga ik zo snel mogelijk weg uit de situatie. Maar het blijft een moeilijk iets omdat je ook afhankelijk bent van de ander.

-
- Zeer actief
Begrijp me niet verkeerd. In deze situatie als door jou omschreven zou ik Jol ook gewoon laten gaan. Dat schreef ik ook al geloof ik.tycha schreef: Triss loopt ook altijd in de buurt maar ook 20 meter is te ver om het te kunnen voorkomen
Als ik geen signalen zou opvangen van mensen die alerter op de hond zijn, of als ik zelf geen rare reactie van de hond zou zien zou ik dus met Jol ook gewoon door zijn gelopen. En zij is ook een hond die haar eigen gang gaat en wat verder voor je uit of achter je loopt, puur ook omdat zij dat kan en zelf geen amok maakt of snel in de verdediging schiet op een eh overheersende manier.
-
- Zeer actief
Ik zou ook zo reageren als jij deed en ook verbaasd zijn dat de situatie zo liep. Hopelijk hebben ze hiervan geleerd. Jammer dat jouw hond de nadelen ervan ondervindt.
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Ja dat is heel raar.tycha schreef:Zojuist met Triss een rondje Koudenhoorn gelopen, losloopgebied bij ons in het dorp. Kom ik bij het hondenstrand staan daar een aantal mensen met honden. Waaronder een witte herder met muilkorf. Eigenlijk had ik toen al om moeten draaien, maar omdat er meer mensen met honden bij stonden liep ik door in de veronderstelling dat het wel goed zou gaan. De witte herder had het direct op Triss voorzien en deed een uitval. Met veel geschreeuw en gooien naar de hond werd de hond verteld dat hij dit niet mocht. We lopen door en de hond doet weer een uitval, schreeuwen en gooien naar de hond had geen effect en hij klapt boven op Triss. Triss gillen maar door de muilkorf geen verwondingen. Ik maar een opmerking dat dit niet handig is. Waarop ik als antwoord krijg dat ze daarom juist hier zijn. Ik zeg dat ze hem dan niet los moeten laten, maar dat is juist de bedoeling volgens de jongeman die de leiding schijnt te hebbenwaarop ik nog zeg dat ik niet vind dat mijn hond daar dan de dupe van hoeft te zijn en zij nu weer een K ervaring heeft. Ik ben door gelopen en heb geprobeerd me in te houden, ook omdat Triss hierna alleen nog maar naar huis wilde. Lekker Triss is toch al niet zo zeker en daar helpt dit niet bij. Ben ik nu gek of is het wel heel raar om niets vermoede honden bloot te stellen aan agressie omdat je zelf wil oefenen met je hond agressieve hond?
Had niet mogen gebeuren.
Bovendien, die hond leert zo los alleen maar dat hij lekker ergens bovenop kan klappen.
Dat moet op een heel andere manier worden afgeleerd.
Die "jongeman" die de leiding had zal waarschijnlijk een zelfverklaarde gedragsdeskundige zijn?

Die maakt dus nog meer stuk dan dat hij dingen verbetert.